۲۲۴۸۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم تیر ماه

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو

انتشار بیانیه توافق جامعه هسته ای ایران با گروه ۵+۱ در اواسط هفته جاری، بازتاب‌های گسترده ای در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی داشت که صدها هزار پست و محتوای هشتگ دار هسته ای، در فضای وب ایران منتشر شد. تراژدی واگذاری شرکت مخابرات ایران نیز همچنان ادامه دارد.

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو
برترین ها: سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در ۵ شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. این گزارش های اختصاصی تلاش می کند تا فضای ICT کشور و اتفاقات و رویدادهایی که در آن در حال وقوع هست را با نثری روان و ساده و خواندنی در اختیار جامعه مخاطبان سایت برترین ها قرار دهد. قطعا در این راه، نظرات و پیشنهادات بینندگان عزیز سایت نیز می تواند هیات تحریریه سرویس دیجیتال پرتال را در ارائه گزارشات و محتواهای ارزنده در این حوزه، یاری کند.

همچون روال ۵ شنبه‌های هر هفته، گزارش هفتگی ما نگاهی خواهد داشت به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. در این جستار، سعی و روال بر آن بوده است تا مهم‌ترین رویدادهای فضای دیجیتالی کشور، در عرصه: اخبار شرکت‌های دولتی، اخبار بخش خصوصی، اخبار بانکداری مجازی معرفی شود. در کنار این سه محور، معرفی کتاب و سایت‌های ایرانی نیز، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

چهارمین هفته تیر ماه ۹۴، هفته مهمی برای فضای اطلاعاتی کشور در وب بود. توافق هسته ای تاریخی ایران با گروه ۵+۱ که پس از ۱۲ سال ایجاد شد، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها کاربر ایرانی وب داشت. تداوم داستان‌ها و اخبار مختلف درباره واگذاری شرکت مخابرات، این هفته نیز به صدر اخبار آی تی کشور رفت. البته، همانند هفته‌های پیش، گوش مالی‌های پلیس سایبر ایران برای برخورد با مجرمان اینترنتی، همچنان ادامه دارد که به آن خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید با بررسی رویدادهای فناوری اطلاعات کشور در هفته ای که گذشت.

همانند رسم همیشگی، خبر اول را با اخبار بورس بازان مجازی کشور آغاز می‌کنیم.

نه تاریخی بورس به توافق تاریخی!

۲۴ ماه نزول شدید شاخص کل بورس ایران به جهت مذاکرات هسته ای و انتظار فعالان بازار سرمایه به روز تاریخی توافق، بالاخره نتیجه داد و توافق جامع، طی بیانیه ای در نیمروز ۲۳ تیر ماه سال جاری منتشر شد. شاخص کلی که چند روز پیش از اعلام توافق، صعود ۱۰۰۰ واحدی را تجربه می‌کرد، بار دیگر هم تاریخ ساز شد و با ۴۴۰ واحد منفی در روز پس از توافق تاریخی، تعجب کل بازار اقتصاد کشور را برانگیخت.

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو

هزاران بورس باز ایران در فضای مجازی، مخصوصاً در تالارهای اینترنتی، به تحلیل‌های گوناگونی در این بار اشاره پرداختند. اما برآوردها، از ادامه روند صعودی شاخص کل در هفته ای آینده دارد. موضوعی که در سایت‌های رسمی بورس نیز به آن اشاره شده است. شاخص همچنان مرز ۷۰ هزار واحدی را فتح نکرده است و روزهای زیادی برای جبران افت در پیش دارد. انتظار می‌رود شمار فعالان بازار سرمایه و ورود نقدینگی، طبق آنچه که در فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی بورس ایرانیان در حال تبادل نظر است، پس از لغو تحریم‌ها، به شدت افزایش یابد. برای آگاهی از دنیای بورس ایران به نشانی مراجعه کنید.

بازتاب دیجیتالی یک توافق تاریخی!

۲۳ تیر، روز نوستالژیکی برای ایرانیان خواهد شد. همانطور که هتل کوبورگ تاریخی وین، تاریخ ساز شد، روز ۲۳ تیر ماه نیز، برای ایرانیان روز خوش یمنی شد. یکی از داغ‌ترین زمان‌ها در فضای چجامعه اطلاعاتی کشور را باید در این روز خلاصه کرد که موجی از شادی و واکنش مثبت فعالان شبکه‌های اجتماعی ایرانی را بخاطر توافق تاریخی هسته ای، به همراه داشت.

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو

اینستاگرام، فیس بوک و توییتر، در صدر شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی بودند که ایرانیان از طریق فضای وب، به انتشار اخبار و نظرات و دیدگاه‌های خود در این بار پرداختند. موجی از هشتگ ها و لایک ها و فالوور ها بود که روانه صفحات رسمی تیم هسته ای کشور در فضای وب، از جمله ظریف و عباس عراقچی می‌شد. توییتر روحانی و اوباما نیز از موج پیام‌های تبریک الکترونیکی ایرانیان و حتی غیر ایرانی نیز بی نصیب نماند. آمارهای سامانه هوشمند پایشگر نشان داد که در این روز، بیش از ۳۰ هزار پیام توییتری با منشن ظریف و روحانی و جان کری، در فضای وب به اشتراک گذاشته شده است که رقم قابل توجهی می‌باشد.

بازتاب دیجیتالی یک توافق هسته ای، بسیار گسترده تر از آن چیزی است که بتوان حتی گوشه‌هایی از آن را در این گزارش عنوان کرد. اما مهم‌ترین مساله آن هست که دنیای شبکه‌های اجتماعی، و میلیون‌ها ایرانی فعال دران، یک جنبش اجتماعی فعال را تشکیل داده‌اند که برای حمایت از مواضع و موفقیت‌های کشور در عرصه‌های داخلی و بین المللی، یک رسانه تمام عیار ممتاز به شمار می‌آیند و کشور باید از این ظرفیت‌ها، در تقویت سایبر دیپلماسی خود استفاده کند. دیپلماسی دیجیتالی که یکی از مبتکران آن، محمد جواد ظریف است.

پرتال برترین‌ها ظرف روزهای آینده، به بررسی جنبه‌های بیش تر انعکاس این توافق تاریخی در سرزمین دیجیتال خواهد پرداخت.

بنیامین نتانیاهو هم با توییتر فارسی آمد!

دفتر نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، تنها ساعتی قبل از توافق ایران با گروه ۵+۱، با انتشار صفحه رسمی توییتری به زبان فارسی، به انتشار محتوای تبلیغاتی و گستاخانه علیه ملت و برنامه هسته ای کشورمان در فضای وب پرداخت. این صفحه که با نوشتار تهاجمی و ادبیات غلط طراحی و راه اندازی شد، تلاش می‌کند تا به اطلاع رسانی برای کاربران فارسی زبان وب بپردازد. موضوعی که به نظر می‌رسد، به دلیل انزجار جهانی از اظهارات عجیب و غریب و غیر عرف دیپلماتیک آقای نتانیاهو، جایگاهی حتی بین مخالفان جمهوری اسلامی نیز پیدا نکند!

اسراییل، بارها به انتشار صفحات فارسی برای رسانه‌ها و پرتال‌های رسمی خود در اینترنت روی آورده است. اما انزجار ملت‌ها به خصوص ملت ایران از رژیم ترویست مسلک صهیونیستی، به ویژه اکنون، افزایش یافته است و همین امر، سبب شده است تا نتانیاهو را خشمگین ترین فرد جهان برای توافق هسته ای ایران قلمداد کنند.

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو

کاربران ایرانی توییتر، از خجالت نتانیاهو درامدند

انتشار توییتر فارسی پر غلط نتانیاهو، با واکنش کاربران ایرانی مواجه شد. عده‌ای، ماجرای نقاشی‌های آقای نخست‌وزیر را پیش کشیدند: «برو بابا من فکر کردم پیشرفت کردی و اینجا می‌خوای نقاشی‌ها جدیدت رو نشون بدی، بی‌خیال همون شلوار جین رو بچسب»

عده‌ای هم با پیام‌هایشان نشان می‌دهند که به اندازه رهبرشان از رژیم صهیونیستی متنفر هستند: «آیت الله خامنه ای: اگرغلطی از اسراییل سربزند جمهوری اسلامی ایران تل آویو وحیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. بفهم چی میگی نتانیاهو. نه تنها ابراز تنفر می‌کنیم، با هر سربازی که بخواد به ملّت مظلوم ظلم کنه مبارزه مسلحانه هم می‌کنیم.»

برخی دیگر هم به شوخی و طنز پیام‌هایی منتشر کرده‌اند: «آقایون خانوما من نمی‌خوام طرفداری این آقارو بکنم ولی حیف نیست اذیتش می‌کنید. ببنید چه نقاشی‌هایی می کشه. چه غلط املایی‌هایی داره»

برخی هم با بیان اینکه اگر اختلافی در کشور وجود داشته باشد به او و رژیم صهیونیستی ارتباطی ندارد، پیام‌هایی اینچنینی منتشر کرده‌اند: «دو تا پست گذاشتی تا می‌تونستی فحش خوردی. ما هر مشکل داخلی داشته باشیم تو دامن اسراییل قلابی نمیفتیم!»

یکی از کاربران هم برای بهبود املای نتانیاهو دست به کار شده و به او مشق داده است: «فارغ، بغل، اشاعه، کارگزاری، سرمایه گذاری، قورباغه هر کدوم ۱۰۰ مرتبه نوشته شود!»

انتقام ۳ دانش آموز از معلم خود در فضای مجازی!

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو

این هفته خبر رسید که رییس پلیس فتا گلستان از دستگیری افرادی که اقدام به توهین و مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی معلم گرگانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی کرده بودند خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام کرد، در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر شکایت فردی دال بر توهین ومزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی، با تحقیقات بعمل آمده از شاکی و بررسی‌های مقدماتی مشخص گردید فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی با ایجاد یک گروه اقدام به انجام این کار نموده است.

وی گفت: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های تخصصی در این پلیس موارد مذکور احصاء و محرز گردید از طریق این گروه در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی برای نامبرده ایجاد مزاحمت گردیده است. در ادامه مشخص گردید فردی به هویت "م. ف" اقدام به ایجاد این گروه و توهین ومزاحمت برای شاکی می‌نمود. پلیس فتا را در نشانی cyberpolice.ir دنبال کنید.

نرم افزار ویژه عید فطر، در ورودی‌های مشهد الرضا فعال شد

این هفته مطلع شدیم که مشهد نیز، به استقبال دیجیتالی عید فطر رفته است. معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائران در بدو ورود به مشهد می‌توانند این نرم افزار را دریافت و بر روی تلفن همراه خود نصب کنند واحدی افزود: این نرم افزار علاوه بر خوشامدگویی، قابلیت پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) و چندین برنامه فرهنگی - مذهبی را نیز داراست.

نگاهی به گوش مالی‌های جدید پلیس سایبر

رییس پلیس فتا گلستان از دستگیری افرادی که اقدام به توهین ومزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی معلم گرگانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی کرده بودند خبر داد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فردی در اسلامشهر به جرم سرقت اینترنتی از حساب بانکی خاله‌اش خبر داد.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از دستگیری شخصی که در فضای مجازی باعث اغفال همشهریان و سلب آبروی خانمی جوان شده بود خبر داد.

فردی که با گرفتن نه از دختر مورد علاقه‌اش با انتشار تصاویرخصوصی وی را به قتل تهدید کرده بود، توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا "هرمزگان" از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز به مبلغ بیش از 2 میلیون ریال در بندر عباس خبر داد.

رییس پلیس فتا استان "سیستان و بلوچستان" از شناسایی و دستگیری عامل برداشت‌های غیرمجاز در زاهدان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری فردی که با تعویض کارت‌های عابر بانک از حساب‌های شخصی افراد سوءاستفاده می‌کرد، خبر داد.

اینترنت مخابرات بد بود، تعطیل شد

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو

همه خبر همین بود. به دلیل کیفیت نامطلوب اینترنت شرکت مخابرات ایران، سرویس دهی این شرکت در شش استان کشور به حالت تعلیق درامد. وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شرکت‌های مخابرات استانی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان براساس شاخصهای تکلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات در وضعیت نامطلوب است. این خبر را این هفته، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ایسنا گفت و اظهار داشت: مطابق بازرسی‌ها و ارزیابی‌های بعمل آمده از وضعیت پهنای باند تأمین و عرضه شده از سوی شرکت‌های مخابرات استانی، وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت در این استان‌ها، باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان شده است.

به نظر می‌رسد، شرکت مخابرات باید در اولین فرصت، نسبت به تقویت ساختارهای عملیاتی و نگهداری خود اقدام کند تا ظرفیت‌های برترین شرکت مخابراتی خاورمیانه، در دنیای ارتباطات امروزی، با وقفه مواجه نشود. نباید فراموش کرد که شرکت مخابرات ایران، اکنون سهامی عام و با نماد "اخابر" در بورس کشور فعال است.

ایران، صاحب مرکز نوآوری نسل پنجم موبایل می‌شود.

اوایل این هفته بود که خبر دار شدیم، ایران نیز به جمع کشورهایی خواهد پیوست که مرکز نوآوری نسل پنجم موبایل را دراختیار دارند. رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد مرکز نوآوری نسل پنجم موبایل در کشور با هدف ثبت اختراع و پتنت در زمینه این فناوری خبر داد. محمد خوانساری - رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات - با تشریح چشم انداز ایران برای بهره برداری از نسل پنجم تلفن همراه، به عنوان اولین کشور خاورمیانه که این فناوری را بومی می‌کند، این را یک تحول بنیادی در شبکه‌های ارتباطی برشمرد که دیگر تکامل یافته نسل چهارم موبایل نیست و گفت: عمده موضوع نسل پنجم موبایل، تحولات مرتبط با اینترنت اشیاء خواهد بود به نحوی که در آینده، تمامی اشیاء از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط خواهند داشت و این نیازمندی‌ها، زیرساخت‌های جدید مخابراتی را می‌طلبد که دیگر مخابرات سنتی پاسخگوی این تحولات نخواهد بود.

انتظار می‌رود، توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری‌های موبایلی، نیاز برای توجه شایان به این بخش را دو چندان کند و ما شاهد کارگروه کارآفرینی دیجیتالی موبایلی در این مرکز نوآوری مهم کشور باشیم.

تراژدی مخابرات در ایستگاه پایانی؟!؟

بحث خصوصی شدن شرکت مخابرات و واگذاری مجدد سهام آن از طریق توسعه اعتماد مبین به شرکتی دیگر، همچنان در این هفته نیز ادامه داشت. موضوعی که اگر چه از حضور شرکت شاتل برای خرید سهام مخابرات خبر می‌داد، اما جنبه‌های دیگری نیز، این بازی جالب تجربه کرد. دعوای دو مدیرکل مخابرات و وزارت ارتباطت نیز این هفته در جای خود، قابل تأمل بود. تداوم حرف و حدیث‌ها درباره مخابرات به حدی بالا گرفته است که برخی رسانه‌ها از تمام نشدن بازی مخابرات، گله‌مند هستند.


بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو
(گزارش ایسنا از تداوم تراژی مخابرات - تیر ۹۴)

زارعیان، مدیرکل روابط عمومی مخابرات می‌گفت که برخی از مشکلات مخابرات، به سیاست‌های وزارت ارتباطات مربوط است. پس از صحبت‌های زارعیان مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در مقام پاسخگویی به این اظهارات برآمد و تاکید کرد: اینکه در برخی گفت‌وگوها اینگونه عنوان شده که بدهی‌های مخابرات مربوط به سیاست‌های وزارت ارتباطات می‌شود امری است که باید درباره آن به چند نکته توجه داشت.

محمدرضا فرنقی زاد در این باره عنوان کرد: وزارت ارتباطات بخصوص در دولت یازدهم رویکرد حمایت از بخش خصوصی را مورد توجه جدی قرار داده و در این میان مخابرات هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورها شامل این حمایت‌ها می‌شود لذا قطعاً دیدگاه پدرانه وجود دارد اما باید توجه داشت که پدر خوب آن نیست که به تمام خواسته‌های فرزند خود عمل کند.

وی ادامه داد: نگاه ما در وزارت ارتباطات آنگونه نیست که بخواهیم مخابرات را اذیت کرده و یا بگوییم که خصوصی‌سازی را قبول نداریم. اما به نظر می‌رسد مخابرات برای سرپوش گذاشتن بر روی برخی مشکلات مدیریتی خود به دنبال بهانه است و موضوعاتی مانند پیگیری تعرفه تلفن ثابت، بحث بدهی‌ها و یا انجام برخی اظهارنظرهای اینگونه در فضای رسانه‌ای، در نهایت بیشتر شبیه نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود.

فعالان فناوری اطلاعات کشور انتظار دارند، وزارت ارتباطات، همانطور که بارها اعلام کرده است، "نقش پدرانه" خود را درباره شرکت مخابرات ایفا کند تا میلیون‌ها مشترک این شرکت و هزاران سهامدار این شرکت بورسی مهم ایران، متضرر نشوند.

1700 میلیارد تومان برای توانا

درست متوجه شدید. اوایل هفته بود که خبر رسید، پروژه توانا با سرمایه 1700 میلیارد تومانی در دستور کار قرار دارد.

اجرای فاز نخست شبکه اصلی ارتباطی بومی در کشور با نام توانا نیز از دیگر اخبار مهم هفته اخیر بود که در ارتباط با آن بر تأمین ۱۰۰ درصدی تجهیزات از داخل کشور تاکید شده بود. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره عنوان کرد: «توانا» شبکه زیرساخت ارتباطی کشور مبتنی بر تجهیزات داخلی است که با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات و خدمات راهبردی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، وارد فاز اجرایی شده است. برات قنبری در عین حال متذکر شد: شبکه «توانا» با تأمین ۱۰۰ درصد تجهیزات بومی از طریق بخش خصوصی و تضمین خرید خدمت، با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

اگر اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه مخابرات نیز اجرا شود، شاهد جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور خواهیم بود. درباره این پروژه، در آینده بیش تر خواهیم نوشت.

اخبار بخش خصوصی

ایرانسل، نخستین اپراتور خصوصی تلفن همراه کشور، از سفارش سازی بسته‌های ترکیبی خود از طریق کد دستوری خبر داد.

شاتل، برترین اپراتور اینترنت پر سرعت در ایران، از ارائه نسخه iOS اپلیکیشن مای‌شاتل خبر داد. امکان خرید ترافیک و پرداخت آنلاین صورت‌حساب، نمایش گزارش مصرف مشترک به صورت نمودار، خرید ترافیک و تمدید سرویس از طریق پرداخت آنلاین، نمایش وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن مودم مشترک و نمایش سوابق مالی مشترک و امکان خرید ترافیک و پرداخت آنلاین از جمله امکانات نسخه iOS این اپلیکیشن است.

رایتل، اپراتور تلفن همراه در کشور، از راه اندای وام فای عمومی در شهر تهران خبر داد.

کلوب، نخستین شبکه اجتماعی ایران در وب، شاهد تداوم پیام‌های تبریک دیجیتالی کاربر این شبکه، به صفحه رسمی برخی از اعضای هیات دولت در این پرتال شد.

روزنامه فناوران، نخستین روزنامه فناوری اطلاعات ایران، در گزارشی، از #IranDeal به عنوان هشتگ جهانی توییتر در روزهای اخیر خبر داد.

شرکت داده پردازی ایران، آگهی توزیع سود نقدی صاحبان سهام برای عملکرد سال 1393 شرکت داده پردازی ایران (سهامی عام) را اعلام کرد.

پرتال تخفیفان، برترین پرتال تخفیف گروهی در ایران، از ارائه تخفیفات ویژه مشترکان خود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر خبر داد.

پرتال دیجی کالا نیز، تخفیفات ویژه خود را برای فرا رسیدن عید سعید فطر اعلام کرد.

پرتال پدال ، تارنمای اخبار تخصصی خودرو، شمار کاربران انجمن اینترنتی خود را بیش از 46 هزار نفر اعلام کرد.

اخبار بانکداری مجازی

بانک مرکزی : پس از توافق هسته ای، سوییفت از هم اکنون می‌تواند عملیات خود را آغاز کند.

بانک سینا اعلام کرد، 85 محصول جدید در حوزه بانکداری مجازی در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

بیمه ایران، از راه اندازی موبایل بیمه برای ارائه خدمات بیمه ای و مالی مجازی در این حوزه خبر داد.

بانک صادرات ، از بیش از 32 هزار تراکنش بیم این بانک و بانک ملی در سال گذشته خبر داد.

بانک تجارت، از برنامه CoreBanking خود رونمایی کرد.

بانک پاسارگاد، از ثبت 420 اثر در دبیرخانه نخستین مسابقه اینترنتی این بانک خبر دارد.

ب انک شهر، جزییات سامانه "خود بانک" خود را منتشر کرد.

بانک اقتصاد نوین، نخستین بانک خصوصی ایران از مشتریانش خواست تا مسائل ایمنی را در اتصال به شبکه بانکداری مجازی این بانک رعایت کنند.

معرفی سایت

یکی از بخش‌های همیشگی گزارش هفتگی، بخش معرفی پرتال می‌باشد که این هفته اختصاص دارد به سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران. بسیارند کسانی که فکر می‌کنند، یک نهاد نظامی عظیمی چون ارتش، در فضای مجازی فعالیتی نمی‌تواند داشته باشد. اما در واقع این گونه نیست و ارتش، همانند سپاه و ناجا، در فضای مجازی نیز فعال است. پرتال ارتش در نشانی aja.ir قرار دارد. سایت ارتش، یک پرتال اطلاع رسانی گسترده و شسته رفته ای هست و تلاش شده است تا هر سطحی از مخاطبان، با قابلیت‌ها، ماموریت ها و توانمندی‌های ارتش آگاه شود.

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو
(تصویر ایندکس پرتال ارتش)

ارتش حتی برای استخدام‌های نیروهای سه گانه، اطلاع رسانی مجازی دارد که از طریق بخش استخدام‌های سایت، قابل پیگیری می‌باشد. بخش آرشیو گالری تصاویر پرتال ارتش، یکی از بخش‌های جالبان است که خاطرات بسیاری را به همراه دارد. آموزش‌های مجازی پرتال ارتش که از طریق سامانه سامتا صورت می‌گیرد، یکی از بخش‌های جالب سایت ارتش می‌باشد. این بخش، به آموزش مجازی برای کارکنان این ارگان نظامی کشور در برخی از حوزه‌ها اشتغال دارد.

معرفی شهدا، ایثارگران، انتشارات گسترده ارتش و همچنین ارتش ایران در طول دوران، از جمله بخش‌های پرتال ارتش می‌باشد که امیدواریم برای کسب مخاطب بین المللی، بخش عربی و انگلیسی نیز به آن افزوده شود. کلیه نیروهای ارتش، در داخل این سایت، دارای یک ساب دامنه اختصاصی هستند. مثلاً نیروی دریایی در نشانی nedaja.aja.ir قرار دارد و حجم زیادی از اخبار این نیرو، در فضای مجازی، در این ساب دامنه منتشر می‌شود. کانال دریایی ارتش در سایت آپارت، یکی از بخش‌های جالب پرتال نیروی دریایی می‌باشد که در نشانی aparat.com/nedaja ارائه شده است.

موفقیت غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران را آرزو می‌کنیم.

برای ارسال نظرات خود به این صفحه، از طریق پست الکترونیکی زیر اقدام فرمایید.

عید سعید فطر بر همراهان عزیز گزارش هفتگی مبارک باشد...

بازتاب دیجیتالی توافق تا توییت پر غلط نتانیاهو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج