۲۲۳۲۹۱
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

«میش مرغ اسدآباد» منقرض شد +عکس

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: کارشناسان کشوری به همراه یک تیم مستند ساز به بررسی گذشته حیات میش مرغ در دشت اسدآباد و علل انقراض آن پرداختند.

وبسایت هفت صبح: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: کارشناسان کشوری به همراه یک تیم مستند ساز به بررسی گذشته حیات میش مرغ در دشت اسدآباد و علل انقراض آن پرداختند.

«میش مرغ اسدآباد» منقرض شد +عکس

رامین رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تیم بصورت تخصصی تنها در زمینه میش مرغ فعال بوده و پیش از این نیز به بررسی وضعیت میش مرغ در منطقه بوکان آذربایجان غربی پرداختند.

وی اضافه کرد: پس از اینکه آنها متوجه شدند در دشت اسدآباد نیز پیشتر این پرنده می زیسته است اقدام به بررسی این گونه در منطقه اسدآباد کردند.

وی بیان کرد: تحقیقات میدانی از افراد ساکن در نزدیکی دشت اسدآباد گویای این بود که از سال ۸۸ تاکنون این پرنده در اسدآباد مشاهده نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد علل انقراض گونه میش مرغ را کمبود منابع آبی, خشک شدن رودخانه ها و کاهش بارندگی ذکر کرد.

رمضانی افزود: هجوم کشاورزان به عرصه محیط زیست و کشت و کار در زمینهای اطراف محل زندگی این پرنده در کوچ آن تاثیر داشته است.

وی اظهار کرد: توسعه دامداری در روستاها، افزایش کوچ عشایر به محدوده زندگی میش مرغ و افزایش جمعیت و تردد افراد به زیستگاه این پرنده از دیگر عوامل نایاب شدن این گونه زیبا در دشت اسدآیاد است.

وی گفت: یک شهرک صنعتی در محدوده زندگی میش مرغ ایجاد شده که این موضوع هم در زوال این گونه تاثیر بسزایی داشته است.

وی بیان کرد: این تیم به همراه گروه مستند ساز قرار است در اواخر مهر و آبانماه سالجاری که فصل کوچ میش مرغ است اقدام به رصد دشت اسدآباد کنند.

گونه میش مرغ (Otis tarda) از گونه های منحصر به فرد و بسیار مهم جانوری در جهان به شمار می آید که به علت شرایط زیستی منطقه اسدآباد جمعیت اندکی از این گونه در دشت اسدآباد زندگی می کردند.

میش مرغ، پرنده ای است بسیار وحشی و رمنده که از شلوغی گریزان است و تحمل گرما را ندارد و در مناطق خیلی گرم زندگی آن با مشکل روبرو می شود.

این پرنده به علت سنگین بودن جثه اش به سختی پرواز می کند و به این علت و همچنین برای تشخیص دشمنان خود از فاصله دور، قلمرو زیستگاهش را در اراضی مرتفع و وسیع و کشتزارهای بدون درخت انتخاب می کند.

میش مرغ از پرندگان سنگین وزن جهان به شمار می آید و پرنده ای است محتاط، ترسو و بسیار تیزهوش که دارای پروازی پرقدرت است.

این پرنده زیبا تنها در دو منطقه دشت اسدآباد و بوکان دیده شده است که از شش سال پیش تاکنون نیز منطقه اسدآباد را ترک کرده و بازنگشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب به سلامتي

    • بدون نام

      من در یکی از شهر های کوچک همدان زندگی می کنم میش مرغ که هیچی گنجشک هم داره منقرض میشه

    • بچه بسطام

      قبل از اینکه منقرض بشه باید بررسی بشه.نوشدارو بعد از مرگ سهراب ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج