۲۲۳۱۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

احساس بدبختي مي‌كنيد؟

همه اشتباهات «آقاي‌همساده»!

احساس بدبختي مي‌كنيد؟ با خواندن اين متن مي‌فهميد كه چرا زندگي پشتش را به شما كرده است!

همه اشتباهات «آقاي‌همساده»!
مجله سیب سبز: اغلب ما ادعا مي‌كنيم كه دوست داريم شاد باشيم. به زندگي خود معنا ببخشيم اما به نظر مي‌رسد كه برخي مردم واقعا به شكلي زندگي مي‌كنند كه «مي‌خواهند» بدبخت باشند و عموما در اين تلاش، موفق هم مي‌شوند. با اين وجود، حداقل در ظاهر به نظر مي‌رسد كه بدبخت بودن، مزيت چنداني ندارد. ديگران عاشق ما نخواهند شد. شغل بهتري سراغ‌مان نخواهد آمد. ثروت بيشتري كسب نخواهيم كرد. مسافرت‌هاي شيرين‌تري نخواهيم رفت. پس چرا بسياري از انسان‌ها براي به دست آوردن احساس بدبختي تلاش مي‌كنند؟ محمدرضا شعبانعلي، مدرس و نویسنده در حوزه مدیریت و رفتار سازمانی در متن ترجمه‌شده‌اي كه در وب‌سايتش منتشر كرده، قانون‌هاي بدبختي را فاش كرده‌است.

او نوشته است كه از نظر برخي افراد «احساس بدبختي» يك هنر است و مي‌گويد: «نگران نباشيد. ايجاد حس بدبختي همه‌جانبه، چندان دشوار نيست چون بخش‌هاي مختلف زندگي همپوشاني خوبي با هم دارند و با زحمت و دردسر كمي مي‌توانيد احساس بدبختي را در تمام حوزه‌هاي شخصي و شغلي تجربه كنيد. در ادامه اين مطلب، دکتر شعبانعلي به شما مي‌گويد كه چطور مي‌توانيد از خودتان آقاي همساده بسازيد و هميشه احساس بدبختي كنيد. او از قوانینی با شما صحبت می‌کند که حذف کردن این قوانین از زندگی دروازه‌‌های خوشبختی را به سوی‌تان می‌گشاید.

همه اشتباهات «آقاي‌همساده»!

تقصيرهاي پدر و مادرتان را فراموش نكنيد

يادتان باشد كه بدبختي شما، پول نداشتن شما، محل زندگي شما و تمام شكست‌هاي شما، به نوعي به پدر و مادرتان ربط دارد. اگر اتفاق‌هاي خوب و موفقيت‌هايي هم براي شما وجود داشته و دارد، از نقش تصادف غافل نشويد. قرار نيست هر اتفاقي مربوط به پدر و مادر شما باشد. كسان ديگري را هم مي‌توانيد بيابيد كه مقصر باشند. تا به حال فكر كرده‌ايد كه فريادي كه معلم دوم دبستان بر سر شما كشيد، منشاء اصلي همه رفتارهاي عصبي و تهاجمي امروز شماست؟ (يا مي‌تواند باشد؟!) يا اينكه همكلاسي شما كه در سال اول دانشگاه با تقلب نمره گرفت، چقدر در فساد و تقلب‌هايي كه امروز انجام مي‌دهيد، نقش داشته است؟

تمرين كاربردي: به پدر يا مادرتان زنگ بزنيد و يكي از اشتباهاتي را كه در دوران كودكي شما كرده‌ و اكنون كاملا فراموش كرده‌اند، به آنها يادآوري كنيد. مطمئن باشيد كه حال آنها را به اندازه كافي بد كرده‌ايد. آنها خودشان با غصه و اندوه، ادامه مسير بدبختي شما را هموار خواهند كرد.

هميشه بترسيد

مي‌توانيد هميشه نگران باشيد كه شغل و درآمد خود را ممكن است از دست بدهيد. روي اين ترس، تمركز كنيد. آن را به يك اولويت زندگي تبديل كنيد. براي همه داستان منفی ببافید كه اگرچه شكم شما امروز سير است، اما فردا ممكن است گرسنه باشيد. آماري از قيمت‌هايي كه طي سال‌هاي اخير افزايش يافته، تهيه كنيد تا هميشه بتوانيد ديگران را بيشتر تحت تاثير قرار دهيد. هميشه راجع به هزينه‌هاي زندگي صحبت كنيد. هر وقت كسي خريدي انجام داد و خوشحال بود، به او يادآوري كنيد كه چند سال پيش، قيمت آن محصول يا خدمت، چند تومان بوده است. اين قانون را دست‌كم نگيريد. خواص آن بي‌شمار است. باعث مي‌شود كاري را كه دوست نداريد تا ابد ادامه دهيد. اين نگراني، مي‌تواند در شما حرص و طمع را نيز به اوج برساند به شكلي كه اسكروچ كارتوني نيز، در رقابت با شما عقب بماند!

تمرين كاربردي: روي يك صندلي آرام بنشينيد. صداهاي اطراف را قطع كرده و موبايل خود را ساكت كنيد. براي ۱۵ دقيقه، روي تمام چيزهايي كه داريد و مي‌توانيد از دست بدهيد، تمركز كنيد: شغل‌تان، خانه‌تان، خودروی‌تان، پس‌اندازتان و … حالا كمي هم خوابيدن كنار خيابان را در ذهن‌تان تصور كنيد. براي اثربخشي بيشتر، مناسب است تصاوير را به شكل سياه و سفيد و با كنتراست بالا تصور كنيد.

هميشه خسته باشيد

در ذهن خود اين فضا را شكل دهيد كه همه چيز قابل پيش‌بيني است. اينكه زندگي هيچ هيجاني ندارد. با هر كسي كه از راه مي‌رسد درباره خسته بودن‌تان صحبت كنيد يك بحران در زندگي خود ايجاد كنيد كه نشان دهيد داريد از خستگي و زندگي تكراري فرار مي‌كنيد. همه پول‌هاي خود را خرج خريد كنيد. ماشين، لباس‌هاي گران‌قيمت، لوازم عجيب و غريب به درد نخور. اگر مي‌توانيد چك بكشيد. پول‌هايي را كه نداريد، خرج كنيد. اگر چند دسته چك از چند بانك داشته باشيد كه عاليست. مي‌توانيد ثابت كنيد كه آدم سالم اينطوري ديوانه‌وار هزينه نمي‌كند و ديگران درك مي‌كنند كه چقدر احساس خستگي و دلمردگي در شما عميق و واقعي است.

همه اشتباهات «آقاي‌همساده»!

اگر بتوانيد دعواهاي بي‌خاصيت با همسر، مدير، فرزندان، دوستان و همسايگان هم داشته باشيد، خيلي خوب مي‌شود. يك فرزند ديگر بياوريد. استعفا دهيد. تمام پس‌انداز‌هاي خود را خرج كنيد و وضعيتي را در زندگي خود ايجاد كنيد كه هيچ چيز از آن نفهميد و ندانيد! يك مزيت جنبي خسته و دلمرده شدن اين است كه شما براي ديگران هم خسته‌كننده مي‌شويد. دوستان و بستگان از شما دوري مي‌كنند. شما را هيچ‌جا دعوت نمي‌كنندو اينطوري شما حتي احساس سرخوردگي را بيشتر و بهتر تجربه مي‌كنيد.

تمرين كاربردي: هر روز ساعت‌ها بنشينيد و برنامه‌هاي بي‌معني تلويزيون را تماشا كنيد. سراغ چيزهايي برويد كه هيچ حسي را در شما ايجاد نكند. از ادبيات، هنر، تفريح و «رابطه‌هاي قديمي موجود» دوري كنيد!

به يك هويت منفي نياز داريد

احساسات منفي مثل ساير احساسات، زودگذر هستند. حالا كه براي ايجاد اين حس‌ها تلاش كرده‌ايد، بايد بكوشيد آنها را در شخصيت خود نهادينه كنيد. احساس افسردگي با يك شخصيت افسرده فرق دارد. شك كردن با يك شخصيت شكاك فرق دارد. شما يك شخصيت منفي لازم داريد. كار سختي نيست.

در مورد تمام نشانه‌هاي افسردگي مطالعه كنيد تا بهتر بتوانيد يك شخصيت افسرده را مدلسازي كنيد. شما بايد بتوانيد مثل يك آدم باسواد ساعت‌ها در مورد شخصيت نااميد و بدبخت خودتان صحبت كنيد. به بدبختي‌هاي خود فكر كنيد. با كمي تلاش و تمركز حتي مي‌توانيد اشك هم بريزيد. مبادا به محلي برويد كه حس شما را بهتر كند و تمام تلاشي را كه تا اين مرحله انجام داده‌ايد، از بين ببرد! وضعيت فيزيكي هم بي‌تاثير نيست. مثلا براي تقويت حس افسردگي، شانه‌هاي خود را پايين بيندازيد. به زمين نگاه كنيد. نفس‌هاي عميق بكشيد. متفكرانه سيگار بكشيد. شما بايد بتوانيد در يك مدت زمان بسيار كوتاه، شديد‌ترين حس‌هاي منفي را در خودتان ايجاد كنيد.

تمرين كاربردي: يك برگه كاغذ‌ برداريد و ۱۰ وضعيت مختلف را كه در شما حس انزجار، اضطراب، افسردگي و نااميدي ايجاد مي‌كند، بنويسيد. هفته‌اي يك‌بار به اين فهرست مراجعه كنيد و با استفاده از فهرستي كه تهيه كرده‌ايد، خودتان را به مدت ۱۵ دقيقه در وضعيت آزاردهنده قرار دهيد.

اثر قدرتمند دعواهاي بي‌دليل را فراموش نكنيد!

هيچ روشي به اندازه دعواهاي بي‌دليل براي خراب كردن يك رابطه عاشقانه مفيد نيست. اتهام‌هايي را مطرح كنيد كه قابل بحث و دفاع كردن نباشد. اين كار بايد حداقل ۱۵ دقيقه طول بكشد. بعدا از او بخواهيد قبول كند كه منشا دعوا رفتارهاي او بوده و او رفتارها، تنش‌ها، سختي‌ها و خستگي‌ها و دشواري‌هاي زندگي شما را درك نكرده و از اين بابت شرمنده است. روش بهتر و جذاب‌تري هم وجود دارد. به صورت ناگهاني و بدون مقدمه به همسر خود بگوييد كه: «لازم است با هم صحبت كنيم!». سپس برايش توضيح دهيد كه زندگي با او چقدر می‌تواند نااميدكننده باشد.

همه اشتباهات «آقاي‌همساده»!

تمرين كاربردي: فرصتي را بگذاريد و ۲۰ پیامک عصباني‌كننده تنظيم كنيد و در موبايل‌تان ذخيره كنيد تا بتوانيد در موقع مناسب، يكي پس از ديگري و قبل از اينكه طرف مقابل بتواند به شما پاسخ دهد، آنها را براي او ارسال كنيد.

اهميت «نيت بد» را فراموش نكنيد

هميشه در تحليل رفتار ديگران، بدترين نيت ممكن را در نظر بگيريد. ساده‌ترين رفتار بقيه را هم مي‌توانيد با كمي تلاش، به شكل بسيار نامناسب و منفي، تفسير كنيد. تنها كمي تلاش و تجربه لازم داريد! اگر كسي با شما براي شام قرار گذاشت و دير آمد، كمي فكر كنيد. مطمئن هستم كه مي‌توانيد موارد ديگري را هم به خاطر بياوريد كه در قرارهاي با شما، تاخير داشته است. حالا مي‌توانيد فرض كنيد كه او «شما را‌ آدم حساب نمي‌كند». با كمي دقت مي‌توانيد تمام آن شب را خراب كنيد. فقط به ياد داشته باشيد كه در مورد تحليل‌هاي خودتان با طرف مقابل صحبت نكنيد. به خاطر اينكه ممكن است با گفت‌وگو بتواند به شما ثابت كند كه درست فكر نمي‌كرده‌ايد.

تمرين كاربردي: نام پنج نفر از نزديكان خود را روي كاغذ بنويسيد. زير اسم هر كدام حداقل پنج رفتار را بنويسيد كه قبلا انجام داده‌اند و شما مي‌توانيد اثبات كنيد كه براي بدبخت‌تر كردن شما آن كارها را كرده‌اند. اين فهرست را دايما مرور كرده و به روز كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج