۲۲۵۳۱۲
۵۱۵۴
۵۱۵۴
پ

سورپرایزی که لو رفت

آلبوم شناسی محمد علیزاده

علیزاده حالا یکی از مهم ترین خواننده های پاپ این سال هاست. خواننده ای پرطرفدار و مهم که قطعا طرفدارانش برای انتشار آلبوم جدید این خواننده لحظه شماری می کنند.

آلبوم شناسی محمد علیزاده





ماهنامه آهنگ ایده آل - کیارش اخوان، محمد کردی: محمد علیزاده خیلی سال قبل تر باید موقعیت و جایگاه کنونی اش را جذب می کرد. اتفاقات و ماجراهای مختلف باعث شد این خواننده سالهای زیادی را پشت خط بماند و همین رویه باعث شد او سال های زیادی را از دست دهد. علیزاده حالا یکی از مهم ترین خواننده های پاپ این سال هاست. خواننده ای پرطرفدار و مهم که قطعا طرفدارانش برای انتشار آلبوم جدید این خواننده لحظه شماری می کنند.

آلبوم شناسی محمد علیزاده

آلبوم همخونه

اولین آلبوم رسمی «محمد علیزاده»در سال ۷۸ به نام «همخونه» منتشر می شود. فضای کاری این آلبوم علیزاده با قطعات چند سال اخیرش کاملا متفاوت است و بیشتر قطعات آلبوم «همخونه» از فضای موسیقی پاپ دهه هفتاد پیروی می کرد. این آلبوم مورد استقبال چندانی قرار نگرفت و نتوانست محمد علیزاده را به جایگاه واقعی اش در مارکت موسیقی ایران برساند. «امیر سرگزی» مهم ترین و پرکارترین فرد این آلبوم است. تمامی ملودی ها و تنظیم ها ساخته اوست و به نوعی خط فکری او در این اثر در جریان است.

در بخش ترانه این آلبوم «هانا هنجی»، «مهدیه عرب»، «داوود لطف الله»، «مریم دلش» و «مشفق کاشانی» حضور داشتند. ما عمدتا شاهد انتخاب ترانه های عاشقانه توسط علیزاده بودیم. اما آغاز شهرت و معروفیت محمد علیزاده بر می گردد به سال ۸۵ زمانی که محمد علیزاده و فرزاد حسنی در برنامه «رادیو جوان» آشنا می شوند و همین آشنایی زمینه ساز ساخت تیتراژ برنامه جنجالی «کوله پشتی» به اجرای فرزاد حسنی می شود. این تیتراژ «خداحافظ» نام دارد که سهمی ویژه در همه گیر شدن موسیقی محمد علیزاده در بازار موسیقی پاپ داشت.

آلبوم سورپرایز

آلبوم شناسی محمد علیزاده

دومین آلبوم رسمی محمد علیزاده «سورپرایز» در حالی که تمامی مجوزهای لازم کسب کرده و آماده انتشار بود، در اتفاقی کاملا عجیب و ناگهانی در فضای مجازی منتشر شد. لورفتن آلبوم «سورپرایز» اگر برگردیم به عقب و به آن روزها با دید دیگری نگاه کنیم شاید برای علیزاده به توفیق اجباری تبدیل شده باشد. چون پس از گذشت مدت کوتاهی از انتشار غیررسمی آن در اینترنت به سرعت همه گیر شد و محمد علیزاده را به سمت سوپراستارشدن موسیقی پاپ حرکت داد. آلبوم «سورپرایز» به نوعی بیان گر امضای موسیقی «محمد علیزاده» است.

در این آلبوم صدای قوی علیزاده با تنظیم های مدرن «میلاد ترابی» باعث شد، موسیقی پاپ شاهد قطعات هیت دیگری این بار از «محمد علیزاده» باشد. «جز تو» و «این اولین باره» هیت ترین قطعات این آلبوم بودند. تیم تولید این آلبوم نسبت به آلبوم اول کاملا تغییر می کند. این بار «میلاد ترابی» در نقش مهم ترین فرد آلبوم شناخته می شود و تمامی تنظیم های آلبوم را برعهده دارد. «علی بحرینی»، «محمد علیزاده»، «ساناز کریمی»، «حمید عسگری»، «میلاد ترابی»، «فرزاد حسنی» در بخش ترانه و «محمد علیزاده»، «میلاد ترابی»، «ساناز کریمی»، «حمید عسکری» در بخش آهنگسازی این آلبوم نیز حضور داشتند. سرانجام آلبوم «سورپرایز» همزمان با انتشار آلبوم «دلت با منه» به تهیه کنندگی «صدرالدین حسین خانی» منتشر شد تا دوستداران وی از ورژن کیفیت بالای آلبوم لذت ببرند.

آلبوم دلت با منه

آلبوم شناسی محمد علیزاده

آلبوم «دلت با منه» سومین اثر «محمد علیزاده» در فضای رسمی و مجازی کشور است که در زمستان سال ۹۱ و پس از گذشت هفت سال از اولین آلبوم او به همت شرکت «ایران گام» به مدیریت «صدرالدین حسین خانی» روانه بازار می شود. علیزاده بعد از انتشار این آلبوم به ثبات خاصی در زندگی هنریش می رسد و کنسرت هایش در شهرهای مختلف ایرانی یکی پس از دیگری سولد اوت می شود. این آلبوم هشت قطعه دارد که نشان دهنده زحمات و تلاش های چندین ساله «محمد علیزاده» برای رسیدن به بالاترین سطح موسیقی پاپ است.

باز هم نقش «میلاد ترابی» در این آلبوم برجسته است و وظیفه تنظیم سه قطعه را بر عهده دارد. «بهروز صفاریان»، «شهاب اکبری»، «فرشاد حسابی» و «آرتین زمانی» دیگر تنظیم کننده های آلبوم هستند. «محمد علیزاده» در این آلبوم هم دست به سرودن ترانه های عاشقانه زده است که «مسعود سلیمانی»، «مجید صالحی» و «محمد کاظمی» در این مسیر وی را یاری کرده اند و همچنین گفتنی است «محمد علیزاده»، «میلاد ترابی»، «امیر بهادری» و «بهنام کریمی» وظیفه ساخت ملودی های این اثر را برعهده داشته اند. بابک یوسفی (کلارینت)، پیام وطنی (ویلن ارکستر)، اشکان موسوی (ویلن سلو)، فیروز ویسانلو (گیتار اسپانیش)، امید حجت (گیتار اسپانیش و الکتریک)، آتیلا رسول (گیتار الکتریک)، رضا تاجبخش (پیانو)، شهاب اکبری (پیانو و سازهای الکتریک) نوزانده های مشهور این مجموعه هستند. «دلت با منه»، «شهر باران» و «برگرد» هیت ترین قطعات این آلبوم هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج