۲۲۶۶۶۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

وضعیت ICT ایران در هفته آخر تیر ماه

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

آخرین هفته تیرماه ۹۴، در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با موضوع هسته ای در شبکه‌های اجتماعی و شایعه حضور احتمالی شرکت اپل به دلیل رفع تحریم‌های سازمان ملل در ایران همراه بود. گزارش هفتگی مروری بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را در این گفتار ارائه شده است.

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای
برترین ها: سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در ۵ شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. این گزارش های اختصاصی تلاش می کند تا فضای ICT کشور و اتفاقات و رویدادهایی که در آن در حال وقوع هست را با نثری روان و ساده و خواندنی در اختیار جامعه مخاطبان سایت برترین ها قرار دهد. قطعا در این راه، نظرات و پیشنهادات بینندگان عزیز سایت نیز می تواند هیات تحریریه سرویس دیجیتال پرتال را در ارائه گزارشات و محتواهای ارزنده در این حوزه، یاری کند.

طبق رسم همیشگی، ۵ شنبه‌های هر هفته، اختصاص دارد به مروری بر مهم‌ترین اخبار و رویدادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. در این هفته، ترکش‌های توافق هسته ای هفته قبل، همچنان سوژه فعالان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام بود. هشتگ ها و فالو بازی‌های کاربران ایرانی بر روی صفحات شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی کشور در این شبکه‌ها، همچنان داغ است و به نظر می‌رسد حالا حالاها، مخاطب داشته باشد. داغ تر شدن دعوت از ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و هم چنین، شایعه احتمال حضور اپل در ایران، از دیگر مسائل قابل توجه این هفته در عرصه فناوری اطلاعات کشورمان بود که در این گزارش به آن اشاره می‌شود.

بررسی بانکداری مجازی، اخبار خصوصی و معرفی سایت نیز از دیگر بخش‌هایی است که گزارش هفتگی به آن اشاره می‌کند.

همچون روال قبل، خبر اول را به دنیای بورس بازان مجازی کشور اختصاص داده‌ایم.

با ما همراه باشید...

بیم و امیدهای بورس بازان مجازی ایران!

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

بر خلاف انتظارات اکثریت بازار بورس ایران، توافق هسته ای و تصویب برجام در شورای امنیت سازمان ملل نیز، تأثیر خاصی بر بازار سرمایه کشور ایجاد نکرد و شاخص از روز انتشار بیانیه توافق در وین تا روز گذشته، همچنان منفی بود به گونه ای که قریب به ۲ هزار واحد از شاخص کل کاهش یافت. بیم و امیدهای بورس بازان ایرانی که در انجمن‌ها و تالارهای مجازی بورس، از آینده مثبت و روشن بازار سرمایه صحبت می‌کنند، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. عقب نشینی شاخص کل از مرز هفتاد هزار واحد، باعث شد تا این هفته، بسیاری از رسانه‌های غیر اقتصادی و حتی پرتال‌های عمومی فارسی نیز، درباره افت عجیب شاخص کل بورس ایران، به ارائه تحلیل بپردازند.

به هر حال، وضعیت بورس ایران در فضای مجازی هر روز با مخاطبان بیش تری همراه می‌شود و تقویت بازار و خروج ابهام سیاسی کشور در هفته‌ها و ماه‌های آینده، بازار سرمایه را بار دیگر به روزهای اوج خود برخواهد گرداند. موضوعی که تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال و حضور سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد کشور، مؤلفه‌های این پیش بینی را تأیید می‌کنند. برای آگاهی از آخرین اطلاعات بورس کشور، به نشانی tsetmc.com مراجعه کنید.

به زودی سرویس موفقیت پرتال برترین‌ها، سلسله مقالاتی درباره اصول و مبانی مربوط به روان شناسی و فعالیت در بازار سرمایه را در اختیار مخاطبان گرامی سایت قرار خواهد داد.

Apple به ایران می‌آید؟

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

این هفته، صحبت‌های زیادی بین فعالان جامعه اطلاعاتی کشور در فضای مجازی، درباره حضور احتمالی شرکت اپل، تولید کننده مطرح گوشی‌های تلفن همراه و تبلت، رد و بدل شد که با واکنش‌های بسیاری همراه بود. لغو احتمالی تحریم‌های ایران در ماه‌های آینده و تصویب آن در کنگره آمریکا، می‌تواند آغاز فصل جدیدی از تعامل ایران با مطرح‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری اطلاعات باشد که قطعاً، اپل استیو جابز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حضور اپل در ایران، این هفته خبر ساز شد. بعضی‌ها، حضور این برند مطرح در کشور را عاملی در کاهش قیمت محصولات می‌دانستند، در حالی که برخی از کارشناسان، حضور رسمی اپل در ایران را، عامل گرانی محصولات و خدمات پس از فروش آن برآورد می‌کنند.

افشار فروتن در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار می‌کند: "با تغییراتی که در مباحث تحریم‌ها ایجاد شده قطعاً برخی شرکت‌ها به دنبال آن هستند که از این بازار پرجمعیت به عنوان بازار هدف استفاده کنند و شرکت اپل هم می‌تواند چنین هدفی داشته باشد." وی ادامه می‌دهد: "البته زمانی که مطرح می‌شود این شرکت‌ها به دنبال داشتن نمایندگی انحصاری در ایران هستند ممکن است برخی شرکت‌های ایرانی با انگیزه‌های مختلف در این حیطه ورود کنند اما نکته‌ای که همه ما می‌دانیم آن است که اکنون حتی گوشی‌های مختلفی که به شکل قاچاق وارد می‌شوند در نهایت سودشان به جیب شرکت تولیدکننده خواهد رسید و آنچه پس از این می‌تواند ورود نمایندگی رسمی این شرکت به ایران را توجیه‌پذیر کند بحث ایجاد مرکز خدمات پس از فروش است که در این حوزه هم بخش قابل توجهی از مباحث مالی به شرکت مربوطه برمی‌گردد."

فروتن معتقد است که ایجاد نمایندگی اپل در ایران در نهایت منجر به افزایش قیمت محصولات ان خواهد شد: " در صورت ایجاد نمایندگی اپل و فعالیت آن در ایران، اگر حتی مواردی مانند تغییر نرخ ارز را هم در نظر نگیریم قطعاً چنین روندی موجب افزایش قیمت محصول خواهد شد. زیرا اگر قرار باشد یک گوشی از طریق نمایندگی و مبادی رسمی وارد شود لازم است تعرفه‌های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود که همین موضوع می‌تواند در نهایت باعث افزایش هزینه‌های محصول برای کاربر نهایی خواهد شد."

تداوم فالو بازی و لایک زدن‌های توافق هسته ای وین!

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

بیش از یک هفته از توافق تاریخی ایران با گروه ۵+۱ در شهر تاریخی وین اتریش می‌گذرد و همچنان، فضای جامعه اطلاعاتی کشور، از ترکش‌ها و تحلیل‌های این توافق، خارج نشده است. موج لایک بازی‌ها و تویت های فعالان سیاسی و اجتماعی کشور در فضای شبکه‌های اجتماعی، همچنان از سوی میلیون‌ها کاربر ایرانی دنبال می‌شود و به نظر می‌رسد، توافق هسته ای ایران، یک موضوع داغ برای اینترنت بازان کشور تا ماه‌های آینده خواهد بود. افزایش مخاطبان توییتر جان کری، فیس بوک و توییتر ظریف و حتی عباس عراقچی در فضای وب، خود نشان می‌دهد که سایبر دیپلماسی در دنیای امروزی، نقش مهمی در جامعه اطلاعاتی دارد.

هشتگ های مربوط به توافق هسته ای و راه اندازی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حمایت و حتی نقد این توافق، جنبش اجتماعی توافق هسته ای را در فضای مجازی راهبری می‌کند که جالب توجه است. هسته ای شدن جامعه مجازی کشور، پیامدهای خوبی دارد که نشان از فعال بودن و آگاه بودن جامعه نسبت به مهم‌ترین مسائل اقتصادی و سیاسی کشور دارد که بخشی از افکار عمومی ایرانیان را نمایندگی می‌کنند. از این پتانسیل، مسئولان و برنامه ریزان، باید استفاده کنند.

درخواست اینترنتی برای ریاست جمهوری ظریف در سال ۱۴۰۰!

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

موج اظهار نظرهای موافقان و مخالفان توافق هسته ای ایران در فضای مجازی همچنان در حال افزایش است. در یکی از جالب‌ترین نظراتی که کاربران جامعه اطلاعاتی کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، دعوت از ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌باشد! شاید هشتگ ظریف ۱۴۰۰، بزودی نقل محافل کاربرانی ایرانی شبکه‌های مجازی شود و وزیر امور خارجه خندان را، برای شش سال آینده، از اکنون، نامزد قطعی خود برایان انتخابات بدانند.

جنبش اجتماعی اینترنتی که به صورت خود جوش برای دعوت از ظریف در انتخابات دو دوره دیگر ریاست جمهوری در ایران راه افتاده است، اکنون در مراحل اولیه خود است. چه بسا که با موفقیت‌های بیش تر عرصه دیپلماسی و اقتصادی کشور در دولت تدبیر و امید، ظریف، بتواند ادامه دهنده این راه باشد. موضوعی که برای سخن قطعی گفتن درباره آن، باید ۷۲ ماه صبر کرد!


مرکز دامنه‌های اینترنتی در ایران ایجاد می‌شود

این هفته خبر جالبی منتشر شد درباره دامنه‌های اینترنتی.

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

با موافقت سازمان هماهنگی شبکه اروپایی نشانه‌های اینترنتی، مرکز محلی سرور نام‌های دامنه اینترنتی در ایران راه اندازی شد. به گزارش خبرنگار مهر، سرویس نام دامنه - DNS - که از کلمات Domain Name System اقتباس شده یک پروتکل شناخته شده در عرصه شبکه‌های کامپیوتری به ویژه اینترنت است که امکان تبدیل نام‌های دامنه را به آدرس‌های IP ممکن می‌کند؛ به نحوی که زمانی که کاربر آدرس اینترنتی موردنظر خود را در مرورگر تایپ می‌کند DNS ها این آدرس را به یک IP آدرس تبدیل می‌کنند.

به بیان ساده تر DNS مثل یک مرکز ۱۱۸ (مرکز اطلاعات تلفن در ایران) کار می‌کند یعنی لیست نام‌ها و IP هرکدام از آن‌ها را در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کرده و هر وقت سؤالی از آن پرسیده شود با مراجعه به این بانک اطلاعاتی،IP مربوط را پیدا و به کاربر اطلاع می‌دهد. این اطلاعات به یک شبکه سرور - Root Name Servers - در بالاترین سطح سلسله مراتب دامنه متصل است. همزمان با گسترش اینترنت و افزایش تعداد سرورهای میزبان، حجم اطلاعات و ترافیک شبکه، هم اکنون حدود ۱۳ مرکز اصلی DNS به عنوان بانک اطلاعاتی توزیع نام‌های اینترنتی با هدف به روزرسانی نام دامنه‌های اینترنتی در دنیا ایجاد شده است که این مراکز بر روی ماشین‌های متعددی مستقر می‌شود و هر کدام ریشه‌های محلی در نقاط مختلف جهان دارند.

بهنام ولی زاده، مدیرکل مدیریت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه موفق شدیم امتیاز یک کپی از DNSROOT را برای ایران بگیریم اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ روت DNS در دنیا وجود دارد که اغلب آن در اختیار ارگان‌های مهم بین المللی همچون ناسا، وزارت دفاع آمریکا، دانشگاه مریلند، آیکان و رایپ قرار دارد.

گفتنی است، مرکز ثبت ملی دامنه بر روی پسوند کشور ایران.ir در نشانی nic.ir قرار دارد که از مجموعه‌های پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران می‌باشد که در آدرس IPM.ac.ir در دسترس می‌باشد.

پروانه‌های ارتباطات تلفن ثابت، ۲ ماه دیگر

چندی پیش اعلام شده بود که تا پایان مهلت قانونی تقاضای پروانه، ۲۶ متقاضی ارتباطات تلفن ثابت (FCP) مدارک لازم را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارائه کرده‌اند و این سازمان نیز بلافاصله با تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی تقاضاها را آغاز کرده است. این هفته مطلع شدیم که براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مهلت قانونی تقاضای پروانه FCP تا ۲۴ خردادماه بود؛ این تقاضاها در سه بخش شرایط ورودی از نظر ظرفیت (پورت و پهنای باند)، سهامداری‌های مشترک بین متقاضیان و همچنین بین متقاضیان و سایر دارندگان پروانه و صلاحیت‌های عمومی مورد بررسی قرار گرفته و قرار است اقدامات لازم برای تکمیل مراحل صدور پروانه به متقاضیانی که همه شرایط را دارا باشند، اعلام شود. به گفته مسئولان تلاش رگولاتوری بر این است که تمامی فرایند بررسی تقاضاها و صدور پروانه حداکثر ظرف دو ماه نهائی شود.

انتظار می‌رود، متقاضیان این گونه خدمات، بیش از این منتظر دریافت تأییدیه‌های قانونی نباشند و سازمان رگولاتوری، در تسریع فرآیندهای اخذ مجوز، اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

وزیر اسبق ارتباطات: نگران درگیری وزارت ارتباطات با مخابرات هستیم.

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

دکتر سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، این هفته در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌های کشور، از جدالی که چندوقتی است بین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات ایجاد شده است، ابراز نگرانی کرد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات در این حوزه را به سرعت قابل برگشت دانست و افزود: نگران درگیری وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات هستم. نفس درگیری این دو دستگاه مسئول، خطرناک است.

در رسانه‌ها علیه یکدیگر موضع‌گیری می‌کنند، گروکشی می‌کنند و لجبازی می‌کنند. این اتفاقات موجب توقف توسعه و منفی شدن شیب توسعه مخابرات شده است. وی هشدار داد: اختلافات وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات در جای خود باید پشت میز مذاکره حل و فصل شود اما نباید موجب توقف و قفل شدن امور کشور شود. سلیمانی افزود:‌ در دوره مسئولیتی بنده درآمد تلفن ثابت در ۵ استان سود ده، ۵ استان سر به سر و ۲۰ استان زیان‌ده بود و اکنون در این بخش شرکت‌های مخابرات استانی صد‌در‌صد زیان‌ده هستند. در خوشبینانه ترین حالت فقط شرکت مخابرات شهر تهران به دلیل دارا بودن چند میلیون نفر جمعیت متراکم شده سود ده است.

استانداردهای خدمات پستی در رگولاتوری تنظیم شد

این هفته خبر دار شدیم که معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، از تدوین ۲۷ استاندارد پستی برای اولین بار در کشور گفته است. صادق عباسی شاهکوه گفت: براساس اساسنامه، تدوین استانداردهای ملی مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و پیشنهاد آن به مراجع مرتبط (سازمان ملی استاندارد ایران) و اعمال استانداردها، ضوابط و نظام‌های کنترل کیفی و تائید نمونه تجهیزات در ارائه خدمات و توسعه و بهره‌برداری از شبکه‌های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در کشور به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است.

استاندارد گرایی در ارائه خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، موضوعی است که باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار بگیرد تا ده‌ها میلیون کاربر جامعه اطلاعاتی کشور، فرصت استفاده بهینه از خدمات این بخش را در اختیار داشته باشند.

مرکز ملی فضای مجازی خبر داد:

تصویب برنامه ملی دانش نامه‌های آنلاین

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

یکی از اخبار جالب توجه این هفته، تصویب برنامه ملی دانش نامه‌های آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی کشور بود که این هفته خبر ساز شد. جریان از این قرار بود که چندی پیش کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور برنامه ملی دانشنامه‌های برخط یا آنلاین را براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور درخصوص «مجموعه اقدامات دارای فوریت فضای مجازی کشور» تصویب کرد. به گزارش ایسنا، برنامه ملی دانشنامه‌های برخط با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف و ایجاد هماهنگی میان آن‌ها و با بررسی وضعیت موجود کشور، مشکلات و چالش‌های دارای اولویت و اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی و همچنین با استفاده از بررسی تجربه سایر کشورها، تدوین شده است.

کمیته ملی دانشنامه‌های برخط طی جلسات متعدد در مرکز ملی فضای مجازی کشور، اصول، سیاست‌های کلان و همچنین برنامه ملی دانشنامه‌های برخط را با رویکرد راهبردی و تقسیم کار ملی و ارائه راهکار برای حل مشکلات موجود تدوین کرده و با ارائه به کمیسیون عالی ارتقای محتوای فضای مجازی کشور به تصویب رساندند.

حوزه فضایی ایران، دارای برنامه ۱۰ ساله شد

این هفته خر دار شدیم، دکتر کریمی، اصلی‌ترین محور برنامه ششم توسعه پژوهشگاه فضایی ایران را طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی بومی دانست و گفت: این پژوهشگاه بر اساس اساسنامه خود وظیفه گسترش و توسعه علوم و فنون مورد نیاز صنعت فضایی در راستای تحقق چشم انداز بخش فضایی کشور را بر عهده دارد.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران افزود: در نظر داریم با کمک مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، اولین ماهواره مخابراتی بومی ساخت داخل را با حداقل قابلیت و ظرفیت سرویس دهی و ارائه خدمات تولید و با توان پرتابگر ماهواره داخلی و استفاده از فناوری انتقال مداری در مدار ژئو قرار دهیم.

واردات محصولات با فناوری بالا آسان می‌شود

معاون وزیر ارتباطات، اواخر این هفته اعلام کرد، واردات محصولات با فناوری بالا تسهیل می‌شود. برات قنبری با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال برنامه ریزی برای بومی سازی فناوری‌های نوین مبتنی بر آینده پژوهی است گفت: در این راستا تدوین نقشه راه برای تحقیق، نحوه انتقال دانش، بکارگیری خدمات و محصولات نسل‌های جدید شبکه‌های ارتباطی شامل نسل چهارم و پنجم موبایل و بیگ دیتا، در دستور کار قرار گرفته است.

وی از برنامه‌های مدنظر برای حمایت و سرمایه‌گذاری لازم از کالاها و محصولاتی که در این زمینه قابلیت تولید در داخل را دارند خبر داد و گفت: از آنجا که تولید برخی محصولات این بخش، در اختیار تعداد محدودی شرکت و کشور بوده، سرمایه گذاری برای تولید آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد و تولید آن‌ها نیز نیازمند دانش و سطح فنی و فناوری بالایی است، برنامه‌ریزی برای تسهیل انتقال این محصولات به کشور آغاز شده است.

از پلیس سایبر چه خبر؟

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

این هفته نیز همچون هفته‌های پیش، پلیس سایبر ایران، در حفظ و صیانت از فضای مجازی کشور، خبر ساز بود. این هفته، پلیس سایبر اعلام کرد که انتقام جویی فامیلی در شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است و کاربران باید مراقب باشند. دستگیری عامل هتک حیثیت خانم ۴۲ ساله گیلانی در شبکه‌های اجتماعی، از دیگر گزارشات این هفته پلیس سایبر بود.

اطلاعات تکمیلی درباره جزییات اقدامات پلیس سایبر ایران، در یادداشتی امروز، در پرتال برترین‌ها منتشر شد که لینک آن، در بخش لینک‌های مرتبط این گزارش هفتگی، قرار گرفته است.

بانکداری مجازی

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

بانک تجارت، از راه اندازی سامانه مجازی اعتبار سنجی در این بانک خبر داد.

بانک مرکزی، دریافت مالیات بر ارزش افزوده خریدهایی که با کارتخوان Pose انجام می‌شود را تکذیب کرد.

شرکت مخابرات ایران، نسبت به کلاهبرداری از کاربران دریافت کننده پیام‌های تبلیغاتی حاوی جوایز مالی، هشدار داد.

بانک سپه، نخستین بانک ایرانی، از فراهم شدن پرداخت قبوض جرائم راهنمایی و رانندگی از خودپردازها خبر داد.

بانک اقتصاد نوین، نخستین بانک خصوصی کشور، از تداوم اتصال این بانک به شبکه جهانی SWIFT خبر داد.

بانک شهر، از استقبال گسترده شهروندان از سامانه‌های خود بانک VTM خبر داد.

پرتال بانک پارسیان اعلام کرد، سرمایه خود را ۵۰ درصد ارتقا می‌دهد.

با نک ملت، خدمات جدیدی را در باشگاه اینترنتی مشتریانش ارائه کرد.

بانک آینده ، سامانه سینما کارت خود را راه اندازی کرد.

بانک قوامین، سرویس ثبت تراکنش ناموفق را در پرتال خود راه اندازی کرد.

بانک سامان، خدمات اینترنتی فروشگاهی خود را رونمایی کرد.

اخبار بخش خصوصی

خبر اول اختصاص دارد به نیم صفحه اول روزنامه فناوری اطلاعات، نخستین روزنامه فناوری اطلاعات ایران. این روزنامه، خبر اول خود را در این هفته به موضوع فارغ‌التحصیلان بیکار رشته فناوری اطلاعات کشورمان اختصاص داد و در کناران، طرح حمایت جویشگرهای ملی (بخوانید موتورهای جست وجو) از زبان خسرو سلجوقی را بررسی کرد.

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

اولین همایش نماد اعتماد الکترونیک، بزودی در تهران برگزار خواهد شد.

جویشگرهای ملی، مورد حمایت شورای گسترش جویشگرهای ملی قرار می‌گیرند.

شاتل، اپراتور برترین اینترنت پر سرعت در کشور، از توسعه اینترنت پر سرعت در استان کردستان خبر داد.

پ رتال کافه آی تی، نشست کفش دوزی اینترنتی برگزار می‌کند. این رویداد امروز، مورخ ۱ مردادماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۷ الی ۲۰ در کافه آی تی برگزار می‌شود و زنان فعال این حوزه می‌توانند در صورت تمایل به حضور، نام و نام خانوادگی، ایمیل و کلمه کفشدوزک را به شماره ۳۰۰۰۹۰۱۶۱۶ ارسال کنند.

سامانه دریافت اظهارنامه مالیاتی، از ثبت رکورد دریافت ۴.۵ میلیون اظهار نامه تا ساعت ۲۴ دیشب خبر داد.

جشنواره بازی‌های رایانه ای ، ۱۵۰ اثر را در دبیرخانه خود ثبت کرد.

رایتل، اپراتور تلفن همراه کشور، خبر از ثبت دلخواه شماره تلفن بر روی سرشماره ۰۹۲۰ داد.

پرتال برترین‌ها، سرویس "اخبار هسته ای" راه اندازی کرد.

سمپوزیوم جهانی انیمیشن بازی‌های ویدئویی، بزودی در تهران برگزار می‌شود.

شرکت مخابرات تهران ، از توسعه ۵ مرکز مخابراتی خود در پایتخت خبر داد.

ایرانسل، اپراتور خصوصی تلفن همراه در ایران، از امکان خرید بسته‌های ترکیبی ویژه مشترکان این سرویس خبر داد.

پرتال شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم، گزارش اختصاصی برترین‌ها درباره سلفی‌های باراک اوباما را باز نشر داد.

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

معرفی سایت کافه آی تی

آخرین بخش گزارش هفتگی فناوری اطلاعات پرتال برترین‌ها، به بحث معرفی سایت اختصاص خواهد داشت. این هفته پرتال کافه آی تی را معرفی می‌کنیم. این پرتال، خلاقیت جدیدی در حوزه کسب و کار اینترنتی ایرانیان می‌باشد و با طرح نوآورانه خود، می‌کوشد تا خدمات جالبی را به مخاطبان خود عرضه کند. امروز ساعت ۵ عصر، برنامه کفشدوزک، در این پرتال برگزار می‌شود که از شما می‌خواهیم تا از این برنامه استفاده کنید.

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

پرتال کافه آی تی در نشانی http://it-cafe.ir قرار دارد و نمونه مشابهی ندارد. در فرهنگ توسعهٔ کسب و کارهای نو، کافه IT را می‌توان مرحلهٔ پیش از شتاب‌دهنده دانست. حاضران در کافه، افراد با استعداد یا صرفاً صاحب ایده‌ای هستند که برای عملی کردن آنچه در ذهن دارند، به دنبال مکانی متناسب با نیازهای خود می‌گردند. این افراد صورت تکی و یا گروهی با ثبت نام در کافه، به عضویت آن درآمده و علاوه بر استفاده از فضای فیزیکی، می‌توانند از امکاناتی مانند آموزش، اینترنت، هاست و دیتا سنتر، مشاوره‌های فنی و حقوقی و حتی حمایت‌های مالی نیز استفاده کنند.

در حقیقت هدف کافه IT، کمک به بارورسازی ایده‌ها و آماده سازی آن‌ها جهت ورود به فضای کسب و کار است. تهیهٔ نسخهٔ اولیهٔ طرح کسب و کار و یا اجرای یک محصول اولیه، عملاً پایان حضور طرح‌ها و ایده‌ها در کافه IT است. در چنین شرایطی، تیم‌های کاری نیازهای دیگری دارند که لازم است در مکان دیگری برآورده شوند. با ارزیابی محصولات اولیه، فرصت انجام کار جدی‌تر بر روی آن‌ها فراهم شده و فرآیند تجاری سازی طرح‌ها آغاز می‌شود. این پرتال، بخش‌های متنوعی دارد که از ان می‌توان به بخش اخبار کافه، تبت نام برای شرکت در برنامه‌ها، معرفی رویدادهای ان و بخش گالری تصاویر و ارتباط با فعالان بخش آی تی کشور در حوزه کارآفرینی دیجیتالی، اشاره نمود.

موفقیت دست‌اندرکاران این پرتال در توسعه کسب و کار اینترنتی در ایران را آرزومندیم.

همراهان همیشگی گزارش هفتگی، از شما می‌خواهیم تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به نشانی پست الکترونیک زیر ارسال کنید.

شایعه حضور اپل تا فالو بازی‌های هسته ای

سر زدن به پرتال موزه‌های کشور و همچنین سینماها و نشانی اینترنتی تئاترها، میتواند آخر هفته خوبی را برای شما و خانواده محترمتان، به همراه داشته باشد. از این فرصت‌ها استفاده کنید. مرکز دنیا، همان جایی هست که شما به اینترنت متصل هستید.

آدینه به خیر... .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج