۲۲۳۸۳۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

به دنبال تایید اتهام فساد مالی:

نخست وزیر رومانی کناره گیری کرد

تایید اتهام نخست وزیر رومانی درباره پولشویی و دریافت رشوه از سوی دادستان های این کشور موجب شد وی از سمت دبیرکلی حزب حاکم استعفا کند.

خبرگزاری مهر: پرونده اتهامی ویکتور پونتا نخست وزیر رومانی که توسط آژانس مبارزه با فساد پیگیری می شود، مربوط به دوران فعالیت وی به عنوان یک وکیل در سال های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ می شود.

از جمله اتهامات پونتا که از سال ۲۰۱۲ نخست وزیر این کشور اروپای شرقی است، فرار از مالیات و پولشویی عنوان شده است. براساس این گزارش دادگاه بخشی از املاک و دارایی های نخست وزیر رومانی را که در زمان ارتکاب اتهاماتش خریداری شده، توقیف کرده است.

با این حال ویکتور پونتا هرگونه اتهامی را درباره فساد مالی رد کرده است. وی که روز یکشنبه از سمت خود به عنوان دبیرکل حزب سوسیال دموکرات استعفا داد، تاکید کرده است علیرغم نیاز به وقت برای تنظیم دفاعیه خود در دادگاه، همچنان به وظایف خود سمت نخست وزیر این کشور ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رومانی که پس از اقامتی یک ماهه در ترکیه برای عمل جراحی، کار خود را از سر گرفته، متهم است ۵۵ هزار یورو از سوی یک نفر از اعضای پارلمان رشوه دریافت کرده است.

کلاوس یوهانیس رئیس جمهوری رومانی ماه گذشته و پس از افشای برخی از فسادهای مالی نخست وزیر این کشور خواستار استعفای وی از سمتش شده بود اما پونتا از این کار امتناع کرد و حزب متبوعش که اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد، مانع از لغو مصونیت وی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج