۲۲۵۶۶۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نگران دوران پس از توافق و رفع تحریم هستیم

رحمانی: آغاز تولید سمند در تبریز

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز خط تولید سمند در تبریز خبر داد و گفت: برای شرایط پس از تحریم نگرانی‌های زیادی وجود دارد و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که عدم برنامه‌ریزی موجب افزایش واردات و رکود بیشتر کشور می‌شود...

خبرگزاری فارس: رضا رحمانی عصر امروز در جلسه دیدار با صنعتگران آذربایجان‌شرقی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جلسه میان صنعتگران و مسئولان باید برای رسیدن به یک دید مشترک باید ادامه داشته باشد، اظهار داشت: وضعیت آذربایجان‌شرقی در زمینه صنعت کشور از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است و در برخی استان‌ها ۸۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور در سال‌های گذشته شرایط خوبی را نداشت و در زمینه توسعه‌ای تا منفی ۱۲ درصد نیز داشته‌ایم و در حال حاضر باید بر ظرفیت‌های موجود تکیه کنیم.

* میانگین سرمایه‌گذاری صنعتی دولت در آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از میانگین کشوری است

وی ادامه داد: میانگین سرمایه‌گذاری صنعتی دولت در آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و رتبه دوم صنعتی استان در سال ۵۶ به رتبه ۱۷ در دهه ۸۰ رسیده است

* برخی در آذربایجان‌شرقی مانع سرمایه‌گذاری می‌شوند

رحمانی گفت: باید عمده مشکلات را در استان و توسط همین ظرفیت‌ها برطرف کنیم ولی متاسفانه در داخل استان برخی مسئولان با مشکل‌آفرینی و پرونده‌سازی برای همدیگر مانع از سرمایه‌گذاری می‌شوند و حتی برای برخی نمایندگان که در حال تلاش برای حل مشکلات صنعتگران هستند شایعه‌سازی و پرونده‌سازی می‌کنند.

وی بر مشارکت بیشتر فعالان صنعتی استان در انجمن‌های صنعتی کشور تاکید کرد و عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر مشارکت‌های فعالان استان در زمینه انجمن‌ها کمرنگ شده و این در حالی است که بخش خصوصی باید به عنوان ضلع سوم توسعه حضوری مستمر و قوی داشته باشد.

* محور توسعه آذربایجان‌شرقی بخش خصوصی است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند در برخی استان‌های توسعه یافته کشور محور توسعه سرمایه‌گذاری دولتی است اما در آذربایجان شرقی محوریت با نقش‌آفرینی موثر بخش خصوصی بوده و در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان تبریز و استان حضوری قوی در حمایت از صنعت و توسعه استان خواهند داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای شرایط پس از تحریم نگرانی‌های زیادی وجود دارد و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که عدم برنامه‌ریزی موجب افزایش واردات و رکود بیشتر کشور خواهد شد.

* با وجود صنایع پیشرفته استفاده از صنایع چینی توجیهی ندارد

رحمانی اضافه کرد: در زمینه ورود صنایع باید به سراغ مبدا برویم و دنبال کالای بی‌کیفیت جنسی نباشیم چرا که با وجود صنایع پیشرفته استفاده از صنایع چینی توجیهی ندارد.

* آغاز خط تولید سمند در تبریز

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه خودرو و تولید قطعات خودرو در استان پیگیری‌های زیادی داشته‌ایم تا در حال حاضر خط تولید سمند در تبریز آغاز شود و در روزهای آتی مراسم بهره‌برداری برگزار می‌شود.

وی افزود: تولید خودروهای جدید نیز در استان آغاز می‌شود تا زنجیره تولید خودرو در استان کامل شود و در ۵ سال گذشته تلاش شده تا هماهنگی میان قطعه‌سازان و ایران خودرو آذربایجان صورت گیرد.

* تولید ۵۰ هزار دستگاه گیربکس در چرخشگر برای ایران خودرو/ تولید موتور بنزینی در ایدم تبریز

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر گیربکس ایران خودرو در چرخشگر به تعداد ۵۰ هزار دستگاه تولید می‌شود و در روزهای آتی نیز ایدم موتور بنزینی تولید می‌شود.

* تولید خودروی اروپایی در تبریز

رحمانی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که خودروی اروپایی در تبریز تولید شود و سمند را هم می‌توانیم به عنوان خودرویی با استاندارد اروپایی در تبریز تولید کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی مانع آفرینی برای صنعتگران نباید صورت گیرد و در زمینه معافیت‌های گمرکی باید حمایت بیشتری لحاظ شود.

وی خواستار رفع موانع صادرات از داخل استان شد و گفت: در سطح ملی می‌توان مشکلات را با وزیران و مدیران مرکزی حل کرد اما در داخل استان برخی موانع ایجاد می‌شود که تاسف‌آور است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در زمینه توسعه صنعتی و معدن نباید مانع آفرینی صورت گیرد و اگر مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌شود می‌توان با نصب دستگاه‌هایی این مشکلات را نیز حل کرد.

رحمانی ادامه داد: باید به یک فهم مشترکی برسیم و صنعتگران نیز میزان آلاینده بودن صنعت خود را کنترل کنند چرا که محیط زیست نیز متعلق به خودمان است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان دولتی به عنوان یک ضلع مهم در تولید و صنعت وارد کار شوند و مشکلات صنعتگران را برطرف کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج