۲۲۳۵۹۶
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

اشتباهاتی رایج در رژیم گرفتن

اگر هنوز هم شلوار جین مورد علاقه شما تن تان نمی رود، دو حالت دارد؛ یا در زمان خرید، سایز اشتباه خریده اید یا پس از کاهش وزن، دچار اشتباهات رژیمی شده اید که باعث شده سایز شما مجددا به حالت قبل برگردد.

اشتباهاتی رایج در رژیم گرفتن





مجله زیبایی سالم - ترجمه مهدی ظهیرآبادی: اگر هنوز هم شلوار جین مورد علاقه شما تن تان نمی رود، دو حالت دارد؛ یا در زمان خرید، سایز اشتباه خریده اید یا پس از کاهش وزن، دچار اشتباهات رژیمی شده اید که باعث شده سایز شما مجددا به حالت قبل برگردد.

1- اعتماد کردن به شکستن و پایان رژیم

تصمیم گرفته اید که به فرض مثال 5 کیلو از وزن خود را کم کنید و این اتفاق به سرعت افتاده، حالا رژیم را شکسته و به رژیم غذایی قبل بر می گردید. شاید در برنامه غذایی خود هنوز هم مصرف روزانه گریپ فروت و سوپ کلم را داشته باشید، ولی در نظر بگیرید که شما میزان کالری روزانه خود را به کمتر از 100 واحد کاهش داده اید و مطمئن هستید که این مقدار کافی است و وزن شما کم شده است. اما زمانی که بعد از شکستن رژیم، کمی بیشتر از این میزان کالری دریافت کنید؛ چون بدن تان به دریافت آن مقدار کم کالری عادت کرده، سرعت متابولیسم بدن شما پایین تر آمده و در نتیجه در صورت دریافت کالری بیشتر، این مقدار دیرتر متابولیسم شده و در بدن انباشته و نهایتا باعث اضافه وزن مجدد شما خواهدشد.

اشتباهاتی رایج در رژیم گرفتن

۲- نخوردن صبحانه

نخوردن صبحانه به نظر یکی از راه های ساده برای دریافت کمتر کالری است اما این روش، شما را در باقی روز گرسنه تر کرده و ممکن است منجر شود به مصرف اسنک ها و میان وعده ها یا خوردن یک ناهار مفصل و دریافت کالری بیش از حد. ولی صبحانه ای که حاوی پروتئین و فیبرها باشد، می تواند از گرسنگی در طول روز جلوگیری کند. در حقیقت مطالعات نشان داده افرادی که هر روز صبح صبحانه می خورند از نظر وزن و سلامتی در وضعیت مناسب ترین قرار دارند.

۳- مصرف تنقلات و اسنک ها

ممکن است شما حساب کالری که از هر وعده غذا به دست می آورید را داشته باشید، ولی در مورد میان وعده ها و تنقلات چطور؟ تکه های بیسکوئیت و چوب شور روی میز کار یا یک تکه کیک تولد شب گذشته مورد علاقه فرزندان و همچنین به همه این ها خوردنی های جویدنی را نیز اضافه کنید که می تواند برنامه رژیم غذایی شما را بر هم بزند. از این رو، اگر شما واقعا تصمیم دارید که میزان کالری مصرفی خود را حساب کنید، بهتر است از گوشی هوشمند خود یا تبلت و برنامه های مخصوص این مواد غذایی، میزان کالری میان وعده ها را به دست آورید.

اشتباهاتی رایج در رژیم گرفتن

۴- میان وعده ها

میان وعده های مصرفی در طول روز می تواند باعث اضافه وزن شود.

اگر از یک منظر دیگر درنظر بگیریم شاید بعضی از میان وعده ها مانند آجیل ها و مغزها که دارای درصد بالای پروتئین است، در وعده های کم و متعدد استفاده شود، باعث جلوگیری از گرسنگی و کاهش وزن نیز شود؛ چرا که پروتئین این مواد باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود، فقط باید دقت کرد که در مصرف این میان وعده ها از انواع کم کالری و کم کلسترول آن انتخاب شود.

۵- مصرف خوراکی های کم چرب بیش از حد

خوراکی های کم چرب نقش مهمی در حفظ رژیم غذایی شما دارد، فقط یادتان باشد که کم چرب بودن دلیلی بر کم کالری بودن آن نیست و توجیهی برای مصرف بیشتر آن خوراکی نخواهدبود، چه بسا وقتی که شما ۲ الی ۳ تکه از یک کیک کم چرب را مصرف می کنید، کالری آن معادل یک تکه کیک معمولی است. بهترین راه برای یافتن میزان کالری شکر و چربی خوراکی ها مراجعه به برچسب روی بسته بندی آن ها است.

۶- نوشیدن مقدار کم آب

این یکی از ساده ترین اشتباهات رژیم است که می توان به راحتی اصلاحش کرد. آب برای سوزاندن چربی ها ضروری است، اگر بدن شما دچار کم آبی و به اصطلاح دهیدراته شود، سرعت متابولیسم کاهش یافته در نتیجه کاهش وزن دیرتر رخ می دهد، بنابراین سعی کنید در زمان رژیم از نوشیدن آب غافل نشوید.

اشتباهاتی رایج در رژیم گرفتن

۷- فرار از لبنیات

شیر پرچرب، پنیر و بستنی از ممنوع های اغلب رژیم های غذایی است. اما فرار از لبنیات می تواند نتیجه عکس بدهد. تعدادی از محققان اعلام کرده اند که بدن در زمان کافی بودن کلسیم، چربی بیشتری را می سوزاند و زمانی که کلسیم بدن کاشه می یابد، چربی بیشتری تولید می کند. مکمل ها مانند قرص های کلسیم به نظر نمی یاد که همانند لبنیات، دارای کلسیم مفید باشد؛ لذا لبنیات خواص به مراتب بیشتری برای بدن و حتی رژیم های مختلف دارد، فقط می توان در انتخاب آن از انواع کم چرب استفاده کرد.

۸- رفتن به فست فودها

رفتن به فست فودها بعد از یک روز کاری خسته کننده، می تواند خوشایند باشد و شما که در رژیم هستید می توانید سالاد و غذاهای سالم تر سفارش دهید. ولی آیا می توانید در مقابل بقیه ها غذاهای پرچرب و نوشیدنی ها مقاومت کنید؟ اگر شما به راحتی به خودتان اجازه دهید که به رستوران های فست فود بروید، این تبدیل به یک عادت می شود. به نقل از مطالعات کوتاه مدتی که در این خصوص انجام شده؛ اگر فردی ۲ بار در هفته از فست فودها استفاده کند به میزان ۴ کیلوگرم بیشتر از افرادی که در هفته یک بار از فست فود استفاده می کنند، دچار افزایش وزن می شود.

۹- تعیین اهداف غیرواقعی

به خودتان گفته اید که در عرض یک هفته باند در حدود ۸ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید، ولی این هدف گذاری یقینا با شکست مواجه می شود. اگر شما می دانید که این کار برای شما سخت و در حقیقت محال است، هرگز در ابتدای رژیم، این گونه برای خود هدف گذاری نکنید؛ چرا که اگر در هفته اول فقط موفق به کاهش ۲ کیلوگرم می شوید و به جای خوشحالی ممکن است سرخورده شوید و از ادامه رژیم دست بکشید. هدف گذاری صحیح و واقعی یکی از حیاتی ترین مسائل در موفقیت رژیم است. اگر شما دقیقا مطمئن نیستید که چگونه برای خود می توانید تعیین هدف کنید و در حقیقت چه میزان در هفته می توانید از وزن خود بکاهید، حتما با متخصصان تغذیه مشورت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج