۲۲۵۶۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قاتل: طلبکار را کشتم تا بدهی‌ ندهم!

مرد افغان که به خاطر بدهی چند میلیونی طلبکار سالخورده را به قتل رساند، با گذشت یک سال از زمان جنایت توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: مرد افغان که به خاطر بدهی چند میلیونی طلبکار سالخورده را به قتل رساند، با گذشت یک سال از زمان جنایت توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

۲۶ شهریور ماه سال ۹۳کشف جسد متعلق به یک پیرمرد حدودا ۶۰ ساله ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۱۶ مولوی اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در محل کشف جسد واقع در خیابان صاحب جم - کوچه حاتمی ( معروف به کوچه مرغی ها و محل خرید و فروش پرندگان توسط افراد دست فروش ) ، مأموران با جسد پیرمردی روبرو شدند که با اصابت ضربات چاقو به سینه ، شکم و پا به قتل رسیده بود .

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی هویت مقتول

با اعلام خبر صحنه قتل به اداره دهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان این اداره در محل جنایت حاضر شده و در بازرسی محتویات لباس های مقتول ، علاوه بر مبلغ ۳ میلیون تومان وجه نقد داخل لباس های مقتول موفق به پیدا کردن مدارک شناسایی (کارت ملی) متعلق به مقتول بنام «قربان» شدند .با شناسایی هویت مقتول ، کارآگاهان اقدام به شناسایی محل سکونت خانواده مقتول در شهرستان کرج کرده و در تحقیقات از آنها اطلاع یافتند که مقتول به عنوان کارگر ساختمانی در شهر کرج مشغول به کار بوده ؛ در ادامه تحقیقات و در بررسی علت حضور مقتول در منطقه مولوی مشخص شد که مقتول در زمینه خرید و فروش حیوانات به ویژه پرندگان نیز فعالیت داشته و به همین علت اقدام به اجاره یک خانه مجردی در محله کوچه مرغی ها کرده و هر هفته ، روزهای پنجشنبه و جمعه برای خرید و فروش پرندگان به این محل مراجعه می کرد .

فرار متهم از کشور

با توجه به شدت ضربات وارد شده به بدن مقتول ، بررسی فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه «انتقام گیری» در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت ؛ لذا شناسایی و تحقیق از دوستان و اطرافیان مقتول در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول با جوانی تبعه افغانستان بنام «جمشید» ( ۳۰ ساله ) در زمینه خرید و فروش پرندگان ارتباط مستمر داشته است .

با شناسایی «جمشید» به عنوان یکی از افراد مرتبط با مقتول ، کارآگاهان به محل کار وی در یک مغازه خیاطی در خیابان مولوی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که همزمان با کشف جسد مقتول ، جمشید به صورت ناگهانی و در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان مرگِ مقتول با صاحب مغازه محل کار ( مغازه خیاطی ) و همچنین صاحبخانه اش تسویه حساب نموده و از طریق مرزهای شرقی کشور و به صورت غیرمجاز از کشور خارج شده است .

دستگیری متهم پس از یک سال فرار از کشور

در شرایطی که رسیدگی به پرونده قتل پیرمرد پرنده فروش همچنان در اداره دهم پلیس آگاهی در دستور کار قرار داشت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده ( جمشید ) به تازگی و مجددا به صورت غیرقانونی به ایران بازگشته و در یک مغازه تولید مانتو ای بار در محدوده میدان شهدای هفتم تیر به عنوان خیاط مشغول بکار شده است .

با شناسایی محل کار جمشید در محدوده میدان شهدای هفتم تیر ، کارآگاهان اداره دهم ۲۶ تیرماه اقدام به دستگیری و انتقال وی به اداره دهم کردند .

اعتراف به جنایت

جمشید در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما نهایتا لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد . جمشید در خصوص انگیزه جنایت خود به کارآگاهان گفت : " مبلغ ۹ میلیون تومان به عنوان قرض از مقتول گرفته بودم ؛ پس از مدتی مقتول درخواست طلب خودش را نمود اما من هربار به بهانه ای این پول را پرداخت نمی کردم تا اینکه همین موضوع باعث اختلاف من با مقتول شد ؛ پس از گذشت مدتی متوجه شدم که مقتول با طرح موضوع طلب خود و عدم بازپرداخت آن از سوی من در بین سایر افرادی که در زمینه خرید و فروش پرندگان فعالیت دارند باعث شده تا آنها معامله ای با من انجام ندهند و این در حالی بود که مقتول نیز فشارش را برای گرفتن پول هر روز افزایش می داد ؛ به همین علت تصمیم گرفتم تا با کشتن او هم خودم را از بازپس دادن پول به مقتول خلاص کنم و هم از مقتول انتقام بگیرم .

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت : با توجه به اطلاع دقیقی که از زمان حضور مقتول در تهران و همچنین محل سکونتش در منطقه مولوی داشتم ، تصمیم به کشتنش گرفتم . حدود ساعتِ ۴:۰۰ شنبه های هر هفته ، مقتول از تهران به کرج باز می گشت تا در محل کارش حاضر شود ؛ روز حادثه ، بیرون از خانه ی مقتول منتظر بودم تا او از خانه خارج شود ؛ زمانیکه مقتول از خانه خارج شد ، خودم را در پشت یک تیر چراغ برق و در تاریکی شب پنهان کردم تا اینکه پس از عبور مقتول از مقابل چراغ برق ، در یک لحظه به سمت مقتول حمله کردم و با چاقو چند ضربه به او زده و به سرعت از محل دور شدم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت : با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهمبرای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج