جاباما
۲۲۳۶۲
۶ نظر
۵۰۳۸
۶ نظر
۵۰۳۸
پ

كدام ورزش ها ما رابیشتر لاغر می کند؟

آيا شما جزو آن دسته افرادي هستيد كه هم از چاقي رنج مي‌برند ومي‌خواهند اندامي متناسب پيدا كنند و هم از ورزش‌هاي تكراري خسته شده‌اند؟ اين ۸ ورزش حتما نظرتان را عوض خواهد كرد!

كدام ورزش ها ما رابیشتر لاغر می کند؟
برترین ها: با اين‌كه همه ما مي‌دانيم براي لاغر شدن و رسيدن به اندام متناسب، تنها رژيم گرفتن كافي نيست و بايد ورزش كنيم اما باز هم بسياري از ما با هر بهانه‌اي كه شده از ورزش كردن دوري مي‌كنيم؛ بهانه‌هايي مثل كمبود وقت، دور بودن باشگاه ورزشي، آماده نبودن بدن براي انجام تمرينات ورزشي و ده‌ها دليل ديگر باعث مي‌شوند روزبه‌روز بدني ضعيف‌تر و اضافه‌وزن بيشتري داشته باشيم اما براي ترغيب خود به ورزش كردن چه كاري بايد انجام دهيم؟ شايد يكي از راه‌هاي موثر، انتخاب يك ورزش جديد و هيجان‌انگيز باشد. در ادامه مطلب مي‌توانيد چند ورزش كه شايد كمتر به آن‌ها فكر كرده باشيد، مرور كنيد؛ به اين شرط كه بعد از خواندن آن‌ها يكي را انتخاب كرده و دست به كار شويد!


بوكس
  • هيجان‌تان را تخليه كنيد
بوكس از ورزش‌هايي است كه تحرك زيادي در آن صورت مي‌گيرد ضمن اين‌كه قواي بدني را افزايش مي‌دهد و عضلات را قوي مي‌كند. امروزه باشگاه‌هاي بوكس بسيار بيشتر از گذشته وجود دارند و با يك جست‌وجوي ساده مي‌توانيد به جمع طرفداران اين رشته بپيونديد و علاوه بر ياد گرفتن يك رشته ورزشي جديد، اضافه وزن‌تان را كم كنيد.

نگاه طرفداران: طرفداران اين ورزش روي اين مسئله تاكيد مي‌كنند كه ورزش بوكس مي‌تواند براي تعديل كردن حالات روحي بسيار مناسب باشد. به اعتقاد آن‌ها هيجاني كه در اين ورزش وجود دارد به تخليه هيجاني كمك مي‌كند و از سوي ديگر با فعاليت زيادي كه در اين ورزش انجام مي‌گيرد، عضلات بدن ورزيده شده و با اضافه وزن مقابله خواهد شد.

نگاه منتقدان: منتقدان اين ورزش زياد نيستند زيرا انتقاد زيادي نمي‌توان به آن وارد كرد جز اين‌كه ممكن است هزينه رفتن به باشگاه را براي هميشه نداشته باشيد كه آن هم حل شدني است؛ خريدن يك كيسه‌ بوكس و تمرين در خانه مي‌تواند اين مشكل را نيز به سادگي حل كند.


كدام ورزش ها ما رابیشتر لاغر می کند؟

قايقراني
  • افسرده نمانيد
با اين‌كه شايد در بين فهرست ورزش‌هايي كه به آن فكر كرده‌ايد، اين ورزش جايي نداشته باشد اما خوب است اگر شرايطش را داريد به قايقراني نيز فكر كنيد. بسياري از افراد اين ورزش را به‌عنوان يك ورزش هيجان‌انگيز و خارق‌العاده مي‌پسندند به‌ويژه اگر عاشق آب و ورزش كردن در فضاي آزاد هستيد روي اين ورزش بسيار مفرح حساب كنيد كه در عين حال كه نشاط همراه خواهد داشت، ماهيچه‌هاي بدن را به كار مي‌گيرد و تناسب اندام را به همراه دارد.

نگاه طرفداران: علاوه بر سلامت بدن، اين يكي از مهيج‌ترين ورزش‌هايي است كه مي‌توان تجربه كرد و از آنجا كه هيجان‌هاي فرد به شكل مثبتي پاسخ مي‌گيرند براي سلامت روان و دوري از افسردگي بسيار مفيد واقع مي‌شود.

نگاه منتقدان: افراد بسياري هستند كه در سفرهاي دريايي حال‌شان بد مي‌شود، بنابراين نمي‌توان اين ورزش را به همه افراد توصيه كرد. عده كمي هستند كه توانايي جسمي و روحي مناسب براي انجام اين كار سخت و در عين حال پراسترس و پرهيجان را داشته باشند و ممكن است براي بقيه افراد اثر مناسبي به همراه نداشته باشد. ضمن اين‌كه انجام دادن اين ورزش در همه شهرها ميسر نيست و براي بسياري افراد ورزش گراني محسوب مي‌شود.


شمشيربازي
  • با دقت شويد
شمشيربازي هم يكي از ورزش‌هايي است كه كمتر شناخته شده است. اين ورزش علاوه بر اين‌كه بدن‌تان را به فعاليت وامي‌دارد، باعث مي‌شود به ميزان زيادي كالري بسوزانيد. اين ورزش متنوع بوده و مي‌تواند روزهاي‌تان را از يكنواختي دربياورد پس اگر مي‌خواهيد همراه با يك ورزش، شجاعت و تمركزتان را هم افزايش دهيد، چرا شمشيربازي را انتخاب نمي‌كنيد؟

نگاه طرفداران: اين ورزش به قدري هيجان‌انگيز است كه علاوه بر اين‌كه با انجام دادن آن مي‌توانيد وزن كم كنيد به بهبود حالات روحي‌تان نيز كمك خواهد كرد ضمن اين‌كه حركات دقيق و ظريف اين ورزش باعث مي‌شود تمركز و دقت‌تان را هم افزايش دهيد.

نگاه منتقدان: يكي از مهم‌ترين دلايلي كه عده زيادي به سمت اين ورزش نمي‌روند اين است كه تجهيزات آن ارزان نيست ضمن اين‌كه باشگاه‌هاي كمي هستند كه به آموزش اين رشته مي‌پردازند و عموم مردم به راحتي به آن دسترسي ندارند.


ورزش‌هاي رزمي
  • از خودتان دفاع كنيد
ورزش‌هاي رزمي يكي ديگر از ورزش‌هايي است كه به‌تازگي نسبت به گذشته استقبال بيشتري از آن صورت مي‌گيرد؛ اين ورزش به‌ويژه براي كساني كه شخصيت‌هايي منضبط و قانون‌گرا دارند مفيد است. كاراته، كنگ‌فو و... انواع مختلفي از ورزش‌هاي رزمي هستند كه مي‌توانيد آنچه را بيشتر با سلايق‌تان هماهنگ است انتخاب كنيد.

نگاه طرفداران: يكي از فوايدي كه اين ورزش در كنار لاغر شدن و تناسب اندام خواهد داشت، اعتماد به نفسي است كه به اين ورزشكاران مي‌دهد و همچنين قابليت‌هايي كه براي دفاع از خودشان هنگام خطر مي‌توانند به كار بگيرند نكته قابل توجهي است.

نگاه منتقدان: اين ورزش‌ها به توانايي‌ و ويژگي بدني خاصي نياز دارد و شايد همه افراد نتوانند به سادگي آن را انجام دهند به‌ويژه افراد مسن!


كدام ورزش ها ما رابیشتر لاغر می کند؟

حركات كششي ذهن و جسم (يوگا)
  • بيماري‌ها را دور كنيد
ممكن است كساني كه به‌دنبال ورزش و انجام فعاليت فيزيكي هستند كمتر به فكر ورزش حركات كششي ذهن و جسم (يوگا) بيفتند؛ اين در حالي است كه اين ورزش تنها براي تمركز مفيد نيست بلكه شامل فعاليت‌هاي فيزيكي زيادي است و حركات كششي متعددي كه در اين ورزش وجود دارد، منجر به تناسب اندام خواهد شد.

نگاه طرفداران: امروزه پزشكان براي درمان بسياري از بيماري‌ها اين ورزش را توصيه مي‌كنند و اثرات مطلوب آن بر جسم و روح ثابت شده است. ضمن اين‌كه براي انجام حركات كششي ذهن وجسم به تجهيزات و وسايل خاصي نياز نداريد بلكه در بيشتر مواقع تنها يك زيرانداز كافي خواهد بود.

نگاه منتقدان: بيشتر افرادي كه مدت‌هاست اين ورزش را انجام مي‌دهند چاق نبوده و از اندام متناسبي برخوردارند، اين قضيه ممكن است افراد چاق را از رفتن به اين كلاس‌ها بازداشته و باعث شود مدام خودشان را با افراد لاغري كه در اين كلاس‌ها حاضرند مقايسه كنند و در اثر اين احساس ناخوشايند به‌طور كلي ورزش كردن را كنار بگذارند. بنابراين اين افراد بايد دنبال كلاس‌هايي بگردند كه افراد با اندام‌هاي گوناگون در آن شركت داشته باشند تا احساس انزوا به آن‌ها دست ندهد.


كدام ورزش ها ما رابیشتر لاغر می کند؟

فوتبال و بسكتبال
  • با گروه همراه شويد
از آنجا كه در ورزش‌هاي گروهي با ديگران معاشرت صورت گرفته و همراه با شوخي، خنده و آشنايي با افراد جديد است، معمولا سختي تمرين را متوجه نخواهيد شد و علاوه بر حفظ سلامت بدن، به سلامت روح‌تان هم كمك خواهيد كرد. در هر شهر و محله‌اي مي‌توان باشگاهي براي بسكتبال، فوتبال و... پيدا كرد كه معمولا هزينه زيادي هم ندارند و در ساعات مختلف روز كلاس‌هاي متفاوتي دارند.

نگاه طرفداران: ورزش‌هاي گروهي انگيزه شما را براي بيشتر تمرين كردن تقويت مي‌كنند چون تنها خودتان به قضيه مرتبط نيستيد و افراد تيم روي عملكرد شما حساب مي‌كنند. ضمن اين‌كه عضويت در تيم باعث مي‌شود نكات زيادي را از همه بازيكنان ياد بگيريد و چه بسا به مسير ورزش‌هاي حرفه‌اي راه پيدا كنيد.

نگاه منتقدان: منتقدان اين ورزش مي‌گويند اين ورزش‌ها معمولا هفته‌اي يك بار انجام مي‌شود بنابراين ممكن است افراد در طول هفته تمرينات ورزشي را كنار بگذارند و حركات ورزشي را فقط به همان ساعات ورزش گروهي محدود كنند كه اثر تمرينات هر روزه و مداوم را نخواهد داشت.


پياده‌روي
  • ارزان‌ترين ورزش دنيا!
به عقيده بسياري از افراد، پياده‌روي كاري كسالت‌آور است اما اگر به چشم تمرين ورزشي به آن نگاه كنيد ديگر به‌نظرتان بي‌فايده و كسالت‌آور نخواهد آمد. ضمن اين‌كه با چند روش ساده مي‌توانيد مقداري هيجان را به آن اضافه كنيد. به‌عنوان مثال مي‌توانيد هنگام پياده‌روي آهنگ مورد علاقه‌تان يا آهنگ‌هاي انرژي‌بخش را گوش كنيد، رفتن از مسيرهاي مورد علاقه‌تان يا انتخاب مسيرهاي جديد كه براي‌تان تازگي داشته باشد نيز گزينه مناسبي است. همچنين اگر مسير خانه تا محل كارتان خيلي دور نيست و مي‌توانيد بدون ماشين اين مسير را طي كنيد، پياده رفتن اين مسير را امتحان كنيد تا علاوه بر اين‌كه با نشاط بيشتري به محل كارتان مي‌رسيد، آخر ماه شاهد كاهش وزن قابل توجهي باشيد.

نگاه طرفداران: پياده‌روي يكي از ارزان‌ترين ورزش‌هايي است كه مي‌توان انجام داد. يكي ديگر از مزاياي اين ورزش اين است كه هم مي‌توان اين ورزش را به همراه ساير دوستان يا اعضاي خانواده انجام داد و هم به تنهايي بنابراين اين ورزش وابسته به ديگران نيست و با همراهي نكردن آن‌ها نيز خللي در برنامه منظمي كه درنظر گرفته‌ايد ايجاد نخواهد شد.

نگاه منتقدان: يكي از مشكلاتي كه بر سر راه علاقه‌مندان به اين ورزش وجود دارد اين است كه در بسياري از روزهاي سال به‌دليل آلودگي هوا يا سرد شدن يا گرم شدن بيش از حد هوا نمي‌توان مطابق برنامه‌ريزي عمل كرد و بايد در خانه ماند.


كدام ورزش ها ما رابیشتر لاغر می کند؟

صخره‌نوردي
  • متمركز بمانيد
هنگام انجام دادن اين ورزش به‌شدت بايد مواظب باشيد كه نيفتيد، بنابراين مجالي براي چك كردن ميزان ضربان قلب يا نگاه كردن به ساعت و اندازه گرفتن مدت زماني كه مشغول انجام ورزش هستيد نمي‌افتيد. همچنين تمركز زيادي كه روي حفظ جان‌تان خواهيد داشت باعث مي‌شود به اين فكر نكنيد كه جسم‌تان در حال انجام كار طاقت‌فرسايي است. بنابراين به جاي شكل گرفتن آن به‌عنوان يك ورزش خسته‌كننده، در ذهن‌تان به‌عنوان يك ورزش هيجاني نقش مي‌بندد كه مايليد آن را ادامه دهيد.
اين ورزش به‌ويژه براي زنان ورزش مناسبي است و توصيه مي‌شود، زيرا علاوه بر پاها و بازوها، ماهيچه‌هاي شكمي را نيز تقويت مي‌كند.
ممكن است ابتدا انجام دادن اين ورزش به‌نظرتان خيلي دور از دسترس باشد ولي از آنجا كه علاقه‌مندان به اين ورزش روزبه‌روز بيشتر مي‌شوند، باشگاه‌هاي صخره‌نوردي نيز فعال‌تر شده و با ثبت‌نام در آن‌ها مي‌توانيد هيجان و در عين حال سلامت را تجربه كنيد.
نگاه طرفداران: طرفداران اين ورزش معتقدند تنها با مدت كمي صخره‌نوردي ميزان كالري‌اي كه سوزانده مي‌شود بسيار بيشتر از ساعت‌هاي طولاني دويدن است. علاوه بر اين، تمام مدت احتياجي نيست كه افراد روي ديوار باشند بلكه مدتي را بايد براي فكر كردن به انتخاب مسير روي ديوار اختصاص دهند كه با اين كار قدرت تمركز افراد هم به‌صورت چشمگيري بالا خواهد رفت و يكي از ورزش‌هايي است كه هم براي ذهن و هم براي جسم مفيد است.
نگاه منتقدان: البته در آن سوي قضيه هم عده‌اي هستند كه معتقدند ورزش‌هاي بهتري نسبت به اين ورزش وجود دارد. به گفته آن‌ها پيش از انجام اين ورزش به هر حال بايد تمرينات بدنسازي را آغاز كرد تا بدن آمادگي داشته باشد و همان تمرينات چيزي است كه خيلي‌ها از آن فرار مي‌كنند و باعث مي‌شود به‌طور كلي ورزش كردن را كنار بگذارند. علاوه بر اين‌ها، اين ورزش احتياج به تجهيزاتي دارد كه ممكن است همه افراد از پس خريد آن‌ها برنيايند و بنابراين نمي‌توان اين ورزش را به عموم افراد جامعه توصيه كرد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dorsa

      kashki mahalha va hamchonin geymateshan ra mineveshtid

    • hasti

      شنا چه اثري در لاغري دارد ؟؟
      من قبلا پياده روي ميكردم بمدت 3 ماه با رزيم 9 كيلو كم كردم و قتي از هر دو دست كشيدم دوبرابر وزن يعني 8 كيلو اضافه كردم اقاي مظهري من چه كنم ؟؟؟

    • narges

      من روزی 2 ساعت در خانه راه می روم آیا اثری داره یا نه ؟

    • moji

      man dar nafte 3roz 3saat varzesh mikonam hamishe rejime ghazaim ro ham raayat mikonam vali baz vaznam sabet nemimone va bala mire khaste shodam che konam/

    • بدون نام

      آیاوالیبال هم انسان را لاغر میکند؟

    • سهیلا

      آیا والیبال فرد را لاغر میکند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج