۲۲۳۲۶۴
۲ نظر
۵۰۲۰
۲ نظر
۵۰۲۰
پ

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها

سوئد، به عنوان یکی از کشورهای پیش رو در زمینه معماری سبز و طراحی مبتنی بر مؤلفه‌های زیست محیطی در دکوراسیون و ساخت و ساز در دنیا می‌باشد که همواره طرح‌های خلاقانه جالبی را در طراحی خانه‌ها به کار می‌برند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
برترین ها: کشور سرد سیر سوئد، با وجود آن که با آب و هوای قطبی بسیار سرد منطقه اسکاندیناوی همراه است، اما به عنوان کشوری مطرح در عرصه توسعه پایدار و ساخت و ساز سبز به شمار می‌رود که میزان نوآوری‌ها و خلاقیت‌های معماران و مهندسان این کشور در این عرصه، به عنوان الگو و مولی موفق برای آینده معماری و ساخت و ساز خانه‌ها و ابنیه‌های دوست دار محیط زیست، عنوان شده است.

طراحی دکوراسیون و معماری منظر و طراحی خانه‌های سوئد در چند دهه اخیر، تا حد بسیار زیادی مبتنی بر مؤلفه‌های طراحی توسعه پایدار بوده است تا خانه‌های سوئد، کم‌ترین میزان اثرات منفی زیست محیطی را به همراه داشته باشد. معماری سبز سبب شده است تا فرهنگ شهرنشینی و سبک زندگی شهروندان سوئدی در قیاس با سایر نقاط اروپا، کاملاً متفاوت و خاص باشد.

خانه‌های یک طبقه شیروانی دار که با المان‌های چوبی و سازه‌های پیش ساخته و دکوراسیون ساده و شیک طراحی و ساخته می‌شود، کشور مسطح و زیبای سوئد را به موزه ای‌ از خانه‌های دوست دار محیط زیست مبدل کرده است. همان طور که از شهر فلورانس ایتالیا، به عنوان "موزه بدون سقف" نام می‌برند، سوئد را نیز باید "کشور خانه‌های دوست دار محیط زیست " دانست.

این مطلب، به معرفی جدیدترین طرح‌های دکوراسیون و معماری سبز در خانه‌ها و معماری منظر در سوئد می‌پردازد که توسط پرتال مشهور inhabitat.com ارائه شده است. این طرح‌های خلاقانه در طراحی دکوراسیون بر مبنای مؤلفه‌هایی چون: کاهش هزینه‌های مصرفی، کاهش اثرات زیست محیطی و چند منظوره کردن فضای خانه‌ها برای قابلیت‌های مختلف، در دستور کار معماران و طراحان سوئدی قرار می‌گیرد که در نهایت، مدل طراحی سبز را در این کشور به تصویر می‌کشد. این مدل‌ها، می‌تواند الگوهای خوبی برای علاقمندان به معماری و دکوراسیون باشد.


Modern Kenjo Cabin ، نام یک شرکت طراحی دکوراسیون و معماری سوئدی است که اخیراً، برای برادران ساندل در شهر Muskö، یک خانه شناور روی آب ساخته است که می‌تواند بر اساس نیاز مخاطبانش، به راحتی تغییر کاربری پیدا کند. این اتاقک مدرن شیک، از چوب درخت کاج که در سوئد به طور فراوان یافت می‌شود، استفاده کرده است. پنل های خورشیدی که بر روی سقف خانه تعبیه شده است، کل برق مورد نیاز گرمایش و روشنایی خانه را تأمین می‌کند. پلتفرم شناور خانه بر روی سکوی شناوران، سبب می‌شود تا ساکنان این خانه کوچک، بتوانند از آن مانند یک قایق شناور بر روی آب استفاده کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(طراحی دکوراسیون چند منظوره را نشان می‌دهد)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمای روبرویی از خانه شناور کوچک دوست دار محیط زیست)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نما از بالا - نحوه قرارگیری وسایل در این خانه کوچک شناور چند منظوره)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(سقف خانه از سیستم photovoltaic برای تأمین انرژی و روشنایی آل ای‌ای دی بهره می‌برد)

تولید همزمان گرما و برق از طریق سیستم فوتوولتایک امکان پذیر است که در طراحی دکوراسیون این خانه مد نظر بوده است. سیست Photovoltaic system) به پدیده‌ای که در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم‌های محرک مکانیکی الکتریسیته تولید کند، پدیدهٔ فتوولتاییک (Photovoltaic) گفته شده و عاملی که این فرایند را به وجود می‌آورد، سلول خورشیدی (Solar cell) نام دارد.

سامانه‌های فتوولتایی که در ابتدا برای کاربردهای فضایی ابداع و تکمیل شده بودند انرژی نوری را مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. اصل مقدماتی در این فناوری اثر فتوالکتریک است که اولین بار به وسیلهٔ اینشتین توضیح داده شده که نور باعث می‌شود الکترون‌ها از ماده جدا شوند. مکانیزم‌های فتوولتایی سلول‌های خورشیدی، کریستال‌های صافی هستند که از لایه‌های نازک از جنس نیمه هادی ساخته شده‌اند که خصایص الکترونیکی متفاوت دارند و این امر موجب پیدایش میدان‌های الکترونیکی قوی درون آن‌ها می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(۶ نما از خانه‌هایی که از سیستم فوتوولتایک در تأمین برق و گرما استفاده می‌کنند)

نحوهٔ عملکرد سلول‌های خورشیدی ساده است. از آنجایی که سیلیکون توان نگهداری از الکترون‌هایش را ندارد، سلول‌ها از دو لایه سیلیکون ساخته شده‌اند که یکی مازاد الکترون دارد و دیگری کمبود الکترون (مازاد لایه n و کمبود دار، لایه p نامیده می‌شود.) هنگامی که نور به لایهٔ اول برخورد می‌کند، الکترون‌ها آزاد می‌شوند و در حالی که به سمت لایه با الکترون کمتر جاری می‌شوند، از یک مدار الکتریکی می‌گذرند و تولید الکتریسیته می‌نمایند. برای حفاظت سلول‌ها در برابر محیط، سلول‌های فتوولتایی به یکدیگر متصل شده و به صورت مدول در آورده می‌شوند. مدول‌هایی که در روی یک صفحه نصب شده و از زاویه و جهت صحیح برای حداکثر گردآوری فصلی و سالی برخوردارند، پانل یا شبکهٔ PV نامیده می‌شوند. یک سامانهٔ PV معمولاً شامل باتری‌های ذخیرهٔ الکتروشیمیایی برای کاربردهای مستقل است.

اگر علاقمند هستید تا درباره این سامانه جدید در طراحی خانه‌های امروزی آگاهی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو 4 دقیقه ای زیر را ملاحظه کنید.



The Common Office در واقع نام یک شرکت سوئدی طراحی دکوراسیون است که در زمینه معماری سبز فعالیت دارد. این شرکت اخیراً، یک خانه جنگلی با دکور جذاب و شیک را طراحی و ساخته است. این خانه کوچک که در شهر Törnskogen قرار دارد، ویلایی بر روی یک منطقه صخره ای و داخل جنگل است. این خانه که Villa Altona نام دارد، توسط طراحانش بر اساس ساختار Lego محور، دیزاین شده و از بلوک‌های به هم پیوسته در ساختان استفاده کرده‌اند که دکور جالب و خلاقانه ای را شکل داده است. به دلیلان که این خانه بر روی منطقه صخره ای با تخته سنگ‌های بزرگ و سطحی ناهموار ساخته شده است، بلوک‌های استفاده شده در طراحی و ساخت خانه این فرصت را برای طراحان فراهم کرده تا بتوانند به راحتی با تغییر چیدمان بلوک‌های به هم پیوسته، خانه را در این منطقه ناهموار بنا کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمای روبرویی خانه جنگلی)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(دکوراسیون ساده داخلی خانه جنگلی)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمای داخلی خانه و نوع طراحی راه پله‌های این خانه ۲ طبقه جنگلی را نشان می‌دهد)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمایی از خانه جنگلی بر روی منطقه صخره ای)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمایی از داخل خانه که نوع طراحی خلاقانه شیشه‌ها، سقف و زیر راه پله را نشان می‌دهد)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(طراحی دکوراسیون داخلی خانه به گونه ای بوده است که همه نقاط، نورگیر باشد)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(خانه ای زیبا و شیک با دکوراسیون خلاقانه بر روی منطقه ای صخره ای)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(پلن خانه از بالا)

Trigueiros Architecture ، در واقع یک شرکت معماری و طراحی دکوراسیون سوئدی است که به تازگی، یک خانه مخروطی شکل به سبک معاصر را طراحی و ساخته است. این خانه که با نورپردازی خلاقانه مدرن و ساختار سقف شیب دار به سبک شینگل طراحی شده، در یکی از جزایر حومه استکهلم، پایتخت سوئد قرار دارد. این خانه عجیب چند گوشه (angular home)، دارای یک سقف شیب دار می‌باشد که با چوب‌های طرح شینگل ساخته شده و در نظر رهگذران، مانند قایقی است که در بیرون دریا و کنار ساحل قرار دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(خانه مخروطی شکل با سقف شیب دار به سبک شینگل)

درمقابل این فضای بیرونی که با بافت چوبی و طرح معماری شینگل دیزاین شده است، فضای دکوراسیون داخلی این خانه، کاملاً سفید هست و این پوشش سفید، بر روی دیوارها و سقف‌های پیش ساخته چوبی (کاذب) قرار گرفته است. طراحی دکوراسیون داخلی این خانه به گونه ای صورت گرفته است که نور طبیعی، به راحتی کل خانه را در بر گرفته و همه جایان را در طول روز، روشن نگه دارد. برای آن که تصور بهتری به کاربران این خانه داده شود و آن ها، حس فضای بیش تر و نورپردازی زیباتری از روشنایی آسمان در طول شبانه روز را درک کنند، معماران، ارتفاع فضای نشیمن خانه که جنب آب نما قرار دارد را دو برابر کردند. نیم دیگری از خانه نیز، به سه طبقه، تقسیم بندی شد که با راه پله‌های چوبی به هم متصل می‌شد. این تقسیم فضای داخلی به بخش‌های مجزای پر کاربرد، به طور ماهرانه ای، حس تغییر زاویه ناشی از سقف شیب دار خانه را که از قسمت پشت خانه تا جلوی آن امتداد پیدا کرده بود، کاهش می‌داد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمای بخشی از ساختمان که در ۳ طبقه ساخته شده تا ساکنان خانه، تغییر شیب سقف را حس نکنند)

درسی در طراحی دکوراسیون داخلی!

این عمل، در واقع ابتکار جالبی در طراحی دکوراسیون یک خانه با سقف شیب دار می‌باشد. اتاق‌های این خانه به گونه ای طراحی شده است که از پنجره اتاق‌ها، می‌توان منظره زیبای بیرون را تماشا کرد. نوع پوشش به کار رفته در دیوارهای این خانه به گونه ای است که فضای نشیمن را بزرگ تر نشان می‌دهد و ساکنان خانه می‌توانند چشم انداز بیرون را بزرگ تر و بهتر تماشا کنند. در واقع دیوارهایی با ضخامت کم و شفاف glazed end wall که عبور دهنده نور از خود هستند، در ساختمان‌هایی با معماری مدرن، مشاهده می‌شوند. پله‌های سنگی که بر روی فضای چمن بیرونی تعبیه شده است، فضای ارتباطی افراد بیرون خانه با داخل و بالعکس را فراهم می‌کند و نمای بیرونی خانه را جذاب کرده است.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمای طراحی منظر بیرونی ساختمان با سنگ فرش جذاب و شیک)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمایی نزدیک از طبقات بالا)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(چشم انداز بیرون از طبقه بالا)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(طرح شینگل چوبی سقف سازه)

این خانه همان طور که گفته شد، از طرح شینگل در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی خود استفاده کرد. شاید بپرسید که طرح شینگل چیست.

سبک شینگل، سبکی از معماری آمریکایی مربوط به نیمه دوم سده نوزده میلادی، که مشخصه آن، لوح‌هایی با پوشش چوبی - به عنوان روکار خارجی روی یک چهار چوب الواری - به همراه ترکیب نامتقارن و انعطاف پذیر، می‌باشد. شینگل، نوعی پوشش سقف شیب‌دار با چهار طرح (پله ای، هلالی، سه لتی و لانه زنبوری) که از مواد هیدروکربنی مقاوم (قیر اکسیده) به همراه تیشو جهت مقاومت در برابر اشعه uv و لایه سیلیس جهت افزایش مقاومت خمشی و پوشیده شده از سنگریزه‌های طبیعی رنگی، که برای ایجاد نمایی خاص و زیبا استفاده می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(شکل‌های مختلف سقف‌های شیب دار شینگل را نشان می‌دهد)

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های shingle طول عمر و نگهداری آسان آن است. بسیاری از موادی که در پوشش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند نیازمند مراقبت و نگهداری دائمی هستند تا بتوانید ظاهر آنرا به طرز مطلوب حفظ کنید. اما شینگل نیاز به نگهداری خاصی نداشته و با اندک مراقبت همیشه زیبا خواهد بود. همچنین در صورت بروز هرگونه آسیبی به راحتی قابل تعمیر می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای shingle نصب آسان آن است. در واقع شینگل ساده‌ترین محصول جهت نصب است. البته برخی از طرح‌های شینگل نیازمند ابزار خاص بوده و می‌بایست توسط افراد متخصص نصب شوند. شینگل محصولی انعطاف پذیر و مقاوم است که با اغلب طراحی‌های سقف سازگار می‌باشد.

زیبایی ظاهری شینگل یکی از مزایای این گونه سقف‌هاست. این محصولات در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند و به این دلیل مشکلی برای هماهنگ کردن آن‌ها با سایر اجزاء ساختمان نخواهید داشت. معمولاً ظاهر شینگل همانند سایر مواد طبیعی گران قیمت از قبیل سدر، چوب و یا سنگ به نظر می‌رسد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(طریقه نصب طرح shingle بر روی سقف‌های شیب دار)

مزیت بزرگ سقف‌های شینگل هزینه مناسب آن است. شینگل ها در حجم‌های بزرگ تولید می‌شوند و بالطبع هزینه‌های تولیدی مناسبی دارند. هزینه نصب آن نیز در مقایسه با سایر پوشش‌های سقف مناسب تر است. علاوه بر سبکی وزن این سقف‌ها بار زیادی را به جیب شما تحمیل نخواهد کرد.

مزیت نهائی shingle وزن آن است. بسیاری از پوشش‌های سقف دارای وزن بالائی هستند که ممکن است برای اسکلت سازه شما مناسب نباشد. اگرچه خود شینگل ممکن است سبک‌ترین محصول پوششی سقف نباشد ولی سقف‌های پوشیده شده از شینگل یکی از سبک‌ترین سیستم‌های پوششی بوده که با اغلب سقف‌ها سازگار هستند. شینگل ها به 4 دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارت‌اند از: شینگل ساده (Classic 3 Tab)، طرح هلالی (Crescent Asphalt Roofing)، شینگل شش ضلعی (لانه زنبوری)، شینگل های پله ای (Laminated Shingle) که این خانه با طرح لمینیت شینگل دیزاین شده بود.
در واقع، shingle های پله ای، این تیپ از شینگل یک محصول و بهبود یافته است که جهت ساخت و سازهای جدید بسیار مناسب می‌باشد. خرده سنگ‌های سایه ای چند رنگ عمق بیشتری به آن بخشیده و ظاهری چند بعدی را شبیه سازی می‌کند. این طرح از شینگل با هزینه ای اندک، زیبایی و ارزش ساختمان شما را ارتقاء می‌بخشد، تنوع رنگی شینگل قابلیت استفاده آن را با سایر مصالح ساختمانی فراهم می‌سازد.

سبک سوئدی در حقیقت یک دکوراسیون رژیمی برای فضای خانه شماست که سبب می‌شود فضاها خوش‌فرم و خوش‌ترکیب و در عین حال گرم و شیک جلوه کنند. این سبک با رنگ سفید و دیگر رنگ‌های خنثی شروع می‌شود تا زمینه مساعدی را برای میزبانی از نور طبیعی مهیا سازد. نکات کلیدی سبک: خنثی‌سازی کف و دیوارهای فضا: اتاقی روشن و باز تدارک ببینید و درخشش نور خورشید را به داخل اتاق دعوت کنید. رنگ سفید عاجی و چوب‌های طبیعی با رنگ ملایم از قبیل چوب درخت زبان‌گنجشک و چوب راش همیشه در هر اتاق به زیبایی جلوه می‌کنند و در فضای سوئدی نیز این جلوه چند برابر می‌شود. برای رنگ دیوارها می‌توانید از رنگ‌های سبز و آبی بسیار ملایم به مقدار کم استفاده کنید. پوشش پنجره‌ها را نیز بسیار نازک و لطیف در نظر بگیرید تا نور طبیعی بتواند به‌راحتی به داخل فضا راه‌یابد. علاوه بر خنثی نگه‌داشتن دیوارها و سقف فضا، استفاده زیاد از رنگ سفید یکی از اصول مهم این سبک است. برای مثال برای میز و صندلی اتاق غذاخوری و همچنین تختخواب اتاق‌خواب توصیه می‌کنیم از انواع چوب به رنگ سفید استفاده کنید

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(طراحی اتاق خواب به سبک سوئدی)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمایی از یک آپارتمان سوئدی به سبک سنتی)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(الگویی جالب از یک اتاق با نور گیر فوق العاده عالی)

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی‌ها
(نمای از طرح دکوراسیون رایج آشپزخانه در سوئد)

سوئدی‌ها برای طراحی دکوراسیون منزل خود اغلب از رنگ سفید استفاده می‌کنند و به همین دلیل این مدل طراحی را به نام خود زده‌اند.

ویدئو زیر، شما را با استایل دکوراسیون داخلی خانه‌های سوئد، آشنا می‌کند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینو تهران

      تشکر و قدر دانی
      فقط کاشکی عکسهای با کیفیت تری بذارید

    • بدون نام

      در عین سادگی بسیار کارآمد و از فضا استفاده بهینه شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج