۲۲۶۶۶۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مدیر مجتمع فرشچیان اصفهان خبر داد:

اکران فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»

مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی استاد فرشچیان از اکران فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند در روز دوم مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی خبر داد.

خبرگزاری مهر: محمد قلمکاریان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در ارتباط با برنامه های تابستانی این مجتمع اظهار داشت: برگزاری کنسرت علی زند وکیلی در روزهای دوم مردادماه از شاخص ترین این برنامه ها است که در سانس های ۱۸ و ۲۱ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در طول روزهای مرداد تا پایان شهریور برنامه متنوع فرهنگی و هنری در این مجتمع برگزار می شود، افزود: برنامه شبی با شهدای غواص، اکران فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند در روز دوم مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی، برگزاری همایش دفاع مقدس، جشنوار تولیدات هنری نخبگان فرهنگ و هنر و اجرای جشن دختران آفتاب از جمله این موارد است.

مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی استاد فرشچیان بیان داشت: همایش روز سینما در تاریخ ۲۱ شهریور و جشنواره تئاتر استان در تاریخ ۲۴ تا ۲۸ شهریورماه برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه شبی با هنر آیینی شهرستانها در روزهای دوشنبه در تالار فرشچیان اصفهان بیان داشت: هر هفته یک شهرستان می توانند آثار فاخر فرهنگی و هنری خود را به شکل رایگان در این مجتمع ارائه کنند.

قلمکاریان با اشاره به برگزاری برنامه شاهنامه خوانی در روزهای سه شنبه در این مجتمع گفت: همچنین هر هفته دوشنبه ها رونمایی از کتابهای فاخر استان با همکاری انجمن فرهنگی ناشران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اولین دوره طرح تربیت نخبگان فرهنگ و هنر (دوره مقدماتی) از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: در این دوره اساتید شاخص به برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف با موضوعات تاریخ تمدن اسلامی و غرب شناسی، شیوه های رهبری گروه های فرهنگی و هنری، نقش نخبگان در توسعه فرنگی کشور، دغدغه های فرهنگی در عصر غیبت، مخاطب شناسی نخبگان فرهنگ و هنر، روانشناسی هنر با نگرش بر روانشناسی جوان و خواسته های درونی او، مخاطب شناسی و نقش نخبگان، هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری، شرکت توسعه فرهنگ و هنر نقش نخبگان در آن، شرکت های هنربنیان در مرکز رشد، فرهنگ و رسانه، روانشناسی جوان و خواسته های درونی او، مدلهای مشاوره و راهنمایی گروه های هنری است.

برگزاری جشنواره تولیدات فرهنگی هنری نخبگان فرهنگ و هنر

مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی استاد فرشچیان تاکید کرد: چهارم شهریورماه نیز جشنواره تولیدات فرهنگی هنری نخبگان فرهنگ و هنر برگزار می شود.

وی با اشاره به چشم اندازه سه ساله این مجتمع از سال ۹۴ تا ۹۷ برای نقش آفرینی در تحول فرهنگ و هنر استان اصفهان بیان داشت: ایجاد مرکز دائمی و تخصصی کودک (خلاقیت، هنر و قصه)، ایجاد فضای تخصصی سینمایی کودک و تئاتر کودک، برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی دفاع مقدس، برگزاری جشنواره بین المللی فیلم و تئاتر کودک، ایجاد مرکز دائمی کافه کتاب، برگزاری جشنواره فرهنگی اصفهان و خواهرخوانده ها از جمله برنامه های این مجتمع بوده است.

قلمکاریان اضافه کرد: همچنین برگزاری مستمر اکسپوی هنر برای فروش آثار فاخر هنرمندان، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، تابلو فرش و غیره، برنامه ریزی برای راه اندازی تئاتر شهر در مجتمع، برگزاری همایش تبدیل ایده به تولید هنری (ایده شو)، شناسایی و اعزام گروه های برجسته هنری سایر کشورها، برگزاری دوره تخصصی تربیت نخبگان هنر دانشجویی و طلاب، برگزاری دپارتمان ۶ گانه هنری نخبگان دانش آموزی، اختصاص فضای دایمی مناسب در مجتمع برای هر انجمن و فراهم ساختن مکان مناسب در هر مجتمع برای هر انجمن از دیگر برنامه های این مجتمع بوده است.

وی تصریح کرد: هزینه طرح نخبگان فرهنگ و هنر ۵۵ میلیون تومان بوده است که از کمک خیران و درآمدهای مجتمع تامین شده است.

مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی استاد فرشچیان با اشاره به حضور انجمن های فرهنگی هنری در این مجتمع گفت: به منظور کمک به فعالیت های فرهنگی از این انجمن ها پول شارژ و سالن اختصاص داده شده برای برگزاری کلاسها دریافت نمی شود.

وی افزود: از جمله برنامه های مجتمع نمایش تولیدات فاخر تئاتر تهرن در اصفهان است و این کار را برای تغییر هنر شهرستانها ضروری می دانیم.

قلمکاریان با اشاره به اینکه این تالار دارای چالشهای مختلفی بوده است، بیان داشت: فضای خالی و بنای قدیمی فرسوده از مهم ترین مشکلات این مجتمع بود و بر این اساس نیاز به اصلاحات ساختاری و عمرانی زیادی داشت ضمن اینکه با وجود قرار داشتن در یک مکان مناسب شهری بازدید زیادی نیز نداشت.

بازدید روزانه ۳ تا ۴ هزار نفر از مجتمع فرشچیان

وی اضافه کرد: فضاهای خالی مجتمع تا مردادماه پارسال با استقرار گروه های مختلف پر شدند در حالیکه پیش بینی ما برای مهرماه بود.

مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی استاد فرشچیان اصفهان گفت: در این مکان ۵۰ شب جُنگ از ۱۶ دی ۹۳ تا فروردین امسال برگزار کردیم تا مردم اصفهان با تالار فرشچیان آشتی کنند و بدین شکل به تدریج بازدید روزانه ۲۰ نفره از این مجتمع اکنون به سه تا ۴ هزار نفر رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج