۲۲۳۹۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

وداع تلخ با اسطوره ها

تابستان ۲۰۱۵ را مى بايست به دليل جدايى ستارگانى نظيركاسياس، جرارد، شواين شتايگر، ژاوى و پيرلو از باشگاه هاى خود، تابستان وداع با اسطوره ها ناميد، وداعى كه براى هواداران اين تيم ها بسيار تلخ بوده است.

طرفدارى: تابستان ۲۰۱۵ را مى بايست به دليل جدايى ستارگانى نظيركاسياس، جرارد، شواين شتايگر، ژاوى و پيرلو از باشگاه هاى خود، تابستان وداع با اسطوره ها ناميد، وداعى كه براى هواداران اين تيم ها بسيار تلخ بوده است. ايكر كاسياس سنگربان هميشگى رئال مادريد بعد از انجام ۷۲۵ ديدار رسمى براى اين تيم در سن ۳۴ سالگى مادريد مجبور به ترك مادريد شده، در حالى كه وى بيست و شش سال از عمر خود را در خدمت اين باشگاه بوده است، وى آخرين بخش از دوران حرفه اى خود را در پورتو دنبال خواهد نمود تا نام وى در تاريخ ليگ پرتغال به عنوان دريافت كننده بيشترين دستمزد ثبت گردد.

فقدان ايكر كاسياس در رئال مادريد، همانند باستين شواين اشتايگر در بايرن مونيخ، استيون جرارد در ليورپول، پتر چك در چلسى و ژاوى در بارسلونا تصورى غير قابل باور اما واقعى نه تنها براى طرفداران اين باشگاه ها، بلكه براى همه دوستداران فوتبال به وجود آورده است و از اين تابستان كه براى بسيارى از هواداران فوتبال بسيار درام و غم انگيز بوده، مى توان به عنوان تابستان وداع با اسطوره ها نام برد.

وداع تلخ با اسطوره ها

ايكر كاسياس با رئال مادريد موفق به كسب شانزده افتخار مختلف از ليگ قهرمانان اروپا گرفته تا جام باشگاه هاى جهان شده است، او كه فاتح جام جهانى و رقابت هاى يورو نيز بوده از سال ۱۹۹۹ به دروازه بان شماره يك مادريدى ها بدل گرديده و شايد كمتر دوستدار فوتبالى بتواند خوليو ايگلسياس سنگربان رئال مادريد، قبل از ايكر كاسياس را به ياد آورد. حال سن ايكر به دليل عدم تفاهم با رافائل بنيتز سرمربى جديد رئال مادريد و بعد از كنار آمدن با وجدان خود، مادريد را به مقصد پورتو ترك نموده است.

باستين شواين اشتايگر نيز به هيمن دليل از بايرن مونيخ جدا شده، اما همانند كاسياس باز هم در سطح بالاى فوتبال اروپا به همراه تيمى ديگر حضور خواهد داشت. چون باشگاه منچستريونايتد هرگز مكان مناسبى براى سپرى نمودن آرام پايان دوران فوتبال نخواهد بود و بعد از هفده سال حضور در بايرن مونيخ، چالشى فوق العاده در اولدترافورد در انتظار كاپيتان مانشافت خواهد بود.

وداع تلخ با اسطوره ها

پتر چك نيز مى بايست در آرسنال در انتظار چالش هيجان انگيزى باشد، اين سنگربان نيز بعد از يازده سال حضور در چلسى و كار با سرمربيان و بازيكنانى متفاوت، در فصل آينده در تيمآرسنال رقيب همشهرى حضور خواهد داشت چون ژوزه مورينيو سرمربى چلسى به وى همانند كاسياس در دوران حضورش در رئال مادريد، ديگر براى ايستادن درون دروازه اعتمادى نداشته است. آرسن ونگر سرمربى آرسنال دشمن شخصى ژوزه مورينيو، اما قدر پتر چك را با يازده سال تجربه با ارزش به خوبى مى داند و به طور كامل به وى اعتماد خواهد نمود، البته حضور پتر چك در جمع توپچى ها بسيار فراتر از يك ماجراجويى خواهد بود.

وداع تلخ با اسطوره ها

برخى ديگر از اسطوره هاى باشگاهى اما بيش از ماجراجويى هاى ورزشى به دنبال چالش هاى اقتصادى بوده اند. استيون جرارد بعد از بيست و شش سال حضور در ليورپول به باشگاه آمريكايى لوس آنجلس گالاكسى پيوسته، باشگاهى كه ديويد بكهام نيز با حضور در آن از فوتبال اروپا فاصله گرفت. جرارد اما اولين تجربه خود را در تيم جديدش انجام داده و آن را بسيار"سخت" ارزيابى نموده است كه بى ترديد چنين توصيفى تنها نشان از ادب بريتانياى وى دارد.

وداع تلخ با اسطوره ها

آندره پيرلو بزرگترين هنرمند فوتبال ايتاليا نيز فصل آينده را در فوتبال آمريكا و تيم نيويورك سيتى دنيال خواهد نمود، پيرلو البته تنها چهار سال در باشگاه يوونتوس حضور داشته، اما مى بايست وى را نيز در جمع اين اساطير فوتبال باشگاهى در اروپا دانست. پيرلو در دوران فوتبال خود سه مرتبه مجبور به تغيير تيم هاى باشگاهى خود در رقابت هاى سرى آ شده، اما اين مسئله هرگز براى ژاوى هرناندز پيش نيامده است. مغز متفكر تيكى تاكا و باشگاه بارسلونا در تمامى زندگى فوتبالى خود به لباس آبى انارى بارسلونا وفا دار بوده، بيست و چهار سال در اين تيم حضور داشته و همانند ايكر كاسياس به تمامى افتخارات ممكن در سطح باشگاهى و ملى رسيده است. ژاوى در آينده فوتبال خود را در ليگ كم فشارتر قطر و باشگاه السد ادامه خواهد داد، اما ماهيانه دستمزد بسيار چشمگيرى دريافت خواهد نمود.

وداع تلخ با اسطوره ها

شايد بتوان با كمى ارفاق سباستين كل كاپيتان كناره گيرى كرده دورتموند را نيز در جمع اسطوره هايى نظير كاسياس، چك، جرارد، شواين اشتايگر و پيرلو جاى داد. اين بازيكن سيزده سال در دورتموند حضور داشته و در سال هاى اخير بازوبند كاپيتانى اين باشگاه را نيز بر عهده داشته است. با وجود اينكه جهان فوتبال در اين تابستان شاهد وداع اسطوره هاى بزرگ و محبوب باشگاهى بوده، اما سپ بلاتر مى خواهد به هر نحو ممكن خود را به اسطوره اى در جهان فوتبال نمايد و با وجود اعلام قبلى قصد كناره گيرى از سمت خود ندارد، چون وى به اندازه مدت زمان حضور شواين اشتايگر در بايرن مونيخ، رياست فيفا را بر عهده دارد.

وداع تلخ با اسطوره ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      با سلام خسته نباشید
      لطفا ستاره های ایرانی را هم که از تیمهای خود رفتند را نیز بگوئید
      مهدی کیانی : تراکتور بعد از 8 سال
      محمد نوری : پرسپولیس
      رضا عنایتی: استقلال
      و . . .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج