۲۲۶۶۹
۱۹ نظر
۵۰۳۷
۱۹ نظر
۵۰۳۷
پ

چگونه با بچه های اردیبهشت رفتار کنیم ؟

لب‌هایش را محکم به هم چسبانده، آنقدر محکم که اگر کسی ببیند تصور می‌کند لب بالا و پایین او با چسب به هم چسبانده شده. هرگونه تلاش به منظور راضی كردنش برای باز كردن دهان بیهوده است.

چگونه با بچه های اردیبهشت رفتار کنیم ؟

چگونه با بچه های اردیبهشت رفتار کنیم ؟

برترین ها: لب‌هایش را محکم به هم چسبانده، آنقدر محکم که اگر کسی ببیند تصور می‌کند لب بالا و پایین او با چسب به هم چسبانده شده. هرگونه تلاش به منظور راضی كردنش برای باز كردن دهان بیهوده است. قاشق غذا در دست‌تان مانده و کاملا بلاتکلیف هستید. تا دقایقی دیگر به این بلاتکلیفی کلافگی هم اضافه می‌شود، چون آن موقع است كه متوجه شده‌اید همه نیرویی که خرج کرده‌اید در واقع هدر رفته است. خندیده‌اید، ادا درآورده‌اید، به یک دلقک سیرک تبدیل شده‌اید، به زبان بچگانه حرف زده‌اید، عصبانی شده‌اید، اخم کرده‌اید، قهر کرده‌اید، شاید هم داد و فریاد کرده‌اید اما این کوچولوی تپل با آن جثه کوچک اما عضلانی‌اش هرگز قدمی به عقب برنداشته است. می‌دانید چرا؟ چون او یک کودک اردیبهشتی است و اردیبهشتی بودن برای یک بچه فقط یک معنا دارد، آن هم این‌که هرگز کاری را به زور انجام نمی‌دهد. نه این‌که لجباز باشد، او می‌خواهد هر وقت طالب کاری بود آن را انجام دهد. مهم نیست ساعت ناهار کی باشد، مهم این است که او گرسنه‌اش شود و دلش بخواهد غذا بخورد. فرقی نمی‌کند چه ساعتی را برای خوابیدن برایش در نظر گرفته‌اید چون او به ضرب و زور به رختخواب نمی‌رود، در عوض هر وقت دلش بخواهد می‌خوابد. حالا ممکن است هفت شب باشد یا سه صبح! فقط یادتان باشد اگر بخواهید از در زور وارد شوید چنان غائله‌ای راه می‌اندازد که همسایه‌های چند خانه آن طرف‌تر هم صدای جیغ و فریادش را می‌شنوند. از ما گفتن بود!


شیرین و دوست داشتنی

شاید به دلیل خواندن مقدمه این مطلب حسابی نگران شده باشید اما این فقط یکی از خصوصیات بچه‌های اردیبهشتی است بنابراین زود به قاضی نروید و به خودتان فرصت بیشتری بدهید چون تا لحظاتی دیگر نظرتان کاملا عوض خواهد شد. بچه‌های اردیبهشتی دوست داشتنی‌ترین موجودات دنیا هستند. روی خوش آن‌ها که در واقع روی غالب آن‌ها هم هست از این بچه‌ها یک فرشته واقعی می‌سازد. آن‌ها ذاتا شیرین و دوست داشتنی هستند. وقتی از فرط خوشی‌های کودکانه و بدون دلیل به آغوش شما پناه می‌‌آورند ممکن است از فرط هیجان گریه کنید و به راحتی صدای تپش قلب‌تان را که به عشق آن‌ها ریتم تندتری به خود گرفته بشنوید. این بچه‌ها با یک آغوش گرم می‌توانند خستگی بی‌نهایت شما را رفع کنند. پس اگر والدین یک کودک اردیبهشتی هستید قدر آن‌ها را حسابی بدانید. حالا همان زمانی است که نظر شما درباره این بچه‌ها کاملا عوض شده.


بانشاط، محکم و خوش رفتار

به عنوان پدر و مادر یک فرزند اردیبهشتی بهتر است بدانید که این بچه‌ها در سنین نوجوانی به وضوح نشان می‌دهند نسبت به هم سن و سال‌های‌شان شایستگی‌های بیشتری دارند. آن‌ها روحیه با نشاطی دارند و از نظر عاطفی، قوی و محکم هستند و همین باعث می‌شود افسردگی کمتر از دیگران سراغ آن‌ها بیاید. این بچه‌ها خیلی خوب می‌توانند شرایط سخت را تجزیه و تحلیل کنند و به لحاظ روحی خودشان را قوی نگه دارند برای همین است که عموما خوش رفتار هستند و بابت این مزیت اخلاقی همواره از سوی دیگران تحسین می‌شوند.


ورزشکارهای کوچولو

هر چند کم سن و سال هستند اما به ورزش کردن عشق می‌ورزند. بنابراین برای ثبت‌نام آن‌ها در کلاس‌های ورزشی اصلا تردید نکنید. این بچه‌ها آنقدر در رشته‌های ورزشی مختلف مستعد هستند که اصلا بعید نیست در آینده به یک ورزشکار حرفه‌ای تبدیل شوند. پس بهتر است آن‌ها را از این موهبت ذاتی محروم نکنید.


به او عشق بورزید

باید مراقب رفتارتان با این موجودات بی‌نظیر باشید. آن‌ها آرام و موقر هستند و هرگز با گستاخی‌های بچگانه در جمع باعث سرافکندگی شما نمی‌شوند اما اگر بخواهید چیزی را به این بچه‌ها تحمیل کنید اوضاع کاملا برعکس می‌شود. آن وقت خواهید دید که به موجوداتی جنگجو تبدیل می‌شوند و چنان در موقعیت دفاعی قرار می‌گیرند که انگار به راستی قرار است در یک میدان نبرد، مبارزه تن به تنی را تجربه کنند. با این حال خیلی راحت می‌توانید شرایط را عوض کنید. فقط کافی است در اوج دلخوری‌شان بابت این‌که خواسته‌اید چیزی را به آن‌ها تحمیل کنید تمام عشق و علاقه‌تان را نثارشان کنید. با آن‌ها به زبان آرام و با محبت سخن بگویید و همین روش را ادامه دهید، آن وقت خواهید دید که آن جنگجویان عصبانی چند دقیقه پیش، چطور به همان فرزندان خوش اخلاق و دوست داشتنی خودتان تبدیل خواهند شد. امتحان کنید!

آن‌ها در برابر سختگیری و زورگیری یک مبارز واقعی هستند و هرگز از موضع‌شان عقب نمی‌نشیند اما در برابر محبت حتی یک دقیقه هم دوام نمی‌آورند.


منطقی‌ترین بچه‌های دنیا!

اگر می‌خواهید به یک بچه اردیبهشتی موضوعی را بگویید که شاید چندان باب میلش نیست، بهتر است با آسمان و ریسمان بافتن و دروغ را چاشنی حقیقت کردن اوضاع را پیچیده نکنید بلكه همه چیز را همان طور که هست بگویید. برایش واقعیت را به زبان نرم و آرام توضیح دهید، چون او یکی از منطقی‌ترین موجودات دنیاست و خیلی راحت همه چیز را قبول می‌کند.


تحت تاثیر رنگ و صدا!

یک موضوع جالب درباره بچه‌های متولد اردیبهشت تاثیر عجیب رنگ‌ها و اصوات بر احساسات و شرایط روحی آن‌هاست. به عنوان مثال رنگ‌های تند مثل رنگ قرمز روح و روان این بچه‌ها را آزار می‌دهد و آن‌ها را به موجودات بی‌قراری تبدیل می‌کند در عوض رنگ‌های ملایم مثل رنگ آبی شرایط روحی و روانی آن‌ها را بسیار ایده‌آل و آرام خواهد کرد. این ماجرا درباره صداها هم مصداق دارد. صداهای بلند آن‌ها را عصبی می‌کند اما صداهای آرام روح آن‌ها را صیقل می‌دهد. با این وصف باید بدانید که رنگ و صدا نقش تعیین‌کننده‌ای در تعادل روحی بچه‌های متولد اردیبهشت دارد.


موسیقیدانان با استعداد

بیشتر بچه‌های متولد اردیبهشت در حوزه موسیقی مستعد هستند. آن‌ها به فاصله چند ماه از اولین باری که سازی را به دست گرفته‌اند چنان برای‌تان تک‌نوازی می‌کنند که مات و مبهوت می‌مانید.

اگر شما هم والدین یک کودک اردیبهشتی هستید پس بهتر است از همان ابتدای کودکی او را در این ژانر وارد کنید اما یادتان باشد اگر واقعا دلش نمی‌خواست، او را مجبور نکنید. در عوض بگذارید موسیقی را گوش بدهد. در ضمن اصلا تعجب نکنید اگر یک روز دیدید فرزند اردیبهشتی 12 ساله شما بنان گوش می‌کند! این بچه‌ها موسیقی کلاسیک را با جذاب‌ترین ترانه‌های پاپ دنیا عوض نمی‌کنند!


این بچه‌های قدرشناس

این بچه‌ها بی‌نظیرند. همین بچه‌های اردیبهشتی خوش اخلاق همیشه بهترین الگو برای هم سن و سال‌های‌شان هستند. شاید گاهی لجبازی کنند شاید گاهی چون احساس می‌کنند حرف‌تان زور است زیر بارش نروند شاید کم و بیش اذیت‌تان کنند اما یادتان باشد آنقدر محسنات دارند که بقیه چیزها به راحتی از یادتان می‌رود و بابت این‌که پدر و مادر یک بچه اردیبهشتی هستید به خودتان افتخار می‌کنید. این بچه‌ها هرگز مناسبت‌ها از جمله سالگرد ازدواج والدین‌شان و تاریخ تولد آن‌ها را فراموش نخواهند کرد و روزی روزگاری وقتی صاحب فرزند شدند، باز هم در این روزهای خاص با هدایای ویژه‌ای سراغ‌تان می‌آیند و خوشحال‌تان می‌کنند. آن‌ها در روزهای پیری پدر و مادر در خانه‌شان را همیشه به روی آن‌ها باز نگه می‌دارند و همواره با گرمی و از ته دل از والدین‌شان استقبال می‌کنند.


شاگرد محبوب معلم

بچه‌های متولد اردیبهشت برای معلم خود بهترین‌ها هستند البته این بهترین بودن به آن معنی نیست که آن‌ها حتما شاگرد زرنگ کلاس هستند بلکه این بچه‌ها خیلی خوب به حرف معلم خود گوش می‌دهند، فوق‌العاده سر به راه هستند و همیشه همان کاری را می‌کنند که معلم‌ از شاگردان خود انتظار دارد. این بچه‌ها معمولا وقتی به درس گوش می‌دهند آن را به خوبی فرا می‌گیرند و در این باب نیازی به تکرار ندارند. بنابراین این بچه‌ها معمولا در مدرسه دردسرساز نمی‌شوند که برعکس باعث افتخار پدر و مادر و البته کلاس‌شان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حميده

      صحيح است صحيح است كاملا تاييد ميكنم :)
      ارديبهشت ماه منه و از بس دوستش دارم و از خودش و متولدينش تعريف ميكنم دوستام به شوخي بهم ميگن تو يه آدم خود شيفته اي (;

      الان ميخوام اين مطلبو براي دوستام بفرستم. احتمالا ديگه مطمئن ميشن كه من دچار مانياي حاد شدم D:

    • حسین

      من به عنوان یک اردیبهشتی الان به خودم افتخار کردم! عجب چیز ردیفی هستیم ما اردیبهشتیا! :‌))))

    • samira

      مرسی بابت مطلب خوبتون من خودم متولد اریبهشت ام درست بود من واقعاً عاشق مادرم هستم و عاشق طبیعت مخصوصاً رنگ سبز بهار .......

    • بیتا

      کاملا درسته ، خصوصا زیر بار نرفتن و محبوب بودن ... خوشحالم که یک اردیبهشتی ام ... تواضع عجیبی هم دارند که نشات گرفته از طبع خاکی شونه ... از اینجا به همه دوستانی اردیبهشتی تبریک می گم بابت ماه تولدشون . . . :)

    • mehdi

      واقعا درسته من خودم اردیبهشتیم و زیر بار زور نمیرم و خانوادمو خیلی دوست دارم .اردیبهشتیها واقعا سرن

    • مريم

      واقعاً عالي بودمررررررررررسسييييييييييي
      واقعاً ما ارديبهشتيا!...... چي بوديم و هستيم ولي حيف كه هر چي كلاه گشاده سر ما ميره ولي عيبي نداره خدا هست خودش ميدونه چيكار كنه

    • سيما

      واقعاً درسته انگار بچگي خودم بود .عاشق ارديبهشت و متولدينشونم .امروزم تولدمه .تولد همه ي ارديبهشتيا مبارك.

    • فائزه

      نظر دوستان رو تایید میکنم من هم یک اردیبهشتی هنرمند هستم و عاشق هنر و طبیعت و خانواده و.....
      عالی بود مطلبتون

    • nasrin

      منم اردیبهشتیم و عاشق موسیقی.هردیبهشتیا رو عشق است

    • zahra

      با سلام با خوندن این مقاله تمام خستگی ام رفت که هیچ کلی حال کردم که هم خودم هم پسرم هر دو اردیبهشتی هستیم. مرسی

    • رزا

      منم اردیبهشتیم عاشق اردیبهشت طبیعت رنگ آبی و صورتی و آرامشم تولد همتون مبارک

    • saba

      بچه ها بچه ها من اردیبهشتی نیستم .من شهریوریم.

    • حسن

      واقعا همینطوره. من یک دختر 5 ساله دارم که مطالب بالا در موردش صدق می کنه خیلی خوشحال شدم

    • gity

      ba salam lotfan dar bareye asfand mahiha ham benevisid ba tashkor faravan

    • محسن

      خیلی دوست دارم

    • مهدیه

      عاشقتونم اردیبهشتیای عزیزم
      منم یک اردیبهشتی ام
      اردیبهشتی بودن واقعن افتخار بزرگیه
      خییییلی بزرگ
      من و دختر عمم که هنوز ۶ روزشه اردیبهشتی هستیم
      واقعن خوشحالم

    • ملیکا

      واقعا خوب چون من خودم اردیبهشتی و واقعا عاشق موسیقی هستم

    • سوگند

      واقعا اردیبهشتی ها ماهن ، هم پسرم هم دخترم متولد اردیبهشتن ، عاشق موسیقی و ورزشن ، مطمئنم با این تلاش و پشتکار به آرزوهاشون میرسن ، خدایا بهترینها رو برای بچه‌هام از تو میخوام

    • Khalsa

      من با این حرفا خیلی مخالفم چون خود من یه دی ماهیم و این مسئله را برای همه دوستان می فرستم و میگم اصلاً به این مسئله را گوش ندین اردیبهشت ایده خوبی نیست و برای ماه آینده خوبی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج