۲۲۳۳۸
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

در آمریکا از دو فارغ التحصیل یکی بیکار است

آمار نشان می دهد که در آمریکا از هر دو فارغ التحصیل یکی بیکار است یا به کاری اشتغال دارد که از حد توانایی هایش پایین تر است.

در آمریکا از دو فارغ التحصیل یکی بیکار است



برترین ها: آمار نشان می دهد که در آمریکا از هر دو فارغ التحصیل یکی بیکار است یا به کاری اشتغال دارد که از حد توانایی هایش پایین تر است.

به گزارش برترین ها سال گذشته فرصت های شغلی دارندگان مدرک لیسانس به پایین ترین حد خود در دهه گذشته رسیده و بازار کار آمریکا به حدی ضعیف شده است که نیمی از جوانان این کشور بعد از فارغ التحصیلی یا بیکار هستند یا به کارهایی مشغول می شوند که بخش عمده استعدادها و مهارت های آنها را بی استفاده می گذارد. این جوانان ناچار به شغل های کم درآمد مانند منشی گری یا کار در فروشگاه ها روی می آورند.

در آمریکا از دو فارغ التحصیل یکی بیکار است
عکس بالا مربوط به ۱۹ آپریل ۲۰۱۲. باریستا مایکل بلدسو، که بعد از فارغ اتحصیلی در یک کافی شاپ مشغول کار شده است، در حال گفت و گو با یکی از مشتریان است.

در عین حال دارندگان مدرک لیسانس در این کشور به هیچ عنوان از موقعیت ها و فرصت های شغلی برابر برخوردار نیستند. به عنوان مثال کسانی که در رشته هایی نظیر علوم تجربی، آموزش و بهداشت و سلامت تحصیل کرده اند، نسبت به دانشجویان علوم انسانی و هنر، از موقعیت های شغلی بیشتری برخوردارند.

ریچارد فریمن، اقتصاددان، با اشاره به نرخ بیکاری در آمریکا می گوید "کسانی که به دانشگاه می روند به طور میانگین درآمد بیشتری دارند، اما این امر راجع به همه صادق نیست. ما به جوانان توصیه می کنیم که قبل از ورود به دانشگاه هدف خود را مشخص کنند و ببینند که دقیقاً از دانشگاه چه چیزی می خواهند. اگر واقعاً نمی دانند که چرا باید به دانشگاه بروند، بهتر است به جای دانشگاه رفتن به فکر پیدا کردن یک شغل باشند."

کلمن ادوارد، فارغ التحصیل رشته زیست شناسی، می گوید "بعد از فارغ التحصیلی هیچ شغلی پیدا نکردم مگر کار در یک پروژه ساختمانی که هیچ ربطی به رشته تحصیلی ام نداشت. همه آزمایشگاه ها و موسسات مرتبط به رشته ام قبل از هرچیز از سابقه شغلی من می پرسند که متاسفانه من سابقه ای ندارم. قبل از رفتن به دانشگاه همه به من توصیه می کردند که به دانشگاه بروم، و حالا که فارغ التحصیل شدم ناامید هستم و احساس خلاء می کنم."

در آمریکا از دو فارغ التحصیل یکی بیکار است
عکس بالا مربوط به ۱۹ آپریل ۲۰۱۲. کلمن ادوارد در حال تمرین در سالن ورزشی یک مجتمع آپارتمانی

به گزارش برترین ها، سال گذشته نرخ بیکاری بین جوانان زیر 25 سال به 53.6 درصد رسیده که در 11 سال گذشته بی سابقه بوده است. این در حالی است که در سال 2000 این نرخ 41 درصد اعلام شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      باز خوش به حالشون یکیشون کار داره لااقل، اینجا از دو فارغ التحصیل جفتشون بیکارن.

    • بدون نام

      در ایران چی؟؟؟

    • يه بدبخت بي كاربارتبه ي عالي توي كنكور ليسانس!‏

      اينجاكه اوضاع بدتره!‏ من رشته ام زيست سلولي هست همه همكلاسيام بيکارن و نا اميد يه فكري بحال مابکنيد بارتبه ي خوب رفتيم اين رشته كه آخرش هيچ كاري برامون نباشه؟ توي اين اوضاع گروني ما بايد چه خاكي به سرمون بريزيم ؟يكی به داد رشته زيست سلولي مولکولي برسه

    • يه بيكارازهزاران بيكارايران

      واقعا كه فقط ايرادهاي ديگران روميبينيداونجايه نفركه كارگيرش نيومده رفته منشي شده اما اينجا من كه رشته ام زيسته و همكلاسيام پيش هر مركزكاريابي ميريم ميگن براي رشته شما كارنيست وميتونيد بريدمنشي بشيد واقعاكه!!‏ بعداز۴سال درس خوندن اينم نتيجش!!‏

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج