۲۲۴۱۹۶
۱۰ نظر
۵۰۴۹
۱۰ نظر
۵۰۴۹
پ

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

منابع دیپلماتیک اعلام کردن که ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که توافق هسته‌ای با ایران و پایان بخشیدن به تحریم‌های مدنظر را تأیید خواهد کرد اما شامل حفط تحریم‌های تسلیحاتی است.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

برترین ها:


۱۹:۵۳ رئیس جمهور آمریکا گفت علت مخالفت برخی نمایندگان کنگره با توافق هسته‌ای ایران قبل از اینکه حتی آن را مطالعه کنند نشان دهنده یک التزام ایدئولوژیک برای ممانعت از کسب توافق است.

۱۹:۳۱ معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل می گوید که اگرچه جامعه جهانی نتوانست در ماه مه به اجماعی درباره اصلاحیه پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای(ان.پی.تی) برسد، اما توافق جامع اتمی بین تهران و جامعه جهانی، موجب تقویت این رژیم حقوقی شده است.

۱۷:۵۰ معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن فردا(شنبه)به همراه مدیرانی از صنایع این کشور از جمله صنایع گاز و نفت، سفری دو روزه به ایران خواهند داشت.

۱۷:۴۶ رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی گفته نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به معنای آشتی راهبردی ایران و آمریکا نیست.

۱۶:۱۴ جان کری اعلام کرد که با استدلال چاک شامر و الیوت انگل در مورد لزوم رفع توافق برجام در کنگره عمیقا مخالف است.



۲۳:۴۶ وندی شرمن در سخنانی در کنگره آمریکا تاکید کرد تحریم ها مانع از هسته ای شدن ایران نمی شود.

۲۱:۴۶ رئیس جمهوری آمریکا با حضور در «دانشگاه آمریکن» در حمایت از توافق هسته‌ای سخنرانی کرد اما تأکید کرد که این توافق تمام مشکلات ما با ایران را حل نمی‌کند.

۲۱:۳۶ وزیر نفت گفت: سفر هیأت‌های سیاسی و تجاری به ایران چراغ سبز دولت‌ها به شرکت‌ها و بخش خصوصی برای فعالیت در ایران است.

۲۱:۲۰ رییس جمهوری افراطی گری و تروریسم را یک معضل بزرگ در منطقه دانست و تصریح کرد: ایران و ترکیه باید با کمک یکدیگر به یک طرح مشترک و راه حل عملی برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند.

۲۰:۳۵ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ولید معلم، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه امروز طی مذاکرات مفصل آخرین تحولات منطقه‌ای و روند مناسبات دو جانبه و ابعاد مختلف همکاریها را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

۲۰:۲۲ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که خطر ایجاد جنگ سوم جهانی از ناحیه‌ی تروریست‌ها جدی است، گفت: باید برای رفع نارضایتی اقشار پایین و همچنین تحصیل کردگان جوامع گرفتار مسائل تروریستی، برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

۱۹:۵۲ ریک ولز معاون وزیر خارجه استرالیا ۱۴ و ۱۵ مرداد به کشورمان سفر و با مقامات وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

۱۹:۵۰ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با رد انتقادات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بسیاری از اعضای جامعه‌ صهیونیستی آمریکا به این رژیم هشدار داد که در صورتی که توافق هسته‌ای ایران رد شود؛ اسرائیل بیش از گذشته در جامعه بین‌المللی منزوی می‌شود.



۲۳:۱۲ سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که نقض احتمالی توافق ایران و ۱+۵ توسط رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، عملی احمقانه خواهد بود.

۲۲:۱۹ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای با ایران را «بسیار خطرناک» خواست و خواستار مخالفت با آن شد.

۲۲:۰۵ محمد جواد ظریف تاکید کرد: دو کشور ایران و ایتالیا باید فراتر ازسطح عادی تجارت؛ برای روابط اقتصادی متوازن، درازمدت و دربرگیرنده سرمایه گذاری، برنامه ریزی کنند.

۲۱:۲۶ معاون اول رئیس جمهور گفت: با درایت تیم مذاکره کننده و مدیریت مقام معظم رهبری، قدرت های بزرگ دنیا به ایران اسلامی احترام گذاشتند و ایران عامل تنش بین امریکا و اسرائیل شده است.

۲۱:۱۶ وزیر اقتصاد گفت: توافق شده است با لغو تحریمها، خرید نفت ایران توسط ایتالیا افزایش یابد.

۲۱:۱۰ کاخ سفید از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل و بررسی راه‌های پایان بحران سوریه در این مذاکره خبر داد.

۲۰:۴۹ رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه کشورها باید برای تبدیل شدن دنیای امروز به جهان عاری از خشونت و افراطی گری تلاش کنند، گفت: مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و بالکان باید به مناطق صلح و آرامش تبدیل شوند.

۱۸:۰۲ «یووال اشتاینیتس» عضو ارشد کابینه نتانیاهو مسئول پرونده ایران ضمن رد اظهارات «ارنست مونیز» درباره برجام گفت: «اگر آمریکایی بودم با توافق هسته‌ای ایران مخالفت می‌کردم».

۱۶:۱۱: وزیر امور خارجه گفت: اگر می‌گویند اثر بازگشت تحریم‌های آنها یک شبه است که نیست و به سال‌ها زمان نیاز دارد، اثر بازگشت ما می‌تواند زودتر باشد، زیرا اگر نقض عهد کنند کار ما با پیچ و مهره‌هاست.

۱۲:۰۶: وزیر خارجه ایتالیا در آستانه سفر به تهران تاکید کرد: کشورش شریک قابل اعتمادی برای ایران است.

۱۰:۳۸: آسوشیتد پرس گزارش داد: شمار نمایندگان حامی توافق ایران در کنگره آمریکا رو به افزایش است.

۰۹:۵۴: سخنگوی کاخ سفید گفت: ما درباره توافق ایران پیشرفت مهمی در کنگره داشتیم.

۰۹:۵۲: اختلافات میان آمریکا و کشورهای عرب خلیج فارس درباره توافق هسته ای ایران به صورت موقت برطرف شده است.

۰۹:۴۲: معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه با اشاره به نتایج افکار سنجی ها گفت: اکثریت جامعه نسبت به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه ۱+۵) ابراز رضایت و حمایت داشته و دارند.

۰۹:۲۹: ده ها تن از مسئولان ارشد سابق امنیتی رژیم اسرائیل، با نوشتن نامه ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور، از او خواسته اند "واقعیت را بپذیرد" و از مخالفت با توافق هسته ای قدرت های بزرگ با ایران دست بردارد.

۰۸:۴۵: وزير خارجه قطر: توافق هسته ای ايران بهترين گزينه بود.

۰۸:۰۶: با هرچه نزدیک تر شدن به پایان مهلت بازبینی توافقنامه توسط کنگره آمریکا، نبرد موافقان و مخالفان بر سر سرنوشت توافقنامه هسته ای ایرن و ۵+۱ در واشنگتن بالا گرفته است.

12 مرداد

۱۶:۲۴: وزیر خارجه سابق سوئد:اگر روحانی نبود، توافق نمی شد / اگر کنگره توافق را رد کند، اتحادیه اروپا به اجرای «برجام» ادامه می دهد.

۱۵:۱۱: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که مصمم است تا حمایت از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) را جلب کند، به شدت در حال تاخت و تاز به سوی دموکرات‌ها است تا حمایت آنها را در کنگره جلب کند.

۰۸:۵۰: «مایک هوکابی»، نامزد انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با بیان آنکه واشنگتن در «برجام» به هیچ چیز نرسیده، گفت: «ایرانی‌ها حتی حین مذاکرات هسته‌ای هم شعار "مرگ بر آمریکا" می‌دادند».

۰۸:۳۲: فرماندار سابق تگزاس و یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ گفت در صورت برنده شدن در انتخابات، در اولین روز ریاست جمهوری به توافق هسته ای با ایران پایان خواهد داد.

11 مرداد

۱۸:۴۴ معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که پادشاه عربستان سعودی فصل پاییز سال جاری به مسکو سفر خواهد کرد.

۱۸:۳۹ سفیران جدید کشورهای عراق، بنین و سریلانکا بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه) استوارنامه‌های‌شان را به وزیر امور خارجه کشورمان تسلیم کردند.

۱۵:۲۳: سفیر اسرائیل در آمریکا: توافق ایران سرنوشت دنیا را عوض می کند / لابی اسرائیل گروهی جدید برای مخالفت با توافق شکل می دهد.

۱۲:۰۸: سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضامن استقلال و بی‌طرفی این نهاد بین‌المللی محسوب می‌شود، گفت: باید طبق اساسنامه آژانس و موافقتنامه پادمان، ملاحظات امنیتی کشورمان مد نظر قرار گیرد.

۰۹:۵۲: گاردین: تمامی اعضای کنگره دوشنبه به اسرائیل می روند؛ هدف: اطمینان دهی به نتانیاهو برای عدم تصویب توافق ایران / آگوست، ماه اوج گیری جدال ها بر سر توافق است.

۰۸:۵۷: نتانیاهو قصد دارد سه شنبه آینده به صورت مستقیم با یهودیان آمریکا علیه توافق هسته ای با ایران صحبت کند.

۰۸:۵۴: هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از روز ۶ مهر با سخنرانی سران کشورهایی چون ایران، آمریکا، چین، روسیه و فرانسه آغاز شده و تا روز ۱۱ مهر ادامه می‌یابد.

10 مرداد

۲۳:۵۹ شرکت آلمانی سازنده موتور هواپیما با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری گفتگو می‌کند.

۲۰:۲۱ وزیر خارجه ایالات متحده برای دیدار با مقامات مصری و گفتگو درباره توافق هسته‌‎ای با ایران وارد قاهره شد.

۱۹:۲۲ معاون اول رییس جمهور بر لزوم گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: دو کشور می توانند با توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها، گام‌های موثری در جهت منافع دو ملت بردارند.

۱۶:۱۶: نتانیاهو: بیشتر کشورهای عرب منطقه به من اعلام کرده اند که از توافق ایران وحشت زده اند / مخالفت مردم امریکا با توافق در حال افزایش است.

۱۲:۳۸: رویترز گزارش داد: کمیسیون اروپا انتظار دارد تا پایان سال‌جاری میلادی ( ابتدای دی ماه)، تاثیر رفع تحریم‌های ایران نمایان شود.

۱۰:۲۱: سخنگوی کاخ سفید خطاب به سناتورهای جمهوری خواه کنگره گفت، شما که پیش از این به بهانه اینکه دانشمند نبودن، از ابراز نظر در مورد تغییر اقلیم فرار می کردید، حالا کارشناس فیزیک هسته ای شده و در مورد بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران تعیین تکلیف می کنید.

۱۰:۱۷: مونیز مدعی شد: ممانعت از رسیدن ایران به سلاح اتمی اولویت رئیس جمهور فعلی و بعدی آمریکا است.

۰۸:۴۶: علی اکبر صالحی: برجام یک موافقت نامه بین المللی نیست که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد.

۰۸:۴۵: نماینده «دلواپس» کنگره: باید طوری مذاکره می کردیم که ایران مثل کاستاریکا شود / توافق برای ایران مثل معدن طلا می ماند / به جای برخورد با تهران، با این کشور توافق امضا کرده اند.

۰۷:۵۵: مشاور دیپلماتیک فرانسوا اولاند گفته است « اگر کنگره به توافق رای منفی دهد، به مدت یک یا دو سال کمی هرج و مرج وجود خواهد داشت، اما در نهایت هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و ایران بر سر میز مذاکرات بازخواهد گشت، و این به نفع ما خواهد بود.

۰۷:۳۱: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موشک ها و توان دفاعی ایران اصلا بخشی از مذاکرات نبوده، گفت: ورود هر بیگانه‌ای از جمله بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به مراکز حساس نظامی ایران در هر شرایطی ممنوع است. این سخن نهایی است.

۰۷:۰۳: اتحادیه اروپا در اولین اقدام خود از زمان توافق هسته ای تهران و قدرت های بزرگ، ۲ شرکت نفتی ایران را از فهرست تحریمی خود خارج کرد.

9 مرداد

۲۲:۳۰ یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای توضیح در خصوص توافق هسته‌ای ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵ به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا دعوت شده است.

۲۰:۰۱ سایت افشاگر ویکی‌لیکس اسنادی افشا کرده که نشان می‌دهند آژانس امنیت ملی آمریکا نزدیک به یک دهه از ژاپن جاسوسی کرده است.

۱۹:۳۸ وزیر خارجه ایران از دارندگان تسلیحات هسته‌ای در جهان خواست تا در پاسخ به تعهد ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش خلع سلاح هسته‌ای را آغاز کنند.

۱۶:۴۸ سخنگوی کاخ سفید هشدار داد اگر جمهوی‌خواهان توافق هسته‌ای را رد کنند غیرممکن است بتوان ائتلافی بین‌المللی را برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران تشکیل داد.

۱۶:۳۲ رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: مناطق آزاد باید به جای واردات بر توسعه صادرات تمرکز کنند و شرایط لازم برای استفاده از فرصت پساتحریم فراهم شود.

۲۰:۵۶: شورای اتحادیه اروپا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این شورا اولین اقدامات حقوقی برای آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافقی که ۱۴ ژوییه میان ایران و گروه ۱+۵ در وین حاصل شد را تصویب کرد.

۱۵:۱۸ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در شورای سلامت این استان گفت: در آینده‌ای نزدیک مراسم افتتاحیه مدرسه انرژی هسته‌ای در مشهد با حضور وزیر امور خارجه برگزار می‌شود.

۱۲:۲۲: رئیس‌جمهور آمریکا از مردم کشورش خواست که این بار صدای مخالفت خود با جنگ را به گوش کنگره برسانند و با حمایت از تصویب توافق هسته‌ای، مانع از تکرار تجربه جنگ عراق شوند.

۱۰:۴۲: نانسی پلوسی رهبر گروه اقلیت در مجلس نمایندگان آمریکا گفت توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ یک شاهکار دیپلماتیک است.

۰۸:۴۷: در ادامه جنجال‌ها در آمریکا درباره «توافق محرمانه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی»، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان نامه‌ای را خطاب به اوباما تنظیم کرده‌اند که تاکنون ۳۰ قانونگذار آنرا امضا کرده‌اند.


08:32: عراقچی: برجام سند محرمانه‌ای ندارد/ «نقشه راه» صالحی و آمانو محرمانه است.

۸ مرداد

20:48 اندیشمند و نظریه‌پرداز آمریکایی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره به سوال مجری که اثرات توافق هسته‌ای بر «تهدید ایران» را پرسیده بود، واکنش نشان داد.

19:25 مورگان فریمن، جک بلک و ناتاشا لیون بازیگران سینما حمایت خود را از توافق هسته‌ای باراک اوباما با ایران اعلام کردند.

17:45 لوران فابیوس در مصاحبه با شبکه فرانس 24 افزود: من از وزیر کشاورزی مان و وزیر مشاور در تجارت خارجی خواسته ام در این سفر حضور داشته باشند. شرکت ها در حال آماده سازی برای این سفر هستند.

14:31 وزیر امور خارجه کشورمان با عالی خواندن مذاکرات اخیر در سه کشور منطقه، تأکید کرد: همسایگان، اولویت ما و یک گزینه ضروری و ارزشمند هستند.

13:16: ژنرال ارشد ارتش آمریکا از جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای حمایت کرد و گفت: این توافق برای همکاری با متحدان در مقابله با فعالیت های بدخواهانه ایران، زمان خواهد خرید.

11:30: وزیر خزانه داری آمریکا: 50 میلیارد دلار پول به ایران خواهد رسید.

08:21: آیت الله هاشمی رفسنجانی: حل مساله هسته ای از آرزوهایم بود/هوشیار باشیم در مسیرعقلانیت ایران مانع تراشی نکنند.

08:11: معاون حقوقی روحانی: سند برجام توافق سیاسی است،‌ نیاز به تصویب مجلس ندارد و بعد از ۹۰ روز اجرا می شود.

08:01: وزیر دفاع آمریکا: از نظر دولت باراک اوباما، توافق دیپلماتیک با ایران نسبت به استفاده از گزینه نظامی ارجحیت دارد.

07:58: جان کری درمورد ابهامات بوجود آمده در مورد توافق میان آژانس و ایران گفت: برخی مقامات آمریکایی درمورد کلیات توافق توجیه شده اند وکنگره هم توجیه خواهد شد.

۷ مرداد

23:22 سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که منتقدان توافق وین بر اساس استدلال‌های درخور و شایسته با این توافق مخالفت نمی‌کنند و همین باعث تقویت اعتماد دولت آمریکا به حمایت خود از توافق هسته‌ای می‌شود.

23:17 تحلیل‌ها و نظرات کارشناسی حاکی از آن است که نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ علی‌رغم مخالفت‌ها و لابی‌گری‌های برخی نمایندکان در کنگره آمریکا تأیید می‌شود.

22:40 یک پایگاه خبری آمریکایی با اشاره به اظهارات برخی منتقدان که مدعی هستند توافق هسته‌ای با ایران به رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه منجر می‌شود می‌نویسد این رقابت را رژیم اسرائیل از قبل کلید زده است.

22:05 یک مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: توجه و حمایت مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ا‌ی می‌تواند برای‌مان بسیار روحیه بخش باشد.

20:05 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، لحظاتی پیش با حضور در وزارت راه و شهرسازی با عباس آخوندی دیدار کرد.

19:52 سومین نشست بررسی توافق هسته‌ای ایران با حضور جان کری،‌ دمپسی، اشتون کارتر، ارنست مونیز و جک لو در کمیته تسلیحاتی سنای آمریکا در حال انجام است.

19:51 "در نظرسنجی‌های اخیر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افشاگری شگفت‌انگیز این نیست که دونالد ترامپ در ایالت های کلیدی از محبوبیت پایینی برخوردار است؛ این نشان‌دهنده سلامت عقلی ملت ما است. اما آنچه که شگفت‌انگیز است محبوبیت پایینی است که هیلاری کلینتون مشابه دونالد ترامپ دارد."

18:58 لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه با حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

18:58 وزیر خارجه فرانسه گفت: مذاکرات امروز با ایران در زمینه نفت و انرژی بسیار مثبت بوده است و امیدواریم نتایج آن نیز رضایت بخش باشد.

15:19: آسوشیتدپرس در گزارشی پخش اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا از تلویزیون ایران را اتفاقی جدید دانست که نشان دهنده تغییر سیاست در ایران است.

12:24: جان بولتون، معروف ترین دلواپس آمریکایی نسبت به توافق هسته ای با ایران که در زمان جرج بوش پسر نماینده آمریکا در سازمان ملل بود گفته است ایران امتیازهای زیادی گرفته است.

12:25: واشنگتن تایمز نوشت: زمانی که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سوئیس از روی دوچرخه اش افتاد بیش از آنچه که پزشکان فکر می کردند، مغزش آسیب دید.

10:09: در شرایطی که دولت باراک اوباما همچنان به کار خود برای جلب حمایت از توافق هسته ای ایران در کنگره ادامه می دهد، کپیتال هیل (مقر کنگره) به خشم آمده که چرا رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته برای تایید توافق نخست به شورای امنیت سازمان ملل برود. رهبران کنگره ای فریاد می زنند که چنین اقدامی در بهترین حالت، بی احترامی به روح قانون بازبینی توافق هسته ای ایران است و در بدترین حالت، توهینی مستقیم به قدرت مبتنی بر قانون اساسی کنگره محسوب می شود.

09:21: جان کری: اگر ما از توافقنامه کنار بکشیم، ما تنها خواهیم ماند تا این مسیر را خودمان به تنهایی ادامه دهیم. آنها در عوض برنامه خود را ادامه خواهند داد و احتمالا (ما را) به رویارویی نظامی مجبور خواهند کرد و ما به این ترتیب بهترین فرصت را که برای حل این مشکل از طرق صلح آمیز داشته ایم، از دست خواهیم داد.

۶ مرداد

22:48 سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی میزان دلارهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی، معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونان دیوان محاسبات در جلسه عصر امروز(سه شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد.

21:45 یک نماینده حامی اسرائیل در کنگره آمریکا گفت: معتقدم که توافق بهترین مسیر برای رسیدن به موفقیتی است که بر اساس آن ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.

21:05 جان کری، ارنست مونیز و جک لو وزرای خارجه، انرژی و خزانه داری آمریکا از ساعاتی پیش برای دفاع از توافق برجام در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند.

19:25 عصر امروز رئیس جمهور کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

18:55 نماینده مردم ارزروم در مجلس ترکیه گفت: در زمان تحریم‌های بی‌معنی علیه ایران ترکیه اقدامات گسترده‌ای را برای رفع این تحریم‌ها انجام داده است.

18:34 رئيس کل بانک مرکزی بر تلاش تمام بانک‌های کشور برای استفاده حداکثری از ظرفيت دستاوردهای اقتصادی توافق هسته‌ای تاکيد کرد و گفت: ديگر با شرايط گذشته نمی‌توانيم به بانکداری بين‌المللی بپيونديم.

17:55 وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در آینده ای نزدیک دور جدیدی از گفت و گوها میان ایران و اتحادیه اروپا انجام می گیرد، گفت: این گفت و گوها بر اساس تصمیمی که اتحادیه اروپا دارد گفت و گوهای سطح بالا نام گرفته است.

17:43: ویلیام برنز: اجرا، کلید توافق هسته‌ای ایران و 1+5 است.

16:58: مهدی کوچک زاده و کاظم جلالی در نشست علنی امروز مجلس درباره ترجمه ارسال شده وزارت خارجه به مجلس از توافق هسته‌ای با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند و در نهایت نیز با مصافحه به این کدورت پایان دادند.

15:13: عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است تا تحریم‌های نقل و انتقالات مالی، بیمه‌ای و بانکی، سوئیفت و محدودیت‌ها درنفت، گاز، پتروشیمی، فلزات گرانبها، کشتیرانی و حمل ونقل برداشته شود.

13:28: سخنگوی هیات رییسه مجلس : بیش از نصف نمایندگان داوطلب کمیسیون برجام هستند/ مجلس اختیار اصلاح توافق را ندارد.

۵ مرداد

00:07 وزیر امورخارجه ایران در ادامه سفر خود به عراق با همتای عراقی خود ابراهیم جعفری در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

23:44 وزیر خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقاماتی عراقی در بغداد با رئیس جمهور این کشور همسایه، ملاقات و در خصوص مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه گفتگو کرد.

22:55 نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که مصلحت منطقه در این است که دولت‌ها و ملت‌های آن به دور از هرگونه درگیری در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند، زیرا دشمنان تفرقه و درگیری‌های طایفه‌‌ای را می‌خواهند.

22:50 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه توافق هسته‌ای میان ایران و غرب یک توافق عدم اشاعه هسته‌ای است تاکید کرد که این توافق به امنیت منطقه و اروپا کمک خواهد کرد.

22:01 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری 3 آگوست برای گفت‌وگو با وزیر خارجه شورای همکاری خلیج (فارس) در خصوص مسائل امنیتی از جمله توافق هسته‌ای ایران به دوحه می‌رود.

21:18 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به اظهارات روز دوشنبه رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان داد و حرفهای او را احمقانه خواند.

19:13 رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به عربستان سفر کرده تا به مقام‌های این کشور درخصوص توافق هسته‌ای 1+5 با ایران توضیح داده و خواهان پایان دادن به حملات علیه یمن شود.

19:11 اندرس کرستین هوگارد، سفیر دانمارک در کشورمان در پایان دوره مأموریت خود در ایران با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

18:50 وزیر خارجه کشورمان که عصر امروز بعد از زیارت عتبات عالیات در کربلای معلی و نجف اشرف و ملاقات با تعدادی از مراجع عظام به بغداد سفر کرده است با همتای عراقی‌اش در منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد دیدار کرد .

18:34 وزیر خارجه آمریکا در حالی فردا بار دیگر برای نمایندگان آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران توضیح خواهد داد که این وضعیت برای وی به نشستن بر روی صندلی داغ تشبیه شده است.

17:14: اتحادیه اروپا بر اساس شرایط مندرج در برجام قرار است که ژنرال‌های ایران که تحت تحریم بین‌المللی قرار گرفته بودند را از فهرست سیاه خارج کند.

15:32: معاون حقوقی رییس جمهور گفت: قانون جدیدی تصویب شد مبنی بر اقدام الزام دولت بر حفظ دستاوردهای هسته ای که بر اساس ماده یک آن دولت موظف است توافق نامه را به مجلس ارائه دهد اما الزامی برای تصویب آن وجود ندارد هر چند که در حال بررسی است که مجلس مهر موافقت خود را زیر این توافق نامه بزند اما فعلا صحبت از ارائه متن توافق نامه است.

12:30: رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه برای آگاهی عموم مردم باید اظهارات مخالفان و موافقان توافقنامه هسته‌ای و نظرات طرف مذاکره‌کننده غربی از طریق رسانه ملی انعکاس داده شود، گفت: عده‌ای توقع دارند فقط حرف‌های موافقان مطرح شود که این امر رویکرد ما نبوده است.

12:16: سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 در خصوص زمان دقیق لغو تحریم‌های سوئیفت اظهار داشت: تحریم‌های سوئیفت در اصل علیه افراد و مؤسساتی است که در لیست تحریم‌ها وجود دارند، غیر از آن هرچه بوده تبعات روانی ناشی از تحریم‌ها بوده است.

10:15: اسرائیل در واکنش به سخنان اخیر جان کری: هیچکس اجازه ندارد ما را بر سر مسئله توافق ایران تهدید کند.

10:14: یک منبع وزارت خارجه آمریکا گفته است توافق هسته ای با ایران احتمالا با وتو رئیس جمهورآمریکا تصویب خواهد شد.

۴ مرداد

23:10 صالحی گفت: آنچه بین ایران و آژانس در قالب تفاهم جدید محرمانه است مربوط به فرایند پادمانی بازرسی ها و نحوه بازرسی‌هاست.

19:21 رئیس جمهوری گفت: ما دنبال تعامل برد ـ برد با دنیا هستیم و می‌خواهیم با شرکت‌ها و کارآفرینان دنیا توافقی برد ـ برد داشته باشیم.

17:21 امیر کویت در دیدار ظریف با تبریک دستیابی به توافق هسته‌ای، از توسعه همکاری‌های منطقه‌ای بین ایران و کشورهای خلیج فارس استقبال و بر ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه تأکید کرد.

16:48 وزیر خارجه ایران در نامه‌های جداگانه‌ای از رهنمودها، حمایت‌ها و دعاهای خیر مراجع عظام تقلید نسبت به تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدردانی کرد.

11:59: هشدارنماینده دلواپس به روحانی: آنقدر برای توافق هسته ای تعجیل نکنید/برای تجلیل از توافق،عروسی نگیرید.

10:25: احمد توکلی اظهار داشت: دولت باید توافق هسته‌ای با گروه 1+5 را مانند یک لایحه برای بررسی به مجلس تقدیم کند و گزارش آقای ظریف در مورد کلیات توافق منطقی نیست.

10:16: روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: منتقدان توافق هسته ای ایران در کنگره در مبارزه خود با دولت اوباما فصل جدیدی گشوده اند و آن درخواست برای دسترسی به جزئیات محرمانه توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

۳ مرداد

21:41 دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه آمریکا، قبل و بعد از توافق هسته‌ای «شیطان بزرگ» خواهد ماند، دشمنی آمریکا با مقاومت اسلامی را «مایه افتخار» خواند.

21:13 توافق هسته‌ای با ایران، عملکرد دولت اوباما به هنگام انعقاد این توافق و «اتحاد راهبردی ایران و کره شمالی» موضوعات اصلی جلسات علنی و غیرعلنی استماع مجلس نمایندگان آمریکا در هفته جاری خواهند بود.

19:45 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پولهای بلوکه شده ایران هر رقمی باشد اثر تعیین کننده ندارد و دولت یکبار این دلارها را گرفته و خرج کرده است.

13:42: تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس و یکی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دولت اوباما را متهم کرد با انجام توافق هسته ای تبدیل به بزرگ ترین حامی مالی تروریسم بین الملل شده است.

12:00: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: عدم دستیابی به توافق هسته ای نتایج امنیتی فاجعه آمیزی برای منطقه در پی داشت.چنانچه من و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بالای سکو می رفتیم و اعلام می کردیم که مذاکرات بی نتیجه پایان یافته و توافقی حاصل نشده است در این صورت در سطح منطقه ای نتایج امنیتی این امر فاجعه آمیزمی بود.

08:23: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "توافق هسته‌ای ایران و 1+5 باید به عنوان یک معاهده بین‌المللی در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود"، گفت رویکرد مجلس به این توافق مثبت است و این توافق در مجلس تصویب خواهد شد.

08:22: وزیر امور خارجه آمریکا هرگونه اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران را اشتباهی بسیار بزرگ توصیف کرد.

08:21: وزیرامورخارجه خطاب به همتای آمریکایی خود گفت: اشتباهات گذشته خود رادوباره تکرار نکنید.دولتمردان ایران درکنار ارتش، سپاه یک سیاست واحد را دنبال می‌کنند و تفاوتی بین نظامیان و غیرنظامیان وجود ندارد.

۲ مرداد

23:04 وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای نخست‌وزیر این رژیم را به سگی تشبیه کرده که پارس می‌کند اما گاز نمی‌گیرد.

22:55 وزیر خارجه ایران به اظهارات امروز، جمعه جان کری، وزیر خارجه آمریکا که در جلسه شورای روابط خارجی مطرح شد، پاسخ داد.

22:22 دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مساله هسته ای را نباید تخریب کنیم، هرچند ممکن است انتقاداتی به آن وجود داشته باشد اما تخریب کار تیم مذاکره کننده ظلم به آنها است.

21:26 نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) با ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس رسما نسبت به اظهارات غیر مسئولانه سخنگوی کاخ سفید اعتراض و از سوء استفاده احتمالی و یا درز اطلاعات از آژانس به بیرون هشدار داد.

21:02 یک مذاکره کننده ایرانی با مروری بر تاریخ اعمال تحریم علیه کشورهای مختلف توسط شورای امنیت، نوشت: به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد که لغو این گونه تحریم‌های شورای امنیت آن هم در چنین گستره و وسعتی تا به حال در شورای امنیت سابقه نداشته است و به همین دلیل است که چنین اقدامی توسط شورای امنیت یک اقدام تاریخی محسوب می‌شود و مردم ایران لازم است بر اهمیت تاریخی چنین حرکتی آگاه باشند.

20:18 وزیر امور خارجه سوریه روز جمعه گفت که توافق بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران نه تنها حمایت بی شائبه تهران را از دولت سوریه کاهش نخواهد داد، بلکه ممکن است حتی موجب تقویت موضع دمشق شود.

17:22 معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی گفت: توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی از جمله موشک‌های نسل جدید آماده مقابله و برخورد با هر متجاوزی است.

14:55 منابع آگاه در وزارت خارجه ایتالیا اعلام کردند وزیر خارجه این کشور چهاردهم و پانزدهم مرداد به تهران سفر می‌کند.

13:25: رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برنامه جداگانه‌ای برای پارچین وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس تفاهم انجام‌شده در مورد پارچین عمل خواهد شد.

12:12: اوباما: اطمینان دارم کنگره به توافق رای می دهد.

12:11: صالحی: لطف الهی مقدر کرده که روحانی عهده دار اداره کشور شود / به خود می بالم که ایرانی هستم؛ ما تنها ملتی هستیم که توانستیم بزرگترین امپراطوری جهان را بوجود آوریم.

12:10: وزیر دفاع آمریکا در عربستان: ملک سلمان در مورد توافق هسته ای نگران دو موضوع است؛ مسئله عدم بازگشت تحریم ها و راستی آزمایی ایران.

09:49: سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که توافق منعقد شده میان ایران و آژانس که نمایندگان کنگره از آن به عنوان سندی محرمانه یاد می کنند، سند جنبی توافق وین نیست.

09:17: سناتور باب کروکر یکی از مخالفان سرسخت توافق با ایران خطاب به جان کری گفت: شما با این توافق ایران را از انزوای بین المللی در آوردید و به جای آن کنگره آمریکا را منزوی کردید.

۱ مرداد

23:37 نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نکات برجسته این توافق این است که ما توانستیم آب سنگین را به ما هو آب سنگین نگهداریم، به عبارت دیگر طرف مقابل خواهان حذف آب سنگین بود.

22:22 «فرانسوا اولاند» در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی ایران دستیابی ایران و 1+5 به جمع بندی در مذاکرات را تبریک گفت.

21:18 معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عمق دفاعی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران به مرزهای رژیم صهیونیستی رسیده است.
۱۹:۰۵ نشریه تحلیلی مدیا لاین از فعالیت پرجنب و جوش سفیر اسرائیل در واشنگتن برای جلب نظر نمایندگان کنگره و اطمینان از رأی منفی به برجام پرده برداشته است.

۱۷:۴۹ بر اساس بند سوم ماده دوم پیوست اول، هسته یا دیگ رآکتور اراک، می‌بایست برای اطمینان طرف غربی از عدم استفاده میله‌های سوخت، با بتن پر شود.

۱۷:۲۳ مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل از سفر هیئت‌های تجاری فرانسه و انگلیس به ایران خبر داد.

۱۵:۵۷ برخی منابع اعلام کردند قائم مقام وزیر دارایی هند، اوایل هفته آینده به منظور بحث درباره چگونگی پرداخت بدهی‌های ناشی از واردات نفت، به ایران سفر خواهد کرد.

۱۵:۴۵ وزیر دفاع آمریکا، که در پی توافق جامع اتمی با ایران، برای دیدار از کشورهای هم‌پیمان ایالات متحده به غرب آسیا سفر کرده، اعلام کرد پادشاه عربستان سعودی از این توافق حمایت کرده است.

۱۴:۱۶: روحانی:پيام زیبای مذاکرات وين اين بود که هيچگاه يک ايراني را تهديد نکنيد/حداقل دو بار در لوزان به ظریف گفتم میز مذاکره را ترک کنید / این اشتباه است که همه زندگی مردم را در چرخش سانتریفیوژ ببینیم / مبالغه نمی کنم؛ دکتر ظریف یکی از افراد انگشت شمار برتر در ایران است.

۰۸:۴۰: کری:با ایران به توافقی سازنده رسیدیم؛ با کسی در این مورد شوخی نداریم / اگر در مذاکرات شکست می‌خوردیم، همه از تحریم ها دست بر می‌داشتند.

۰۸:۰۰: یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران می‌گوید که وزیر خارجه ایران در مذاکرات هسته‌ای خطاب به یک وزیر غربی در حمایت از سپاه گفته است که مردم ایران قدردان سپاه هستند و به‌نفع آنهاست که به‌عنوان مخالف سپاه به مردم ایران معرفی نشوند.

31 تیر

۲۳:۲۷ «استفان دمیستورا» نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در ملاقات‌های خود با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه کشورمان بر فوریت دستیابی به یک راه حل سیاسی تحت هدایت سوری ها برای مناقشه سوریه تأکید کرد.

۲۳:۰۴ مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که سندی محرمانه میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل پی‌ام‌دی نگاشته شده که کاخ سفید از محتوای آن آگاه و راضی است.

۲۲:۳۷ رییس جمهوری روز چهارشنبه در نشستی صمیمی با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و خانواده های آنان، مذاکرات هسته ای و دستاورد آن را کاری پیچیده و بزرگ در تاریخ کشور دانست و اظهارداشت: تیم هسته ای ایران در این مذاکرات در برابر همه قدرتها ایستاد و موفق شد از حقوق ملت ایران قدرتمندانه دفاع و پاسداری کند.

۲۲:۲۷ وزیر خارجه آمریکا و معاون وی امروز برای توضیح درباه توافق هسته ای با ایران در کنگره حاضر می شوند.

۱۹:۵۷ یک سایت عربی به نقل از منابع مطلع در قاهره مدعی شده است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر نماینده‌ای را به همراه یک نامه به تهران فرستاده است تا بابی برای از سر گیری روابط باشد.

۱۹:۴۶ در برنامه روز پنجشنبه "خانه ملت" عملکرد تیم هسته ای کشور در مذاکرات وین مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

۱۸:۳۲ وزیر دفاع آمریکا برای گفت‌وگو با پادشاه عربستان درباره توافق هسته‌ای وارد این کشور شد.

۱۶:۳۴: روحانی: از این پس، کسانی که دنبال گشایش سیاسی و فرهنگی هستند، باید امیدوارتر باشند / تعامل کلید پیروزی بود، مانند برخی نگفتیم که مذاکره فایده‌ای ندارد / باید از توافق هسته ای حمایت کرد.

۱۵:۰۶: معاون حقوقی و بین‌ا‌لمللی وزارت امور خارجه تاکید کرد که طول دوره بررسی قطعنامه ۱۰ سال است.

۱۰:۰۶: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای صدور زودهنگام قطعنامه۲۲۳۱ را مثبت خواند و گفت: صدور چنین قطعنامه ای از مصوبات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین است.

۰۹:۵۴: باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، مخالفان توافق جامع هسته‌ای با ایران را با طرفداران جنگ عراق یکی دانست و خاطرنشان ساخت که این توافق مانع یک «جنگ غیرضروری» شده است.

۰۸:۱۹: کاخ سفید با هدف ارائه واقعیت‌ها درباره توافق هسته‌ای با ایران اقدام به ایجاد حساب توئیتری «توافق ایران» کرده است.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۰۷:۵۹: صالحی: ما بازرسی‌ها را در چارچوب پادمان هسته‌ای و پروتکل الحاقی پذیرفته‌ایم که منوط به پیشرفت برجام آن را فعلاً به طور داوطلبانه اجرا کنیم تا مجلس شورای اسلامی تکلیف آن را روشن کند.

30 تیر

۲۳:۱۰ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با کسب مجوز از رهبر معظم انقلاب برای اکتشافات هوایی، استخراج اورانیوم در کشور تسریع و افزون می‌شود.

۲۲:۳۱ اولین واکنش یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان به توافق ایران و ۱+۵ این بوده که «توافق ایران بر سر منطقه آوار خواهد شد» و «عربستان و قدرت‌های خلیج آماده‌اند پس از توافق هسته‌ای، بدون حمایت آمریکا به ایران حمله کنند.»

۲۱:۵۹ رئیس سابق بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که توافق ایران بسیار دقیق نگاشته شده و با اجرای گام به گام آن، احتمال بازگشت آرامش و ثبات به خاورمیانه وجود خواهد داشت.

۲۱:۴۵ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ابراز تعجب از میزان بالای اشتباهات دولت آمریکا با وجود ۲ هزار مؤسسه آینده‌پژوهی در این کشور، گفت: برخی سخنان اوباما حتی مصرف داخلی هم ندارد.

۲۱:۳۱ وزیر خارجه آمریکا گفت که اگر از توافق وین عقب نشینی کنیم ایران از بیم حمله نظامی به سمت ساخت بمب اتمی پیش خواهد رفت.

۲۱:۱۱ ژنرال مارک میلی نامزد ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماع سنا گفت که ایران و روسیه بزرگترین تهدید واشنگتن هستند.

۲۰:۴۶ فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اگر کسی میخواهد نیروهای مسلح ایران را امتحان کند شاید شروع کننده جنگ باشد اما پایان دهنده آن نیست گفت: اوباما غلط میکند ارتش ایران را تهدید کند.

۲۰:۱۸ نماینده فرانسه در آمریکا می‌گوید در صورتی که ایران توافقنامه هسته‌ای را نقض کند کشورهای ۱+۵ ابزار بازگرداندن تحریم‌ها به نقطه فعلی را دارند.

۱۹:۳۴ سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که ظریف در سخنانش در صحن مجلس در مورد تحریم‌های شورای امنیت در "برجام" عبارت تعلیق را ذکر نکرده است.

۱۹:۲۴ قائم مقام صدر اعظم آلمان گفت: توافق هسته‌ای نشان داد که امکان برطرف کردن مسالمت‌آمیز کشمکش‌ها در دنیا وجود دارد و پایان مذاکرات در دنیا امید ایجاد کرد.

۱۸:۳۵ وزیر امور خارجه اتریش گفت: توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاثیر اقتصادی در اتحادیه اروپا خواهد داشت.

۱۸:۰۹ رییس‌جمهور چین گفت: برای اطمینان از اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با آمریکا و دیگر کشورهای امضا کننده این توافق همکاری خواهد کرد.

۱۸:۰۱ یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صبحت‌های وزیر خارجه کشورمان در جلسه علنی امروز مجلس در رای مثبت نمایندگان به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین تاثیرگذار است و در فضای کلی مجلس، نگاه و توافق تاثیرگذار است.

۱۷:۵۲: محمد هیکل؛ روزنامه نگار معروف مصری: اعراب ضعیف تر از آن هستند که بتوانند در مقابل توافق ایران بایستند / قدرت گرفتن ایران و کوبا شرایط را تغییر خواهد داد / ایرانی‌ها در مقابل غرب کاری نکردند جز این که فقط خودشان بودند

۱۷:۱۲: دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه شورای امنیت در تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ استقبال کرد.

۱۶:۴۳: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد که روزی که انقلاب کردیم بنا بر قطع رابطه با آمریکا نبود، اتفاقاتی افتاد «و البته چپ‌گرایان در آن نقش داشتند » که موجب شد آمریکا این رابطه را قطع کند. قرار بر دوام این قطع رابطه نیست.

۱۶:۱۱: ولایتی: آمریکا می خواهد در مورد سوریه و یمن با ایران وارد مذاکره شود / قوی تر از ظریف و تیمش، افراد دیگری را نمی شناسم/ هر موشکی که صلاح بدانیم را می سازیم.

۱۵:۲۷: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در مورد توافق نامه ها از جمله برجام هسته ای تنها می تواند بله و خیر بگوید، البته در این راستا مجلس حق تحفظ نیز دارد.

۱۵:۲۳: نتانیاهو: قطعنامه شورای امنیت درباره ایران، منافقانه است.

۱۴:۳۸: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران هر نوع موشکی که صلاح بداند چه با سوخت مایع و چه با سوخت جامد؛ چه با برد کوتاه و چه با برد بلند می‌سازد.

۱۴:۳۵: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق توافق با آقای آمانو مسئله PMD باید تا ۱۵ دسامبر، پایان سال میلادی جاری حل و فصل و تکلیف این مسئله روشن شود.

۱۲:۰۰: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تایید توافق هسته ای ایران ابراز خشنودی کرد.

۱۱:۵۹: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل همزمان با تصویب قطعنامه لغو تحریم های ضدایرانی قبل در شورای امنیت این سازمان گفت: بازرسان آژانس تا پایان سال میلادی جاری باید ابعاد نظامی احتمالی فعالیت های هسته ای را حل و فصل کنند و این امر مستلزم عزم و سرعت عمل و حسن نیت طرفین در اجرای مفاد توافقنامه است.

۱۱:۵۸: پاسخ ظریف به لاریجانی: در هیچ جای برجام واژه تعلیق نیامده و هر کس تعلیق ترجمه کرده اشتباه کرده است. کلمه تعلیق در هیچ جای برجام وجود ندارد. دیروز لغو انجام شد و تاریخ آنها هم مشخص است.

۱۱:۴۳: کره شمالی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر الگو گرفتن از ایران برای حل موضوع هسته ای خود اعلام کرد که تمایلی برای این کار ندارد.

۱۱:۱۸: ظریف: فراموش نکنید که هر توافقی یک بده‌بستان است؛ امروز هیچکس نمی گوید ایران تسلیم شد/ صالحی: شهادت می دهم آنچه بدست آوردیم، دستاوردی تاریخ ساز است.

۱۱:۱۳: تصاویری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره توافق ایران و گروه ۱+۵

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۰:۲۶: براساس گزارشی که سرویس تحقیقات کنگره آمریکا منتشر کرده است برخی از تحریمهای آمریکا علیه ایران در زمان تسخیر لانه جاسوسی در سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ در قالب دستورات اجرایی دولت جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا، باعث مسدود شدن داراییهای ایران در آمریکا شدند.

29 تیر

۰۰:۱۷ با به پایان رسیدن مذاکرات هسته‌ای موضوع آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور به بحث داغ این روزها تبدیل شده است.

۲۳:۵۹ وزیر خارجه آمریکا که یکی از دیپلمات‌های دخیل در حصول توافق وین بوده می‌گوید که قطعنامه امروز شورای امنیت، منافی اختیار کنگره برای رأی‌گیری در خصوص عاقبت توافق وین نیست.

۲۳:۵۳ روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور جهان عرب در پی توافق هسته‌ای تهران و گروه ۵+۱، ایران را «صاحب مقاومت اسطوره‌ای» خواند و تاکید کرد که این کشور به پشتوانه این مقاومت اسطوره‌ای موفق به دستیابی به توافق به شش قدرت جهان شد.

۲۳:۵۲ سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گفته‌های نمایندگان مجلس ایران در خصوص عدم تصویب توافق وین به دلیل محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه موشکی کشور گفت «قطعنامه‌ای که نوشته شده باید اجرا شود.»

۲۲:۴۱ معاون وزیر خارجه قطعنامه امروز شورای امنیت درباره ایران را دستاورد بسیار بزرگی خواند.

۲۲:۳۵ وزیر خارجه ایران پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای وین از برخورد غیرمنصفانه این شورا در قبال ایران طی ۳۵ سال گذشته انتقاد کرد.

۲۲:۳۰ نایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر شرکت کنندگان آمریکایی با توافق ایران و ۵+۱ موافقند ولی درباره موفقیت آن تردید دارند.

۲۲:۲۲ وزیر خارجه انگلیس با تکرار برخی ادعاها درباره ایران خواستار آن شده که تهران در منطقه «نقش سازنده‌تری» ایفا کند.

۲۲:۱۵ ساعاتی پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام و توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت: انتظار داریم شاهد تحقق "تغییرات بنیادینی" باشیم که در قطعنامه امروز نسبت به آن تعهد به عمل آمده است.

۲۲:۰۲ وزیر خارجه آلمان از تصویب قطعنامه «برنامه جامع اقدام مشترک» در شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرد.

۲۱:۲۴ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا تصویب قطعنامه «برجام» در شورای امنیت را خلاف قانون نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای خواند.

۲۱:۲۲ سخنگوی کاخ سفید پس از اشاره به فرصت ۹۰ روزه کنگره برای بررسی و تصویب قطعنامه امروز شورای امنیت در خصوص رفع تحریم‌های ایران، گفت که این قطعنامه تأثیری بر تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران ندارد.

۲۰:۵۲ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز خط تولید سمند در تبریز خبر داد و گفت: برای شرایط پس از تحریم نگرانی‌های زیادی وجود دارد و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که عدم برنامه‌ریزی موجب افزایش واردات و رکود بیشتر کشور می‌شود.

۲۰:۲۲ رییس جمهوری آمریکا از تصویب قطعنامه شورای امنیت برای لغو تحریم‌های ایران استقبال کرد.

۲۰:۰۲ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ضمن ابراز خشم خود نسبت به توافق هسته‌ای از قانونگذاران آمریکا خواست تا بر حصول یک توافق بهتر پافشاری کنند.

۱۹:۴۳ وزیر امور خارجه انگلیس از ایران خواست تا نقش سازنده‌تری در منطقه ایفا کند.

۱۹:۳۱ نماینده ایران در سازمان ملل گفت: قطعنامه شورای امنیت نشانه خوبی از مسالمت‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران است.

۱۹:۲۰ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به نشست شورای امنیت درباره تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: توافق وین با حمایت اتحادیه اروپا بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک تحولی تاریخی است که وقتی اجرایی شود نقطه پایانی بر تلاش‌های شدید دیپلماتیک است.

۱۹:۰۷ نماینده کشور آفریقایی چاد در سازمان ملل در نشست شورای امنیت جهت تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با تبریک به جامعه بین‌الملل به خاطر چنین توافقی گفت: ما از طریق گفتمان و دیپلماسی می‌توانیم صلح را نهادینه کنیم.

۱۹:۰۳ نماینده انگلیس در سازمان ملل با اشاره به تصویب قطعنامه لغو تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران و تایید "برجام" با استقبال از آن گفت که این قدم بزرگ تاریخی در شورای امنیت است و اوج مذاکراتی است که بیش از ۱۰ سال به طول انجامید.

۱۸:۵۲ جمهوری اسلامی ایران پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام بیانیه‌ای صادر کرد .

۱۸:۴۷ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تصویب توافق هسته‌ای ایران در شورای امنیت اولین گام بعد از انجام توافق است گفت که با تصویب این قطعنامه استارت لغو تحریم‌ها عملا زده شده است.

۱۸:۱۸ جمهوری اسلامی ایران پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام بیانیه‌ای صادر کرد .
17:47: شورای امنیت با 15 رای قطعنامه توافق هسته ای ایران و 1+5 را تصویب کرد.

15:14: اتحادیه اروپا امروز در اقدامی که در اصل پیامی برای آمریکا خواهد بود، توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران را تصویب می کند.

14:53: موگرینی : توافق هسته‌ای راه را برای روابط بین‌الملل باز می‌کند.

14:53: عراقچی: تصویب قطعنامه هسته‌ای در شورای امنیت در تاریخ این شورا منحصر بفرد است.

12:41: حشمت الله فلاحت پیشه استاد علوم سیاسی با اشاره به پیش نویس جمع بندی مذاکرات ایران و 1+5 گفت:حدود 55 روز تا توافق نهایی فرصت داریم و امیدواریم اعضای تیم مذاکره هسته ای موارد ابهام را مد نظر داشته باشند.

12:37: شورای امنیت سازمان ملل امروز -دوشنبه- قطعنامه ای را بررسی خواهد کرد که با تصویب آن، سند برنامه جامع اقدام مشترک که در وین به تصویب رسید، تأیید و قطعنامه های پیشین این شورا علیه ایران که مبنایی برای تحریم های بین المللی بود، لغو خواهد شد.

10:52: وزیر خارجه آلمان: در مذاکرات با ایران مثل جد نوح نبی شده بودم / اسرائیل همیشه از توافق انتقاد می کرده است؛ اینها قبلا می گفتند ایران 3 ماه تا ساخت بمب فاصله دارد.

10:12: کمپانی مک‌دونالد به عنوان بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان با بیش از 35 هزار شعبه در 119 کشور جهان، بعد از اعلام توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1، درخواست راه‌اندازی نمایندگی در ایران را رسما صادر کرد.

09:25: متن توافق هسته ای به کنگره رفت؛ آغاز مهلت 60 روزه/ جان کری: جایگزین توافق، جنگ است.

۲۸ تیر

21:17 زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر انرژی و اقتصاد آلمان ساعتی پیش و در صدر هیات بلندپایه اقتصادی و تجاری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

18:10 یک روزنامه آمریکایی با بیان اینکه جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای با ایران آنچیزی نیست که آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند نوشت که کنگره باید با رد آن، شرایط را برای بازنگری و تغییر سند فعلی در راستای خواست واشنگتن فراهم کند.

15:05 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارتی با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، مدعی شد که این سخنان نشان داد ایران هیچ تغییری در سیاست های خود نداده است.

14:30 هیئت صد نفره سیاسی اقتصادی المان به منظور گفتگو و ارزیابی بازارهای اقتصادی ایران به ریاست زیگمار گابریل معاون صدر اعظم المان بامداد دوشنبه وارد تهران می شود.

13:42 نخست وزیر انگلیس در اظهارات جدیدی مدعی شد که حصول توافق هسته ای موجب نمی شود که غرب فشار بر ایران را کنار بگذارد.

12:51 دسترسی به این دلارها بسیار خطرناک است چون این دلارها ابزار اصلی بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی هستند.

12:42 وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه خبری با انتقاد از منتقدان داخلی این کشور و نیز رژیم صهیونیستی از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که آنهایی که فکر می‌کنند امکان دستیابی به توافق بهتری وجود داشت، واقع‌بین نیستند.

11:39 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی برای ارایه گزارش از نتایج مذاکرات هسته ای سه شنبه هفته جاری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور می یابند.

11:11 نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس با حمایت از تیم مذاکره کننده قدردان آن‌هاست.

11:10 باوجود تجربه ناموفق هواپیمای ایران140 در سال‌های گذشته، چند مجموعه هواپیماسازی در ایران اعلام کردند بحث طراحی و ساخت هواپیماهای جدید همچنان در داخل کشور ادامه دارد. بحثی که هرچند در ایام تحریم از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌شود اما مشخص نیست در روزهای پس از تحریم نیز با همان قوت ادامه پیدا خواهد کرد یا فعلا تعلیق می‌شود.

9:55 یک کارشناس مسکن پیش‌بینی کرد با توافق هسته‌یی هجوم سرمایه های سرگردان به بخش مسکن افزایش یابد و شاهد رونق در این بخش شویم.

9:46 رییس سابق انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به این‌که پس از برداشته شدن تحریم‌ها اولین کاری که دولت باید انجام دهد تزریق ارز به بازار است، گفت: تحقق هسته‌ای یک فرصت طلایی است برای آنکه ما بتوانیم عضو سازمان تجارت جهانی شویم.

8:25 یک کارشناس رسانه گفت: موضوع هسته‌ای ایران به چند دلیل جزو خبرهای برجسته دنیا تلقی می‌شود و رسانه‌های مختلف بین‌المللی با حساسیت با این موضوع برخورد کرده و به صورت روزمره تحولات مربوط به آن را دنبال می‌کنند.

۲۷ تیر

22:51 استاد علوم سیاسی آلمان، رژیم صهیونیستی و آل سعود را دو بازنده توافقنامه هسته ای ایران و غرب دانست.

21:14 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در تماس تلفنی آخرین برنامه ماه عسل از مردم ایران به خاطر همه دعاها و حضور و استقامتشان تشکر و قدردانی کرد

20:31 یک رسانه آمریکایی نوشت: در پیمودن راه طولانی رسیدن به توافق هسته ای، چه بسا لحظه ها و روزهایی که با سایه شک و بدبینی و تیره و تار همراه می شد اما وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت که هیچیک از آن لحظه ها به سنگینی و دشواری «آخرین یکشنبه» در وین نبود.

17:55 کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد وزیر خارجه عربستان سعودی از نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 استقبال کرده است.

17:33 وزارت امور خارجه روسیه این اتهام را که در ازای موافقت با توافق هسته ای ایران با آمریکا وارد معامله شده است، رد کرد.

17:18 وزارت امور خارجه روسیه این اتهام را که در ازای موافقت با توافق هسته ای ایران با آمریکا وارد معامله شده است، رد کرد.

16:11 وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمان آن رسیده است که مردم آمریکا چشمان خود را به روی واقعیت‌های خاورمیانه باز کنند.

15:03 اسپوتنیک گزارش داد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایران و گروه پنج به علاوه یک هرگز درباره دسترسی کامل بازرسان به تاسیسات هسته ای ایران در هر زمان و مکانی گفتگو نکردند.

14:45 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران امروز افتخار می‌کند که حق خودش را گرفته است.

13:42: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تصویب شود، خطر وقوع یک جنگ غیرقابل تصور را به همراه خواهد داشت.

11:29: جب بوش نامزد احتمالی انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا گفت چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود توافق با ایران را که باراک اوباما امضا کرده محترم خواهد شمرد .

09:47: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه گفت توافق هسته‌ای تاریخی با ایران به معنای هم‌پیمانی با ایران نیست.

09:36: سفیر سابق امریکا با انتشار نامه ای سرگشاده از توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه 1+5 برای حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای تهران اعلام حمایت کردند.

08:45: وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به انتقادها از دولت آمریکا برای تصویب قطعنامه شورای امنیت درخصوص توافق هسته ای با ایران پیش از تایید آن در کنگره آمریکا ، گفت: دشوار است که آمریکا به جهان بگوید منتظر کنگره بماند.

08:32: روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به این که انتظار می رود صنعت گردشگری ایران بیش از هر صنعت دیگری پس از توافق هسته ای رشد کند به نقل از مدیر یک آژانس مسافرتی انگلیس نوشت: من در ایران احساس امنیت بیشتری می کردم تا در اکثر نقاط لندن.

07:56: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ استقبال کرده است.

۲۶ تیر

22:29 رییس جمهوری کشورمان با قدردانی از نقش مثبت وسازنده عمان درروند برگزاری مذاکرات هسته ای اظهارداشت: خوشحال هستیم که توافق هسته ای، کارآیی دیپلماسی را اثبات کرد ونشان داد که این روش می تواند به عنوان بهترین راه برای همکاری های بین المللی ومنطقه ای نیز مدنظر قرار گیرد.

22:26 در یک چرخش تمام عیار در کمتر از یک هفته، «هیلاری کلینتون» دموکرات نامزد انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در سخنرانی خود گفت که آمریکا نباید در توافق هسته ای خود با ایران به این کشور اعتماد کند.

22:23 وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم ادامه تلاش برای اتمام فرایند تحقق توافق هسته ای با ایران تأکید کرد.

22:09 رییس جمهوری در پیامی با تبریک عید سعید فطر به ملت شریف ایران، اظهار داشت: امسال ما در میانه دو عید قرار گرفته‌ایم؛ عید ارادة ملی که در روز تاریخی ۲۳ تیر با موفقیت تاریخی در پرونده هسته‌ای ایران و اذعان قدرت‌های بزرگتر نسبت به حق فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان پدیدار شد و عید پرهیزکاری دینی که اکنون فرا رسیده است.

19:52 با گذشت سه روز از توافق نهایی هسته ای میان ایران و 5+1، همزمان با انتشار ضمایم برنامه جامع اقدام مشترک، تریبون های نمازجمعه نیز به این موضوع اختصاص یافت.

19:20 بیش از ۱۷۰ نمابنده کنگره از قطعنامه‌ای حمایت کرده‌اند که خواستار رد سند «برنامه جامع اقدام مشترک»، بین ایران و گروه ۱+۵ است.

18:36 روزنامه «معاریو» اسرائیل چند روز پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، در یک نظرسنجی از ساکنان سرزمین اشغالی می‌خواهد نظر خود را در مورد حمله نظامی به ایران بگویند.

18:11 وزیر امورخارجه آمریکا در مصاحبه امروز خود گفت که درباره ۴ آمریکایی که هم اکنون در زندان های ایران هستند در تمامی جلسات مذاکرات هسته ای وین طرح مسأله کرده است.

17:54 رئیس جمهوری ترکیه از جمع بندی نهایی وین با عنوان پیشرفتی مثبت در تحولات منطقه یاد کرد.

17:48 وزیر مشاور در امور خارجه امارات در یادداشتی در یک روزنامه انگلیسی بازهم ایران را به برافروختن آتش اختلافات مذهبی در منطقه متهم کرد

17:30 حزب اراده ملت ایران (حاما) در خصوص توافق هسته‌ای بیانیه‌ای صادر کرد.

14:35: جان کری: تحریم ها علیه ژنرال سلیمانی لغو نمی شود؛ آن سلیمانی که در فهرست لغو تحریم ها قرار دارد، فرد دیگری است.

13:09: تمدید 5 ساله تحریم تسلیحاتی ایران تاثیری در برنامه روسیه برای فروش سامانه ضد هوایی اس 300 به ایران نخواهد داشت.

11:46: رهبر حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن تبریک به رهبران و تیم مذاکرات ایران و5+1 و حمایت شدید و همه جانبه از توافق هسته ای بدست آمده در وین خواستار برخورد فراجناحی و عقلایی نمایندگان در این موضوع شد و گفت؛ ما به شدت از آن حمایت خواهیم کرد.

11:33: اعضای شورای امنیت صبح دوشنبه قطعنامه ای را به تصویب خواهند رساند که توافق هسته ای به دست آمده در وین را به رسمیت خواهد شناخت.

11:25: معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد اسرائیل باید تاوان سنگینی برای توافق اوباما با ایران بپردازد.

10:43: مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای یک پیروزی جهانی محسوب می‌شود گفت: اروپا یکی از ذینفع‌های بزرگ توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 است.

09:50 : وندی شرمن: بازگشت فوری تحریم‌ها 15 ساله خواهد بود/نمی‌توانستیم شورای امنیت را به خاطر کنگره معطل کنیم.

09:24 : رییس جمهور در تماس تلفنی دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان با وی، از دستیابی به نتیجه برد-برد در مذاکرات هسته​ای ابراز خشنودی کرد.

در این مکالمه تلفنی طرفین آخرین وضعیت بازگشایی سفارتخانه های دو کشور را نیز مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری نمودند تا وزارت خارجه های دو کشور بتوانند اقدامات خود را در این زمینه به انجام برسانند.

08:59: یک سناتور آمریکایی گفت در صورتی که کنگره این کشور سند «وین» که بین ایران و کشورهای ۱+۵ جمع‌بندی شد را رد کند، لطمه‌ای جدی به اعتبار ریاست‌ جمهوری آمریکا وارد می‌کند.

۲۵ تیر

22:55 رهبر اقلیت دموکرات‌های سنای آمریکا در سخنانی حمایتش از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد.

22:39 فرش عظیم‌زاده به اعضای تیم هسته‌ای ایران فرش و قالیچه‌های ابریشمی اهدا می‌کند.

22:33 وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی اظهار داشت که توافق هسته‌ایب صورت گکرفته با ایران موجب کاهش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود.

22:04 مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای یک پیروزی جهانی محسوب می‌شود گفت: اروپا یکی از ذینفع‌های بزرگ توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 است.

21:44 نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس جمهوری کشورمان بر نقش سازنده ایران در مذاکرات‌ هسته‌ای تاکید کرد.

21:43 وزیر امور خارجه آمریکا 12 مرداد ماه برای اطلاع‌رسانی در خصوص جوانب توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر می‌کند.

20:54 نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس جمهوری کشورمان بر نقش سازنده ایران در مذاکرات‌ هسته‌ای تاکید کرد.

19:12 پایگاه «آتلانتیک» در گزارشی نوشت که چون «توافق هسته‌ای ایران اذعان و به رسمیت شناختن محدودیت قدرت آمریکا است» مخالفان جمهوریخواه دولت اوباما به شدت از آن انتقاد می‌کنند.

19:05 مقاله‌نویس نیویورک‌تایمز می‌گوید که توافق با ایران، شاخص‌ترین دستاورد دیپلماتیک آمریکا پس از پایان دادن به جنگ بوسنی بوده و بهتر است به جای جنگیدن با یکی از باسوادترین جوامع خاورمیانه، با آنها گفت‌وگو کرد.

18:18 مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی‌که مقامات ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید می‌کنند، گفت که توافق هسته‌ای به گونه‌ای قابل راستی‌آزمایی به ما درباره پایبندی تهران به تعهداتش اطمینان می‌دهد.

17:36 وزیر امور خارجه قزاقستان توافق میان ایران و 1+5 را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

17:32 توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در رسانه‌های اسلونی بازتاب گسترده‌ای داشت.

16:40 حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان و صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه دولت وحدت ملی توافق هسته ای ایران و ۱+۵ را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند.

15:34 وزیر امور خارجه آلمان گفت: پس از بیش از 12 سال مذاکره بدون خستگی در بغداد، برلین، بروکسل، استانبول، مسقط، مسکو،‌ نیویورک، ‌آلماتی،‌ ژنو، لوزان و وین سرانجام به یک توافق تاریخی دست یافتیم.

15:29 وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز دنیا آموخت که در کنار ظرافت منطق و استدلال ایرانی-اسلامی پروژه ایران هراسی سرنوشتی پوچ ونا فرجام دارد.

15:19 نامزد دموکرات انتخابات و وزیر خارجه سابق آمریکا در جمع هم حزبی های خود در کنگره گفت که اگر رییس جمهور شود «توافق هسته ای با ایران» را حفظ خواهد کرد.

15:14 یک عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی پیش‌بینی کرد که با بهتر شدن فضا پس از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 5+1 قانون داماتو به عنوان مانعی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران مورد استناد قرار نگیرد.

15:17 لابی حامی رژیم صهیونیستی در کنگره موسوم به آیپک از کنگره آمریکا درخواست کرد تا توافق هسته ای با ایران را تأیید نکنند و مانع اجرایی شدن این توافق شوند.

15:00: رویترز: ۷ قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت پس از گزارش آژانس لغو می‌شود.

14:46: بن رودز، مشاور اوباما در گفتگویی با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که این کشور هرگز به دنبال بازرسی در هر زمان و هر مکان از تاسیسات هسته‌ای ایران نبوده است.

14:14: دبیرشورای عالی امنیت ملی، گفت: پرونده هسته‌ای به عنوان مهمترین پرونده مرتبط با امنیت ملی کشور از ابتدا تاکنون در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار داشته است و طبیعتاً توجه به ضرورت‌های معطوف به تحقق مجموعه نتایج مورد انتظار، همچنان در دستور کار این نهاد قرار خواهد داشت.

14:05: رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود از نقش این کشور در موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تشکر کرد.

13:56: با رسانه‌ای شدن یک خبر، باز هم کاربران ایرانی طاقت نیاوردند و شروع به گذاشتن پست در صفحات شخصیت‌های مشهور کردند. این بار نوبت به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا رسید.

در صفحه اینستاگرام منتسب به اوباما در زیر آخرین پست آن که هیچ ربطی به بحث هسته‌ای ندارد کامنت‌هایی با مضامین مختلف گذاشته شده است. گروهی با طنز و شوخی به بیان لطیفه‌های سیاسی پرداخته‌اند و عده‌ای دیگر بر حفظ تعهد و پایبندی به آن اصرار دارند؛ گروهی دیگر هم تبریک گفتند.

اما در نهایت عده‌ای دیگر که معمولاً ایرانیان خارج از کشور هستند، پیام‌های نه چندان محترمانه برای وی گذاشته‌اند که سعی بر تحریک بقیه کاربران دارند. این عمل از سوی مخاطبان این صفحه مورد اعتراض قرار گرفته است.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۳:۴۷: بررسی های صورت گرفته گویای آن است که در روز ۲۳ تیرماه همزمان با پایان یافتن مذاکرات هسته ای، در توئیتر حدود ۳۰ هزار توییت مرتبط با توافق منتشر شده است.

۱۲:۱۱: سناتور تد کروز با انتقاد از توافق هسته ای دولت اوباما با ایران گفت این توافق احتمالا رئیس جمهور بعدی را مجبور به اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران خواهد کرد.

۱۲:۱۰: سایت دبکا فایل از منابع نزدیک به سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مطلبی توافق هسته ای اخیر بین ایران و قدرت های جهانی را موجب به حاشیه رانده شدن این رژیم در واشنگتن دانست.

۱۰:۳۴: لاوروف: از سخنان احساسی در مورد توافق هسته ای خودداری شود / امکان کمک به برنامه موشکی ایران از خارج وجود ندارد.

۰۹:۲۵: مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: زمانی که روحانی به ریاست جمهوری ایران انتخاب و تیم جدید برای مذاکرات هسته ای انتصاب شد، این احساس به وجود آمد گروه جدیدی که با آنها دیدار داشتیم مشتاق به رسیدن به توافق هستند؛ آنها می خواستند به توافق برسند و این اراده در آنها وجود داشت.

۰۹:۲۳: اوباما خطاب به خبرنگاران : از پاسخ دادن به پرسش های ایران لذت می برم.

۰۹:۱۲: موسویان به سی سی تی وی: این توافقی «خوب» و برد-برد برای هر دو طرف بود.

۰۹:۰۸: روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت در صفحه نخستش از تیتری فارسی برای بیان توافق ایران و ۱+۵ استفاده کرده است.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۰۹:۰۱: خبرگزاری فرانسه در گزارشی از دبی به قلم محمد حسنی نوشت شیخ نشینان خلیج فارس که روابط بعضا مناقشه آمیزی با ایران دارند ،‌با احتیاط توام با بدگمانی از توافق هسته ای ایران که سه شنبه در وین منعقد شد استقبال کردند.

۰۸:۴۴: لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد (GIZ) و دهها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و ١+٥ بعنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران می شوند.

۰۸:۳۴: منابع دیپلماتیک اعلام کردن که ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که توافق هسته‌ای با ایران و پایان بخشیدن به تحریم‌های مدنظر را تأیید خواهد کرد اما شامل حفط تحریم‌های تسلیحاتی است.

24 تیر

۲۳:۳۴ مایکل اورن گفت به دنبال توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران، کمک های این کشور به گروه های مقاومت در غزه و لبنان تشدید می شود.

۲۳:۰۰ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان در تماس تلفنی با معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را تبریک گفت.

۲۲:۴۷ رییس جمهوری، پیام مذاکرات هسته ای را حل و فصل مسائل پیچیده جهانی از طریق مذاکره و تفاهم دانست و تاکید کرد: بی تردید توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی، توافقی برد-برد برای همه طرفهای مذاکره کننده بود.

۲۲:۳۷ رئیس جمهوری آمریکا طی کنفرانسی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران در مورد پایان مذاکرات هسته ای که جمع بندی آن روز گذشته در وین از سوی ایران و ۱+۵ اعلام شد، پاسخ داد.

۲۲:۰۵ رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که پس از توافق اخیر میان ایران و ۱+۵، هنوز هم تفاوت‌های عمیقی میان کشورش و جمهوری اسلامی باقی است.

۲۲:۰۱ شهردار تهران در صفحه شخصی اینستاگرام خود ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده ایران به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه "خسته نباشید" گفت.

۲۱:۵۹ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: ورزشکاران! در میدان‌های مسابقه تلاش می‌کنید و افتخارات‌تان این است که با جام برمی‌گردید و تیم مذاکره کننده ما هم در مسابقه سیاسی "برجام" را برای ما آورد.

۲۱:۵۴ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعاً مهارت مذاکره کنندگان برای فرجام رسیدن مذاکرات موثر بوده است اما اگر نقش رهبری نبود میز وین تشکیل نمی شد.

۲۱:۴۷ یکی از مراجع عظام تقلید گفت:‌ تدبیر هوشمندانه و حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب، مسیر را برای سربلندی نظام و مردم هموار کرد.

۲۱:۱۲ نخست وزیر عراق توافق هسته ای ایران با پنج به علاوه یک را نشانه اراده مشترک برای حل بحران های منطقه به ویژه مبارزه با داعش دانست.

۲۰:۴۱ وزیر امور خارجه انگلستان گفت که رژیم صهیونیستی هرگونه توافق با ایران را رد کرده و تنها درخواست توقف کامل فعالیت های هسته ای این کشور را مطرح کرده است.

۲۰:۰۰ مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: توافق هسته‌ای برگی زرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

۱۹:۲۱ سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه احتمال رد نتایج جمع‌بندی هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ توسط کنگره آمریکا را بعید دانست.

۱۸:۴۳ مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت :‌توافق حاصل شده میان ایران و گروه ۱+۵ یک فرصت تاریخی برای تغییر روابط میان تهران و غرب ایجاد کرده است.

۱۸:۱۶ نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب توافق هسته ای ایران با پنج به علاوه یک را الگویی برای حل اختلافات از طریق گفتگو و راه های مسالمت آمیز دانست.

۱۸:۰۰ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ ابوظبی وی را در جریان جزئیات توافق هسته‌ای قرار داد.

۱۷:۴۹: آیت‌ الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که متأسفانه شاهد آن هستیم که هنوز قلم مذاکرات خشک نشده برخی تفاسیر دیگری مطرح می‌کنند، گفت: این افراد دم از رفع تحریم‌های تدریجی می‌زنند.

۱۷:۴۸: اوباما در گفتگوی اختصاصی با نیویورک تایمز: در مورد نقش ایران در یمن و حمایت از حوثی ها اغراق شده است/ تندروها دوست دارند شرایط موجود ادامه پیدا کند و ایران همچنان منزوی بماند/ ایران قدرت منطقه خواهد بود.

۱۷:۴۷: سخنگوی دولت انگلیس می‌گوید در آینده نزدیک توافق هسته‌ای ایران و غرب اجرا می‌شود و ما بار دیگر سفارت خود را در تهران باز می‌کنیم.

۱۷:۳۸: کاخ سفید تصویری از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده که او را هنگام دریافت خبر توافق هسته‌ای نشان می‌دهد.

در تصویری دیگر، او پس از دریافت خبر در حال صحبت با مشاوران امنیتی‌اش است.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۷:۱۹: طعنه رسایی و کوچک‌ زاده به توافق

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۷:۱۴: ماجرای درگیری لفظی ظریف با «موگرینی»

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با بی.بی.سی ورلد به تشریح مشاجره لفظی خود با وزیر کشورمان در شب‌های پایانی مذاکرات وین پرداخت.

موگرینی درباره مشاجره‌اش با محمدجواد ظریف گفت: این یکی از نکاتی بود که نمی دانم چطور به بیرون درز کرد؛ من قبلاً هم توضیحاتی در این باره داده‌ام اما در این مذاکرات همه دنبال حفظ منافع کشورهای خود بودند؛ شاید فرهنگ ما ایتالیایی ها با ایرانی ها نزدیک باشد اما آنجا نژادهای مختلف با فرهنگ‌های مختلف داشتیم.

موگرینی افزود: ما بارها در این مذاکرات صدای مان را بالا بردیم اما این به خاطر جدی بودن فضای مذاکرات بود و اینکه همه می خواستیم کار خیلی جدی به سرانجام برسد؛ با این همه، ما با هم بر اساس احترام متقابل سخن می گفتیم و در فضایی جدی بحث‌ها را پیش بردیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: همه طرف‌های مذاکره جدی بودند اما طرف ایرانی از همه سخت‌کوش تر بود؛ آنها مدام کار می کردند و این قابل ستایش بود و از آنها برای این تلاش تشکر و تقدیر می‌کنم و این تفاهم یک توافق برد - برد برای دو طرف است و بازنده ندارد.

۱۷:۱۱: وزیر راه و شهرسازی با تشریح نقش توافق هسته ای و لغو تحریم ها در حوزه حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی، اظهار امیدواری کرد که بتوان هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین کرد.

۱۶:۴۷: محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه و اعضاء تیم مذاکره کننده از حمایت ها و پشتیبانی مستمر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از تیم مذاکره کننده هسته ای تشکر کرد و مراتب قدرشناسی خود و تیم مذاکره کننده را اعلام داشت.

۱۶:۱۶: اوباما وزیردفاع آمریکا را به خاورمیانه می فرستد تا به هم پیمانان آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران اطمینان دهد.

۱۶:۱۳: یک روزنامه انگلیسی در رابطه با اظهارات ضد توافق از سوی جمهوری‌خواهان نوشت تنها چیزی که برای جمهوری خواهان اهمیت دارد داشتن دشمنی در منطقه برای بمباران است.

۱۶:۱۰: رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رقم پول‌های بلوکه‌شده ایران، گفت: ۲۳ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی و ۶ میلیارد دلار درآمد نفت در کشورهای ژاپن، کره، امارات عربی متحده و هند موجود است.

۱۶:۰۷: نامه شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور خطاب به ظریف از آدیس آبابا: خسته نباشی جواد جان/ اینجا اخم هیئت اسرائیلی درهم است.

۱۶:۰۳: منابع خبری در توئیتر از تمدید تعلیق تحریم های ایران توسط اتحادیه اروپایی به مدت شش ماه دیگر خبر دادند.

۱۵:۵۸: وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بامداد روز چهارشنبه وارد تهران شدند. همسر ظریف از جمله افرادی بود که به استقبال تیم مذاکره کننده در فرودگاه رفته بود.

نفر وسط همسر دکتر ظریف

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۵:۵۶: باراک اوباما رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه (امروز ) درخصوص جمع بندی مذاکرات هسته ای با ایران و نتایج آن ،کنفرانس خبری برگزار می کند.

۱۵:۰۴: عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، در پاسخ به ادعای برخی مقامات آمریکا مبنی بر تدریجی بودن لغو تحریم ها گفت: بالاخره متن توافق منتشر می‌شود و ماه زیر ابر نمی‌ماند.

۱۴:۵۹: یک دیپلمات فرانسوی در واکنش به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران مدعی شد که تحریم‌ها به تدریج از ابتدای سال ۲۰۱۶ به بعد لغو خواهند شد.

۱۴:۵۳: در حالی که همگان انتظار چینش دستورهای خرید سنگین در بازار امروز را داشتند، شاخص بورس با افت ۶۰۵ واحدی تا کانال ۶۸ هزار و ۸۲۷ واحد نزول کرد.

۱۴:۵۲: خبرنگار نیویورکر اعلام کرد: کنگره آمریکا نمی تواند مانع نهایی شدن توافق هسته ای شود.

۱۴:۴۸: علی مطهری درباره توافق هسته ای گفت: توافق هسته‌ای فصل جدیدی را در عرصه‌ی روابط خارجی و بهبود فضای اقتصادی ایجاد می‌کند و این توافق در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

۱۴:۴۶: رییس جمهور مذاکرات هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی را در تاریخ دیپلماسی دنیا اقدامی بی سابقه و کم‌نظیر دانست و اظهار داشت: توافقی که انجام شد در تاریخ ماندگار شد و فرزندان آینده این مرز و بوم به متن این توافق افتخار خواهند کرد.

۱۴:۴۸: وزیر نفت تاکید کرد: ما بلافاصله بعد از رفع تحریم‌ها ۵۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت خود اضافه می‌کنیم و بعد از ۵-۶ ماه به یک‌میلیون بشکه نفت خام خواهیم رسید.

۱۴:۲۶: معاون صدراعظم آلمان که وزیر اقتصاد این کشور نیز محسوب می شود هفته آینده به ایران سفر می کند.

۱۴:۱۸: «لوران فابیوس» امروز چهارشنبه خبر داد که به دنبال توافق هسته‌ای، دعوت رسمی «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی‌ خود را پذیرفته و به زودی به تهران خواهد رفت.

۱۴:۱۰: جان کري: ایران می توانست بگوید برید گم شوید.ما کار خود را انجام می دهیم اما از معاهدات تبعیت کردند/ توافق را نخوانده، انتقاد می کنند.

۱۳:۲۱: مدیران و شرکت های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم ها خارج شدند.

۱۳:۲۰: بانکهای ایران در پی توافق هسته‌ای که به تحریم های اقتصادی این کشور پایان خواهد داد، اجازه خواهند یافت به سوئیفت بازگردند.

۱۳:۱۶: روزنامه بریتانیایی گاردین، سرمقاله‌ی خود را که با موضوع توافق هسته‌ای ایران منتشر شده است، به فارسی ترجمه کرد.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۳:۱۲: سید سیاست خارجی ایران

پرونده هسته ای در حالی بعد از ۱۲ سال به توافق بزرگ در ژنو رسید که دیپلمات های کشورمان دو سال پر تلاش را پشت سر گذاشتند. هر چند محمد جواد ظریف به عنوان وزیر خارچه و سرپرست تیم ایرانی، نقش نخست را در این مذاکرات داشت ولی نباید از تلاش های دیپلمات های حاضر در این تیم غفلت کرد چرا که بخش عمده ای از کار بر دوش آنان بود.

در این میان سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان بخش عمده ای از امور مذاکرات را عهده دار بود؛ در نشست های معاونان شرکت می کرد، در لابی ها حضور فعالی داشت، با رسانه ها در تعامل دائمی بود، به ظریف مشورت می داد و در تنظیم نسخه نهایی توافق نیز نقش آفرین بود و نکته اخلاقی این که هیچگاه هیچ ادعایی درباره خود نداشت. انصاف حکم می کند که تلاش های او را نیز از یاد نبریم. خدا قوت "سید سیاست خارجی"!

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۲:۵۲: آلمان: نتانیاهو بجای این لفاظی های کلفت و خشن تنها نظاره گر اجرای توافقنامه باشد/ آمریکا: هيچ کس به نتانياهو اهميت نمي دهد/ اظهارات شگفت انگیز باراک: اسراييل مي تواند با ايران هسته اي کنار بيايد.

۱۲:۵۱: آیت الله وحید خراسانی: دعا برای موفقیت دولت را فراموش نمی کنم/مذاکرات هسته ای اقدامی بزرگ و ارزشمند.

۱۲:۰۱: رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: لغو تحریم ها اولویت اول ما بود و در سفرم به وین چگونگی انجام این بحث را به اتمام رساندیم.

۱۱:۵۲: تصاویری از حضور ظریف و تیم مذاکرات در حرم رضوی.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۱۱:۴۵: عربستان سعودی در نخستین واکنش رسمی به تفاهم ایران و ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای وین، از لغو نشدن تحریم‌های تسلیحاتی و ادامه آن برای مدت ۵ سال استقبال کرد.

۱۱:۱۷: عربستان: امیدواریم بهترین روابط را با ایران را برقرار کنیم/ امارات: از توافق استقبال می کنیم، ایران از دخالت دست بردارد!/ پيام تبريک پادشاه بحرین و امیر کویت

۱۰:۲۹: بلومبرگ در گزارشی نوشت: در پی توافق هسته‌ای تاریخی ایران با قدرت‌های جهان، سرمایه‌گذاران شروع به ارزیابی شرکت‌هایی کرده اند که پس از پایان تحریم‌ها بزرگترین سود را از گشایش بازار ایران خواهند برد.

۱۰:۲۱: علی‌اکبر صالحی با اشاره به نتایج به دست آمده در مذاکرات وین، گفت: از این به بعد نشاط هسته‌ای نه تنها در کشور کمتر نخواهد شد بلکه بیشتر نیز می‌شود.

۱۰:۱۸: محمدجواد ظریف اعلام کرد: هفته آینده شورای امنیت برنامه غنی‌سازی ایران را به رسمیت خواهد شناخت.

۰۹:۵۰: جان بوئنر رییس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را محکوم کرد.

۰۹:۴۹: رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک توافق هسته ای ایران با ۱+۵ گفت: امیدواریم این توافق منشا خیر و برکت برای مردم ما بویژه برای حل برخی پیچیدگی های کشور باشد.

۰۹:۴۴: روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت: یک مقام سعودی که نخواسته نامش فاش شود در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد: دولت سعودی همواره از رسیدن به توافقی که مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای شود و دارای اقدامات راستی آزمایی دقیق باشد و همچنین مکانیزم بازگشت به عقب داشته و تحریم ها را در صورت نقض تعهدات ایران بازگرداند ، حمایت کرده است.

۰۹:۴۱: در حالی که نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از توافق هسته ای با ایران استقبال کردند ، نامزدهای جمهوریخواه به شدید ترین وجه با حمله به این توافق، آن را شکستی برای سیاست خارجی آمریکا توصیف کردند.

۰۹:۲۰: وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بامداد روز چهارشنبه برای زیارت بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع) با استقبال خودجوش جمعی از مردم ، وارد مشهد شد.

۰۹:۱۶: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توافق هسته‌ای به عنوان پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران در مصاف ۱۰ ساله با قدرت‌های بزرگ نام برد.

علی جنتی در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک نوشت:«دوستان سلام، توافق هسته‌ای و پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران در مصاف ۱۰ ساله با قدرت‌های بزرگ جهانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رییس جمهور محترم و عموم ملت سرافراز ایران تبریک می‌گویم . شاد و سربلند باشید.»

۰۹:۱۳: عراقچی: تا اجرای توافق جامع، ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده آزاد می‌شود.

۰۸:۴۷: نخست وزیر انگلیس در بیانیه خود خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی پس از دیپلماسی مداوم و تحریم‌های سخت، یک توافق تاریخی با ایران را حاصل کرد. می خواهم به همه کسانی که بدون خستگی در چند ماه گذشته تلاش کرده‌اند تا این توافق را حاصل کنند ادای احترام کنم. چنین توافقی مستلزم رهبری، جسارت و قاطعیت در هر دو سوی مذاکرات بود.

۰۸:۴۴: پیش‌ بینی کری از آینده روابط ایران و آمریکا: «برای پیشگویی در خصوص اینکه آیا فرصت‌های بیشتری برای کار با ایران در فضای غیرهسته‌ای وجود دارد یا خیر، هنوز خیلی زود است.»

۰۸:۳۸: اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به طور جداگانه با دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در مورد توافق حاصل شده بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین گفتگو و رایزنی کرد.

۰۸:۲۹: پس از مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ که امروز در وین به پایان رسد، خبرگزاری فارس، متن برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و ۱+۵ (برجام) را به زبان انگلیسی منتشر کرد که در بخشی از این متن به افراد و شرکتهایی اشاره شده که با اجرای توافقنامه از لیست تحریم ها بیرون خواهند آمد.

در این میان اسامی افراد و شرکتهای وابسته به نیروهای مسلح نیز وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

بنیاد تعاون سپاه

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه

سردار سید مهدی فرحی رییس سابق سازمان هوافضای وزارت دفاع و معاون فعلی آماد و امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع

پرویز فتاح رئیس سابق بنیاد تعاون سپاه و رئیس فعلی کمیته امداد امام خمینی(ره)

سردار علی حسن‌تاش

نیروی هوافضای سپاه پاسداران

نیروی قدس سپاه پاسداران

صنایع موشکی الغدیر

صنایع اپتیک اصفهان

ابراهیم محمودزاده، مدیرعامل سابق صاایران

بانک انصار

سردار جواد درویشوند

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

مصطفی محمدنجار وزیر اسبق دفاع

سردار محمدرضا نقدی رئییس سازمان بسیج مستضعفین

علی اشرف نوری مسئول سابق اداره سیاسی سپاه

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه

صنایع شیمیایی پارچین

سردار رستم قاسمی فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)

حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه

گروه صنایع شهید احمد کاظمی

ابوالقاسم مظفری شمس فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)

سردار علی شمشیری جانشین سابق وزارت دفاع

صنایع الکترونیک شیراز

قرارگاه سازندگی قائم(عج)

قرب کربلا

قرب نوح

سردار محمد حجازی معاون سابق ستاد کل نیروهای مسلح

مهرداد اخلاقی مدیرعامل سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)

دانشگاه مالک اشتر

محمد مهدی نژاد نوری رئیس سابق دانشگاه مالک اشتر

باطری سازی نیرو

صنایع هوایی قدس

سردار مرتضی رضایی قائم مقام اسبق سپاه

سردار مرتضی صفاری فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه

سردار رحیم صفوی فرمانده سابق کل سپاه و مشاور و دستیار ارشد نظامی رهبر معظم انقلاب

صنایع شهید باقری

صنایع شهید همت

صنایع شهید خزاری

صنایع شهید ستاری

صنایع صیاد شیرازی

صنایع یامهدی

یاس ایر

سردار محمدرضا زاهدی فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه

سردار محمد باقر ذوالقدر قائم مقام اسبق سپاه و معاون فعلی قوه قضائیه

۰۸:۱۷: محمدجواد ظریف وزیرخارجه به همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دقایقی قبل وارد تهران شدند.

ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در هنگام ورود به پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد مورد استقبال تعدای از مسئولان از جمله بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، هاشمی استاندار تهران، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله منصور حقیقت‌پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و احمد دستغیب عضو کمیسیون امنیت ملی و تعدای از مقامات دستگاه دیپلماسی قرار گرفتند.

۰۸:۱۶: قدردانی و تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای / روحانی: این توافق زمینه ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور است.

۰۸:۱۱: عکس: تیتر نخست کیهان پس از توافق بزرگ

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

۰۸:۰۲: گروه های زیادی از مردم تهران در میدان ونک با پرچم ایران و بادکنک های رنگارنگ شادمانی خود را از بدست آمدن جمع بندی مذاکرات هسته ای ابراز داشتند.

تجمع کنندگان همزمان با شادمانی و کف و سوت شعار روحانی مچکریم و خواندن سرود یار دبستانی من، شادمانی خود را با تیم مذاکره کننده هسته ای تقسیم کردند.

آخرین خبرها پس از توافق هسته ای

صدای بوق خودروها، تجمع در پیاده روها و فریاد ظریف مچکریم در خیابان های اطراف طنین انداز بود.

حضور جوانان و نوجوانان با پرچم سه رنگ ایران در حاشیه خیابان های این محله به چشم می خورد.

مردم همچنین با سوت و کف و شادی ، دستاوردهای هسته ای را برای کشور ارزشمند می دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هژبر

      بزک نمیر بهار میاد*خربزه با خیار میاد.-چقدر ما مردم ایران فراموشکاریم.پایان جنگ را یاد بیارید،اونجا هم همه مشکلات را به جنگ میدادند.بعد قطع نامه وضع بهتر شد؟هفته های اول مرتب بوق کرنا میزدند قیمت طلا پایین آمد فلان بازاری درجا سکته کرد و چه وچه...ولی دریغ از رفاه و آسایش.گویی جنگ همه برکات را با خود برد،بنزین 10تومانی شد دهها برابر....

    • samin

      اقا دم ظریف گررررررررررررررررررررررررررررم:)*

    • بهرام

      عجب دوستایی اند حاج حسین و بنیامین ..!!!

    • hami

      مديون حسن و حسين و جان و جواد تا ابد

    • مهدی

      دم همتون گرم
      از عراقچی تشکر می کنم

    • sara

      پس بیمه ایران چی؟؟همچنان تحریم می مونه؟؟ :(((

    • ناشناس

      باید از همه تیم مذاکره کننده به خاطر زحماتشون تشکر کرد از آقایان عراقچی و تخت روانچی ، صالحی ، فریدون

    • علی تک

      آقا ندونسته به به چه چه نکنید چیزی به نفع منو شما نیست . و گر نه من همون خاکم که هستم.

    • بدون نام

      ایول عباسچی عراقچی، تخته روانچی،صندلی چرخدارچی و همه چی هامون

    • مهدی

      توافق چه تاثیری بر قیمت ها داره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج