۲۲۶۲۴۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شناسایی پیام‌های هم گروهی‌ها در facebook

پس از تغییراتی که فیس بوک در طراحی لوگوی این پرتال انجام داد و قابلیت مدیریت تنظیمان نیوز فید خود را به کاربرانش سپرد، اخیراً، غول شبکه‌های اجتماعی، ظرفیت جدیدی را در سکوت رسانه ای راه اندازی کرده است. به نظر می‌رسد این آپشن جدید، امکان شناسایی گروهی که کاربران ناشناس از آن برای ارسال پیام استفاده می‌کنند را فراهم می‌کند.

شناسایی پیام‌های هم گروهی‌ها در facebook



برترین ها: غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت، اخیراً قابلیت جدیدی را در محیط تعاملی این شبکه پر مخاطب ارائه کرده است که به کاربران امکان می هد تا پیام‌های جدیدی که از کاربران ناشناس دریافت می‌کنند، شناسایی کنند. قابلیت شناسایی پیام‌های جدید از کاربران ناشناس، فرصتی است برای فهمیدن منبعی که یک کاربران شما را از آن صفحه یا گروه پیدا کرده و ارسال پیام انجام داده‌اند.

قابلیت جدیدی که فیس بوک در بخش تبادل پیام‌های این پرتال ارائه کرده است، قابلیت رهگیری و شناسایی منبع ارسال کننده پیام و دریافت کننده آن را تسریع و تسهیل می‌کند. تا پیش از این، اگر کاربری که در زمره دوستان شما نبود، به شما پیامی ارسال می‌کرد، این پیام در فولدر Inbox شما یا other ذخیره می‌شد و شما متوجه نمی‌شدید که از طریق کدام صفحه یا گروه در شبکه فیس بوک، این کاربر ناشناس شمارا پیدا کرده و نسبت به ارسال پیام اقدام کرده است. معمولااین قضیه، سردرگمی و تصور بدی را در کاربر دریافت کننده پیام از کاربر ناشناس unknown، ایجاد می‌کرد.

البته، بر طبق سیستم جدیدی که چند سالی است در فیس بوک باب شده است، در صورتی که شخصی با کاربری، پیش از ارسال پیام خصوصی، تعاملی در پست‌ها، کامنت ها نداشته باشد و از دوست مشترکی mutual friend نیز برخوردار نباشد، پیام ارسالی وی به جای ارسال در فولدر مرکزی کاربر دریافت کننده message، به فولدر other ارسال می‌شود. فیس بوک از کاربران می‌خواهد تا در صورتی که علاقه‌مند هستند تا پیام‌های آن ها به کاربران ناشناس، به فولدر این باکس ارسال شود، به ازای هر پیام، مبلغی را پرداخت کنند. برای آشنایی با این بخش به www.facebook.com/YourOtherInbox مراجعه کنید.

شناسایی پیام‌های هم گروهی‌ها در facebook

(تفاوت فولدر این باکس و دیگر در بخش پیام‌های خصوصی فیس بوک)

اما به هر حال، امکان جدید، امکان فهم محل ارسال مسیج جدید را آسان می‌کند. اکنون با این قابلیت، به محض آن که کاربری از طریق یک صفحه یا گروه در فیس بوک، برای شما پیامی ارسال کند، نامان گروه که شما در آن عضو بوده‌اید و هم گروهی شما، از آن طریق برای شما پیام ارسال کرده است، در بالای پیام ارسالی به شما ارائه می‌شود.

شناسایی پیام‌های هم گروهی‌ها در facebook
(تصویر قابلیت جدید فیس بوک که نام گروه را به هم گروهی‌ها در زمان ارسال پیام نشان می‌دهد)

این کار سبب می‌شود تا شما متوجه باشید که کاربران یا کاربر ارسال کننده پیام، شما را از طریق کدام صفحه یا گروه شناسایی کرده و نسبت به ارسال پیام اقدام کرده است. بسیاری از کاربرانی که به صورت ناشناس برای کاربرانی که در زمره دوستان آن‌ها نیستند، پیامی ارسال می‌کنند، منبع آشنایی خود را با کاربران جدید، اعلام نمی‌کنند. با این کار، چنین ترفندی از این افراد سلب می‌شود. البته اگر، کاربری بدون آن که یک کاربر را از طریق صفحات یا گروه‌های فیس بوک شناسایی کند و نسبت به ارسال پیام به وی اقدام کند، نام صفحه یا گروهی در بالای صفحه پیام، درج نخواهد شد.

اکنون، 1.44 میلیارد کاربر در فیس بوک فعال هستند که از این تعداد، قریب به 5.5 تا 11 درصد آن را کاربران جعلی fake با هویت‌های غیر واقعی تشکیل می‌دهند. برخی از کاربران و مؤسسات تبلیغاتی و بازاریابی و حتی مجرمان اینترنتی، از طریق شناسایی افراد در گروه ها و صفحات مختلف نسبت به ارسال پیام‌های تبلیغاتی به کاربران اقدام می‌کنند.

شناسایی پیام‌های هم گروهی‌ها در facebook
(گزارشتی آن دابلیو مبنی بر وجود ۵.۵ تا ۱۱ درصد کاربر جعلی در فیس بوک)

اگر چه این تغییرات جدید فیس بوک، عاملی برای کاهش رفتارهای ناهنجار در شبکه اجتماعی فیس بوک می‌باشد، اما همچنان این پرتال‌ها از جمله فیس بوک، با معضل سو استفاده از اطلاعات و محتوای کاربران و نقض حریم خصوصی شهروندان دهکده جهانی در شبکه‌های اجتماعی، مواجه هستند. سیاست "اسم واقعی" فیس بوک نیز تا کنون نتوانسته است که مانعی برای کاهش فضای نا امن در این پرتال محبوب اینترنت شود.

فیس بوک در 2 ماه گذشته، 2 تغییر را ایجاد کرده است. یکی تغییر طراحی لوگو خود بود که کاراکتر a را به شکل ساده تری تغییر داد.

شناسایی پیام‌های هم گروهی‌ها در facebook
(تغییر لوگو فیس بوک)

دیگری مربوط به لوگوی گروه‌ها در فیس بوک بود که تصویر یک زن را که در پس زمینه لوگو بود، به وسط لوگو منتقل کر تا تساوی جنسیتی در این شبکه، با استقبال طرفداران تساوی جنسیتی در طراحی لوگوها و نشان‌های فیس بوک، مواجه شود.

شناسایی پیام‌های هم گروهی‌ها در facebook
(تغییر لوگو دوستان و گروه‌ها در فیس بوک برای تساوی جنسیتی)

گفتنی است، سال گذشته فیس بوک، شبکه اجتماعی مشهور اینستاگرام با 300 کاربر فعال و نرم افزار واتس آپ را با پرداخت میلیاردها دلار، خریداری کرد و به شبکه کسب و ادغام merger & acquisition خود اضافه نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج