۲۲۵۱۱۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ریاض: کشف بزرگ‌ترین گروهک داعش

وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام خنثی‌سازی چند انفجار انتحاری در هفت مسجد، اعلام کرد که بزرگ‌ترین گروهک وابسته به داعش در داخل را کشف و متلاشی کرده است.

خبرگزاری فارس: وزارت کشور عربستان امروز شنبه در بیانیه‌ای از کشف گروهکی ۴۳۱ نفره خبر داد و آن را وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

طبق اعلام شبکه «العربیه»، وزارت کشور عربستان در این بیانیه گفت که ملیت بیشتر این افراد سعودی است و سایر افراد ملیت‌های یمنی، مصری، اردنی، الجزائری، نیجریایی و چادی دارند و برخی نیز ملیتشان مشخص نیست.

بیانیه وزارت کشور می‌افزاید که این گروهک مسئول ۵ حادثه حمله به نماز‌گزاران در روستای «دالوه» و حمله به نیروهای امنیتی در شرق ریاض و حمله به یک گشتی وابسته به تاسیسات امنیتی در جنوب ریاض و حادثه حمله به نمازگزاران مسجد امام علی علیه‌السلام در روستای «القدیح» و حمله به نمازگزاران در مسجد حسین بن علی در منطقه «العنود» بوده است.

العربیه به نقل از این بیانیه افزود: از جمله عملیات‌هایی که خنثی شد، چهار عملیات انتحاری با کمربند انفجاری بود که از جمله آن عملیات ۹ ماه رمضان گذشته علیه مسجد جامع نیروهای فوریتی ویژه در ریاض بود که گنجایش بیش از ۳ هزار نمازگزار را دارد.

همچنین طبق ادعای وزارت کشور عربستان، قرار بوده است که چند انفجار دیگر در منطقه شرقیه عربستان که شیعه‌نشین است و در چند ماه گذشته شاهد چند انفجار در مساجد شیعیان بود، انجام شود و قرار بوده که هر جمعه یک انفجار صورت بگیرد.

پس از ناکامی نیروهای و دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی در کشف عملیات‌های تروریستی در چند ماهه اخیر در مناطق شرق عربستان و کشته شدن شیعیان که سبب شده بود عربستان را به اهمال‌کاری امنیت متهم کنند، اکنون عربستان با اعلام این خبر تلاش می‌کند اقدامات خود را در مبارزه با تروریست‌هایی که اندیشه‌های وهابی و افراطی دارند، موفق نشان بدهد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان همچنین ادعا شده است که گروه کشف شده همچنین یکی از مراکز دیپلماتیک و چند منزل مسکونی نیروهای امنیتی را زیر نظر داشته‌اند تا انفجار و عملیات ترور اجرا کنند. از جمله این مکان‌ها تاسیسات امنیت و دولتی در استان شروره بوده است.

بیانیه وزارت کشور عربستان افزود که ۱۴۴ فرد را نیز که از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار افکار افراطی استفاده می‌کردند بازداشت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رصا

      جوک تلخی بود! عربستان پرورش دهنده ،مرکز آموزش و تامین تدارکات داعش است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج