۲۲۵۸۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

گیتی خامنه جهانگرد شد

گیتی خامنه در مستند "میراث ایران"، بعنوان یک جهانگرد میراث تمدن و فرهنگ شمال غرب کشور را برای بینندگان شبکه جهانی سحر روایت می‌کند.

خبرگزاری مهر: گیتی خامنه در مستند "میراث ایران"، بعنوان یک جهانگرد میراث تمدن و فرهنگ شمال غرب کشور را برای بینندگان شبکه جهانی سحر روایت می‌کند.

گیتی خامنه در این مستند که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی افسانه مهربانی برای سیمای فرانسوی شبکه سحر تولید شده، برای اولین‌بار در چهره‌ای جدید و در نقش یک ایرانی جهانگرد ظاهر می‌شود که پس از سال‌ها دوری از وطن به سرزمین مادری‌اش سفر می‌کند تا به مرور ناشناخته‌های تاریخ و فرهنگ کشورش و ترسیم زوایایی بدیع از این زیبایی‌ها برای غیرایرانیان، کشورش را به آنها بشناساند.

این چهره محبوب و خاطره‌انگیز اجرا در سال‌های پس از انقلاب، که در "میراث ایران" علاوه‌بر نویسندگی متن، به گویندگی نسخه فارسی "میراث ایران" و همچنین حضور تصویری به‌عنوان راوی پرداخته است، در این باره به خبرنگار مهر گفت: همکاری من با "میراث ایران" بیش از هر چیز به یک پیشینه عاطفی و دوستی ارزشمند با تهیه‌کننده برنامه و اطلاع ایشان از علاقمندی فوق‌العاده من به سفر باز می‌گردد.

بعد از نگارش متن، وی از من خواست تا فردی را برای خواندن متن در این مستند معرفی کنم. بعد از من خواسته شد متن‌ها را بخوانم تا برای انتخاب نریتور از آن به‌عنوان صدای شاهد استفاده کنند. سپس پیشنهاد بازی در این کار مطرح شد که مانند تمام پیشنهادهای دیگر در زمینه نقش آفرینی بنابر دلایل خاص خودم رد کردم.

خامنه ادامه داد: در مرحله بعد باز هم تهیه‌کننده پیشنهاد کرد که بخش‌های مربوط به خانه راوی این مستند در خارج از کشور را در منزل من تصویربرداری کنند و پس از آن تصاویر مربوط به خانه راوی در ایران گرفته شد و به این ترتیب با اینکه از بازیگری گریزانم، اما از آنجا که این کار فرصت بسیار خوبی برای ادای دین به تاریخ و فرهنگ ایران عزیز بود، خیلی آرام اما به طور کامل درگیر این پروژه شدم. در واقع کارگردان "میراث ایران" از سابقه و علاقه من به جهانگردی، به این نتیجه رسید که قصه را از زبان من و بر اساس ارتباط عاطفی میان من و دوستم "آنی" بیان کند.

گیتی خامنه جهانگرد شد

وی از حضور در این مستند به عنوان یک تجربه عالی یاد کرده و افزود: در این کار من آزاد بودم و با کمک عوامل تولید، فضایی صمیمانه شکل گرفت. این کار حجم وسیعی از اطلاعات در مورد ایران و زیبایی‌هایش را در فضایی دوستانه و صمیمی به مخاطب ارائه می‌دهد.

نویسنده و راوی "میراث ایران"، در این مجموعه، دیده‌ها و یافته‌های خود از میراث فرهنگی و تاریخی و زندگی مردم سه استان اردبیل، کردستان و آذربایجان غربی را روایت می‌کند.

وی درباره شخصیت "آنی" که هر روز به بیان تجارب جالب خود درباره گوشه‌گوشه این سه استان دیدنی ایران، برای او می‌پردازد، گفت: من دوست بسیار خوبی به نام "آنی" دارم که در سال‌های دوری از وطن همیشه همراه خوبی برایم بوده است و همین حالا هم یکی از بهترین دوستان من به شمار می‌رود. بنا بر این به پیشنهاد تهیه‌کننده، آنچه را که در سفر به مناطق شمال غرب کشور می‌بینم به عنوان یک ایرانی جهانگرد که برای اولین بار می‌خواهد تمدن و وطن خود را به شکلی اساسی و عمیق بشناسد و بشناساند، برای آنی توصیف می‌کنم.

خامنه که به تازگی مستند "آبی تر از آسمان" وی که در آمریکا ساخته شده است، در معرض دید بینندگان داخلی تلویزیون قرار گرفت، مستند "میراث ایران" را با عنوان اثری سرشار از حس عاطفی قوی و پر از اطلاعات مفید برای مخاطب توصیف کرده و گفت: همیشه در همه جای دنیا افرادی هستند که دیدگاه و دنیای درونی عمیق و وسیعی داشته و کنجکاو هستند که اطلاعات بیشتر و ژرف‌تری از ایران کسب کنند. این برنامه در واقع زمینه بسیار خوبی برای این گونه افراد است تا تصویر مستند و واقعی از ایران ببیند و از دیگر سو تاثیر خوبی در تغییر ذهنیت مردم کشورهای دیگر نسبت به ایران خواهد داشت.

مجری سال‌های دور برنامه کودک و نوجوان تلویزیون از علاقه وافر خود به قالب مستند یاد کرده و افزود: به نوعی به کارهای مستند بیش از داستانی علاقه دارم، زیرا در کار مستند می توان جذابیت‌هایی از زندگی واقعی افراد و دنیای اطراف را کشف کرد و نشان داد که در کار داستانی باید آن را خلق کرد و این مسئله، جذابیت کار مستند را افزون می‌کند.

ضمن اینکه چنین برنامه‌هایی می‌تواند بستر مناسبی را فراهم کند تا با وجود تفاوت‌ها، ارتباط خوبی میان انسان‌ها از رنگ‌ها، زبان‌ها، نژادها و فرهنگ های مختلف برقرار شود و احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری میان آنها به وجود آید.

"میراث ایران" در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده و هم اکنون آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. این مجموعه مستند علاوه بر پخش از سیمای فرانسوی شبکه سحر و دیگر سیماهای این شبکه به احتمال زیاد از یکی از شبکه‌های داخلی نیز پخش خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سلام شماهاهم هان؟!یه روز مینویسین به امریکا رفت روزبعد.....؟!اخرش نه این درسته نه اون؟!چون ایرانگردی باجهانگردی فرق داره؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج