۲۲۵۷۷۴
۲ نظر
۵۱۵۷
۲ نظر
۵۱۵۷
پ

تسكين درد در سه سوت!

هميشه براي خلاص شدن از دردها و مشكلاتي كه سلامت شما را نشانه گرفته‌اند، نياز به خريد داروهاي گران‌قيمت نیست. گاهي مي‌توانيد تنها با صرف كمتر از ۱۰ هزار تومان، چندين داروي طبيعي را به خانه خود بياوريد.

تسكين درد در سه سوت!
مجله سیب سبز - الناز مظاهري: هميشه براي خلاص شدن از دردها و مشكلاتي كه سلامت شما را نشانه گرفته‌اند، نياز به خريد داروهاي گران‌قيمت نیست. گاهي مي‌توانيد تنها با صرف كمتر از ۱۰ هزار تومان، چندين داروي طبيعي را به خانه خود بياوريد و از مشكلات گوارشي گرفته تا شوره سر و يا عفونت‌هاي داخلي بدنتان را با كمك آنها درمان كنيد. ما در اين مطلب فهرستي از گياهان دارويي را كه هميشه بايد در خانه‌تان داشته‌باشيد تهيه كرده‌ايم. شايد حتي اگر امروز چهار ستون بدنتان سالم است، باز هم بد نباشد كه براي تهيه اين داروها سري به عطاري محله‌تان بزنيد و براي روز مبادا آنها را به خانه بياوريد.

نعناع

درمان كننده عفونت لثه

گياه نعناع انرژي و هوشياري ذهني را افزايش مي‌دهد و سردردهاي آزار‌دهنده‌تان را درمان مي‌كند. نعناع يك انرژي‌زاي طبيعي است كه به‌خاطر ضدباكتري بودنش جان شما را در زمان ابتلا به مسموميت‌هاي غذايي نجات مي‌دهد. اگر دچار بيماري‌هاي گوارشي شده‌ايد، جوشانده نعناع را امتحان كنيد و اگر دندان‌ها و يا لثه‌تان عفونت كرده‌ است، با ضماد نعناع براي برطرف كردن عفونت‌ها تلاش كنيد.

تسكين درد در سه سوت!

اوكاليپتوس

ضدسرفه طبيعي

قدرت اوكاليپتوس در ضد عفوني كردن و باكتري زدايي مثال زدني است. اين گياه مي‌تواند با ورود به مجاري تنفسي، درد‌هاي سينه‌، سرفه، گلو درد و مشكلات سينوس‌هاي‌تان را كمتر كند. اوكاليپتوس مي‌تواند يك اكسپكتورانت باشد و با خاصيت خلط‌آوري‌اش حال شما را بهتر كند. اگر تب کرده‌اید، سرفه امان‌تان را بريده يا اينكه دچار گرفتگي سينوس شده‌‌اید، اوكاليپتوس مي‌تواند نقش يك داروي كامل و طبيعي را براي‌تان بازي كند. گذشته از اين، اين گياه عضلات را هم آرام مي‌كند، تنش را از اعصاب بدنتان مي‌گيرد و نمي‌گذارد كه از درد مفاصل رنج ببريد. اگر دچار درد يا عفونت مثانه شده‌‌ايد، عصاره اوكاليپتوس و يا روغن آن حال شما را بهتر مي‌كند و انرژي از دست رفته را به بدن‌تان برمي‌گرداند.

ليمو

پاك كننده لكه‌هاي صورت

ليمو به‌خاطر ويتامين C و آنتي اكسيدان سرشارش، نه تنها دردهاي شما را تسكين مي‌دهد، بلكه به رها شدن‌تان از بيماري‌هاي مختلف هم كمك مي‌كند. آب ليموترش بهترين دارو براي گلودرد است و غرغره مخلوط ليمو ترش و آب نيم گرم، ورم گلو و گلو درد را برطرف مي‌كند و مي‌تواند بدن شما را ضدعفوني كند. ليمو از پس نابودی انگل‌هايي كه به بدن‌تان حمله كرده‌اند بر‌مي‌آيد و لك‌هايي را كه روي پوست صورت‌تان جاخوش كرده‌اند هم از بين مي‌برد.

روغن درخت چاي

ضدعفوني كننده طبيعي

روغن درخت چاي، هم ضدقارچ است هم ضدويروس و ضدباكتري. پژوهشگران تاكنون خواص ضدميكروبي، ضد انگلي و ضد عفوني كنندگی اين روغن را هم كشف كرده‌اند. اگر پوست‌تان دچار عفونت‌هاي قارچي شده و يا پوست سرتان از خشكي و يا شپش آزرده شده است، سراغ اين روغن برويد. گذشته از اين، براي اينكه خانه‌تان را از باكتري‌ها و قارچ‌ها پاكسازي كنيد، مي‌توانيد در يك اسپري خالي كمي روغن درخت چاي بريزيد و آن را در هوا اسپري كنيد تا محيط خانه‌تان ضدعفوني شود.

بابونه

درمان دردهاي ميگرني

مي‌گويند ميگرن بيماري‌اي است كه نمي‌توان قاطعانه آن را درمان كرد. اما اگر شما هم داروهاي مختلف و درمان‌هاي هزينه‌بر بسياري را امتحان كرده‌ايد، بد نيست اين‌بار سري به عطاري محله‌تان بزنيد و كمي بابونه تهيه كنيد. گفته شده كه اين گياه از پس سردردهاي شديد، ميگرن و يا سردردهاي جزیي روزانه برمي‌آيد. البته خواص بابونه به همين‌جا محدود نمي‌شود؛ كساني كه هر روز دمكرده بابونه مي‌نوشند خارش پوست‌شان از بين مي‌رود و دردهاي گوارشي‌شان هم آرام مي‌شود. گياه بابونه ضدالتهاب است و اگر باردار نيستيد، مي‌توانيد به عنوان يك مسكن طبيعي روي آن حساب كنيد.

اسطو خودوس

ضد افسردگي

اين گياه سيستم عصبي را آرام مي‌كندگذشته از اين، اگر در وان حمام‌تان هر بار چند قطره روغن اسطوخودوس بريزيد يا با اين روغن بدن‌تان را ماساژ دهيد، مي‌توانيد به جوان‌تر شدن پوست‌تان اميدوار شويد. اين گياه باعث تسكين سردرد، ميگرن و تنش‌هاي عصبي هم مي‌شود. اسطوخودوس ضد باكتري است؛ به همين دليل مرهمي عالي براي پوستي كه دچار زخم، آكنه، گزش حشرات، سوختگي، شوره و پوسته شده است به حساب مي‌آيد.

رزماري

تقويت حافظه

اين گياه مي‌تواند ذهن‌تان را هوشيار كند. از طرفی رزماري سيستم آدرنال بدن‌تان را بهبود مي‌دهد و كمك مي‌كند تا با آسم، برونشيت، سردرد، ورم مفاصل و نقرس مبارزه يا از ابتلا به اين بيماري‌ها پيشگيري كنيد. رزماري به تحريك رشد مو و سلامت پوست سرنیز كمك مي‌كند. اگر هم از چاقي رنج مي‌بريد، در كنار انتخاب رژيم غذايي مناسب و ورزش، سراغ رزماري هم برويد. چراكه اين گياه مي‌تواند به كاهش سلوليت كمك كند.

كندر

براي مبتلايان به آرتروز

اگر از آرتريت و ورم مفاصل رنج مي‌بريد، سراغ كندر برويد. كندر از پس درمان مفاصل ورم كرده و يا صدمه ديده برمي‌آيد. كساني كه به آرتروز دچار هستند، مي‌توانند اين گياه را در برنامه غذايي‌شان جا دهند و پس از گذشت سه ماه شاهد تاثير شگفت‌انگيز آن باشند. البته خانم‌هاي باردار بدون مشورت با پزشك‌شان نبايد سراغ مصرف اين گياه بروند.

تسكين درد در سه سوت!

روغن كرچك

شاداب كننده

روغن كرچك مي‌تواند گردش خون را در بافت‌هاي زير پوست بيشتر كند و به همين دليل باعث شادابي پوست شما می‌شود. اين روغن براي تحريك كبد، تسكين درد، افزايش گردش خون در لنف‌ها، كاهش التهاب بافت‌هاي بدن و بهبود كاركرد دستگاه گوارش مي‌تواند موثر باشد. روغن كرچك در درمان التهاب كيسه صفرا و بيماري صرع موثر است ونمي‌گذارد كه كبدتان از كار بيفتد.

مريم گلي

ضدعرقي براي تابستان

اگر تعريق بيش از اندازه در تابستان آزارتان مي‌دهد، سراغ مريم‌گلي برويد. اين گياه گذشته از خاصيت ضدعرقش، مي‌تواند گلودرد را تسكين دهد و مخاط را هم التيام بخشد. اگر در روزهايي كه احساس تورم و درد در ناحيه گلو مي‌كنيد، جوشانده مريم گلي غرغره كنيد تا حال‌تان بهتر شود. البته استفاده از اين گياه براي خانم‌هاي باردار و يا خانم‌هايي كه فرزندشان را از شير خود تغذيه مي‌كنند، مگر با تجويز پزشك ممنوع است.

نعناع فلفلي

داروي آفت‌كشي

كمك گرفتن از نعنا فلفلي، يك راه فوري و قطعي براي درمان آفت‌هاست. اين گياه نه تنها آفت‌هاي دهان‌تان را از بين مي‌برد، بلكه درد ناشي از آنها را هم تسكين مي‌دهد. البته در صورتي كه گذشته از آفت لثه و دهان‌تان به دندان‌درد هم دچار شده‌ايد، مي‌توانيد كمي از نعنافلفلي را با آويشن و چوب ميخك مخلوط كنيد و يك تکه پنبه را به جوشانده‌اي كه با اين مواد تهيه كرده‌ايد آغشته کنید و روي قسمت دردناك دهان‌تان بگذاريد. البته مراقب باشيد كه بيش از اندازه از اين جوشانده استفاده نكنيد و اگر آفت تنها مشكلي كه شما را آزار مي‌دهد نيست، لااقل يك‌روز بعد از آرام كردن دندان دردتان با آن، سراغ متخصص برويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      با سلام لطفا طرز استفاده از کندر برای تسکین آرتریت را برای من ارسال نمائید.

    • اذر

      ولی از قدیم گفته اند اگر می خواهی فرزند زیبا داشته باشی کندر بخورید ولی حالا میگن خانم باردار برای خوردن کندر با پزشک مشورت کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج