جاباما
۲۲۳۷۱۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کدام بهتر است؟ Plasma ،LCD یا LED؟

یاد قدیم‌ها بخیر، همه چیز آسان‌تر بود، همه چیز حتی خرید یک تلویزیون! برند محبوب شما فقط یک تلویزیون آن هم با نام جدید و قابلیت‌های جدید ارائه می‌کردید و تنها کاری که نیاز بود انجام دهید رفتن به مغازه بود و بعد هم خالی شدن جیبتان!

وب‌سایت برسام: یاد قدیم‌ها بخیر، همه چیز آسان‌تر بود، همه چیز حتی خرید یک تلویزیون! برند محبوب شما فقط یک تلویزیون آن هم با نام جدید و قابلیت‌های جدید ارائه می‌کردید و تنها کاری که نیاز بود انجام دهید رفتن به مغازه بود و بعد هم خالی شدن جیبتان!

کدام بهتر است؟ Plasma ،LCD یا LED؟

اما در حال حاضر هنگام خرید تلویزیون باید به رنگ، شکل، خمیده یا مسطح بودن، اندازه، ویژگی ها، قابلیت‌های درونی و برونی، نوع ال سی دی یا ال ای دی (و بعضا پلاسما) توجه زیادی کرد.

تلویزیون‌های قدیمی یا CRT (لامپی کاتدی) همان تلویزیون‌هایی هستند که ما با آن‌ها بزرگ شدیم و بسیاری از فیلم‌ها و خاطره ها را با آن‌ها بوجود آوردیم.

اما تلویزیون‌های جدید (همانطور که در بالا گفتیم) مدل های زیادی دارند. وقتی از دور به آن‌ها نگاه می کنیم، پلاسما و ال سی دی یا ال ای دی هیچ تفاوتی باهم ندارند اما گول ظاهرشان را نخورید. همه آن‌ها مزیت‌ها و مضراتی دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

تلویزیون LCD

کدام بهتر است؟ Plasma ،LCD یا LED؟

LCD یا (Liquid Crystal Display) که به معنای صفحه نمایش کریستال جامد است، رایج ترین تلویزیون در عصر حاضر است. در LCD، صفحه نمایش در جلوی یک صفحه فلوئورسنت با روشنایی در پشت (BackLight)، قرار دارد. تلویزیون، تصویر را وقتی نور از پشت صفحه بر روی صفحه نمایش ال سی دی می‌افتد با ترکیب کردن رنگ‌ها نمایش می‌دهد.

مزیت ها

* تلویزیون‌های LCD، ارزان هستند و معمولاً گزینه اول برای هر شخصی است که به دنبال یک تلویزیون فلت می گردد.

معایب

* یکی از بدترین معایب آن این است که صفحه های LCD نمی‌توانند رنگ سیاه را به صورت طبیعی نمایش دهند.

* برای نمایش فریم های پر سرعت با مشکل مواجه هستند زیرا تأخیر در نمایش دارند و در تغییر ها یک دست نیستند. (Motion Delays & Higher Latency)

اما پیش از بررسی دیگر تلویزیون‌ها مشکی حقیقی یا True Black که به عنوان یک نقص تلویزیون‌های ال سی دی به آن پرداختیم چیست؟ مشکی حقیقی به رنگ و حالتی گفته می‌شود که تلویزیون به طور کلی سیاه باشد و اگر هیچ نوری وجود نداشته باشد، در یک اتاق تاریک تلویزیون را نتوان دید. برای این کار در ال سی دی ها یا باید صفحه فرستنده نور غیر فعال باشد یا صفحه جلویی نمایش سیاه شده باشد. البته چیز مهمی نیست؟ هست؟!

تلویزیون‌های LED

کدام بهتر است؟ Plasma ،LCD یا LED؟

LED ها یا ساطع کننده های دیود نوری در اصل همان LCD هستند که تنها تفاوت شان این است که صفحه ارسال نورشان به جای اینکه فلوئورسنت باشد، لامپ های کوچک ال ای دی است. با وجود اینکه کاربرد و توانایی‌های یکسان دارند، اما ال ای دی ها به خاطر شکل اجزای سازنده شان می‌توانند نازک تر باشند. همچنین علاوه بر اینکه مصرف نیروی مفیدی دارند، می‌توانند رنگ True Black بهتری را در ابعادی بزرگ‌تر تولید کنند.

مزیت ها

* در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها بسیار نازک تر بوده و در اندازه های متفاوتی عرضه می شوند.

* به دلیل بهره گیری از ال ای دی های کوچکتر مصرف برق کمتری دارند.

* سرعت پخش بالایی دارند و دیگر در فریم های سریع و بازی‌های لگ یا تأخیر ندارند.

* True Black مؤثر تری دارند.

* تلویزیون‌های LED رنج دیدن بزرگتری (حدود ۱۷۵ درجه) دارند که همین مسأله کیفیت تصویر بهتری را در هنگام تماشا از گوشه‌ها به شما می دهد.

معایب

* در مقایسه با LCD ها و Plasma ها بسیار گران تر هستند.

تلویزیون Plasma

کدام بهتر است؟ Plasma ،LCD یا LED؟

تلویزیون‌های پلاسما اساساً یک آرایه از ستون‌های گاز ساطع کننده ساندویچ مانند میان دو صفحه (برگه) شیشه‌ای است. با دانستن این واقعیت که آن‌ها به یک منبع روشنگر خارجی متصل نیستند، می‌تواند True Black شگفت انگیزی پدید آورد. جالب است بدانید در هر پلاسما یک پنل شیشه‌ای قیم وجود دارد و همین موجب می‌شود تلویزیون پلاسما این‌قدر بزرگ باشد و در تماشا کردن در حین روز، نور زیادی از خود ساطع کند.

در این تلویزیون، هر سلول ساطع کننده نور به عنوان یک لامپ فلوئورسنت عمل می‌کنند و باعث راندمان کمتر انرژی می‌شوند اما هنگامی که تصاویر با یک تلویزیون LCD مقایسه شوند، تصویر طبیعی تری دارند.

مزیت ها

* رنگ مشکی طبیعی تولید می کنند

* کیفیت تصویر و جایگزینی سریع تصاویر بی‌نظیر و بسیار مناسب برای بازی کردن

معایب

* بسیار بزرگ و مصرف برق بالا

* روشنایی زیاد تصویر هنگام مصرف در روز

کدام بهتر است؟ Plasma ،LCD یا LED؟

این، توضیحاتی بود از تفاوت‌هایی که باید راجع به انواع تلویزیون می دانستید، اما اینکه چه تلویزیونی با چه مشخصاتی بخرید وابسته به شماست. ولی در کل اگر بودجه کمی دارید بین LCD و Plasma بگردید. و سعی کنید متناسب با محل استفاده، اندازه آن را تهیه کنید. راجع به مصرف برق هم، اگر مقدار مصرف یک LED، «مقدار» باشد، واحد مصرف یک LCD یا Plasma با مشخصات و ابعاد مشابه «دو مقدار» و «سه مقدار» خواهدبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج