جاباما
۲۲۴۷۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۳ تکنولوژی شگفت انگیز در راه ورود به گوشی ها

امروز می خواهیم شما را با ۳ تکنولوژی شگفت انگیز جدید آشنا کنیم که قرار است بزودی راه خود را به گوشی های هوشمند باز کنند.در ادامه با ما همراه باشید.

وب‌سایت گجت نیوز: به نظر می رسد که دیگر باید به فکر انتخاب نام جدیدی برای گوشی های هوشمند امروزی باشیم.گجت هایی که امروز ما آنها را به عنوان گوشی هوشمند یا اسمارت فون می شناسیم در واقع ابزارهای الکترونیکی هوشمندی هستند که قادر به انجام کار یک کامپیوتر ، دوربین ، کنسول بازی ، مسیر یاب ( GPS ) ، دستگاه تشخیص و کنترل فعالیت های بدن ، رادیو ، تلویزیون ، پخش کننده موسیقی ، ساعت ، ماشین حساب ،حافظه همراه ، چراغ قوه و البته یک تلفن همراه و وسیله ارتباطی پیشرفته ، می باشند.گذشته از همه اینها ، روز به روز به قابلیت های این دستگاه ها اضافه شده و همواره شاهد نوآوری های جدیدی در تلفن های هوشمند هستیم.

۳ تکنولوژی شگفت انگیز در راه ورود به گوشی ها

شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند نیز در رقابتی سنگین با یکدیگر و به منظور جلب توجه خریداران، همواره سعی دارند تا علاوه بر تغییرات سخت افزاری، ویژگی های نرم افزاری کاربردی و مفیدی را به کاربر ارایه دهند. از این رو، گنجاندن تکنولوژی های نوین در گوشی های هوشمند می تواند تاثیر بسزایی در افزایش جلب توجه و میزان فروش محصول داشته باشد.

امروز می خواهیم شما را با ۳ تکنولوژی شگفت انگیز جدید آشنا کنیم که قرار است بزودی راه خود را به گوشی های هوشمند باز کنند.در ادامه با ما همراه باشید.

۱. اسپکترومتر (Spectrometer)

۳ تکنولوژی شگفت انگیز در راه ورود به گوشی ها

اسپکترومتر وسیله ایست که در تحقیقات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با اندازه‌گیری خواص نور، امکان تجزیه و تحلیل آرایش شیمیایی اشیا را فراهم می کند. در گذشته، حمل و نقل این دستگاه به دلیل حجم و وزن بالایی که داشت بسیار مشکل بود اما سال گذشته شرکتی به نام Consumer Physics موفق به تولید مدل کوچک و سبکی از این دستگاه به نام Scio شده است. اخیراً نیز محققان دانشگاه MIT توانستند اسپکترومتر بسیار کوچکی تولید کنند که می توان آن را در دوربین گوشی های هوشمند نیز جای داد.

کاربرد این دستگاه در گوشی‌های هوشمند:

کاربر می تواند با استفاده از این تکنولوژی علاوه بر شناسایی شرایط مختلف پوست و ردیابی علایم حیاتی، آلودگی های زیست محیطی را نیز تشخیص دهد.

۲. GPS فوق پیشرفته

۳ تکنولوژی شگفت انگیز در راه ورود به گوشی ها

تکنولوژی تعیین موقعیت جفرافیایی چندسالیست توسط برخی شرکت ها در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربران امکان دسترسی به امکاناتی از قبیل دنبال کردن یک مسیر مشخص در هنگام رانندگی، ردیابی توسط اوبر و موقعیت یابی برخی اماکن همچون رستوران و مراکز خرید معتبر را فراهم می کند.

اما به تازگی محققان دانشگاه تگزاس موفق به تولید نرم افزاری شده اند که قادر است با استفاده از سنسورهای آنتن قدرتمند خود که در گوشی های هوشمند تعبیه خواهند شد موقعیت فرد و یا نقطه مورد نظر را با دقتی بسیار بالا (با دقت سانتیمتر) شناسایی کند. البته سیستم های جی پی اس مشابه که در سال های گذشته عرضه شدند نیازمند ویژگی های سخت افزاری حجیم و سطح بالایی بودند.

کاربرد این دستگاه در گوشی‌های هوشمند:

این تکنولوژی قادر است ازطریق همگام‌سازی با دوربین گوشی های هوشمند، موقعیت فرد را به صورت نقشه سه بعدی و با دقت بسیار بالا به نمایش درآورد.

۳. سنسورهای گاز

۳ تکنولوژی شگفت انگیز در راه ورود به گوشی ها

محققان دانشگاه MIT موفق به تولید سنسورهای وایرلسی شده اند که می تواند گازهای آمونیاک، پراکسید هیدروژن، سیکلوهگرانول و سایر گازهای خطرناک در فضا را شناسایی کند و بر روی گوشی نشان دهد.

کاربرد این دستگاه در گوشی‌های هوشمند:

با استفاده از این سنسور می توان میزان مواد شیمیایی منفجره و یا آلاینده های زیست محیطی در هوا را شناسایی کرد. همچنین می توان با ادغام این اطلاعات با داده های مربوط به موقعیت جغرافیایی، مناطق خطرناک و تهدیدآمیز را شناسایی کرد. علاوه بر این، این تکنولوژی با اندازه گیری بوهای شیمیایی پخش شده از میوه ها، میزان سالم و تازه بودن آنها را مشخص می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج