۲۲۴۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جیرانی: مخالف دولتی شدن سینما هستم

فریدون جیرانی تاکید کرد که از این به بعد برنامه «هفت» مدافع تفکری است که مخالف دولتی شدن پخش، تولید و اندیشه در سینمای ایران است.

خبرآنلاین: فریدون جیرانی تاکید کرد که از این به بعد برنامه «هفت» مدافع تفکری است که مخالف دولتی شدن پخش، تولید و اندیشه در سینمای ایران است.

مجری برنامه تلویزون «هفت» به مناسبت ورود این برنامه به سومین سال حیاتش سرمقاله‌ای را در ابتدای برنامه جمعه شب ۸ اردیبهشت خواند که ضمن تشریح وضعیت موجود سینما و جناج بندی حاکم بر آن مواضع این برنامه را هم روشن کرد.

متن کامل سرمقاله «هفت» ، به این شرح است:

«دوساله شدیم. در آغاز سال سوم ابتدا از بینندگانی که همراه بودند یا همراه نبوده اند و به تدریج همراه شده‌اند و بینندگانی که هنوز همراه نشده‌اند و ما را می‌بینند و نقد می‌کنند، ممنونیم.

سینمای ایران الان گرفتار جناح بندی و دعواهای داخلی شده که این دعواها ریشه در دعواهای بزرگتری دارد که دعوای دو تفکر است؛ تفکری که منتسب به دولت است و در کنار دولت است. تفکری که حالا مشخص شده از دولتی شدنِ تولید و پخش، کاملاً حمایت می‌کند و دنبال بازگشت به شیوه نظارت و ممیزی دهه شصت است؛ از خواندن کامل سناریو و کنترل دقیق، و تفکری که مقابل این تفکر است و با دولتی شدن پخش، تولید و اندیشه و بازگشت به دهه شصت مخالف است و اصلاً خواهانِ کاهش تصدی‌گری دولت در عرصه سینماست و واگذاری اداره سینما به صنوف واقعی و نه صنوف جعلی.

تا چند ماه اخیر «هفت» به طور مشخص و روشن، تفکر دوم را دنبال می‌کند و از آن حمایت می‌کند و این راه را برای خوش آمد هیچ جریانی انجام نمی‌دهد، جز صلاح سینما.

ما از این پس به سمتی خواهیم رفت که در «هفت»، عقاید مختلف بتوانند با هم گفت‌وگو کنند که گفت‌وگو در فضای امروز حلال مشکلات است.

از گفت‌وگو با هر اندیشه‌ای نهراسیم و به گفت‌وگو مجال بدهیم که خود را نشان دهد.

«هفت» از این پس ضمن احترام کامل به عقاید منتقدش در جاهایی از منتقدش عذرخواهی خواهد کرد و نقد یک فیلم را به خاطر فیلمسازش و حضور وی در سینما از برنامه نقد حذف خواهد کرد؛ آنجایی که اعتبار فیلمساز بالاتر از نقد فیلم است.

همین هفته به احترام مهرجوییِ ۷۳ ساله و حضور مؤثرش در عرصه فیلمسازی و آثار خوب و تأثیرگذارش در تاریخ سینما، نقد فیلم را نخواهیم داشت و بیشتر به جایگاه فیلمساز خواهیم پرداخت. این به منزله حذف نقد فیلم نیست. نقد فیلم در برنامه «هفت»، با حضور آقای فراستی جایگاه خودش را خواهد داشت و خواهد بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج