۲۲۲۷۲۱
۲ نظر
۵۰۶۹
۲ نظر
۵۰۶۹
پ

خانه ۱۰ متری با معماری سبز در موزه سوئد!

اخیراً خانه ای که از چوب و با مؤلفه‌های معماری سبز برای دانشجویان سوئدی، طراحی و ساخته شده است، به عنوان خانه حامی محیط زیست، در یکی از موزه‌های این کشور رونمایی شد.

خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
برترین ها: خانه ۱۰ متری کوچکی که با مؤلفه‌های معماری سبز، طراحی و ساخته شده است، اخیراً در موزه ای در شهر Småland سوئد، به نمایش عموم در آمد و بیش از ۲۲ واحد آن در شهرهای مختلف سوئد مورد استفاده قرار گرفت. این خانه کوچک که به عنوان مدلی برای خانه‌های دانشجویی آینده از آن یاد می‌شود، به دلیل رعایت اصول معماری سبز Green Architecture و طراحی پایدار در آن، خانه ای حامی محیط زیست eco-friendly معرفی شده است.

خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
(نمای روبرویی خانه چوبی دانشجویی حامی محیط زیست - طرح شرکت تنگه‌ام سوئد)

به گزارش برترین‌ها، روی آوردن شرکت‌های ساختمانی بزرگ و مشهور سوئد به ساخت و ساز سبز و رعایت مؤلفه‌های توسعه پایدار در معماری بناها سبب شده تا شرکت‌های معماری و مهندسی کوچک این کشور نیز به راهبردهای معماری سبز در طراحی دکوراسیون و طرح‌های مختلف سازه‌ها روی بیاورند که با استقبال گسترده ای در این کشور در دو دهه اخیر رو به رو شده است. این بار، یک شرکت سوئدی، خانه ای ساخته است که با حداقل امکانات، با رعایت شرایط محیطی و سازگاری با آب و هوای سرد سوئد، فضای زیبا و خلاقانه ای را در اختیار دانشجویان و دانش آموزان سوئدی قرار می‌دهد تا از نمونه این خانه پیشنهادی، در شهرهای مختلف سوئد استفاده کنند.

شرکت طراحی و معماری Tengbom Architects سوئد، کار طراحی و ساخت این خانه دانشجویی حامی محیط زیست را انجام داده است. فواید زیست محیطی خانه و بهینه سازی مصرف انرژی در طراحی سازه سبب شده است تا طراحان این خانه کوچک دانشجویی، آن را مدلی خوب برای خانه‌های بزرگ تری که برای دانشجویان در این کشور حامی مهندسی سبز، ساخته می‌شود، معرفی کنند. Virserum Art Museum سوئد، از امروز میزبان بازدید کنندگانی هست که قصد دارند نمونه خانه چوبی دانشجویی حامی محیط زیست را ببینند.

در طی فرآیند طراحی این خانه کوچک دانشجویی، شرکت معماری تنگبام، با دانشجویان دانشگاه لوند سوئد در طراحی و اجرای این سازه خلاق، همکاری کرد تا محصول کار، منطبق با نیازهای و علاقمندی های این طیف سنی جامعه باشد. هر واحد از این خانه‌های دانشجویی 10 متر مربعی، دارای آشپزخانه، حمام، فضایی برای خواب و حتی یک فضای کوچک برای قرار دادن گل و گیاه است تا فردی که در خانه 10 متری ساکن می‌شود، بتواند از المان‌های محیط زیستی نیز در داخل خانه کوچک و نقلی خود استفاده کند.

تجربه این شرکت سوئدی در طراحی و ساخت خانه‌های مخصوص دانشجویان با مساحت 25 متر مربع، سبب شد تا این شرکت بتواند مجوز ساخت خانه‌های دانشجویی پایدار با مساحت 10 متر مربع را نیز کسب کند. 40 درصد کاهش در مساحت خانه، منجر به 50 درصد صرفه جویی در هزینه‌های ماهانه برای اسکان دانشجویان خواهد شد که برای این قشر از جامعه، رقم قابل توجهی می‌باشد. علاوه بر کاهش هزینه‌های مالی ماهانه برای دانشجویان، این خانه کوچک چوبی پایدار، نقش زیادی در تخریب محیط زیست دارد. بهینه سازی مصرف انرژی در طراحی و ساخت این سازه کوچک سبب شده تا این خانه، به عنوان دوست دار محیط زیست معرفی شود. در طراحی بدنه این سازه، از چوب‌های نازک چند لایه cross-laminated به عنوان پایه طراحی معماری سازه استفاده شده است که قابلیت بازیافت در طبیعت را دارا می‌باشد.

این یکی از نقاط جالب توجه و مثبت در طراحی این سازه سبز می‌باشد. کارخانه تولید محصولات چوبی Martinsons سوئد، عملیات ساخت طرح‌های چوبی چند لایه بدنه بیرونی و داخلی این خانه کوچک را بر عهده داشته است. مهندسان این سازه، از روش‌های اسمبل کردن در ساخت خانه استفاده کردند تا کار نصب این سازه در مکان‌های مختلف، به آسانی و با کمترین زمان ممکن میسر شود.

شرکت سازنده این بنا که 22 واحد از این خانه را در شهرهای دانشجویی سوئد نصب کرده است، در نشانی www.tengbom.se در دسترس می‌باشد.
در ادامه، به دکوراسیون داخلی و نقشه معماری این خانه توجه کنید که جالب توجه می‌باشد.


خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
(نمای داخلی خانه ۱۰ متری کوچک- به طراحی زیبا و کاربر پسند آشپزخانه توجه کنید)

نحوه قرارگیری یک میز چوبی و صندلی در سمت راست خانه و روبروی پنجره، فضای زیبایی را خلق کرده است

خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
(طرح کلی شرکت تنگبام سوئد برای تولید انبوه خانه‌های دانشجویی سبز)

خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
(نمایی از فضای داخلی - به نحوه قرارگیری دکور ۶ طبقه ای ساده و شیک و خلاق، توجه کنید)

خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
(نمای آشپزخانه خانه)

خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
(نمای پشتی خانه کوچک دانشجویی)

خانه 10 متری با معماری سبز در موزه سوئد!
(طرح نقشه خانه که برای خانه‌های ۱ طبقه و ۲ طبقه قابل استفاده می‌باشد)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساینا

      طرح جالبیه

    • سعید

      زیبا ست ایول به مبتکرش...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج