جاباما
۲۲۵۴۵۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

خون‌آشام نشو خوشگلم!

اشتباهات آرایشی که چهره‌تان را ترسناک می‌کند!

خيلي از خانم‌ها به دليل نداشتن وقت كافي اشتباه‌هايي را در آرايش کردن چشم‌های‌‌شان انجام مي‌دهند كه به جاي اينكه زيباتر شوند، انگار به ‌مهماني‌ای دعوت شده‌اند که باید نقش يك خون‌آشام يا پانداي كونگ‌فوكار را در آن بازي كنند.

اشتباهات آرایشی که چهره‌تان را ترسناک می‌کند!
مجله سیب سبز: شكسپير مي‌گويد: چشم‌ها پنجره‌اي به روح شماست؛ پنجره‌اي كه مي‌تواند شما را زيبا و جذاب و گاهي اوقات گرفته، زشت، عجيب و حتي ترسناك نشان دهد. اين فقط دست خودتان است. بايد بدانيد هدف و قصد شما از آرايشي كه روي چشم‌های‌‌تان انجام مي‌دهيد، چيست. آرايش چشم بايد زيبايي چشم‌های‌تان را خيلي طبيعي و بدون اغراق و با تشديد عناصر طبيعي‌اش نشان دهد. درست مثل پنجره خانه‌تان مي‌ماند.

تصور كنيد پنجره را با پرده‌اي از تركيب چند پارچه و رنگ‌هايي كه هيچ هارموني با هم ندارند تزیين كنيد. شايد در نظر اول جذب‌تان كند اما وقتي كمي دقت مي‌كنيد آن همه رنگ و درخشاني توي ذوق‌تان مي‌زند. خيلي از خانم‌ها به دليل نداشتن وقت كافي اشتباه‌هايي را در آرايش کردن چشم‌های‌‌شان انجام مي‌دهند كه به جاي اينكه زيباتر شوند، انگار به ‌مهماني‌ای دعوت شده‌اند که باید نقش يك خون‌آشام يا پانداي كونگ‌فوكار را در آن بازي كنند.

وقتي سايه‌ها سرخ مي‌شوند

خيلي از آرايشگران حرفه‌اي براي خانم‌هايي كه وقت آرايش كردن ندارند استفاده از سايه‌هاي نارنجي و متمايل به سرخ را پيشنهاد مي‌كنند. حواس‌تان باشد اين پيشنهاد فقط براي آرايش‌هاي هول‌هولكي است نه اينكه به عنوان يك مدل هميشگي انتخاب شود.

اشتباهات آرایشی که چهره‌تان را ترسناک می‌کند!

سايه‌هاي سرخ و ارغواني يك‌رنگ فقط براي عكس‌هاي مجله‌هاي طلا و جواهر استفاده مي‌شود تا گوشواره و جواهر‌هاي مدل بيشتر به چشم بيايد وگرنه شما به عنوان يك آدم معمولي كه نمي‌خواهيد آرايش‌تان توي ذوق بزند نبايد چنين اشتباهي انجام دهيد؛ اشتباهي كه شما را يك فرد عصباني با چهره‌اي ملتهب و چشماني قرمز و ارغواني نشان می‌دهد. تصور كنيد براي اين سايه چشم بايد از رژگونه‌اي متناسب و هماهنگ استفاده كنيد. چشم‌هايي با سايه‌هاي قرمز و گونه‌هايي به رنگ قرمز و آجري؛ گويي تكه‌اي آتش اين طرف و آن طرف مي‌رود.

دنياي شناور پلك‌ها

سايه چشم بايد زيرساخت مناسب و محكمي داشته باشد. اگر بدون زيرسازي درست روي پلك‌هاي‌تان سايه بزنيد انگار كه روي يك بركه قاليچه‌اي پهن كرده‌اید. سايه‌هاي شناور به جاي اينكه چشم‌هاي شما را زيباتر كنند، بيشتر چروك‌هاي دور چشم‌های‌تان را نمايان مي‌كنند. اگر زير سايه از كرم‌پودر مايع استفاده كنيد، چربي اين كرم‌ها روي پلك راه مي‌افتد و وقتي روي آن سايه بزنيد، سايه‌ها پخش مي‌شوند و روي پلك چند خط عميق درست مي‌كنند؛ درست مثل گسل‌ها و چين‌خوردگي‌هاي زمين. پس قبل از سايه زدن حتما از خود سايه اما با پايه‌اي كم‌رنگ‌تر آستر بزنيد و بعد روي آن از رنگ مورد علاقه‌‌تان استفاده كنيد تا چشم‌هايي تميز‌تر و البته جذاب‌تر و بي‌چين و چروك‌تر داشته باشيد.

عمليات تركيب‌سازي رنگ‌ها

نكته كليدي در آرايش چشم تركيب رنگ سايه‌هاست. اگر هميشه از چند رنگ براي سايه زدن استفاده مي‌كنيد بايد حواس‌تان به تركيب آنها هم باشد. سايه‌اي چشم شما را زيبا مي‌كند كه خط جدا‌كننده‌اي بين رنگ‌هاي مختلف نباشد و استخوان پشت پلك كامل پوشانده شود. اگر قرار باشد سه رنگ در سايه‌تان استفاده كنيد اين سه رنگ بايد كاملا با هم تركيب شود. درست مثل رنگين‌كمان كه رنگ‌ها در هم فرورفته‌اند اما باز هم قابل تشخيص هستند. اگر از سايه دودي در تركيب رنگ‌هاي‌تان استفاده مي‌كنيد، اين رنگ دودي بايد طوري پشت چشم‌تان پهن شود كه دوباره به عنوان خط چشم دوم اشتباه گرفته نشود. وقتي يك خط چشم كشيده‌ايد پس خط چشم دومي لازم نداريد.

چشم‌هاي برقي‌برقي

استفاده از سايه‌هاي روشن و براق اشتباه نيست اما اين‌جور سايه‌ها بيشتر براي جشن‌هاي غير رسمي و دوستانه خانمانه است. اگر طرفدار يك آرايش طبيعي هستيد پس دور سايه‌هاي اكليلي و براق را خط بكشيد؛ سايه‌هايي كه با پلك زدن انگار چراغ را روشن و خاموش مي‌كنيد. سايه‌هاي مات با رنگ‌هاي ملايم مي‌توانند زيبايي چشم شما را چندبرابر كنند؛ البته مي‌توانيد از سايه براق استفاده كنيد به شرطي كه همه پلك‌تان را با آن نپوشانيد. گوشه‌هاي داخلي چشم را سايه روشن بزنيد و بقيه پلك را با سايه مات و ساده آرايش كنيد.

به برس‌ها به يك چشم نگاه نكنيد

يكي از اشتباه‌هاي مهم آرايشي استفاده از يك برس براي چند كار است؛ مثلا بعضي از خانم‌ها از همان برسي كه سايه را روي پلك مي‌زنند براي تركيب رنگ‌ها استفاده مي‌كنند؛ اين‌طوري نتيجه چيزي جز يك تابلوی نقاشي كوبيسم نمي‌شود. براي سايه زدن هميشه بايد از چند برس متفاوت و البته در سايزهاي مناسب استفاده كنيد. تميزي برس هم خيلي مهم است. اگر يك برس براي تركيب كردن داريد بايد براي دفعه بعد كه مي‌خواهيد از آن استفاده كنيد، كاملا تميز شود. برس پاكيزه، آرايشي تميز و منظم به شما مي‌دهد. برس سايه را بعد از استفاده با آب ولرم بشوييد و بگذاريد خشك شود.

ابروهاي رنگين‌كماني

هميشه ابروها زيبايي صورت را چندبرابر مي‌كنند پس لطفا توجه بيشتري به سايه‌بان‌ چشم‌تان بكنيد. اگر ابروي‌تان رنگ شده است براي پررنگ‌تر كردن و فرم دادن به آن از رنگ مداد يا سايه كمي تيره‌تر از رنگ خودش استفاده كنيد. اگر مثلا رنگ ابروي‌تان قهوه‌اي است از مداد قهوه‌اي يك درجه تيره‌تر استفاده كنيد. استفاده از مداد ابروي سياه يا قهوه‌اي روشن يك جاده چندرنگ بالاي چشم‌هاي شما درست مي‌كند.

وقتي خون جلوي چشم‌ها را مي‌گيرد

بعضي از خانم‌ها دوست دارند از مداد آرايشي براي داخل چشم استفاده كنند. تا اينجا اتفاق عجيبي نمي‌افتد اما اشتباه از جايي شروع مي‌شود كه از رنگ‌هايي مثل صورتي پررنگ، قرمز، قهوه‌اي روشن، ارغواني و بنفش استفاده شود. رنگ‌هايي كه پايه قرمز دارند چشم‌ها را خسته، عصباني و خشن مي‌كنند. اگر دل‌تان مي‌خواهد همچنان آدم رئوفي به نظر برسيد، بهتر است چنين اشتباهي را انجام ندهيد.

قوانینی برای کشیدن خط چشم

درست است كه سايه‌ بزرگ‌ترين نقش را در زيبايي چشم دارد اما نبايد از خط چشم‌ها هم غافل شويم. كشيدن خط چشم هماهنگ با رنگ، اندازه و مدل چشم هم خيلي مهم است. يكي از اشتباه‌هايي كه خانم‌ها در كشيدن خط چشم انجام مي‌دهند اين است كه بدون در نظر گرفتن اندازه چشم‌شان يك خط پهن با يك دنباله پيكان‌دار مي‌كشند و كار تمام مي‌شود. هميشه خط چشم پهن زيبا نيست. خط چشم پهن چشم‌هاي ريز و كوچك را ريزتر نشان مي‌دهد و نبايد يك قانون براي همه چشم‌ها باشد.

خط چشم پهن با يك دنباله كوتاه به چشم‌هاي درشت و باز كمك مي‌كند گيراتر و جذاب‌تر شوند اما براي چشم‌هاي ريز بايد از خط چشمي نازك با كمي دنباله استفاده كنيد. توجه كنيد؛ فقط كمي دنباله. قرار نيست پشت چشم‌هاي‌تان جاده‌هاي جديدي به رنگ سياه بسازيد. دنباله‌هاي بي‌دليل چشم‌هاي‌تان را يا بيش از حد كشيده مي‌كند يا بي‌دليل برايش حد و مرزي می‌سازد كه اصلا به آن احتياجي ندارد.

خط‌كشي نكنيد

يكي ديگر از اشتباه‌هايي كه مي‌تواند آرایش شما را به يك آرايش بي‌منطق و نامنظم نزديك كند، كشيدن خط زير چشم‌هاست. البته خط زیر چشم هيچ اشكالي ندارد اما اندازه و سايز و البته رنگ آن خيلي مهم است. خط‌هاي پهن چشم‌هاي درشت را برجسته‌تر و چشم‌هاي ريز را ريزتر مي‌كند پس اگر به خط زير چشم علاقه داريد و به هيچ‌وجه نمي‌توانيد از اين قسمت بگذريد، اول به رنگ سايه‌تان توجه كنيد. اگر سايه شما يك رنگ و دودي است مي‌توانيد كمي از سايه زير خط مژه‌ها بكشيد و با برس سايه آن را كمرنگ كنيد تا يك هاله كمرنگ از آن زير چشم‌تان بماند و زيبايي آن را چندبرابر كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارایش مال اونی که اعتماد به نفس نداره

    • بدون نام

      آرایش اگه کم و مناسب باشه آراستگیه، ولی آرایش زیاده که برای کوچه و خیابون هم زشته و نشون دهنده اعتماد بنفس کمه ....

    • بدون نام

      آخه آرایش کردن چیه آدم بدون آرایش خوشگلتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج