۲۲۶۶۴۲
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

کارآفرینی دیجیتالی

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(۹)

بررسی راهکارهای افزایش بیننده یک سایت و تبلیغات گسترده کم هزینه، موضوعات مهمی هست که امروزه زمینه شکل گیری کسب و کارهای زیادی را سبب شده است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(9)
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، نخستین پایگاه اطلاع رسانی درباره معرفی کسب و کارهای موفق ایرانی و بین المللی در حوزه کسب و کارهای آی تی می‌باشد که در ظرف چند ماه گذشته، پرونده ده‌ها پرتال موفق کسب و کار اینترنتی در عرصه‌های مختلف از علی بابا و توییتر گرفته تا expedia و donedeal.ie، مورد بررسی واقع شده است و این روال همچنان ادامه دارد. معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.

شاید برای خیلی از کاربران محترم و همراهان همیشگی باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، این سؤال پیش آمده باشد که با چه ایده‌هایی می‌توان کسب و کار خوب در فضای مجازی راه اندازی کرد و با ثبت دامنه و انتخاب سرور مطلوب، این کسب و کار را به پیش برد. ما قبلاً، در بخش مبانی کارآفرینی دیجیتالی، صدها نکته درباره اصول و مبانی راه اندازی یک پرتال موفق را تشریح کردیم.

ایده بسیار است و هر چیز امکان دارد. اما برای معرفی برخی از ایده‌های خوب، تلاش کرده‌ایم تا شماری از آن ها را بر اساساً تجربه و شناخت خود از بازار، در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم که قطعاً بخشی از هزاران ایده طلایی در این عرصه می‌باشد. بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان می‌دهد که حتی مسخره‌ترین ایده‌ها هم، توانسته است میلیون‌ها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند.

پرتالی که شما فقط ۱۴۰ کاراکتر دران اجازه داشته باشید بنویسید! (Twitter.com) یا پرتالی که مردم، بتوانند از طریق یک نرم افزار هوشمند، اتاق یا خانه خالی خود را به طور دوستانه، اجاره بدهند (Airbnb.com) یا تاکسی اجاره کنند (Uber.com). فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این‌ها، اهرم‌های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در ۸ بخش قبلی، ده‌ها ایده دیجیتالی جالب معرفی شد. در این گفتار نیز به معرفی ایده‌های دیگری می‌پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی می‌کنیم.

اگر شما هم ایده جالبی دارید، به ما معرفی کنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(9)


1- محافل اینترنتی خصوص دانشجویان و دانش آموزان راه اندازی کنید! دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور، از انجمن اینترنتی یا محفلی برای تبادل اطلاعات آموزشی و فنی برخوردار نیستند! این یک فرصت ایده آل برای تشخیص نیازهای آموزشی و فرهنگی مخاطبان و تلاش برای پاسخ گویی به این نیازها از طریق یک کسب و کار آنلاین است. شبکه اجتماعی مخصوص دانشجویان یا مخصوص دانش آموزان وجود ندارد.

این باعث می‌شود تا این افراد، برای آشنایی با یکدیگر، به شبکه‌های اجتماعی عمومی مراجعه کنند که معمولاً فضای خوبی برای گپ و گفت های علمی و صنفی و تحقیقاتی نیست. اگر بستری فراهم کنید تا این افراد، از طریق فروم های اینترنتی، شبکه اجتماعی یا اپلیکیشن های موبایل، یکدیگر را پیدا کرده و با هم در ارتباط باشند، برگ برنده را در اختیار خواهید داشت. سایت‌هایی مانند کلوب، شبکه اجتماعی عمومی ایرانیان است که دران، انجمن‌های دانشجویی هم فعال است. اما به طور تخصصی و خاص چنین شبکه‌های در دسترس نیست. این ایده را شما می‌توانید دیجیتالی کنید.

2- حتی وبلاگی که هر روز یک پرتال اینترنتی جالب را به مخاطبانش معرفی می‌کند نیز، می‌تواند زمینه یک کسب و کار موفق را فراهم کند. هر روز، یک ایده، یک سایت یک تحلیل!

3- با نقد کردن سایت‌ها، درامد کسب کنید! ده‌ها میلیون سایت در اینترنت وجود دارد. هر روز، یکی از آن ها را نقد کنید (البته از جنبه منصفانه) و به مدیرانش، لینک متن انتقاد خود را ارسال کنید. مثلاً چرا فلان سایت، فرم ارتباطی الکترونیکی ندارد یا چرا بارگذاری صفحات داخلی به کندی انجام می‌شود یا پرتال مربوطه، نقشه سایت ندارد! بعد از شش ماه درخواهید یافت که 180 سایت را نقد کرده و حداقل، مدیران و مسئولان 180 پرتال فعال اینترنت، وبلاگ شما را مشاهده کرده‌اند.

مطمئن باشید این افراد دوباره به سایت شما مراجعه خواهند کرد. نقد شما درباره یک پرتال یا یک وبلاگ، در موتورهای جست و جوی نمایه می‌شود و در فهرست نتایج جست و جوی مربوط به سایت یا وبلاگ نقد شده قرار خواهد گرفت. همه این‌ها فرصتی است برای دیدن سایت یا وبلاگ شما و بستری برای درآمد زایی آتی.

4- فرصت سازی دیجیتالی برای فرهیختگان! به نویسندگان، شاعران، مترجمان، ورزشکاران، هنرمندان و افرادی که فکر می‌کنید، راه اندازی وبلاگ و پرتال برایان‌ها بتواند مثمر ثمر باشد و شما نیز قابلیت همراهی آن ها در این مسیر را دارید، پیشنهاد حضور آنلاین بدهید. از طریق ناشران و انجمن‌های صنفی این قشر، می‌توانید به اطلاعات تماس افراد مورد علاقه دسترسی پیدا کرده و با آنان جهت بررسی پیشنهادات اینترنتی خود رایزنی کنید. این هم راهی برای درامد زایی اینترنت می‌باشد! حتی می‌توانید برای آن‌ها در یک سایت خاص، صفحه ای درست کنید و آن ها را به مشاهده این صفحات ترغیب کنید. این، جریان سازی دیجیتالی را به همراه خواهد داشت.

5- خدمات رایگان بدهید! یکی از روش‌های جذب مخاطب و مشتری، ارائه رایگان خدمات به طیفی خاص و متقاعد کردن طیفی دیگر به استفاده از خدمات غیر رایگان تخصصی هست. مثلاً سایتی را برای یک ناشر راه اندازی کنید به طور رایگان و تا شش ماه مدیریت کنید و در ازای آن، از ناشر مربوطه بخواهید تا همکارانش را برای راه اندازی پرتال اختصاصی از طرف شما، متقاعد و ترغیب کند! ایده بدی نیست، امتحانش کنید! سایت‌های ارائه کننده خدمات رایگان مانند پست الکترونی، به اشتراک گذاری میزبانی سایت، ترجمه آنلاین، ادیتور آنلاین، می‌تواند برای شما مخاطب کسب کند. همین سایت آپارات را نگاه کنید یا سایت دیوار. ایده‌های خوبی هستند برای کارهای بعدی! سایتی مانند http://xzn.ir و http://uplod.ir جالب است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(9)

۶- روش‌های بهینه سازی رتبه یک پایگاه در موتورهای جست و جو، موضوعی است که برای شمار زیادی از وب مس‌ترهای پرتال‌های اینترنت در داخل و خارج از کشور، جالب توجه است. یادگیری این روش‌ها هم تخصص دکترا نیاز ندارد. با یادگیری این روش‌ها و ترفندها، نسبت به ارتقای رتبه پرتال‌های هدف خود اقدام کنید و درامد زایی کنید. نمونه این گونه سایت‌ها در وب بسیار است. ایده بگیرید! سایت‌هایی چون: http://www.seobook.com و seo.com الگوهای خوبی معرفی می‌کنند.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(9)

۷- با سرمایه اندک، بخشی از یک سرور را اجاره کرده و آن را بر اساس پنل های مختلف، به متقاضیان اجاره دهید. فروش سایت، به تازه کارها، کسب و کار دیجیتالی ارزشمندی است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(9)

۸- مشتری برای دیگران پیدا کنید! حتی اگر خود شما طراح سایت و اجاره دهنده سرور نیستید، با شناسایی این قابلیت‌ها و بازاریابی اینترنتیان، مشتری کسب کرده و درآمد داشته باشید. حتی صد هزار تومان در سه ماه. از یک جا باید شروع کنید.

۹- اخبار چند زبانه! قبلاً هم اشاره کردیم. این جا دوباره تاکید می‌کنیم. سایت‌های فارسی، متاسفانه نسخه چند زبانه و مالتی مدیا ندارند. یک فرانسوی برای گرفتن اطلاعات درباره فلان موضوع در بین سایت‌های ایرانی، چه کار می‌تواند بکند؟ یک چینی چطور؟ وقتی یک پنجم کره زمین چینی صحبت می‌کند، این باید برای شما سیگنال خوبی باشد! انتشار اخبار فعالیت‌های مختلف صنایع و بازرگانان و بخش علمی و فرهنگی در ایران، معمولاً به زبان‌های زنده دنیا انجام نمی‌شود. اگر پایگاهی برای اطلاع رسانی صنایع ایران به زبان چینی یا فرانسوی یا اسپانیولی راه اندازی کنید، قطعاً به نیازهای اطلاعاتی هزاران چینی و فرانسوی و کشورهای اسپانیایی زبان که علاقمند به همکاری با صنایع ایران هستند، پاسخ داده‌اید و یک B۲B را شکل داده‌اید در فضای مجازی. سایت prnewswire.com ایده خوبی هست. این سایت، به بیش از ۱۰ هزار پرتال، خوراک می‌دهد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(9)

۱۰- اپلیکیشن "مامان جون" طراحی و راه اندازی کنید! اگر مثل یک کودک چهار ساله به دنیای اینترنت نگاه کنید، همه چیز برای شما جالب توجه است و برای تغییر و ارائه شیوه جدیدی از ارائه خدمات و محتوا، می‌تواند ایده بدهید. چون ذاتاً خلاق آفریده شده‌اید و خالق شما خلاق بوده است. ایده آخر، توجه به کودک درون و توجه به چگونگی بر آورده کردن آن در راستای فرصت سازی در محیط دیجیتال است. پرتال‌هایی برای کودکان و نوجوانان ایرانی با قابلیت‌های اطلاع رسانی، خدماتی و فنی متنوع و کاربر پسند، موضوعی است که قبلاً اشاره کردیم و این بار، باز تاکید می‌کنیم که موضوع کودکان در فضای مجازی، با طیف گسترده ای از خدمات و محصولات همراه است که می‌تواند بستر یک کسب و کار آنلاین را فراهم کند.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(9)
(فهرست ۱۵ اپلیکیشن خوب برای مادران خوب جهت آیفون)

بستری که جای کار زیادی دارد. خیلی‌ها سایت برای این کار طراحی می‌کنند، شما اپلیکیشنی به نام "مامان جون!" طراحی کنید تا مادران بتوانند آن را دانلود و بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنند و از خدمات پرتال به صورت اپلیکیشنی استفاده کنند. نوآوری، یعنی همین. یعنی همه به فکر خدمات اینترنتی در وب باشند، اما شما، 90 درصد تمرکز خود را در ارائه خدمات، منعکس کنید به فضای گوشی‌های هوشمند که طیف وسیعی از خدمات و فعالیت‌ها را شامل می‌شود. از سایت parents.com، اپلیکیشن های خوب را مشاهده کنید که مخصوص والدین طراحی شده است و ایده بگیرید.

همچنان با ایده‌های دیجیتالی ما، همراه باشید... .

شماره بعدی، آخرین قسمت از مجموعه مطالب ایده‌های دیجیتالی برای کاربران خوب است که به جمع بندی ایده‌های خوب می‌پردازیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج