۲۲۳۳۱۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وعده های هدایتی فقط وعده بود؟

بلیت ها را من می خرم، پول برانکو را من می دهم، با درخشان من تسویه حساب می کنم، پول ضرغام اسماعیل را من می دهم و ... اینها و ده ها جمله مشابه، جمله هایی است که حسین هدایتی دولابی در ماه های اخیر استفاده کرده.

وعده های هدایتی فقط وعده بود؟





هفته نامه تماشاگران امروز: بلیت ها را من می خرم، پول برانکو را من می دهم، با درخشان من تسویه حساب می کنم، پول ضرغام اسماعیل را من می دهم و ... اینها و ده ها جمله مشابه، جمله هایی است که حسین هدایتی دولابی در ماه های اخیر استفاده کرده.

در پی این جملات لیست بلندبالایی در اینستاگرامش منتشر شد، لیستی که کمک های او به باشگاه پرسپولیس را نشان می داد، هزینه های میلیاردی برای تیم محبوبش. اما حالا ادعاهای او یکی یکی تکذیب می شوند. هزینه هایی که او برای باشگاه کرده و لیستش را به رخ هواداران و بازیکنان این تیم می کشد.

روزهایی که هدایتی یکی از مشتریان اصلی باشگاه پرسپولیس بود، مشکلات مالی باشگاه این فرصت را به او داد تا در نقش ناجی باشگاه ظاهر شود. این کار هم توان مالی هدایتی را برای خرید باشگاه پیش افکار عمومی تایید می کرد و هم این اطمینان را به هواداران می داد که او می تواند بهترین مالک برای باشگاه باشد.

وعده های هدایتی فقط وعده بود؟

خرید بلیت های بازی های حساس پرسپولیس در روزهایی که هواداران از نتایج ضعیف شاکی بودند، بهترین هدیه به آنها بود. تماشاگران پرشماری که مجانی به ورزشگاه رفتند و بعدها طرفداران پروپاقرص هدایتی شدند. هر مشکلی که پیدا شد، پا پیش گذاشت و چک کشید و هر روز به تعداد هوادارانش اضافه کرد. کم بودند کسانی که کارهای او را دلی نمی دانستند.

از پیشکسوتان و بازیکنان گرفته تا تماشاگران روی سکوها همه او را دل سوخته پرسپولیس می دانستند؛ تنها کسی که حاضر است به این تیم و بازیکنانش کمک کند. سکه ها که برای پاداش به بازیکنان داده می شد، وعده خرید باشگاه به نام پیشکسوتان و ... همه را متقاعد کرده بود که او بهترین برای باشگاه است اما سازمان خصوصی سازی صلاحیتش را تایید نکرد و بعد از آن هم واگذاری باشگاه به زمان دیگری موکول شد.

این اتفاق فرصت خوبی بود تا هدایتی هوادارانش را بشناسد. آنهایی که موافق بودند باشگاه باید به هدایتی فروخته شود، هفته های اخیر بارها به بهانه های مختلفی به اینستاگرام حسن روحانی رییس جمهوری و اسحاق جهانگیری معاون اول او هجوم برده اند. زیر هر عکسی که رییس جمهوری منتشر کرده، بیشتر اعتراضات به این موضوع است. حرف آنها این است که ندادن باشگاه به هدایتی بزرگترین اشتباه بوده.

هواداران هدایتی در نقش منتقد دولت و وزارت ورزش ظاهر شده اند و معتقدند سیاست های اشتباه محمود گودرزی وزیر ورزش و امیررضا خادم و نصرالله سجادی، معاونانش بیشترین ضربه را به باشگاه زده است.

هدایتی بعد از منتفی شدن واگذاری باشگاه، واکنش های تندی نشان داد و مدعی شد که دیگر در فوتبال هزینه نمی کند. این اولین باری نبود که او این جمله را به کار می برد اما این بار با طعنه هایی هم همراه بود. اینکه به جای هزینه کردن در فوتبال به جوانان وام ازدواج می دهد: «ترجیح می دهیم مبلغ ۱۰ تا ۱۲ میلیارد هزینه در ورزش کشور به ویژه فوتبال را از این پس برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به دانشجویان عزیز و فرزندان ایثارگر دفاع مقدس بدهیم. ابتدا در سطح شهر تهران و در مرحله بعد با گسترش و افزایش منابع مالی در استان تهران و سپس در سطح کشور عزیزمان ایران انجام وظیفه می کنیم. به زودی اطلاع رسانی می شود.»

وعده های هدایتی فقط وعده بود؟

به نظر می رسید منظور هدایتی از بیان کردن این موضوع، انتقاد از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در بخش جوانان بوده. در یکی دو سال اخیر وام های ازدواج به زوج های جوان یا پرداخت نشده یا با مشکل روبرو بوده است. بودجه کم دلیل این اتفاقات بوده.

با اینکه هدایتی چند هفته ای خودش را از فوتبال کنار کشید و اظهارنظری درباره باشگاه پرسپولیس نداشت اما در فصل نقل و انتقالات دوباره با وعده های وسوسه کننده اش پا پیش گذاشت. باشگاه برای خرید ضرغام اسماعیل عراقی با مشکل مالی روبرو است و هدایتی گفته که می تواند هزینه های خرید او را پرداخت کند: «من به زبان عربی با ضرغام صحبت کردم و از او خواستم اگر پرسپولیس او را می خواهد و اختلاف مالی دارند، مبلغ مورد اختلافش را می تواند توسط مدیربرنامه اش از من بگیرد و به پرسپولیس بیاید.»

این پیشنهاد چراغ سبزی برای پرسپولیسی ها بود. هدایتی با مطرح کردن این موضوع یک بار دیگر خودش را در نقش حامی باشگاه معرفی کرد. البته گفته می شود او در پیغام های خصوصی به مدیران باشگاه و وزارت ورزش گفته است که تمایل دارد کمک هایش را به باشگاه ادامه دهد. به هر حال بحث واگذاری باشگاه به کل منتفی نشده است و احتمال دارد سال های آینده دوباره این بحث از سر گرفته شود. کمک های مالی به پرسپولیس و مطرح کردن آنها برنامه ای است که هدایتی قبلا امتحان کرده و جواب گرفته. اگر او می خواهد خریدار باشگاه باشد، این بهترین راه برای همسو کردن هواداران باشگاه است اما به نظر نمی رسد وزارت ورزش و مدیران باشگاه دوباره این فرصت را در اختیارش بگذارند. گفته می شود آنها اطمینانی به هزینه هایی که هدایتی ادعا می کند کرده، ندارند.

نظر مدیران وزارت ورزش این است که اگر هدایتی می خواهد کمک مالی کند، هزینه های قبلی را که وعده داده بود پرداخت می کرد. به همین دلیل است که می گویند مدیران وزارت ورزش در پیغامی به هدایتی گفته اند؛ «بهتر است به جای هزینه در فوتبال وام ازدواج بدهی». این جواب همان طعنه ای است که هدایتی به وزارت ورزش زده بود.

بلیت ها مجانی نبود

هدایتی چندی پیش لیستی از هزینه هایی را که برای پرسپولیس کرده، منتشر کرد؛ لیستی که ۳۱ مورد دارد و جمع هزینه ها ۳ میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۸۳۸ تومان است. او این لیست را در صفحه اینستاگرامش گذاشته بود اما به تازگی حذفش کرده است.

می گویند تنها هزینه هایی که می شود از این لیست با قاطعیت تایید کرد، هزینه هایی است که برای پاداش به بازیکنان پرداخت شده چرا که او حضوری سکه ها را به بازیکنان داده است.

یکی از پرداختی هایی که تکذیب می شود، هزینه بلیت هایی است که هدایتی در یکی از دو بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خریده. هدایتی در این دو بازی پا پیش گذاشت و همه بلیت ها را پیش خرید کرد تا تماشای بازی برای هواداران این تیم رایگان تمام شود. در بازی با بنیادکار خبر داده شد که ۷۰ هزار بلیت خریده و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب سازمان لیگ واریز کرده. در بازی با النصر هم که ۹۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی رفته بودند، برآورد این بود که او نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

گفته می شود سازمان لیگ فقط ۴۰۰ میلیون تومان بلیت های بازی بنیادکار را دریافت کرده و باشگاه پول بلیت های بازی با النصر را به این سازمان بدهکار است. می گویند هدایتی در جواب اینکه چرا این پول را به سازمان لیگ نداده، گفته است که پول بلیت ها را هزینه پرواز چارتر پرسپولیس به عربستان کرده است.

در بازی رفت النصر، پرسپولیس برای رفتن به عربستان با مشکل مالی روبرو بود و هدایتی هم پول پرواز تهران - ریاض را پرداخت کرد و هم پول بلیت پرواز ریاض - مکه.

وعده های هدایتی فقط وعده بود؟

نه درخشان پول گرفته نه برانکو

در لیست هدایتی دو مورد جالب وجود دارد؛ سیصد میلیون تومان بابت تسویه حساب به حمید درخشان، مربی سابق باشگاه داده و صد میلیون تومان هم برای ورود برانکو ایوانکوویچ به ایران هزینه کرده است.

نزدیکان به باشگاه پرسپولیس هر دوی این موارد را تکذیب می کنند. آنها می گویند چکی که او برای تسویه حساب به درخشان داده بود نقد نشد. در مورد برانکو هم می گویند از طرف هدایتی یک ریال به او پرداخت نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج