۲۲۲۹۰۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یک دستور غذایی از آشپز مشهور جامائيكايي

به هاوايي سفر كنيد!

در دوران كودكي جميكا پسوآ، پدرش وظيفه پخت غذا در خانه را برعهده داشت و بيشتر براي جميكا غذاهاي آبا و اجدادي جامائيكايي مي‌پخت تا به دخترش نشان دهد كه در فرهنگ آنها چه غذاهايي بيشتر طرفدار دارند.

به هاوايي سفر كنيد!
مجله سیب سبز: در دوران كودكي جميكا پسوآ، پدرش وظيفه پخت غذا در خانه را برعهده داشت و بيشتر براي جميكا غذاهاي آبا و اجدادي جامائيكايي مي‌پخت تا به دخترش نشان دهد كه در فرهنگ آنها چه غذاهايي بيشتر طرفدار دارند. پدر جميكا در پخت غذاها از ادويه‌هاي خاصي استفاده مي‌كرد كه اسامي عجيبي هم داشتند. جميكا در دوران كودكي مقابل پدر مي‌نشست و از همان زمان به آشپزي علاقه‌مند شد. يكي از غذاهاي جامائيكايي كه پدر جميكا آن را زياد مي‌پخت مرغ كاري بود كه جميكا هم اين غذا را زياد مي‌پزد.

بي‌علاقگي به پخت كيك

معمولا همه آشپز‌ها در تمام شاخه‌هاي آشپزي خبره هستند اما جميكا به پخت شيريني‌جات علاقه زيادي ندارد، ولي برنامه‌هاي آشپزي را از تلويزيون تماشا مي‌كند و به رقابت‌هاي مربوط به پخت كيك علاقه‌مند است. او از اينكه مي‌بيند ساير آشپزها چطور كيك مي‌پزند و آن را تزئين مي‌كنند، لذت مي‌برد.

به هاوايي سفر كنيد!

غذاهاي مورد علاقه جميكا

يكي از سوالاتي كه يك خبرنگار طي مصاحبه‌اي از جميكا پرسيده بود به غذاهاي مورد علاقه‌اش مربوط مي‌شد و اينكه اگر در جزيره‌اي تنها بماند، دلش مي‌خواهد براي خودش چه غذاهايي درست كند. جميكا در پاسخ به اين سوال مي‌گويد كه غذاهاي مورد علاقه‌اش پيتزا و ماكاروني هستند و البته از هشت پاي دريايي نفرت دارد!

مبارزه با چاقي كودكان

از آنجا كه جميكا متخصص تغذيه است، همواره تلاش مي‌كند تا كودكان را به مصرف غذاهاي سالم تشويق كند تا سراغ غذاهاي كم‌ارزش نروند و چاق نشوند.

جميكا پسوآ سرآشپزي جوان و متخصص تغذيه است، علاوه بر اين او گواهينامه بين‌المللي آَشپزي هم دارد و دلش مي‌خواهد غذاهاي خوشمزه فرهنگ‌هاي مختلف را كشف كند و آنها را در آشپزخانه‌اش بپزد. اجداد جميكا در اطراف درياي كارائيب زندگي مي‌كردند و به همين دليل او به پخت غذاهاي ساكنان درياي كارائيب و هاوايي علاقه زيادي دارد. اين سرآشپز خلاق و خوش‌ذوق تاكنون بيش از ۴۰ مقاله در زمينه آشپزي منتشر كرده است.

پيتزا هاوايي

به هاوايي سفر كنيد!

مواد لازم براي ۳ نفر

  • ۵۰۰ گرم آرد
  • ۱و۲/۱ پيمانه آب ولرم
  • ۱ ق س خمير مايه
  • ۱ ق‌س روغن زيتون بدون بو
  • ۲/۱ ق‌س نمك
  • ۱۵۰ گرم كالباس مرغ دودي
  • ۲۰۰ گرم كمپوت آناناس خردشده
  • ۲/۱پيمانه پياز قرمز خردشده نازك
  • ۲/۱پيمانه فلفل دلمه‌اي
  • (به دلخواه)
  • ۲ پيمانه پنير موتزارلاي رنده‌شده

نکته :

- فر را با دماي 200 در جه گرم كنيد و يك كاسه آب داخل آن قرار دهيد تا رطوبت داشته باشد. سپس خمير‌ها را داخل فر به مدت 10 تا 15 دقيقه برشته كنيد.

- مجددا فر را در دماي 180درجه سانتي‌گراد قرار دهيد و روي خمير را با سس قرمز كمي طعم‌دار كنيد.

نکته :

- آرد را الك كنيد تا كاملا صاف و يكدست شود.

- خمير مايه را در آب ولرم حل كنيد و به مدت 5 دقيقه در جاي گرمي قرار دهيد.

روش تهیه :

1. ‌ ‌ آرد را داخل كاسه‌اي بريزيد و وسط آن را گود كنيد. خمير مايه را با آب، روغن زيتون و نمك مخلوط كنيد و اين مايه را كم‌كم به وسط آرد اضافه كنيد.

2. ‌ پس از اينكه تمام آرد با مايه مخلوط شد نوبت ورز دادن است. روي ميز يا تخته بزرگ كمي آرد بپاشيد و خمير را روي آن باز كنيد و بعد دوباره ببنديد. اگر لازم بود روي تخته باز هم آرد اضافه كنيد. در نهايت داخل ظرف ديگري كمي روغن بريزيد و اطراف آن را چرب كنيد. خمير را داخل آن بگذاريد و روي سطح خمير با كارد دو برش عمود برهم ايجاد كنيد. روي خمير را بپوشانيد و در جايي گرم قرار دهيد تا استراحت كند و حجم آن دوبرابر شود.

3. ‌ پس از اينكه خمير دوبرابر شد روي تخته كمي آرد بپاشيد و دستتان را آردي كنيد چون خمير به شدت چسبناك است. كل خمير را به سه قسمت تقسيم كنيد و هركدام را كمي ورز دهيد. سپس آنها را روي ظرف مخصوص پخت پيتزا پهن كنيد. البته ظرف بايد از قبل چرب شده باشد. اين مقدار خمير براي تهيه سه عدد پيتزاي خوشمزه كافيست.

4. ‌ بقيه مواد شامل كالباس مرغ دودي، كمپوت آناناس، پياز و فلفل دلمه‌اي را روي خمير ريخته و روي آنها را با پنير بپوشانيد. بگذاريد پيتزا 20 دقيقه داخل فر بماند تا خمير كمي طلايي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج