۲۲۳۵۴
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

دندان ها چگونه سفید می مانند؟

داشتن دندان هایی زیبا، مرتب و سفید آرزوی همه است اما کدربودن دندان ها به خصوص هنگام خنده، باعث ناخرسندی است.

دندان ها چگونه سفید می مانند؟

هفت صبح: داشتن دندان هایی زیبا، مرتب و سفید آرزوی همه است اما کدربودن دندان ها به خصوص هنگام خنده، باعث ناخرسندی است. بد نیست بدانید رنگ دندان ها هم مانند رنگ مو و رنگ پوست به وسیله ژنتیک تعیین می شود. با وجود ترک کردن برخی عادت ها باعث می شود سفیدی طبیعی دندان ها تا بیشترین حد ممکن حفظ شود. سوال اینجاست که چه چیزی دندان ها را زرد می کند و چطور می توانیم دندان هایمان را سفید نگه داریم. حتما می دانید که مینا، به دندان سفیدی می دهد و یک مینای نازک می تواند دندان ها را متمایل به زرد کند.

دندان ها چگونه سفید می مانند؟

سیگار متهم اول پرونده زردشدن دندان هاست زیرا نیکوتین زردرنگ است و با گذشت زمان سطح دندان ها را به این رنگ تغییر می دهد. البته زردکننده های دندان در برخی خوراکی ها نیز وجود دارند. به عنوان نمونه قهوه و جای و خوراکی های پررنگ مانند میوه های قرمز و برخی نوشیدنی های چنین تاثیری می گذارند.

خوردن بیش از حد خوراکی های ترش مانند مرکبات نیز مینای دندان را فرسوده می کند و در یک کلام عادات غذایی نادرست دندان ها را زرد می کند. برخی آنتی بیوتیک ها و داروها نیز رنگ دندان را تغییر می دهند و می توانند بر رنگی شدن دندان ها اثر بگذارند.

به همین دلیل به خانم های باردار و بچه هایی که هنوز دندان های دائمی شان شکل نگرفته توصیه می شود مصرف آنتی بیوتیک های خانواده تتراسایکلین را کاهش دهند.

آموکسی سیلین هم می تواند دندان ها را زرد کند. البته این رنگی شدن با مسواک زدن برطرف می شود.

پلاک های دندانی نیز زرد رنگند و رعایت بهداشت دهان و دندان با دوبار مسواک زدن در روز به علاوه جرم گیری دندان ها توسط دندانپزشک می تواند تاثیر زیادی در سفید ماندن دندان ها داشته باشد.

دو دقیقه کامل برای مسواک زدن وقت بگذارید. برعکس تصور بسیاری، محکم تر مسواک زدن یا مدت بیشتر، نتیجه بهتری عایدتان نمی کند و تنها به مینای دندان تان آسیب می زند.

اگر عادت دارید دندان های تان را بلافاصله بعد از میل کردن غذا مسواک کنید، باید در ابتدا حمله های اسیدی را با جویدن آدامس یا نوشیدن یک لیوان آب کاهش دهید. زیرا مینای دندان توسط اسیدها حساس شده است. بنابراین فراموش نکنید آسیب زیادی به مینای دندان وارد می شود اگر دندان ها بلافاصله بعد از غذا مسواک کنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • haleh

      mofid bud vali tagriban chizayi bud k midunestim

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج