۲۲۲۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

می توانیم ازضد‌آفتاب سال گذشته استفاده كنيم؟

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان

روزهاي گرم و آفتابي تابستان كم‌كم از راه مي‌رسند و براي اين روزها بايد فكري به حال پوست لطيف كودكان بكنيد

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان
باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان

حتما به استفاده از ضد‌آفتاب براي كودك‌تان در اين روزها فكر كرده‌ايد.
نخستين توصيه متخصصان پوست براي داشتن پوستي سالم و شاداب، هميشه استفاده از ضدآفتاب است. در روزهاي گرم كه كودكان با لباس‌هاي بازتر بيرون مي‌روند و به‌خصوص مدت طولاني در مقابل آفتاب بازي مي‌كنند بهترين كار استفاده از كرم ضدآفتاب است تا مانع از سوختگي پوست آن‌ها شويد. اما آيا همه حقايق را درباره اين كرم‌ها مي‌‌دانيد؟ با ما همراه شويد تا باورهاي درست و نادرست كرم‌هاي ضدآفتاب را با هم مرور كنيم.

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان با SPF بالا كودكم در امان است؟

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان اين باور درست نيست. در حقيقت SPF يا همان فاكتور محافظت‌كننده در برابر آفتاب يك نشانگر زمان است! به اين معني كه نشان مي‌دهد با استفاده از ضدآفتاب، مدت آفتاب‌سوختگي در مقايسه با پوست بدون محافظ چقدر بيشتر مي‌شود. فرض كنيد در يك روز آفتابي تابستان، پوست كودك شما بعد از ۵ دقيقه در مقابل آفتاب قرمز شده و مي‌سوزد. در چنين حالتي اگريك كرم ضدآفتاب با SPF ۱۰ روي پوست او بماليد، اين زمان به ۵۰ دقيقه افزايش مي‌يابد. بنابراين با ضدآفتاب هم بعد از گذشت ۵۰ دقيقه پوست كودك شما مي‌سوزد. بنابر اين استفاده از كرم ضدآفتاب به معناي ماندن زير آفتاب تند تابستان آن هم به‌مدت طولاني نيست. يادتان باشد كرمي كه استفاده مي‌كنيد بايد دست كم SPF ۳۰ داشته باشيد و هر ۲ ساعت يك بار تجديد شود.


باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان ميزان محافظتي كه از پوست كودكم مي‌كنم، دقيقا معادل SPF نوشته شده روي كرم است؟

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان خب، بايد بگوييم كه اين باور هم غلط است. ممكن است روي كرم نوشته شده باشد. SPF 30 اما حقيقت آن است كه اين مقدار محافظت بستگي به ميزاني از كرم دارد كه روي پوست كودك‌تان مي‌ماليد. اگر كرم را به اندازه لازم استفاده نكنيد، اين مقدار محافظت به دست نمي‌آيد و ممكن است شما معادل يك كرم ضد‌آفتاب با SPF 20 يا 10 پوست فرزندتان را در مقابل آفتاب ايمن كرده باشيد. يك راه خوب براي پي بردن به اين‌كه ضد‌آفتاب را به ميزان كافي روي پوست زده‌ايد يا نه، آن است كه وقتي مقدار ديگري ضدآفتاب روي پوست مي‌ماليد، آن را جذب نمي‌كند.


نکته : فقط بچه‌هاي كمتر از 6 ماه نياز به كرم ضدآفتاب مخصوص دارند، بچه‌هاي بزرگ‌تر از ضد آفتاب معمولي هم مي‌توانند استفاده كنند


باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان براي كودكان حتما بايد كرم ضد‌آفتاب مخصوص كودك تهيه كرد

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان اين باور هم درست نيست! فقط بچه‌هاي كمتر از 6 ماه نياز به كرم ضدآفتاب مخصوص دارند و بعد از 6 ماهگي مي‌توان كرم ضدآفتاب مخصوص بزرگسالان را براي كودكان هم به كار برد. براي كودكان زير 6‌ماه، كرم ضد‌آفتاب به اين دليل مخصوص است كه كودكان زير 6 ماه نبايد هيچ ماده شيميايي را از طريق پوست جذب كنند و كرم ضدآفتاب مخصوص نوزادان در حقيقت حاوي اكسيد روي يا تيتانيوم است كه جذب بدن شيرخوار نمي‌شوند. البته هميشه خوب است براي كودكان، از ضدآفتاب مخصوص كودك استفاده كنيد به‌ويژه اگر ضدآفتاب‌تان معطر است. عطر موجود در كرم‌ها ممكن است براي كودكان حساسيت‌زا باشد.


باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان ضدآفتاب تابستان سال گذشته هنوز تمام نشده. از همان استفاده كنم؟

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان اين كار را نكنيد! كرم ضد‌آفتاب هم مانند هر ماده آرايشي يا بهداشتي ديگر، تاريخ انقضا دارد. حتي اگر هم بعد از استفاده از كرم ضد‌آفتاب سال گذشته پوست كودك‌تان آسيبي نبيند اما در مقابل آفتاب هم حفاظت نمي‌شود. مواد فعال و موثر ضد‌آفتاب بعد از مدتي از بين مي‌روند و تاثير آن كم مي‌شود. به‌علاوه، اغلب مواد آرايشي و بهداشتي حتي اگر هم تاريخ مصرفي معادل ۳ يا ۴ سال داشته باشند ولي بعد از باز شدن درب‌شان، تنها تا ۱۲ ماه قابل نگهداري و مصرف هستند. بنابر اين اگر ضد‌آفتاب كودك‌تان را سال گذشته خريداري كرده‌ايد ولي درش را باز نكرده‌ايد و هنوز تاريخ انقضاي آن فرا نرسيده است مي‌توانيد از آن استفاده كنيد ولي اگر ضدآفتاب را سال گذشته باز كرده‌ايد و به نصف رسيده است و مطمئن نيستيد كه در اين يك سال در چه شرايطي آن را نگهداري كرده‌ايد، بهتر است بي‌خيال آن شده و دورش بيندازيد. ارزش سلامت پوست كود‌ك‌تان از قيمت يك ضدآفتاب جديد بيشتر است!


باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان وقتي به ساحل رسيديم بايد ضدآفتاب را به پوست كودكم بزنم؟

باورهاي درست و غلط درباره كرم ضدآفتاب و پوست كودكان اين باور هم اشتباه است! شما بايد «قبل» از اين‌كه فرزندتان در مجاورت آفتاب قرار گيرد پوستش را با كرم ضدآفتاب بپوشانيد. مواد موثر ضدآفتاب براي اثر كردن به اندكي زمان نياز دارند پس بهتر است زودتر اقدام كنيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دیبا

      من می کنم . یک سوال . چرا قبل از این که بچه ها بروند توی استخر کرم ضد آفتاب می زنند؟ شمارش لندن را بندازید کنار . مارگیت دمدمی غر زد : من از مجستمه بازی متنفرم . رالف روداره می گوید : ژله پس کو من ژله
      می خوام . تو دیگه کی هستی من رالف روداره هستم

      پاسخ ها

      • زویا

        خیلی خره

    • زویا

      به نظر من کرم ضد افتاب خوب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج