جاباما
۲۲۶۳۵۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۶ ترفند برای عکاسی با جی ۴ ال‌جی

این‌روزها کاربران بسیاری از گوشی‌های هوشمند خود به عنوان ابزاری جهت عکس‌برداری استفاده می‌کنند. با بهبود قابلیت‌های این دستگاه‌های هوشمند و به کارگیری امکاناتی مشابه آنچه در دستگاه‌هایی مانند جی ۴ ال‌جی وجود دارند می‌توان انتظار نتایج بهتری را نیز داشت.

وب‌سایت فارنت: خواه از عکس‌های سلفی گرفته‌شده بر روی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید یا این که عکس‌های گرفته شده از خود، در مسافرت به شهرهای دیگر را بر روی فیس‌بوک قرار دهید مطمئنا تمامی تلاش شما آن است تا بهترین نتیجه را در قاب تصویر مشاهده کنید.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

این‌روزها کاربران بسیاری از گوشی‌های هوشمند خود به عنوان ابزاری جهت عکس‌برداری استفاده می‌کنند. با بهبود قابلیت‌های این دستگاه‌های هوشمند و به کارگیری امکاناتی مشابه آنچه در دستگاه‌هایی مانند جی ۴ ال‌جی وجود دارند می‌توان انتظار نتایج بهتری را نیز داشت.

با این اوصاف نکات خاصی وجود دارند که تنها از یک عکاس حرفه ای مانند Colby Brown به‌منظور بهره‌گیری از قابلیت‌های این دستگاه‌های هوشمند و نیل به بهترین نتیجه می‌توان آموخت. در ادامه به ۶ نکته ویژه به‌منظور بهره‌گیری هرچه بهتر از جی ۴، گوشی هوشمند ال‌جی در عکس‌برداری اشاره خواهیم کرد.

عکس‌‌برداری از بالا

عکس‌برداری از بالا به پایین باعث خواهد شد در صورتی که عکس‌های سلفی یا از اشخاص مختلف می گیرید، غبغب فرد به‌طور کامل محو شده و خطوط صورت نیز کمتر به چشم بیایند.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

در صورتی که از بابت کوتاهی دستان خود نگران هستید مدنظر داشته باشید که با بهره‌گیری از قابلیت Gesture Shot یا Voice Shutter می‌توانید با استفاده از حرکت دست یا فرامین صوتی و بدون لمس صفحه‌نمایش عکس‌های سلفی یا گروهی بگیرید.

بازگویی داستان سوژه‌های متحرک

با انتخاب سوژه‌های متحرک و یا در حال حرکت و تنظیم مقدار زمانی که شاتر باز می‌ماند می‌توانید خلاقیت را در تصاویر خود مشاهده کنید.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

هر چه شاتر بیشتر باز بماند به تیره‌شدن حرکت و جابجایی سوژه کمک خواهد کرد. این موضوع می‌تواند در عکس‌برداری از سوژه‌هایی مانند آبشار روان مفید فایده واقع شود.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

سرعت‌های پایین‌تر شاتر نیز می‌تواند به ثبت حرکت در یک مکان خاص و یا به اصطلاح فریز شدن سوژه منجر شود. مدنظر داشته باشید در صورتی که از سرعت شاتر بالا استفاده می‌کنید از یک سه‌پایه یا تکیه‌گاه برای ثابت‌ نگه داشتن دوربین خود استفاده کنید تا کل عکس تیره و تار نشود. در حالت تنظیمات دستی در جی ۴ می‌توانید به سرعت‌های سریع و کند شاتر از ۶۰۰۰/۱ ثانیه تا ۳۰ ثانیه دسترسی داشته باشید.

استفاده از شبکه‌ خطوط ۳ در ۳

در صورتی که قصد دارید از بهترین قاب برای سوژه خود استفاده کنید، یک ترفند ساده، تصور کردن سوژه مورد نظر در یک شبکه خطوط سه در سه است. این ترفند در واقع همان قانون یک سوم‌ها است که در عکاسی استفاده می‌شود. با این روش می‌توانید با توجه به محل تقاطع مستطیل‌ها و برخورد خطوط تصمیمی دقیق در خصوص محل قرارگرفتن سوژه خود بگیرید.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

در حالت Simple Mode در جی ۴ می‌توانید قابلیت Grid View را به‌منظور نیل به این هدف فعال کنید و یا در حالت تنظیمات دستی با بهره‌گیری از نمایشگرهای افقی نشان‌دهنده بهترین ترکیب عکس، نتیجه بهتری داشته باشید.

خلاقیت در بهره‌گیری از نور

با توجه به تنظیمات ISO می‌توانید تصاویری با جزئیات کافی و البته رنگ‌های زنده داشته باشید. هرچه میزان ISO پایین‌تر باشد شاهد تصاویری شفاف‌تر و زنده‌تر خواهید بود. در مقابل، افزایش میزان ISO باعث ایجاد تصاویری با نور بیشتر خواهد شد اما رنگ و جزئیات بیشتر قربانی خواهند شد. در واقع یک قانون کلی در اینجا وجود دارد هر چه نور بیشتر باشد، به ISO پایین‌تری نیاز خواهید داشت.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

در حالت تنظیمات دستی در جی ۴ ال‌جی می‌توانید میزان ISO را بین ۵۰ تا ۲۷۰ قرار دهید تا تصاویری با خلاقیت کافی در زمینه استفاده بهینه از نور داشته باشید.

تصاویری بزرگ‌تر داشته باشید

هنگامی که به کاوش در محیط اطراف می‌پردازید ممکن است با مناظر و صحنه‌هایی روبرو شوید که با توجه به ابعاد بزرگ در یک تصویر تکی جای نمی‌گیرند.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

یکی از قابلیت‌های کاربردی جی ۴ ال‌جی امکان بهره‌گیری از قابلیت عکس‌برداری پانوراما در حالت تنظیمات خودکار است. در این حالت می‌توانید تصاویری با سایزی تا ۱۰۴ مگاپیکسل بیافرینید.

استفاده از HDR به‌منظور بهره‌گیری از دامنه دینامیکی بالاتر

هنگامی که به عکس‌برداری در شرایطی خاص اقدام می‌کنید، به عنوان مثال ممکن است با آسمانی روشن و پیش‌زمینه‌ای تاریک روبرو شوید، در این حالت فعال‌کردن HDR می‌تواند گستردگی طیف رنگ را در عکس افزایش دهد.

6 ترفند برای عکاسی با جی 4 ال‌جی

با فعال‌کردن این قابلیت، دوربین به‌طور خودکار سعی می‌کند توازنی میان نور و جزئیات قابل نمایش در صحنه ایجاد کند. در واقع HDR بدون ایجاد نقاط خیلی تاریک یا خیلی روشن دامنه وسیع‌تری از رنگ‌ها را به تصویر می‌افزاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج