جاباما
۲۲۵۳۱۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کارآفرینی دیجیتالی

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(۸)

بررسی راهکارهای افزایش بیننده یک سایت و تبلیغات گسترده کم هزینه، موضوعات مهمی هست که امروزه زمینه شکل گیری کسب و کارهای زیادی را سبب شده است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(8)
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، نخستین پایگاه اطلاع رسانی درباره معرفی کسب و کارهای موفق ایرانی و بین المللی در حوزه کسب و کارهای آی تی می‌باشد که در ظرف چند ماه گذشته، پرونده ده‌ها پرتال موفق کسب و کار اینترنتی در عرصه‌های مختلف از علی بابا و توییتر گرفته تا expedia و donedeal.ie، مورد بررسی واقع شده است و این روال همچنان ادامه دارد. معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.

شاید برای خیلی از کاربران محترم و همراهان همیشگی باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، این سؤال پیش آمده باشد که با چه ایده‌هایی می‌توان کسب و کار خوب در فضای مجازی راه اندازی کرد و با ثبت دامنه و انتخاب سرور مطلوب، این کسب و کار را به پیش برد. ما قبلاً، در بخش مبانی کارآفرینی دیجیتالی، صدها نکته درباره اصول و مبانی راه اندازی یک پرتال موفق را تشریح کردیم.

ایده بسیار است و هر چیز امکان دارد. اما برای معرفی برخی از ایده‌های خوب، تلاش کرده‌ایم تا شماری از آن‌ها را بر اساساً تجربه و شناخت خود از بازار، در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم که قطعاً بخشی از هزاران ایده طلایی در این عرصه می‌باشد. بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان می‌دهد که حتی مسخره‌ترین ایده‌ها هم، توانسته است میلیون‌ها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند. پرتالی که شما فقط ۱۴۰ کاراکتر دران اجازه داشته باشید بنویسید! (Twitter.com) یا پرتالی که مردم، بتوانند از طریق یک نرم افزار هوشمند، اتاق یا خانه خالی خود را به طور دوستانه، اجاره بدهند (Airbnb.com) یا تاکسی اجاره کنند (Uber.com). فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این‌ها، اهرم‌های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در هفت بخش قبلی، ده‌ها ایده دیجیتالی جالب معرفی شد. در این گفتار نیز به معرفی ایده‌های دیگری می‌پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی می‌کنیم.

اگر شما هم ایده جالبی دارید، به ما معرفی کنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(8)

۱- تبلیغات اینترنتی موضوع جالب و جذابی برای شمار زیادی از فعالان کسب و کار الکترونیکی محسوب می‌شود. بررسی راهکارهای افزایش بیننده یک سایت و تبلیغات گسترده کم هزینه، موضوعات مهمی هست که امروزه زمینه شکل گیری کسب و کارهای زیادی را سبب شده است. سایتی راه اندازی کنید که بتواند، آگهی چرخشی در سایت‌های وب، مدیریت و انتشار دهد. حتی طراحی بنر نیز، می‌تواند، سیلی از درخواست‌ها را به سمت پرتال شما، رهنمون کند. این موضوع مهمی است که می‌تواند در کسب و کار اینترنتی، راهگشا باشد. بحث تبلیغات اینترنتی را دست کم نگیرید. شرکت‌هایی مانند آمازون و مایکروسافت، سالانه میلیاردها دلار، از طریق تبلیغات اینترنتی، درامد دارند. از این سایت‌ها، ایده بگیرید: wordstream.com/online-ads،.advertise.com و adsoftheworld.com

ویدئو زیر را ملاحظه کنید

2- خبرنامه اینترنتی! ایده ای آسان برای انتشار اخبار و محتواهای جالب بر روی پست الکترونیک صدها یا صدها هزار نفر در سراسرجهان. بعضی از خبرنامه‌های اینترنتی، امروزه از یک سایت خبری بیش تر درامد و مخاطب دارند. خیلی‌ها دوست دارند، دسته بندی اخبار و اطلاعات را از طریق یک پست الکترونیکی که هر از گاهی دریافت می‌کنند، مشاهده کنند. خبرنامه‌های اینترنتی، چنین فرصتی را فراهم می‌کند. فرصت مشاهده اطلاعات دسته بندی شده از یک منبع قابل اعتماد. چنین بستری را فراهم کنید و خبرنامه اینترنتی جذاب و تخصصی راه اندازی کنید. از سرویس‌هایی چون mailchimp.com و creativebloq.com و http://join.bartarinha.ir ایده بگیرید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(8)
(خبرنامه پر مخاطب پرتال برترین‌ها)

3- برای کسب ایده و افزایش میزان خلاقیت دیجیتالی که فاکتوری در راه توسعه کسب و کارهای مجازی می‌باشد، همواره زندگی مردان و زنان موفق عرصه دیجیتال را بخوانید و هر از گاهی، سری به 1000 سایت پر بیننده اینترنت بزنید و ایده‌های خوب را شکار کنید. مشاهده سایت‌های پر مخاطب، ایده آفرین و فرصت ساز است. یعنی چی؟ یعنی این که وقتی شما سایت‌های موفق و پر بازد وب را مشاهده می‌کنید، مدل‌های تجاری و استراتژی کسب و کار آن‌ها را در خواهید یافت و این برای شما، تولید فکر و ایده‌های خلاق یک‌اند. دنیای دیجیتالی، دنیای خلاقیت است. برنده، صاحب ایده و نوآوری می‌باشد. از طریق اَلکسا، سایت‌های پر بیننده را مشاهده کنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(8)

۴- سرزمین دیجیتال هم مانند دنیای واقعی، نیازمند گشت و گذار زیاد است تا فردی در آن صاحب اطلاعات و دانش شود. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی... همواره یک دفترچه یادداشت داشته باشید یا یک فایل ورد، تا در آن تجربیات و یافته‌های خود را از وبگردی روزانه یا هفتگی در آن یادداشت کنید. ایده‌های بزرگ، از لابلای همین صفحات کاغذی یا الکترونیکی به دست می‌آیند.

۵- بعضی پرتال‌ها در اینترنت ۱ ، مقالات و گزارشاتی درباره شیوه خلق ایده و مدیریت و تجاری سازی آن دارند. این پرتال‌ها را شناسایی کنید و در سایت‌های مورد علاقه مرورگر خود وارد کنید. بگذارید ذهن شما مرتب با ایده‌های جدید و روش‌های مختلف ایجاد کسب و کار آشنا شود. این هم بخشی از بازی هست!

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(8)

اگر برای شیوه‌های تجاری سازی، اطلاعاتی نیاز دارید، به شما توصیه می‌کنیم که ویدئو زیر را در چند دقیقه ملاحظه کنید.

www.youtube.com/watch?v=۸wgXMOSjlSA

شیوه‌های تجاری سازی که این آقای دکتر هم در دستور کارش بوده است، حرف‌های جالبی برای شما دارد که به دنبال تجاری سازی ایده‌های دیجیتالی خود هستید.


6- خبرگزاری وبلاگ نویس ها! ایده جالبی است. فردی که یک وبلاگ راه اندازی می‌کند و نسبت به تولید محتوا در آن اقدام می‌کند یک جور فایده می‌برد، فردی که سیستم طراحی و مدیریت وبلاگ راه اندازی می‌کند، فواید دیگری می‌برد که سطح و اندازه آن‌ها با یکدیگر قابل مقایسه نیست. بنابراین در راه اندازی کسب و کار در اینترنت، باید از ابتدا پلن و نقشه را شما مشخص و مکتوب باشد تا بدانید با توانایی‌های خود، به چه نقطه ای در چه مدت زمانی قصد دارید دست یابید. این نقطه همواره پول نیست. پرتالی با یک هزار بیننده در روز هم می‌تواند یک نقطه موفقیت باشد. معرفی وبلاگ‌ها، از طریق یک سایت خبری و اطلاع رسانی اکتیو، ایده خوبی است. به آن توجه کنید که نمونه بازاری، اصلاً ندارد!

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(8)

۷- واسطه‌های دیجیتالی! برخی از کاربران اینترنت در سراسرجهان، هزینه سفارش یک کتاب و خرید آن را از ناشری در خارج از مرزهای جغرافیایی مکانی که زندگی می‌کنند ندارند. شما می‌توانید پرتالی راه اندازی کنید تا کاربران بتوانند چنین درخواست‌هایی را مطرح کرده و با هزینه خیلی کمی، نسخه الکترونیکی همه یا برخی از صفحات کتاب مورد درخواست را برای آن‌ها ارسال کنید. کارهای واسطه ای دیجیتالی! درامد جالبی دارد و ایده خوبی به نظر می‌رسد. باید به موضوع کپی رایت هم توجه کنید.

۸- ویراستاری، تایپ و حروف‌چینی دیجیتالی پذیرفته می‌شود! خیلی‌ها حوصله تایپ گردن و ویراستاری و آرایش متون در صفحات مختلف کاغذ را ندارند. اما می‌توانند متن دست نویس را اسکن کرده و برای شما ارسال کنند تا تایپ کنید و ویراستاری کرده و بعد از چاپ، به نشانی آن‌ها ارسال کنید. یک پرتال، می‌تواند چنین فرصتی را در اختیار شما قرار دهد!

۹- فرصت‌های تبلیغاتی مختلف موجود در اینترنت را در سایت خود به زبان و ادبیات خود تبلیغ کنید. مثلاً شرکتی دارای امکاناتی برای چاپ عکس بر روی تی شرت و لیوان و فنجان است. خیلی‌ها چنین موضوعی را نمی‌دانند. چنین قابلیت‌های تبلیغاتی و تجاری جذاب را در سایت خود توضیح و تبلیغ کنید و سفارش‌های مختلف را با سود پایین، از کاربران دریافت و به آن‌ها ارسال کنید. این موضوع می‌تواند یک فرصت کسب و کار مجدد و فرعی را در اختیار فعالیت مجازی شما قرار دهد. سایت ایران نیدز، یکی از آن‌ها می‌باشد. برخی‌ها حتی از خواندن مقالات نیز پول در می آورند. ویدئو زیر را مشاهده کنید.

www.youtube.com/watch?v=P4aaCyOsHP8

۱۰- شرکت ورلد نیوز ۲ ، صدها پایگاه خبری به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا راه اندازی کرده است و اخبار صدها پرتال خبری مختلف را در داخل مجموعه خبری گسترده خود منتشر می‌کند. ورلد نیوز تنها نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات خبری در محیط وب اقدام کرده است. اما میلیون‌ها مخاطب و درآمد زایی قابل ملاحظه دارد. احتمالاً ایده را گرفتید! سایت http://wn.com را مراجعه کنید. به نظر شما، این دامنه چقدر امروز ارزش دارد؟

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(8)
(امپراطوری شبکه خبری ورلد نیوز دات کام با صدها سایت)


تبلیغات اینترنتی و خبرنامه اینترنتی در کنار بستر سازی برای معرفی دیگران در پرتال خود، ۳ موضوع مهم یاست که شمار زیادی از کسب و کارهای دنیا، زیر سایه این ۳ اصل کلیدی، شکل گرفته‌اند. ایده شما، می‌تواند این باشد که سایت‌های دیگر، از طریق سایت شما تبلیغ کنند. می تواند این باشد که میلیون‌ها نفر در دنیا، از طریق خبرنامه اینترنتی شما که آگهی محور هم هست اخبار دسته بندی شده سریع خلاصه را مشاهده کنند. ایده شما می‌تواند این باشد که پرتال‌ها یو وبلاگ‌های دیگر را به صورت بستری خبری، معرفی و تحلیل کنید. روزی ۵ مورد هم انجام دهید، سالی حدود ۲۰۰۰ سایت را معرفی کرده‌اید که خود، عامل بازدید ده‌ها هزار نفر به سایت شما، از جمله وب مس‌ترهای این پرتال‌ها خواهد شد.

همچنان با ایده‌های دیجیتالی ما، همراه باشید... .


1- http://www.splashnology.com/article/100-creative-sites-that-might-inspire-you

2- www.wn.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج