۲۲۶۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

جدول نرخ ویزیت برخی پزشکان شهر تهران

برای اینکه از نرخ واقعی ویزیت ها مطلع شویم به مناطق مختلف شهر سر زدیم و نرخ خدمات پزشکی آنها را جویا شدیم

جدول نرخ ویزیت برخی پزشکان شهر تهران

هفت صبح: اگر نگاهی به نرخ های مصوب سازمان نظام پزشکی کنید، فوراً متوجه می شوید این رقم ها با آنچه در شهر و مطب پزشکان دیده اید، تفاوت قابل توجهی دارد. برای اینکه از نرخ واقعی ویزیت ها مطلع شویم به مناطق مختلف شهر سر زدیم و نرخ خدمات پزشکی آنها را جویا شدیم. با وجود آنکه نرخ ویزیت پزشکان متخصص 13 هزار تومان و فوق تخصص 16 هزار تومان تعیین شده اما در حال حاضر کمتر پزشک متخصص یا فوق تخصصی در سطح شهر وجود دارد که کمتر از 20 یا 25 هزار تومان ویزیت دریافت کند اما خود پزشکان درباره این تفاوت فاحش قیمت ها چه می گویند؟

یکی از پزشکان متخصص گفت: «ما اصلا مجبور نیستیم قیمت های نظام پزشکی را اعمال کنیم چون در کار ما نمی تواند اجباری باشد. اگر قرار باشد این کار انجام شود، باید نرخ ها حتی دقیقه ای محاسبه شود وگرنه ما مثلا مریضی که نیم ساعت درمانش وقت لازم دارد را یک روزه درمان نمی کنیم. درمان را در دو روز انجام می دهم و هر بار 15 دقیقه کار می کنیم!»

برخی پزشکان هم در توجیه این مسئله از مسئولیت شانه خالی می کنند و می گویند بهترین راه حل این است که خدماتی که بیمه ارایه می دهد، تقویت شود و با به حداقل رسیدن رابطه بیمار و پزشک جای هیچی حرف و حدیثی باقی نماند.

یکی از پزشکان هم توجیه جالبی درباره بالا بودن نرخ تعرفه های خودش دارد: «پزشکان سال ها زحمت می کشند و شبانه روز درس می خوانند، از سد محکمی به نام کنکور رد می شوند و در دوران دانشجویی خود تماما مشغول مطالعه هستند، آن وقت ویزیت پزشک عمومی باید هشت هزار تومان باشد؟!»


قیمت

نوع تخصص

آدرس مطب

20 هزار تومان

متخصص قلب

مرزداران

20 هزار تومان

متخصص کودکان

گیشا

25 هزار تومان

متخصص پوست و مو و زیبایی

سه راه توانیر

25 هزار تومان

فوق تخصص مغز و اعصاب

ولیعصر

30 هزار تومان

فوق تخصص چشم پزشکی

ملاصدرا

30 هزار تومان

متخصص ریه

سهروردی

40 هزار تومان

متخصص ستون فقرات

جردن

60 هزار تومان

متخصص تغذیه

خیابان دربند

30 دقیقه - 60 هزار تومان

روانشناس بالینی

فتحی شقاقی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اين كه بيمه هاي ايران عادت كردند يارانه درمان إز جيب دكتر ها برداخت بشه اصلا تقصير دكتر ها نيست٠

      پاسخ ها

      • مصطفی

        شاید دوباره دولت نظیر رژیم پیشین مجبور به وارد کردن دکتر از هند ، پاکستان ، فیلیپین ، بنگلادش و ... بشود چون در ایران توهم دکتر شدن و زندگی فوق العاده داشتن جزو آرزوی های به یقین تبدیل شده است .

    • goli

      من هم با نظر اون پزشکی که گفته بودند بیمه باید درصد بیشتری از هزینه ها رو بده صد در صد موافقم. الان بیمه ها دارن تازه پول خرداد ماه ( یک سال قبل) رو به حساب پزشکان میریزند! به نظر من قیمت ویزیت ها عادلانه نیست و باید در نظر گرفته بشه که در مشاغلی مانند پزشکی مسایلی مانند سو کردن هم وجود داره در حالی که در مشاغل دیگه به اینصورت نیست. پدر من پزشک هست و با مسایل پزشکان از نزدیک آشنا هستم و معتقدم بیمه باید از مریضها حمایت کنه و بار مالی اونها رو به دوش بکشه نه اینکه همه پزشکها رو متهم کنیم به پول زیاد گرفتن ! بد نیست در آمد پزشکها رو با درآمد آرایشگاههای زنانه در تهرانکه خیلی از اونها مالیات هم نمیدن مقایسه کنید تا بفهمید که وقتی یک پزشک میگه من حداقل 7 سال درس خوندم و ویزیتم 8000 تومن هست یعنی چی!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سو کردن هم وجود داره ?!!!! kosh kojast man nadidim?!!

    • Shiraz

      In nerkhe visita dar barabare zahmate omraneye pezeshk va az khodgozashtegish hiche bayad 2barabare inam bashe baghie koja hastan vaghti pezeshk tamame javooni va khanevadasho fadaye pezeshki mikone?badam sarokale zadan be ye seri adame....

    • عاطفه

      تازه این که خوبه من دتری سراغ دارم که ویزیتش 120 هزار تومنه تازه به شما رسید 12 هزار تومنی میده ای بابا .............

    • علی

      برای چنین جامعه ای باید متاسف بود . حقیقتا باید متاسف بود که چرا ویزیت یک پزشک که جوانی و نشاط خود را صرف تحصیل و علم آموزی و شب بیداری کرده آنقدر سنگین می آید ولی پول اپیلاسیون ۱۸۰۰۰ تومانی خانم ها به چشم نمی آید !!!!

    • محمد

      خیلی مسخره بود!!!! معلومه یه ادم بی سواد این مقایسه رو انجام داده!! چطور مممکنه مشاغل مختلف رو با هم بر اساس منطقه کاری قیاس کرد؟

    • بدون نام

      ویران باد این مملکت. ممنون آقا مصطفی (پاسخ دهنده به نفر اول): در ایران توهم دکتر شدن و زندگی فوق العاده داشتن جزو آرزوی های به یقین تبدیل شده است

    • سبحان

      سلام به تمام دوستان گرامی من خودم پزشکم ولی به نظر بنده هر کسی اولاز همه لذت و ارضای روحی وروانی خدشو در نظر داره . من از درس لذت میبرم نه از فوتبال . ولی با توجه به مراتبی که در تمام جهان حاکم است بهتر است احترام را در بعضی موارد در نظر گرفت. نکته دوم با توجه به اینکه پزشکی با سلامت جامعه سروکار دارد باید تعرفه ها وویزیتها طوری باشد که افکار نامساعد در فکر کسی خطور نکند ( مثل حقوق فعلی شاغلین اداره دارایی) . بدرود
      فروهر نگهدارتان باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج