۲۲۴۳۰
۴ نظر
۵۰۱۷
۴ نظر
۵۰۱۷
پ

چه كرمی براي چه نوع پوستی مناسب است؟

براي اين‌كه لايه‌بردار بيشترين تاثير را روي پوست شما داشته باشد بايد با توجه به نوع پوست خود لايه‌بردار را انتخاب كنيد، اگر بدون توجه به این موضوع از لایه‌بردارها استفاده كنید ممكن است نه تنها پوست‌تان بهتر نشود بلكه لك هم پیدا کند!

چه كرمی براي چه نوع پوستی مناسب است؟

چه كرمی براي چه نوع پوستی مناسب است؟

برترین ها: احتمالا تا به حال زیاد شنیده‌اید كه پوست نیاز به لایه‌برداري دارد و در مراقبت‌های پوستی هر فردی باید حتما كرم‌های لایه‌‌بردار وجود داشته‌باشد تا سلول‌های مرده پوستی از بین بروند و پوست بتواند كرم‌هایي چون مرطوب‌كننده و ضدچروك‌ را به‌خود جذب كند تا بهبود بیشتری روی پوست مشاهده شود اما هر لایه‌برداری برای هرنوع پوستی مناسب نیست بلكه انواع مختلف پوست به مواد مختلفی برای لایه‌برداری نیاز دارد. این انتخاب واقعا حیاتی است چون درصورت اشتباه می‌تواند وضعیت شما بدتر هم بشود.


اگر پوست خشك داريد

بهتر است از لايه‌بردارهايي استفاده كنيد كه AHA دارند چون پوست شما فقط احتياج دارد لايه سلول‌هاي مرده از روي آن برداشته شود بنابراين بايد از موادي استفاده كنيد كه باعث خشكي پوست شما نشوند. بهتر است اگر پوست شما خشك است حتما زيرنظر پزشك، لايه‌بردار مناسب را انتخاب كنيد تا دردسرهاي بعدي براي شما پيش نيايد.


اگر پوست چرب داريد

بهتر است به‌دنبال لايه‌بردارهايي باشيد كه BHA دارند چون اين اسيد از سطح پوست و منافذ پوستي لايه‌برداري مي‌كند، همچنين مي‌توانيد هرچند وقت يك‌بار از يك لايه‌بردار ملايم مكانيكي استفاده كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم يك روز درميان از لايه‌بردار استفاده كنيد.


اگر پوست شما مستعد آكنه است

استفاده از لايه‌بردارهاي مكانيكي مي‌تواند آكنه‌هاي شما را بدتر كند و بهتر است از لايه‌برداري كه BHA دارد به‌طور روزانه استفاده كنيد. اگر فكر مي‌كنيد پوست شما به يك درمان جدي احتياج دارد، بهتر است با مشورت يك متخصص پوست از رتينوئيدها استفاده كنيد.


اگر پوست شما نرمال يا مختلط است

بهتر است از يك لايه‌بردار BHA يا يك لايه‌بردار مكانيكي بسيار ملايم مثل اسكراب‌هاي موجود در داروخانه‌ها استفاده كنيد. استفاده از روشي مثل ميكرودرم ابريژن نيز مي‌تواند براي پوست‌هاي نرمال مفيد باشد. بهتر است بعد از لايه‌برداري از كرم‌هاي مغذي استفاده كنيد؛ بعد از لايه‌برداري پوست شما خيلي بهتر مواد مغذي را جذب مي‌كند.


اگر پوست حساس دارید

توصيه مي‌كنيم بيش از هفته‌اي 2بار از لايه‌بردار استفاده نكنيد. سعي كنيد از لايه‌بردارهايی که حاوي مقادير زیادی مواد اسيدي هستند (مثل اسيدهاي گليكول) استفاده نكنيد يا قبل از خريد از اين نوع لايه‌بردارها، آن را روي قسمت كوچكي از پوست‌تان تست كنيد تا مطمئن شويد به آن حساسيت نداريد. رتينوئيدها نيز بسيار حساسيت‌زا هستند و براي پوست‌هاي حساس مناسب نيستند بهتر است از اسكراب‌هاي ملايم و مناسب براي پوست‌هاي حساس (هفته‌اي يك بار) استفاده كنيد.


چرا روزهای اول بعد از لایه‌برداری پوست بدتر می‌شود؟

چه كرمی براي چه نوع پوستی مناسب است؟
  • شاید فكر كنید وقتی دچار آكنه می‌شوید تنها سطح خارجی پوست‌تان تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد اما در حقیقت در لایه‌های عمیق‌تر نیز آكنه وجود دارد.
چه كرمی براي چه نوع پوستی مناسب است؟
  • ممكن است سطح خارجی پوست بهبود پیدا كند و در نتیجه به‌نظر بیاید كه دیگر مشكلی وجود ندارد اما همچنان در لایه‌های زیرین آسیب‌ها وجود دارد.
چه كرمی براي چه نوع پوستی مناسب است؟
  • لایه‌برداری و پیلینگ با برداشتن سلول‌های سطحی پوست باعث می‌شود آسیب‌دیدگی‌های زیرین پوست به سطح پوست آمده و هویدا شوند و در نتیجه فرد احساس ‌كند پوستش بدتر شده‌ است.
چه كرمی براي چه نوع پوستی مناسب است؟
  • اما این آسیب‌دیدگی‌ها چندان طول نمی‌كشد و به محض این‌كه اسكارها و جوشگاه‌ها بهبود یابد، پوست سالم كم‌كم خودش را نشان می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادي

      دستون خيلي درد نكنه ممنون

    • طو با

      همش حرفه هر كاري مي كنيم اثري نيست

    • بدون نام

      نظرم همش چرتوپرته اثری نداره

    • بدون نام

      ایاکرم عصاره یلیمو یعش برای پوست مختلطبهتره یااردن لطفاراهنمای کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج