۲۲۴۰۶۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سامانه EYES در خودروهای هوشمند اسپانیایی

هنوز مدت زیادی از رونمایی "کامیون ایمن" شرکت سامسونگ، که امکان مشاهده خودروهای روبروی یک کامیون را به خودروهای پشتی در جاده‌های شلوغ می‌داد، نگذشته بود که اسپانیایی‌ها، سامانه هوشمند EYES را رونمایی کردند.

سامانه EYES در خودروهای هوشمند اسپانیایی
برترین ها: دنیای خودروهای هوشمند، هر روز شاهد اخبار و گزارشات جدیدی از فعالیت برترین خودروها و سازندگان نرم افزارهای ارتباطی صنعت اتومبیل سازی می‌باشد. چندی پیش خبر دار شدیم که شرکت سامسونگ، از کامیون ایمن خود رونمایی کرد که فرصتی برای ایمن سازی جاده‌ها در کشور آرژانتین عنوان شده بود. این کامیون ایمن، در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت ۲۰۱۵ موسوم به شیرهای کن Cannes Lion، موفق به اخذ مدال طلای بهترین خلاقیت در عرصه حمل و نقل گردید و نشان داد که باید منتظر خبرهای جدیدی از دنیای خودروهای هوشمند بود. خودروهایی که فناوری اطلاعات را برای ایمن تر کردن و تسهیل رانندگی در اختیار رانندگان می‌دهد.

سامانه EYES در خودروهای هوشمند اسپانیایی
(تصویری از کامیون ایمن سامسونگ که از برنامه راهبری مشابه سامانه EYES استفاده می‌کند)

این کامیون، به خودروهای پشت سر کامیون‌های بزرگ، این فرصت را می‌داد که از طریق 4 صفحه نمایش بزرگ نصب شده بر روی درب پشتی کامیون، با تصاویری که از دوربین جلوی کامیون به این صفحه‌های نمایش منتقل می‌شد، خودروهای جلوی این کامیون را مشاهده کنند و در صورت نیاز، از کامیون سبقت بگیرند. این بار نیز، سامانه EYES اسپانیایی‌ها، چنین فرصتی را برای خودروهای جاده ای‌ فراهم کرده است. این بار، در سامانه ای مشابه، محققان والنسیایی، سامانه تعاملی هوشمند آیز را برای تبادل دیتا خودرو با خودرو طراحی کرده‌اند که امکان سبقت ایمن را در جاده‌های شلوغ به راننده‌ها ارائه می‌کند.

سامانه EYES در خودروهای هوشمند اسپانیایی
(گزارش پرتال گیز مگ از رونمایی از سامانه EYES اسپانیایی‌ها برای ایمنی جاده‌ها)

به گزارش برترین‌ها و به نقل از پرتال گیز مگ (gizmag.com)، سامانه آیز که رفتار عملیاتی و راهبری تقریباً مشابه کامیون ایمن سامسونگ (SAMSUNG Safe Truck) دارد، به خودروهایی که مجهز به این سامانه تعاملی هوشمند هستند این امکان را می‌دهد تا، از طریق گوشی هوشمند یا صفحه نمایش کوچکی که بر روی داشبورد خودروهای دارنده سامانه آیز نصب شده است، خودروهای جلویی را در جاده‌های شلوغ مشاهده کرده و در صورت نیاز، سبقت بگیرند. این سامانه، تأثیر زیادی در ایمنی جاده‌ها و رانندگی سالم و ایمن برای رانندگان کم تجربه، به همراه خواهد داشت. این سامانه، فقط در خودروهای یکه مجهز به این توانمندی هوشمند باشند، کاربرد دارد و به نظر می‌رسد در صورت موفقیت این طرح، عملیات تجاری سازی گسترده آن اجرا شود.

سامانه EYES در خودروهای هوشمند اسپانیایی
(تصویر صفحه نمایش سامانه آیز جهت مشاهده تصاویر ویدئویی مربوط به جلوی خودروهای روبرو)

اکنون، هر خودرو با نزدیک شدن به خودرو جلویی، به‌طور خودکار یک تصویر ویدئویی زنده از دوربین آن به گوشی هوشمند و یا تبلت راننده ارسال می‌شود. راننده می‌تواند با بررسی دستگاه تلفن همراه خود بهترین زمان را برای سبقت بی‌خطر انتخاب کند. حتی در شرایطی که چند اتومبیل پشت سر هم جلوی شما قرار گیرند، این فن‌آوری قادر به شناسایی موقعیت خود و ارتباط با تمام خودروها خواهد بود. علاوه بر این، به دلیل این‌که وسایل نقلیه به‌سادگی بتوانند اطلاعات بین خودروهای مجاور را به اشتراک بگزارند، نیازی به دسترسی به اینترنت نیست و همه کارها توسط ارتباط وای فای انجام می‌شود.

این سامانه توسط محققانی در دپارتمان مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا طراحی و در فاز نخست، بر روی خودروهایی، نمونه اولیه آن بررسی گردید. عدم نیاز به استفاده از سامانه‌های ارتباط نسل چهارم، یکی از پتانسیل‌های سامانه آیز دانشگاه والنسیا گزارش شده که توسط پرتال معتبر فناوری ترافیک امروز (traffictechnologytoday.com) معرفی شده است. نتایج این تحقیق علمی، در کنفرانسی که اخیراً در آتن، پایتخت کشور بحران خیز یونان به نام International Conference on Ad Hoc Networks and Wireless 2015 برگزار شد، ارائه گردید.

سال 2013 بود که دانشگاه پورتو پرتغال توانست، از سامانه تعاملی برای ایمن سازی جاده‌ها در خودروهای هوشمند، رونمایی کند و قابلیت See-Through System (STS معرفی کرد. در این سامانه، روش کار شبیه عملکرد سامانه اسپانیایی هست با این تفاوت که بر روی شیشه جلویی خودروهای دارنده این سامانه، صفحه نمایش کوچکی نصب می‌شود.


سامانه EYES در خودروهای هوشمند اسپانیایی
(گزارش پرتال phys.org درباره سامانه AR See-Through پرتغالی‌ها جهت خودروهای هوشمند)

به نظر می‌رسد، صنعت خودروهای هوشمند، نه تنها در عرصه بدنه‌های نانوفیبر کربنی که با چاپ گرهای 3 بعدی ساخته می‌شود، شتاب گرفته است، بلکه سامانه‌های تعاملی و ارتباطی، منجر به هوشمند سازی خودروها و در نهایت، رانندگی امن و کاهش تلفات جاده ای را در آینده نزدیک به ارمغان خواهد آورد.

سامانه EYES در خودروهای هوشمند اسپانیایی
(تصویر خودروی Blade که با نانو فیبرکربنی و چاپگر سه بعدی ساخته شده است)

موضوعی که هم از جنبه زیست محیطی و هم بهینه سازی مصرف سوخت و تسهیل ترافیک در جاده ها، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، می‌تواند فواید بسیاری را به دنبال داشته باشد.

دنیای جذاب و جالب خودروهای هوشمند، هر روز شاهد اخبار و اطلاعات جدید است. اگر می‌خواهید درباره این صنعت نوظهور، اطلاعاتی کسب کنید، ویدئوهای زیر را در چند دقیقه مشاهده کنید.

همه چیز در مورد خودروهای هوشمند



ماشین‌های هوشمند آینده



ماشین تمام هوشمند مرسدس بنز Mercedes F Luxury در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس با تشخیص خطوط جاده‌ها و علائم راهنمایی می‌تواند خودکار رانندگی کند



خودروی هوشمند گوگل


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج