۲۲۴۹۴۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

میلیون‌ ها مسلمان امروز را جشن گرفتند

همزمان با انتظار بسیاری از مسلمانان برای حلول ماه عید در روز شنبه، میلیون‌ها مسلمان در چندین کشور عربی و اسلامی، امروز جمعه، عید فطر را جشن گرفتند.

خبرگزاری فارس: میلیون‌ها مسلمان در دهها کشور عربی، اسلامی و غیر اسلامی، امروز جمعه، عید فطر را جشن گرفتند، حال آنکه بسیاری از مردم کشورهایی مانند عراق و سوریه در سایه اقدامات گروه‌های تروریستی و مردم یمن در سایه حملات عربستان سعودی، ماه رمضان را به پایان بردند.

عربستان، مصر، بحرین، امارات عربی متحده، یمن، قطر، اردن، مالزی، سوریه، فلسطین، الجزائر، لبنان، کویت، روسیه، فیلیپین، مالزی، اندونزی، و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که امروز جمعه را عید فطر اعلام کردند.

دیوان سلطنتی در ریاض، دارالافتاء در قاهره، هیئت رؤیت شرعی هلال ماه در کویت، شورای دیانت اسلامی و مسجد بزرگ در پاریس، شورای مفتی‌ها در مسکو، کمیته رؤیت هلال ماه امارات و بحرین، قاضی شرعی اول دمشق، مفتی جمهوری لبنان در بیروت و مفتی کل در قدس شریف امروز جمعه را عید اعلام کردند.

در سایر کشورها مانند ایران، عراق (شیعیان)، مغرب و عُمان ، جمعه روز آخر ماه مبارک رمضان و شبنه عید فطر و اولین روز ماه شوال اعلام شده است.

مسلمانان در این کشورهایی که عید اعلام شد، با حضور در مساجد و برگزاری عید فطر این مناسبت را جشن گرفتند.

در قدس شریف، بیش از ۱۰۰ هزار نفر نماز عید را در مسجد الاقصی و در سایه تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست به جا آوردند و بدون حادثه‌ای امنیتی به پایان رسید.

در غزه نیز مسلمانان در مساجد نوار غزه و تحت شرایط سخت نماز را به جای آوردند. بسیاری از ساختمان‌های غزه با گذشت یک سال از پایان آخرین جنگ رژیم صهیونیستی که ۵۱ روز طول کشید، هنوز مخروبه است و بر خلاف وعده‌های کشورهای مختلف و سازمان ملل هنوز بازسازی نشده است.

اهل سنت عراق نیز امروز جمعه را عید فطر اعلام کردند و نماز عید به جا آوردند حال آنکه بسیاری از مناطق سنی‌نشین مانند استان الانبار و نینوا به مرکزیت الرمادی و موصل تحت اشغال گروه‌های تروریستی مانند داعش است و بسیاری از مردم این استان‌ها آواره استان‌های دیگر شده‌اند.

در مالزی هزاران مسلمان نماز عید را در مسجد ملی در کوالالامپور، پایتخت این کشور به جای آوردند و شاه، نخست‌وزیر و مسئولان عالی‌رتبه کشوری در آن حضور یافتند.

در اندونزی، مسجد جامع استقلال در جاکارتا، پایتخت این کشور مملوء از جمعیت شد. این مسجد چهارمین مسجد بزرگ در دنیا و بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرق آسیاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج