جاباما
۲۲۵۶۲۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

این موفقیت چشمگیر و بی سابقه طی یک شب رخ نداده، بلکه نتیجه کلی بیش از ۳۰ سال عرضه محصولات رایانه ای نوآورانه با طراحی فوق العاده بوده که بخش اعظم آن زیر نظر استیو جابز و تنی چند از ذهن های خلاق اپل رخ داده است.

خبرگزاری عصرایران: در حال حاضر، اپل در میان شرکت های فناوری یکه تازی می کند. از زمان تاسیس این شرکت در گاراژ خانه استیو جابز به سال ۱۹۷۶، اپل به رشد خود ادامه داده و امروز عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را در اختیار دارد. البته این موفقیت چشمگیر و بی سابقه طی یک شب رخ نداده، بلکه نتیجه کلی بیش از ۳۰ سال عرضه محصولات رایانه ای نوآورانه با طراحی فوق العاده بوده که بخش اعظم آن زیر نظر استیو جابز و تنی چند از ذهن های خلاق اپل رخ داده است.

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

اگرچه تمامی محصولات عرضه شده توسط اپل فروش بالا را در بازار تجربه نکرده اند، اما هنگامی که عرضه محصول موفق مد نظر قرار می گیرد، اپل میانگین خوبی را حفظ کرده است. از اپل II تا آی‌پد مینی در ادامه چند محصول که اپل را به شرکت فناوری دوست داشتنی امروز مبدل کرده اند را معرفی می کنیم.

آوریل ۱۹۷۷: اپل II

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

اپل II توسط استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، طراحی شده بود. این رایانه عنوان نخستین محصول محبوب و موفق اپل را از آن خود کرد. این سیستم ۸ بیتی دارای گرافیک رنگی و یک درایو دیسک فلاپی بود که به نام دیسک II شناخته می شد.

ژانویه ۱۹۸۴: رایانه شخصی مکینتاش

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

نخستین مدل خط تولید رایانه های شخصی مکینتاش و نخستین دسکتاپ مجهز به رابط کاربری گرافیکی (GUI) و یک ماوس به شکل گیری طراحی کاربرپسند منجر شد که ویژگی بسیاری از محصولات اپل محسوب می شود.

اکتبر ۱۹۹۸: رایانه رومیزی آی‌مک G۳

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

آی‌مک G۳ نخستین رایانه عرضه شده پس از بازگشت مجدد استیو جابز به اپل بود که به واسطه قاب های رنگی و شفاف و طراحی غیر معمول همه در یکی خود شناخته شده بود. در آی‌مک استفاده از درایو دیسک فلاپی کنار گذاشته شد و درگاه های یواس‌بی اضافه شدند. آی‌مک نخستین محصول اپل بود که از پیشوند "آی" (i) در نام خود استفاده می کرد و همچنین نخستین محصول این شرکت بود که توسط جانی آیو، طراح صنعتی مشهور، طراحی شده بود.

اکتبر ۲۰۰۱: آی‌پاد

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

آی‌پاد نخستین پخش کننده مدیا قابل حمل اپل بود. این محصول به نمایشگر LCD سیاه و سفید و پنج گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز شده بود. آی‌پاد با هدفون های سفید نمادین اپل همراهی می شد. آی‌پاد در کنار فروشگاه موسیقی دیجیتالی آی‌تونز انقلابی در چگونگی خرید موسیقی توسط مصرف کنندگان ایجاد کرد.

ژانویه ۲۰۰۷: آی‌فون

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

بنابر جدیدترین گزارش ها، خط تولید تلفن های هوشمند آی‌فون بیش از نیمی از درآمد سالانه اپل را تامین می کنذ. آی‌فون با اختلاف بسیاری موفق‌ترین محصول اپل محسوب می شود. گوشی هوشمند اپل با رابط کاربری وابسته به نمایشگر لمسی خازنی صنعت تلفن همراه را دوباره شکل داد. اگرچه امروز تلفن های هوشمند بسیاری با نمایشگر لمسی در بازار موجود هستند اما آی‌فون همچنان به عنوان استاندارد طلایی دستگاه های موبایل برای بسیاری از مصرف کنندگان در نظر گرفته می شود.

ژانویه ۲۰۰۸: مک بوک ایر

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

مک بوک ایر به عنوان نسخه رده بالایی از رایانه های کم هزینه مک بوک اپل روانه بازار شد و نخستین رایانه این شرکت بود که امکان استفاده از درایو حالت جامد را ارائه می کرد. بدنه فلزی با ضخامت کم این محصول به محبوب شدن نوت بوک های فوق سبک کمک کرد. در زمان معرفی مک بوک ایر در سال ۲۰۰۸، استیو جایز اعلام کرد که نازک‌ترین نوت بوک جهان را بدون قربانی کردن صفحه کلید اندازه کامل یا نمایشگر ۱۳ اینچی اندازه کامل تولید کرده ایم.

آوریل ۲۰۱۰: آی‌پد

محصولاتی که چهره موفق اپل را شکل دادند

اپل با معرفی نخستین آی‌پد در سال ۲۰۱۰ اساسا بازار تبلت را شکل داد و از آن زمان بر این بازار مسلط بوده است. نسخه ارجینال آی‌پد به نمایشگر لمسی ۹.۷ اینچی مجهز شده بود که برای مشاهده محتوای مدیا ایده‌آل بود. در سال ۲۰۱۲، اپل نسخه ۷.۹ اینچی آی‌پد به نام آی‌پد مینی را نیز عرضه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج