۲۲۵۰۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حمایت انگلیس از تجارت بازرگانان با ایران

وزارت خارجه انگلیس روزجمعه درارتباط با آثار توافق هسته ای ایران برمناسبات تجاری دو کشور، گفت: دولت انگلیس به بخش های مالی وبازرگانی جهت استفاده ازفرصت های به وجود آمده و گسترش تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه انگلیس روزجمعه درارتباط با آثار توافق هسته ای ایران برمناسبات تجاری دو کشور، گفت: دولت انگلیس به بخش های مالی وبازرگانی جهت استفاده ازفرصت های به وجود آمده و گسترش تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور کمک خواهد کرد.

دستگاه دیپلماسی انگلیس در پاسخ به سووالات جاری درباره شرایط تجارت با ایران با توجه به توافق هسته ای ۱۴جولای در وین، که بر روی تارنمای این وزارت خانه منتشر شده است، گفت : در ابتدا، این توافق هسته ای تغییرات نسبتا کمی به لحاظ قابلیت های تجاری ایجاد می کند. تحریم ها فورا لغو نمی شود. کاهش تحریم ها به صورت مرحله ای است و اولین مرحله زمانی رخ می دهد که ایران همه اقدامات متعهد شده در خصوص برنامه هسته ای اش را انجام داده باشد و آژانس بین المللی انرژی اتمی این مساله را تایید کند.

دستگاه دیپلماسی انگلیس در پاسخ به این سووال آیا دولت این کشور از تجارت با ایران حمایت می کند؟ گفت: اگر ایران به تعهداتش پایبند باشند و تحریم ها روندی کاهشی طی کنند، دولت به بخش های مالی وبازرگانی جهت استفاده از فرصت های به وجود آمده و گسترش تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور کمک خواهد کرد. تصمیمات تجاری بازرگانان انگلیسی از جمله اینکه با ایران تجارت داشته باشند یا خیر، جدا از دولت است. اما دولت ازآن دسته ازبازرگانان حمایت به عمل می آورد که تمایل دارند ازفرصت های تجاری ایجاد شده که شامل تحریم ها نیستند، سود ببرند.

این وزارت خانه افزود: برخی ازشرکت های انگلیسی درمورد مشارکت مجدد در ایران تا قبل ازاعتمادسازی مجدد، نگران هستند. اما فرصت های واقعی نیز به ویژه در بخش هایی خاص وجود دارد. دولت انگلیس از شرکت های انگلیسی برای درک این فرصت ها که مغایر با تحریم ها نیستند، حمایت به عمل می آورد.

دستگاه دیپلماسی انگلیس اضافه کرد: ما فعالیت کارکردی سفارتمان را در تهران به عنوان بخشی کلیدی از نقش دولت در حمایت از بازرگانان انگلیسی می دانیم و به بازگشایی سفارتمان درتهران به محض حل وفصل برخی مسائل مهم پایبند هستیم.

وزارت خارجه انگلیس درپاسخ به این سووال چه تحریم هایی تا اجرای مرحله اول کاهش تحریم ها، باقی می ماند؟ گفت: ایران تحت یکی از گسترده ترین و پیچیده ترین نظام های تحریم ها درجهان قرار دارد که ترکیبی ازتحریم های سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا وتحریم های یک جانبه دیگر است. بر اساس توافق صورت گرفته، این امر تغییر خواهد کرد.

این وزارتخانه خطاب به بازرگانان انگلیسی تصریح کرد: ضروری است قبل از امضای قرارداد بازرگانی در هر بازاری از مطابقت آن با نظام تحریم ها اطمینان حاصل کنید.

وزارت خارجه انگلیس درپاسخ به این سوال بعد از اجرای مرحله اول کاهش تحریم ها، چه کالاهایی را می توان (به ایران) صادر کرد؟ گفت: درضمیمه پنجم توافق جامع، تعداد کالاهایی که می توان به ایران صادر کرد، افزایش می یابد. کالاهایی با کاربرد دوگانه (کالاهایی که می توان برای اهداف نظامی و غیرنظامی یا هسته ای استفاده کرد) مشمول کنترل خواهند بود.

'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس نیز چهارشنبه گذشته در نشست ویژه مجلس عوام، با ابراز امیدواری نسبت به بازگشایی سفارت این کشور در تهران تا پایان سال جاری میلادی، گفته بود: دولت کامرون درصدد است از شرکت های انگلیسی که قصد تجارت با ایران دارند، حمایت کند.

وزیر خارجه انگلیس درپاسخ به سووالات نمایندگان تصریح کرد: این کشور به بازگشایی سفارتخانه اش درتهران بلافاصله پس از حل شدن مسایل کنونی پایبند است اما چندین مساله فنی وجود دارد که باید حل وفصل شود .

وی افزود:« عزم واقعی برای این کار وجود دارد و من به طور مستقیم با همتای ایرانی خود برای برطرف کردن موانع در ماه های آینده کارخواهم کرد.»

ایران ودولت های عضو گروه ۱+۵ پس از ۲۲ ماه مذاکره سخت و فشرده، پس از ۱۸ روز سرانجام ۲۳ تیر ۱۳۹۴ برای رفع سوء تفاهم ها درمورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران وهمزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران توانستند ۲۲ ماه مذاکرات را جمع بندی کنند ومتن 'برنامه جامع اقدام مشترک' را در۱۰۰صفحه همراه پنج ضمیمه برای آغاز اجرای تعهدات دو طرف تدوین کردند.

'نورمن لامونت' رییس اتاق مشترک بازرگانی انگلیس وایران روزسه شنبه گذشته ضمن استقبال از توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین و ادای احترام به کسانی که برای حصول تلاش کردند، ابراز امیدواری کرد که این توافق سبب افزایش همکاری ها میان ایران و غرب شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج