جاباما
۲۲۶۵۰۴
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

مردم ایران، یک ملت شاد هستند یا غمگین؟

دکتر سعید معیدفر، جامعه شناس به روزنامه شرق گفت: من موافق این قضیه نیستم که مردم ما شاد نیستند. مردم ما از هر موقعیتی برای شاد‌بودن استفاده می‌کنند؛ برای مثال فرض کنید کوچک‌ترین فرصت مانند جوک‌ها و لطیفه‌گفتن‌ها می‌تواند بهانه‌ای باشد برای گفتن و خندیدن و خوش‌گذرانی.

دکتر سعید معیدفر، جامعه شناس به روزنامه شرق گفت: من موافق این قضیه نیستم که مردم ما شاد نیستند. مردم ما از هر موقعیتی برای شاد‌بودن استفاده می‌کنند؛ برای مثال فرض کنید کوچک‌ترین فرصت مانند جوک‌ها و لطیفه‌گفتن‌ها می‌تواند بهانه‌ای باشد برای گفتن و خندیدن و خوش‌گذرانی.

ترافیک جاده شمال و راهبندان می‌تواند کلافه‌کننده باشد، اما در‌همین‌حال مردم از ماشین‌ها بیرون می‌آیند و بساط پهن می‌کنند و حتی گاهی اوقات در برخی مناطق دیده می‌شود ترافیک شده است و شیشه‌ها پایین است و بساط خنده و شوخی به راه است.

من فکر می‌کنم ملت ایران، ملت فرصت‌جویی است و در واقع از فرصت‌های اندکی که به‌دست می‌آورد برای شادشدن استفاده می‌کند. در بُعد فردی احساس می‌کنم درست است ما ایرانی‌ها مشکلات زیادی داریم و این مشکلات می‌توانند ما را گرفتار و افسرده کنند و آسیب‌های اجتماعی را موجب شوند که در ایران فراوان است، اما در نهایت ما جامعه غمگینی نیستیم.

الان واقعا در کدام کشور دنیا جنگ و تحریم و مضیقه تجربه شده است؟ من فکر می‌کنم هر جامعه دیگری بود از پا درآمده بود، ولی این جامعه هنوز روی پاست و از هر فرصتی مثل سیزده‌به‌در برای شادی استفاده می‌کند. تعطیلاتی که فرا می‌رسد، همه در جاده‌ها هستند و از هر فرصتی بتوانند، استفاده می‌کنند. در‌صورتی‌که هر ملت دیگری بود، از پا درآمده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدبخت

      دارم از غصه دق میکنم از بس فشار زندگی ومالی دارم

      پاسخ ها

      • پشیمان از مهاجرت

        ما ملتی شاد نیستیم بلکه با سیلی صورت خود را سرخ نگه میداریم من اینقدر غصه و مشکلات دارم ولی به خاطر شاد بودن خانواده ام سعی میکنم خودم را شاد نشان بدم

    • بدون نام

      این خنده ها از زور درده نه خوشی، جناب جامعه شناس!!! نتیجه می گیریم هر كسی در روز سیزده بدر بخندد شاد است. كاش مرجعی بود میزان افسردگی- فقط قشر جوان- را برآورد می كرد، از زور بیكاری، بی پولی، بی همسری،..... دق كرده اند!!!

    • بدون نام

      از درون پکیدیم خبر نداری

    • جاوید

      آقای دکتر شما فقط جاده ها و یک روز در سال (سیزده به در ) رو دیدید؟ما باید نگاه کلی داشته باشیم نه محدود .جاده های ما مگه چند درصد مردم رو شامل میشه؟در کل ملت ما ملتی غمگین هستند که فقط قانع بودن اونها رو سرپا نگه داشته .شاد بودن باید در رفتار روزانه ملت دیده بشه، شاد بودن رو باید در ادارات و بیمارستانها و ... ببینید .درگیری ملت با مشکلات معیشتی و سیاسی و دروغ هایی که گفته میشه ،اختلاسهایی که میشه ،بی نظمی مفرط در جامعه و... باعث غمگین شدن اونها شده .بله شاد بودن فقط سیزده به در و سالی یه هفته در جاده بدست نمیاد.شادی باید مستمر و شبانه روزی و در وجود آدم نمایان بشه .

    • بدون نام

      کشور ما ایران از 2500سال پیش یا کشور گشا بوده یا مورد حمله قرار گرفته ودرنتیجه توده مردم درمعرض فشار های نظامی اقتصادی وحتی فرهنگی بوده ودر نتیجه ای فشارها غمناک بوده است ولی شادی راهم همیشه دوست داشته ونهایتا غم وشادی درزنگی ما ایرانی ها عجین شده واگر همه نهادها اعم ازفرهنگی ،مذهبی ورفاهی واقتصادیپبه جامعه خاطر جمعی بدهند ومحیطی شاد فراهم کنند آبنده خوبی خواهیم داشت.

    • حامد

      عزيزم ما کلا شنا گران ماهري هستيم ، فقط آب گير نمي آوريم .

    • بدون نام

      اونایی که فکر میکنند ایرانیها شادن ،شیرین مغزن !چرا که شادبودن یعنی یه زندگی بی دغدغه و دلشورگی توام با آرامش داشتن. آیا ما ایرانیها به واقع این جوریم ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج