۲۲۶۴۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟

مصرف غذاهای مناسب می تواند بدن شما را آماده هر کاری، از خواب گرفته تا فعالیت بدنی، کند، حتی می تواند بر بهبود رابطه جنسی شما نیز موثر باشد. اما چه غذاهایی را برای چه چیزی باید مصرف کرد؟

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟
برترین ها: مصرف غذاهای مناسب می تواند بدن شما را آماده هر کاری، از خواب گرفته تا فعالیت بدنی، کند، حتی می تواند بر بهبود رابطه جنسی شما نیز موثر باشد. اما چه غذاهایی را برای چه چیزی باید مصرف کرد؟

۱. گوجه فرنگی، سبزیجات سبز رنگ، زردچوبه: محافظت از آفتاب

در تابستان برای محافظت از سلامت بدن خود باید از آفتاب به دور باشید. اما اگر مجبور شدید زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانید، می توانید از موادی مصرف کنید که از شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت می کنند.

مححقان دریافتند که لیکوپن، رنگدانه های طبیعی که موجب رنگ قرمز گوجه فرنگی می شود، می تواند از پوست در برابر آسیب های اشعه ماوراء بنفش تا ۳۳ درصد محافظت کند.

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟

مواد مغذی موجود در سبزیجات سبز رنگ نیز سیستم دفاعی پوست را افزایش می دهد. افرادی که حداقل ۳ بار در هفته سبزیجات سبز رنگ مصرف می کنند، تا ۵۵ درصد از خطر ابتلا به سرطان پوست در امان اند.

کورکومین موجود در زردچوبه از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب و به تبع سرطان پوست جلوگیری می کند. بنابراین برای محافظت از پوست تان از این ماده در غذاهایتان استفاده کنید.

2. آب چغندر، زالزالک: ورزش

اگر فردی هستید که به سلامت بدن خود اهمیت می دهید و مدام فعالیت بدنی دارید، باید بدانید که مناسب ترین مواد غذایی برای شما چیست.

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟

یک لیوان آب چغندر قبل از ورزش می تواند به شما کمک کند. آب قرمز موجود در این ماده توانایی بدنی شما را تا ۱۶ درصد افزایش می دهد. دانشمندان دریافتند که محتوای نیترات موجود در این گیاه به کاهش جذب اکسیژن و در نتیجه خستگی کمتر کمک می کند.

زالزالک نیز توانایی بدنی شما را هنگام ورزش افزایش می دهد. زنجیره قند موجود در این میوه از سلول ها در مقابل فشار شدید محافظت می کند.

3. ماهی تن، بلوبری، شکلات تلخ: مطالعه کردن

اگر به دنبال یک وعده غذایی کامل و مناسب برای قبل از امتحان خود هستید، ما ماهی تن و پس از آن بلوبری و شکلات تلخ به عنوان دسر را به شما پیشنهاد می کنیم.

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟

میزان بالای اسیدهای چرب در ماهی تن و سالمون موجب بالا بردن قدرت حافظه و توانایی ذهنی می شود. سالمون حاوی ماده ای به نام تیروزین است، اسید آمینه ای که به تولید دوپامین کمک می کند و خلاقیت را افزایش می دهد.

به علاوه بلوبری تمرکز و قدرت حافظه را تا ۵ ساعت پس از مصرف بالا می برد. زردینه وجود در آب آن نیز جریان خون و اکسیژن را به سمت مغز هدایت می کند.

تحقیقات نشان داده افرادی که کاکائو مصرف می کنند، در حل مسائل ریاضی موفق ترند.

4. برنج، حموس، گیلاس: خواب

مردمان آسیایی بهترین خواب های جهان را دارند. می دانید چرا؟ به دلیل وجود برنج در برنامه غذایی شان. تحقیقی نشان داده افرادی که برنج سفید یا قهوه ای مصرف می کنند، خواب طولانی تری نسبت به دیگران دارند.

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟

ماده دیگری که به خواب شما کمک می کند، حموس است. مقداری هویج با کرفس در آن خرد کنید تا طعم بهتری داشته باشد. این ماده حاوی تریپتوفان است، ماده ای که تقش زیادی در خواب دارد.

راه دیگر برای خوابی راحت این است که ظرف خود را از بستنی خالی کنید و به جای آن کمی گیلاس بریزید. ملاتونین موجود در این میوه خواب شما را تنظیم خواهد کرد.

5. صدف، آب هندوانه، جوز هندی: رابطه جنسی

زینک موجود در صدف سطح تستوسترون و دوپامین بدن را که خود محرک جنسی است، افزایش می دهد. آب هندوانه نیز حاوی سیترولین است که موجب افزایش جریان خون و به تبع افزایش میل جنسی می شود.

محققان دریافته اند که ادویه های تند میل جنسی را بدون هیچ عارضه ای افزایش می دهند.

این را هم باید بگوییم که از خوردن چربی های ترانس در مواد سرخ کردنی خودداری کنید زیرا موجب کاهش جریان خود و در نتیجه کاهش میل جنسی می شود.

۶. جو دو سر، سیب زمینی شیرین: آرامش

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟

اگر جلسه ای دارید که نگران تان کرده است، برای صبحانه مقداری جو دو سر بخورید تا کمی احساس آرامش کنید. این ماده سطح هورمون های استرس را در بدن شما کاهش می دهد. به علاوه از آنجا که دیرتر هضم می شوند، شما احساس خشنودی بیشتری در دراز مدت خواهید کرد.

سیب زمینی شیرین نیز همین خاصیت را دارد. این ماده نارنجی رنگ سرشار از ویتامین آ، سی، ب ۶، پتاسیم و منیزیم است که مجموعه آنها در کاهش ضربان قلب، تپش قلب و استرس موثرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج