۲۲۵۶۵۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

فیلم «زمستان است» به کارگردانی و تهیه کنندگی «سپیده میرحسینی» هفته گذشته در تهران کلید خورد.

خبرگزاری ایسنا: هفته گذشته اولین فیلم سینمایی‌اش را در لوکیشنی در شهر تهران مقابل دوبین برد.

«سپیده میرحسینی» در خصوص این فیلم می گوید:«زمستان است»؛ در قالب یک داستان خطی، روابط سرد یک خانواده سه نفره (پدر و مادر و فرزند) را در طبقه متوسط جامعه روایت می‌کند؛ خانواده‌ای که در آن فرزند نقش اتصال میان دو کاغذ سیاه و سفید را بازی می‌کند و تمام تلاشش را برای حفظ بنیان خانواده به کار می‌گیرد.

وی درباره انتخاب این فیلم‌نامه‌ با موضوع اجتماعی می افزاید: فضای این فیلم نامه به دلیل تاکید بر تصویر و نداشتن دیالوگ، اتمسفر خاصی را برای روایت ارتباطات این روزهای آدم‌های جامعه ما فراهم می آورد و سردی روابط میان اعضای خانواده هم در المان‌های موجود در کارگردانی، بازی و گریم لحاظ شده است.

میرحسینی در خصوص ریشه‌های آسیب شناسانه فیلم تاکید می‌کند: «زمستان است»؛ روایتگر مشکلات خانوادگی، طلاق و بی‌توجهی به فرزندان در اقشار مختلف جامعه است، اینکه فرزندان بیشترین آسیب را در این درگیری‌های خانودگی متحمل می‌شوند.

وی می‌افزاید: تلاش ما در این جهت بوده است که خانواده‌ها را از این مسئله آگاه کنیم که گاه با درگیریهایشان، امکان حیاتی شاد را از فرزندان می‌گیرند و تمام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهند.

کارگردان فیلم «زمستان است» با اشاره به موسیقی این فیلم ادامه می دهد: به دلیل صامت بودن فیلم، تلاش کردیم انرژی تصویر را با استفاده از موسیقی تاثیرگذار، افزایش دهیم.

«سپیده میرحسینی» پیش از این سابقه ساخت فیلم مستند «بهشت گمشده» و همچنین نگارش نمایش نامه را داشته است.

دیگر عوامل فیلم «زمستان است» عبارتند از؛ دستیار کارگردان: ابراهیم حاتمی، بازیگران: بهرام عباسی فرد، فرزانه قاسمی و بردیا معینی، جلوه های ویژه: فربد جلالی، منشی صحنه: لیلا جمشیدی، تصویربردار: حامد حسینی، گریمور: پروین نویدی، تدارکات و حمل و نقل: حامد افشار، طراحی صحنه و لباس: سپیده میرحسینی و عکاس: یوسف عبدالرضایی.

«گروه تئاتر گیتی همچون دوره‌های گذشته برای حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر وارد میدان شده تا بتواند به نوبه خود در این راه مفید واقع شود.»

به نقل از روابط عمومی این گروه نمایشی؛ هموطنان نوع‌دوست و خیّر برای حمایت از این اقدام انسان‌دوستانه می توانند از طریق درگاهِ ایجاد شده در سایت "تیوال" و انتخاب گزینه‌" پرداختِ همت عالی، بدون خرید بلیت" به این فعالیت اجتماعی پیوسته و یاری رسان عزیزان هنرمند بیمار تئاتر باشند.

جعفری کارگردان این رپرتوار نمایشنامه‌خوانی و مؤسس گروه تیاترگیتی در خصوص گسترش حمایت‌های مردمی برای یاری رساندن به هنرمندان بیمار تئاترگفت: «مردم ما شریف هستند و با شرافت زندگی می‌کنند، اما متأسفانه کسی به فکر ارتقا دادن کیفیت سطح زندگی، معیشت و بهداشت آنها نیست. در چند ماه اخیر سونامی سرطان و بیماری‌های جور و واجوری که گویا علاجی برای درمان آنها نیست، در خانواده هنرمندان گوی سبقت را برای از میان بردن عزیزان ربوده است و این مسئله بسیار دردناک است. با دست روی دست گذاشتن مشکلات حل نمی‌شود و معجزه‌ای رخ نمی‌دهد. همه باید احساس مسئولیت کنند و نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت نباشند. گروه تئاتر گیتی همچون دوره‌های گذشته برای حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر وارد میدان شده تا بتواند به نوبه خود در این راه مفید واقع شود.»

وی گفت:«به عنوان سرپرست و کارگردان این پروژه از تمامی مسئولان و تصمیم‌گیران کلان فرهنگی و افراد تأثیرگذار در دولت و بخش‌های مختلف دیگر جامعه می‌خواهم که در این برنامه‌ها شرکت کنید و با حمایت‌های معنوی و مادی خود با ما همراه شوید، چراکه اگر مردم و مسئولان در این قِسم از کارهای عام‌المنفعه شرکت کنند و در کنار هم باشند، می‌توان به تزریق امید در جامعه برای رسیدن به فردایی روشن، امیدوار بود.»

رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی از ۲۶ تیر تا اول شهریورماه ساعت ۲۱ در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این رپرتوار نمایشنامه‌های «آنتیگونه»، «مکبث»، «باغ آلبالو»، «عروسی خون»، «شازده کوچولو»، «چه کسی از ویرجینیاوولف می‌ترسد؟»، «عنکبوتی در زخم» و «آخرین گودو» خوانش می‌شوند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این هفت اثر می‌توانند به سایت تیوال www.tiwall.com مراجعه کنند.

حمایت شبکه مستند از جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید

پیرو مذاکرات مدیران جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید و مسئولان شبکه مستند سیما، این شبکه حمایت خود را از جشنواره خورشید اعلام کرد.

شبکه مستند سیما با پخش تیزر و فراخوان جشنواره، ساخت برنامه های ترکیبی و معرفی برنامه‌ها و ابعاد جشنواره در ویژه برنامه نردبان که مختص فیلم های کوتاه است، با پوشش رسانه‌ای جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، از برگزاری پنجمین دوره این جشنواره حمایت می کند.

برنامه نردبان که به نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند و نقد و بررسی کارشناسانه این آثار می پردازد، بزودی میزبان آثار جشنواره خورشید خواهد بود.

بیشترین میزان پخش آثار در شبکه مستند سیما، به موضوعات علمی ، فنی و اجتماعی اختصاص دارد و اطلاع رسانی و آگاهسازی مخاطب در این شبکه در قالب ساختارهای مختلف بویژه مستند انجام می شود.

«پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» به‌عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

حضور کشورهای آسیایی در جشنواره فیلم یاس

در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ویدیویی یاس، مسابقه چشم‌انداز آسیا به بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره افزوده شد.

به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس، این جشنواره در دو دوره گذشته، در ۵ بخش مسابقه ایران، ، مسابقه فیلم‌های پویانمایی بلند، مسابقه سینما- ویدیو، مسابقه طرح و ایده فیلم‌نامه، مسابقه مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی و مسابقه بین‌الملل برگزار می‌شد که امسال چشم‌انداز آسیا به بخش مسابقه بین‌الملل اضافه شد.

بخش مسابقه چشم‌انداز آسیا با هدف تمرکز بر روی فیلم‌های بلند داستانی برگزیده و تاثیرگذار در حوزه آسیا و نیز شناسایی کلیه مخاطبین برای تعامل فرهنگی با کشورهای آسیایی به بخش بین‌الملل این جشنواره اضافه شد. در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره به آثار مسابقه چشم‌انداز آسیا جایزه و تندیس یاس زرین به بهترین فیلم، فیلمنامه و کارگردانی تعلق خواهد گرفت.

مؤسسه رسانه‌های تصویری در سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" با حمایت سازمان سینمایی و مشارکت استانداری مازندران، سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس را با هدف تشویق فیلم‌سازان و تقدیر از سازندگانی که مبادرت به تولید آثاری با مضامین اسلامی و ملی نموده‌اند، برگزار می‌کند.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج