۲۲۴۰۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شاتوبریان باسس جگر و قارچ باکلاس!

آشپزی مدل موسیوها!

یه سری غذاها هم هستن که هم قیافه آن‌چنانی دارن و هم اسمشون خیلی باکلاس و دهن پر کنه. مثل شاتو بریان. شیکی و زیبایی از سر وروش می باره. هم خیلی قشنگه هم اسم با مسمایی داره.برای ما هم که افت داره این غذا با این اسم و قیافه رو بلد نباشیم.

آشپزی مدل موسیوها!
مجله آشپزی مثبت: بعضی غذاها اسم دارن اما قیافه هیچی. اصلاًجرات نمی‌کنی بری طرفشون. بعضی غذاها یه قیافه قشنگ و تودل‌برویی دارن اما اسمشونو که می‌شنوی می خوره تو ذوقت و اصلاً سراغ غذا نمیری؛اما یه سری غذاها هم هستن که هم قیافه آن‌چنانی دارن و هم اسمشون خیلی باکلاس و دهن پر کنه. مثل شاتو بریان. شیکی و زیبایی از سر وروش می باره. هم خیلی قشنگه هم اسم با مسمایی داره.برای ما هم که افت داره این غذا با این اسم و قیافه رو بلد نباشیم و باهاش پز ندیم. پس اگه دلت غذای قشنگ و خوشمزه و خوش بر رو می خواد پیش‌بند آشپزی رو ببند.

آشپزی مدل موسیوها!

مواد لازم برای ۲ نفر

  • ۳۰۰ گرم گوشت استیک
  • ۲۰۰ گرم قارچ
  • ۲۰۰ گرم جگر گوسفند
  • ۱۰۰ گرم کره
  • ۲ ق س روغن‌زیتون
  • ۱پیمانه آب‌گوشت
  • ۱ عدد سیب‌زمینی
  • نمک و فلفل سیاه به‌اندازه لازم

طرز تهیه:

1. اول‌ازهمه باید گوشت رو آماده کنی. این آماده‌سازی گوشت از همه چی مهم تره. پس قبل از هر کاری گوشت رو با بیفتک کوب خوب بکوب که نرم و نازک بشه تا وقتی می خوای بپزیش قشنگ مغزپخت بشه. بعدازاین کار روی گوشت رو با فلفل سیاه و روغن‌زیتون بپوشون.نه اینکه خیلی زیاد باشه ها. یه طوری باشه که بره تو خوردش و نرم بشه.سه ساعت بذار گوشتت تو همین حالت واسه خودش رها باشه و به زندگیش برسه.

2. ‌ حالا جگر گوسفند رو خوب بشور و تکه‌تکه کن و بریز تو چرخ‌گوشت تا چرخ بشه. اون دویست گرم قارچو یادته؟ نصفشو چرخ کن و بذار کنار.

3. ‌ جگر گوسفند و که چرخ کردی تو یه تابه باکمی کره تفت بده. حواست باشه که زیر تابه زیاد نباشه و کره نسوزه وگرنه سست تلخ و سیاه و بدمزه میشه و همه زحماتت به هدر میره.

4. وقتی جگرو تو کره تفت دادی و آبش خشک شد اون قارچی که چرخ کردی اینجا به کارت میاد. بریز تو جیگر و با نمک و فلفل یه کم روی حرارت تفتش بده. یه کم ها، زیاد نه. طوری که باهم قاطی بشن. بعد که قاطی شدن بقیه قارچتو نگینی وریز و مرتب خردکن و بریز تو سس.

5. ‌ آب‌گوشت رو هم بعدازاینکه قارچو اضافه کردی بریز تو سس دو تا قل که زد کافیه. نمی خواد بذاری سه ساعت رو حرارت زغال بشه. همین‌که یه کم آبش خشک شد و سفت شد از روی حرارت برش دار. سس غذات آماده شد. حالا باید بری سروقت گوشت.

6. ‌ حالا یه تابه چدنی بردار و بذار خوب داغ بشه. کفش اندازه نصف قاشق روغن‌زیتون بریز.روغن و کره دیگه ای لازم نداری. قرار نیست که گوشتو سرخ کنی، قراره روی حرارت زیاد بپزیش.گوشتو که قبلاً خوب نرم و آماده کردی، تو اون سه ساعت هم واسه خودش نرم شده. وقتی تابه داغ شد، گوشتو روی حرارت بپز.وقتی هر دو طرف گوشت تغییر رنگ داد و با چاقو امتحان کردی و دیدی سفت نیست،از روی حرارت برش دار.

7. شاتوبریان رو معمولاً با سبزیجات سرو می‌کنند. هویج آبپز یا لوبیا آبپز یا پوره سیب‌زمینی رو با روغن‌زیتون و فلفل سیاه طعم دار کن و کنار گوشتت بچین تا خوشگل‌تر بشه. قبل از سرو هم سس یادت نره. سس رو بریز روی گوشت و غذای خوشمزه تو سرو کن.

نکته

- بعضیا دوست دارن گوشت کم بپزه. اگه واسه کسی می‌پزی ازش بپرس چطوری می خوره. اگه دوست نداره گوشتش خیلی بپزه باید زود از روی حرارت برداری. ولی اگه نه دوست داره خوب بپزه قشنگ این‌ور و اونورش کن تا خوب بپزه.

- برای آماده کردن گوشت یادت باشه به‌هیچ‌وجه به اون نمک نزنی که هیچی دیگه، کار خراب میشه.گوشت سفت میشه و کارت در میاد. حالا بیا و درستش کن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج