۲۲۴۳۴۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کدام رازهایمان را به همسرمان نگوییم؟

نگاهي به زندگي خودتان بيندازيد! ميان شما و همسرتان چه حرف‌هاي نگفته‌اي هست؟ شما هم هميشه با ترس از اينكه اين نقطه‌هاي پنهان زندگي‌تان آشكار شوند و به عشقي كه ميان شماست آسيب بزنند روزهاي‌تان را شب مي‌كنيد؟

کدام رازهایمان را به همسرمان نگوییم؟
مجله سیب سبز - بهاره اسلامي: سال‌ها بود كه براي ما از مزيت تنهايي درد كشيدن مي‌گفتند و از اينكه عاشق واقعي، نمي‌گذارد آب توي دل عشقش تكان بخورد. در كنار همه اين توصيه‌ها، از لزوم رو كردن همه اسرار مگو در مقابل شريك زندگي هم كم نمي‌گفتند و در گوش‌مان مي‌خواندند كه جز دردها و آشوب‌هايي كه در دل‌مان است، بايد همه چيز را با كسي كه كنارمان روزهايش را شب مي‌كند در ميان بگذاريم.

نگاهي به زندگي خودتان بيندازيد! ميان شما و همسرتان چه حرف‌هاي نگفته‌اي هست؟ شما هم هميشه با ترس از اينكه اين نقطه‌هاي پنهان زندگي‌تان آشكار شوند و به عشقي كه ميان شماست آسيب بزنند روزهاي‌تان را شب مي‌كنيد؟ ما به شما مي‌گوييم كه نگفتن چه رازهايي مي‌تواند به رابطه شما آسيب بزند و چه حرف‌هايي را مي‌توانيد بدون عذاب وجدان براي هميشه در دل‌تان حبس كنيد.

کدام رازهایمان را به همسرمان نگوییم؟

توي بدهي دست و پا مي‌زنم

از قديم شنيده‌ايد كه مرد واقعي مشكلاتش را پشت در خانه مي‌گذارد و با لبخند وارد خانه‌اش مي‌شود؟ اگر زير بار بدهي و قرض كمرتان خم شده، به فكر رفتن در قالب چنين مردي نيفتيد و موضوع را پيش از آنكه كار بالا بگيرد با همسرتان در ميان بگذاريد. او نه‌تنها شريك قلب، بلكه شريك جيب شما هم هست و اگر جيب‌تان پرپول يا خالي از پول شود، اين اتفاق در زندگي او هم تاثيري غيرقابل انكار مي‌گذارد. نمي‌گوييم همسرتان را نسبت به آينده اقتصادي‌تان بي‌اعتماد كنيد، كافي است برايش توضيح دهيد كه مشكل چرا و چطور ايجاد شده‌ است و اگر براي حل مشكل نياز به همكاري او داريد، با دقت برايش توضيح دهيد كه چه كمكي از او مي‌خواهيد و قدمي كه براي حل شدن اين مشكل برمي‌دارد، چه تاثيري در آينده اقتصادي خانواده‌تان مي‌گذارد.

سال‌ها پيش عاشق شدم

اگر سابقه يك عشق بي‌سرانجام در كارنامه عاطفي‌تان است، دليلي ندارد همسرتان را از آن احساس قديمي با خبر كنيد. آيا كسي كه به او دل بسته بوديد امروز در زندگي شما نقشي دارد؟ آيا گفتن اين راز تغييري در زندگي مشترك شما ايجاد مي‌كند؟ اگر پاسخ‌تان به اين سوال‌ها منفي است و با گفتن چنين رازي تنها مي‌خواهيد براي همسرتان درددل كنيد، کارشناسان هافینگتون پست به شما توصیه می‌کنند، سراغ راه ديگري براي نزديك‌تر شدن به همسرتان برويد. گفتن چنين موضوعي، جز ايجاد يك اشتغال آزار‌دهنده و البته بي‌جهت ذهني براي همسرتان پيامدي ندارد. با بيان چنين موضوعي مي‌خواهيد حسادتش را قلقلك دهيد و بيشتر مورد توجهش قرار بگيريد؟ مراقب باشيد كه اين شيوه تلاش كردن براي جلب محبت او به حبس شدن‌تان در قفسي از بي‌اعتمادي ختم نشود.

اخراج شده‌ام

شايد جزئيات آنچه در محل كار شما مي‌گذرد، به همسرتان ارتباطي نداشته باشد، اینکه امروز در محل‌ کارتان رئیس با شما بد صحبت کرده چندان ربطی در زندگی مشترک شما ندارد و دانستن آن در زندگي او تغييري ايجاد نمی‌كند، اما اتفاق مهمي مثل از دست دادن شغل كه با از دست دادن درآمد و تغيير در موقعيت اجتماعي هم همراه مي‌شود، نبايد از چشم همسر شما پنهان بماند. مي‌ترسيد نگران آينده شود و استرس به جانش بيفتد؟ اشكالي ندارد! او هم در روزهاي خوب و هم در روزهاي سخت، شريك زندگي شماست؛ پس اين نگراني و اضطراب را تنهايي به دوش نكشيد و با گفتن واقعيت به او، براي هموار كردن شرايط در كنار هم تلاش كنيد و برای شرایط استرس‌زایی که ایجاد شده راه حل پیدا کنید.

از خانواده‌اش بيزارم

هيچ حس مثبتي نسبت به خانواده شريك زندگي‌تان نداريد و از بودن در كنارشان لذتي نمي‌بريد؟ فكر مي‌كنيد غر و لند كردن در زماني كه به ديدن‌شان مي‌رويد و ابراز نارضايتي از وقت گذراندن با آنها، يعني در ميان گذاشتن سليقه‌تان با همسرتان و نزديك‌تر شدن به او؟ اشتباه مي‌كنيد! خانواده شما و شريك زندگي‌تان بايد از خطوط قرمزي باشند كه در زندگي مشترك نبايد روي‌شان پا بگذاريد. دوست‌شان نداريد؟ اشكالي ندارد! لزومي ندارد كه شما عاشق خانواده همسرتان باشيد؛ اما «بايد» به آنها احترام بگذاريد و به همسرتان هم نشان دهيد كه چنين خط قرمزي را به رسميت مي‌شناسيد.

جواب آزمايش‌هايم مشكوك است

شاید نداشته باشد كه مشکلات را با همسرتان در ميان بگذاريد و شايد بتوانيد برخي حرف‌هاي دل‌تان را به‌عنوان محدوده شخصي‌ كه جز شما كسي از آن باخبر نيست حفظ كنيد؛ اما حرف‌هايي كه در مورد سلامت‌تان وجود دارد، در گروه اين رازها قرار نمي‌گيرند. شريك زندگي شما بايد بداند كه جسم‌تان در چه وضعيتي قرار دارد. اگر دكتر‌ها حرف خوبي در مورد سلامت شما نمي‌زنند، بايد همه آنچه شنيده‌ايد را با او در ميان بگذاريد. حاصلش چيست؟ او يا مي‌تواند به شما كمك يا اينكه لااقل مي‌تواند خودش را براي روزهاي سختي كه بايد در كنار شما آنها را بگذراند آماده كند.

ديگر عاشقش نيستم

اگر احساس‌تان در مورد شريك زندگي‌تان فرق كرده يا اينكه احساس مي‌كنيد در رابطه ميان شما يك جاي كار مي‌لنگد، بايد موضوع را با او در ميان بگذاريد. به همسرتان بگوييد چه احساسي داريد و دلايلي كه تصور مي‌كنيد چنين تغييراتي در احساس شما ايجاد كرده‌اند را هم با او در ميان بگذاريد. حرف‌هايش را بي‌طرفانه و با آرامش بشنويد و ايده‌آل‌تان از يك زندگي خوب را برايش شرح دهيد. اگر احساس كرديد مكالمه دونفره شما به جاي خوبي نمي‌رسد، از يك مشاور خانواده براي پيدا كردن الگوي خوب و البته شدني‌ براي ساختن زندگي موفق كمك بگيريد و اجازه ندهيد سكوت‌تان رسيدن به چنين ايده‌آلي را هر روز سخت‌تر كند.

سرد شده‌‌ام

از رابطه زناشويي‌تان لذتي نمي‌بريد و هر بار به‌خاطر همسرتان اين رابطه را تحمل مي‌كنيد؟ سرد شدن شما نبايد مثل يك راز بماند و از همسرتان پنهان شود. اگر نمي‌خواهيد اين بي‌ميلي در رابطه شما ماندگار شود و به آن آسيب بزند، موضوع را با همسرتان در ميان بگذاريد. اگر دليل اين سردي براي خودتان روشن است، آن را با همسرتان مطرح كنيد و براي برطرف شدن دليل مورد نظر تلاش كنيد. اما اگر خودتان هم نمي‌دانيد چطور كارتان به اينجا كشيده، با همسرتان سراغ يك متخصص سكسولوژيست برويد و ريشه‌هاي اين سردي را در كنار هم بررسي كنيد.

يك جاي كار خانواده‌ام مي‌لنگد

اگر در خانواده شما مشكلي است كه دانستن يا ندانستن آن تغييري در زندگي همسرتان ايجاد نمي‌كند، دليلي براي در ميان گذاشتن آن راز با همسرتان وجود ندارد. حتما حواس‌تان باشد که تاثیر آن را درست بررسی کنید. شاید فقط از نظر شما موضوع اهمیتی نداشته باشد بنابراین تلاش کنید از زاویه دید او هم به موضوع نگاه کنید. هرگز در مقابل شريك زندگي‌تان، وجهه خانواده خود را خراب نكنيد و اگر گفتن يا نگفتن موضوع، تاثيري در رابطه شما و همسرتان نمي‌گذارد، آن راز را در دل خود نگه داريد.

کدام رازهایمان را به همسرمان نگوییم؟

مي‌خواهم مادر/پدر شوم

نه‌تنها از همان لحظه‌ای كه احساس مي‌كنيد به مادر يا پدر شدن ميل داريد، بلكه از روزهاي پيش از ازدواج‌تان بايد در اين مورد با شريك زندگي خود صحبت كنيد. چنين ميلي، چيزي نيست كه بخواهيد آن را زير شرم يا همرنگ شدن با كسي كه در كنارتان زندگي مي‌كند پنهان كنيد و در آينده او را به‌خاطر نارضايتي پنهاني كه به جان‌تان افتاده قرباني كنيد. او بايد بداند در دل شما چه مي‌گذرد و براي اينكه قدمي براي رسيدن به خواسته شما بردارد يا عواقب محروم ماندن شما از آن خواسته را بپذيرد، آماده شود.

اگر مي‌خواهيد رازتان را بگوييد

تا اينجاي مطلب براي‌تان توضيح داديم كه چه رازهايي را بهتر است براي هميشه در دل‌تان نگه داريد و حق شريك زندگي شماست كه از چه موضوعاتي باخبر شود، اما گفتن رازها هم آداب خودش را دارد كه در اين چند سطر با آنها آشنا مي‌شويد.

سر ميز مذاكره بنشينيد

در يك محيط آرام و خاص قرار بگذاريد. يك گوشه دنج در يك پارك يا صندلي خاصي در كافه‌اي خلوت مي‌تواند براي اين گفت‌وگو مناسب باشد. با همسرتان در محلي آرام بنشينيد و با آرامش و انتخاب جملاتي شفاف كه اجازه ايجاد سوء‌تفاهم را نمي‌دهند، ماجرا را برايش شرح دهيد.

بشنويد

شما مي‌خواهيد راز مهمي را بگوييد، اما دليلي ندارد كه تنها گوينده اين جلسه شما باشيد. شايد همسرتان با شنيدن حرف‌هاي شما نگران، مضطرب يا بدبين شود. اين واكنش‌هاي منفي مي‌تواند طبيعي باشد اما نبايد اجازه دهيد كه واكنش‌هاي شتابزده شما آنها را تشديد كند. به او بگوييد كه حق دارد دچار احساسات منفي شود و حاضريد براي كنترل شرايط هر قدمي‌ برداريد.

كمك بگيريد

هيچ وقت دنبال حل مساله به تنهايي نباشيد. اگر همسرتان توان كمك كردن به شما را دارد، دست‌تان را به سمتش دراز كنيد اما اگر احساس مي‌كنيد كمكي از او ساخته نيست، روي حمايت رواني‌اش حساب كنيد و به‌عنوان همراهي خوب در كنارتان از او كمك بگيريد.

اشتباهات را نبش قبر نكنيد

مدت‌ها پيش اشتباهي كرده‌ايد و پرونده‌اش در زندگي‌تان بسته شده؟ اشتباهي كه همسرتان را از آن بي‌خبر گذاشته‌ايد و امروز ديگر در زندگي شما يا او تاثيري ندارد؟ اگر از محل كارتان اخراج شده بوديد اما به همسرتان گفته بوديد كه استعفا داده‌ايد، اگر دچار مشكلات مالي شده بوديد اما مشكلات را برطرف كرده‌ايد و. . . دليلي ندارد كه امروز اين موضوعات را با همسرتان در ميان بگذاريد. درصورتي‌كه پرونده اتفاقاتي كه روي‌شان به اشتباه سرپوش گذاشته بوديد بسته شده، با نبش قبر كردن‌شان مشكلات‌تان را چند برابر نکنید و همسرتان را به‌خاطر اتفاقاتي كه امروز ديگر در زندگي‌تان دخالت ندارند، نسبت به خود بي‌اعتماد نكنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسیم

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج