۲۲۵۴۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اینفوگرافی میزان مصرف اینترنت در کشورها

کارتوگرام جدید مؤسسه اینترنت آکسفورد (OII) تفاوت فاحش میان کشورهای کوچک توسعه‌یافته و کشورهای بزرگ درحال‌توسعه در میزان استفاده از اینترنت را به‌خوبی نشان می‌دهد.

وب سایت نیکو - رضا شمس: کارتوگرام جدید مؤسسه اینترنت آکسفورد (OII) تفاوت فاحش میان کشورهای کوچک توسعه‌یافته و کشورهای بزرگ درحال‌توسعه در میزان استفاده از اینترنت را به‌خوبی نشان می‌دهد.

اینفوگرافی میزان مصرف اینترنت در کشورها

کارتوگرام یک نقشه است که در آن بعضی از متغیرهای موضوعی جایگزین مساحت یا فاصله می‌شوند. درنتیجه هندسه یا فضای نقشه دچار اعوجاج می‌شود تا بتواند این اطلاعات جایگزین را به‌صورت بصری نمایش دهد. در این کارتوگرام نیز مساحت کشورها بر اساس تعداد کاربران اینترنت نسبت به کل جمعیت کشور، کوچک یا بزرگ و رنگ آن‌ها نیز کم یا زیاد ‌شده است.

بیشترین میزان تغییرات به قاره آسیا مربوط می‌شود. چین با ۴۰ تا ۶۰ درصد کاربران اینترنت حدود سه‌چهارم خاک آسیا را فراگرفته است. روسیه دوسوم مساحت خود را از دست داده و از انگلستان کوچک‌تر شده است. در هند با سهم صفر تا ۲۰ درصدی کاربران اینترنت تغییری در مساحت به وجود نیامده است.

غول‌های استفاده از اینترنت ژاپن، هلند، کره جنوبی، تایوان، امارات و پورتوریکو هستند. در اکثر کشورهای اروپایی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از شهروندان جزو کاربران اینترنت هستند؛ اما در ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، ایرلند و برخی دیگر از کشورهای جنوبی، این میزان در حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد است.

در برخی کشورهای آفریقایی نیز کمی رنگ به چشم ‌می‌خورد. در نیجریه، سودان، کنیا، نیجر، مالی و بورکینافاسو ۲۰ تا ۴۰ درصد از شهروندان جزو کاربران اینترنت هستند. مصر، زیمباوه، مراکش و تونس در محدود ۴۰ تا ۶۰ درصدی قرار می‌گیرند.

کشورهایی که تعداد کاربران اینترنت در آن‌ها کمتر از ۴۷۰ هزار نفر است از نقشه حذف شده‌اند.

این کارتوگرام با استفاده از اطلاعات بانک جهانی که از دهه ۹۰ میلادی ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای مختلف را اندازه‌گیری کرده، تهیه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج