۲۲۷۰۲۸
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

دو روایت مبهم در پرونده قتل پزشک اردبیلی

ضربات مرگبار چاقو، پايان آخرين ملاقات پزشك متخصص اردبيلي با بيمارش بود. دكتر پيرزاده صبح روز پنجشنبه، در حالي با ضربات چاقو پسر جوان به قتل رسيد، كه در مورد انگيزه اصلي اين جنايت، روايت‌هاي متفاوتي وجود دارد.

روزنامه شهروند: ضربات مرگبار چاقو، پايان آخرين ملاقات پزشك متخصص اردبيلي با بيمارش بود. دكتر پيرزاده صبح روز پنجشنبه، در حالي با ضربات چاقو پسر جوان به قتل رسيد، كه در مورد انگيزه اصلي اين جنايت، روايت‌هاي متفاوتي وجود دارد. ارتباط پزشك و بيمار و ارتباط دوستي بين قاتل و مقتول، دو روايت متفاوتي است كه جزیيات اين حادثه را در ‌هاله‌اي از ابهام قرار داده است.

ساعت ١١ صبح پنجشنبه دكتر اصغر پيرزاده با ضربات چاقوي پسر جوانی، پيش از رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست داد. خبر قتل اين پزشک اردبیلی به سرعت در فضای مجازی پخش شد و شایعات مختلفی به راه افتاد. شايعاتي كه روايت‌هاي مختلف و متفاوتي از قتل دكتر در فضاي مجازي منتشر كرد. از طرفي مرگ اين فوق تخصص آنکولوژی و خون، اعتراض مردم زيادي را در بر داشت. اما چيزي كه مشخص است اين است كه هنوز انگيزه اصلي و جزیيات اين جنايت فاش نشده و هيچ كس نمي‌داند قاتل چرا و چگونه ضربت مرگبار چاقو را به دكتر پيرزاده وارد كرده است.

برخي‌ها مي‌گويند دکتر پیرزاده درحالی‌که در بستر یک بیمار سرطانی در خانه وی حاضر شده بود، با ضربات چاقو همراه آن بيمار مورد هجوم قرار گرفته و ضربات چاقو به بدن وی وارد شده است. مي‌گويند قاتل همراه یک بیمار بوده که پس از ضرب و جرح شدید پیکر نیمه جان این دکتر اردبیلی توسط بیمار به بیمارستان منتقل شده اما تلاش پزشکان نتیجه نداده و وی جان باخته است. اما برخي از شنيده‌ها نيز حاكي از آن است كه قاتل از دوستان دكتر پيرزاده بوده و بعد از دعوت مقتول به خانه‌اش او را با ضربات چاقو كشته است. اين در حالي است كه قاتل دستگیر شده و انگیزه وی از این جنایت درحال بررسی است.

دکتر فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد جزیيات حادثه با تاييد رابطه پزشك و بيمار بودن قاتل و مقتول، به ايسنا مي‌گويد: «دكتر پيرزاده ظهر پنجشنبه برای معاینه یک بیمار به خانه وی رفت و به دلایل نامشخص از سوي همراه نوجوان بیمار مورد حمله قرار گرفت و به ضرب چاقو مجروح می‌شود. با وقوع این حادثه سایر همراهان بیمار با اورژانس تماس می‌گیرند و این پزشک را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می‌کنند. اما دكتر هنگام رسیدن به بیمارستان فوت می‌کند. عامل این حادثه بلافاصله دستگیر می شود. درحال حاضر نيز اقدامات قضایی از سوي دستگاه قضایی با جدیت دراین‌باره درحال انجام است و به‌زودی به مردم اردبیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

اعترافات قاتل دستگیر شده پرده از واقعیت‌ها باز می‌کند

دکتر فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه صحبت‌هايش مي‌گويد: «پس از قتل اصغر پیرزاده توسط همراه بیمار، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که به این استان سفر کند. همچنين تیمی از وزارت بهداشت برای بررسی این حادثه به اردبیل می‌آیند و قتل دکتر پیرزاده را بررسی می‌کنند. با این وجود دکتر سیدحسن‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرده است که به اردبیل بیاید و یا در صورت عدم توفیق یکی از معاونان خود را به اردبیل بفرستد. در این زمینه قرار شده که موضوع را پیگیری و به ایشان انتقال دهم تا تصمیم گیری شود.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه صحبت‌هايش مي‌گويد: « متهم دستگیر شده اما هنوز دلایل خود را از این اقدام بازگو نکرده است. ولي قطعا با دستگیری قاتل پزشک اردبیلی و اعترافاتی که خواهد داشت پرده از بسیاری واقعیت‌های این حادثه ناگوار برداشته خواهد شد.»

در ادامه یکی از دوستان نزدیک مرحوم پیرزاده در باره اين حادثه به خبرنگار هم‌نوا مي‌گويد: «مرحوم دکتر پیرزاده تنها فوق‌تخصص آنکولوژی اردبیل، دوست چند ساله ام، آن‌قدر مهربان بود که به منظور ویزیت بیمارش به خانه بیمار رفته بود اما توسط همراهان اين بيمار ضربات چاقو بر بطن چپ‌اش وارد شد. پس از اين قتل مشخص شد كه قاتل پسر بچه ١٨ ساله بود که در اورژانس گریه می‌کرد و پیگیر زنده ماندنش بود. وقتی از آن پسر جوان علت رفتارش را جویا شدم، گفت من به شما جواب نمی‌دهم.»

یکی دیگر از متخصصان اردبیلی نیز مي‌گويد: «حدود ٨‌سال است که دكتر را می‌شناسم و آنچه که از وی دیده‌ام ادب، احترام و رضایت بیماران وی بوده است. از طرفي پدر جوان ضارب به مدت ٧‌سال بود تحت نظر مرحوم پیرزاده قرار داشت اما در سال‌های گذشته وضع جسمانی‌اش وخیم‌تر شده بود. همين باعث شده بود كه اين جنايت رقم بخورد. بنابراين جامعه پزشکی اردبیل نیز در راستای همدردی با خانواده دكتر روز شنبه را در اردبیل عزای عمومی اعلام کرده‌اند.»

يكي ديگر از متخصصان اردبيل درباره اين حادثه به «شهروند» مي‌گويد: «دكتر پيرزاده يكي از متخصصان خوشنام و باسواد و بادقت بود كه استاديار دانشگاه نيز بود و هميشه نسبت به بيمارانش تعهد خاصي داشت. او وقتي كه صبح پنجشنبه در بيمارستان حضور داشت، خانواده يكي از بيمارانش كه چندين ‌سال تحت درمان وي بود و سرطان داشت با او تماس گرفتند. او رفت و ديگر برنگشت. هنوز انگيزه دقيق متهم مشخص نيست ولي گويا متهم گفته كه پدرش نبايد شيمي‌درماني مي‌شده، ولي دكتر او را شيمي‌درماني كرده است. براي همين او را به قتل رسانده است.»

او مي‌گويد: «هیچ چیزی مشخص نیست و هنوز منابع رسمی زوایای این جنایت را اعلام نکرده‌اند وباید منتظر خبرهای بعدی باشیم.»

نامه اينستاگرامي وزير كشور در مورد اين حادثه

وزیر کشور نیز پس از وقوع این اتفاق در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «حادثه ناگوار به وقوع پیوسته در اردبیل ضمن ایجاد تاثر و تالم در بین هموطنان، باردیگر ضرورت التزام به رعایت قانون و پرهیز از خشونت برای ایجاد امنیت روانی در جامعه را مورد تأکید قرار داد. به منظور تثبیت نظم و اعمال صحیح و صریح مقررات و ضوابط قانونی مرتبط و حفظ آرامش و اطمینان هموطنان، لازم است شورای تأمین استان در سریع‌ترین زمان ممکن برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و ارایه گزارش آن به مراجع ذی‌صلاح و مردم شریف تشکیل جلسه دهد. به هموطنان عزیزم نیز توصیه می‌کنم به فضای غیرواقعی شکل گرفته در برخی رسانه‌های غیررسمی و مجازی توجه نکرده و آخرین نتایج بررسی‌ها را صرفا از مراجع رسمی و قانونی پیگیر شوند.»

قاتل دکتر پیرزاده از همراهان بیمار نبود

اين‌ها همه در حالي است كه ناصر عتباتی در مورد اين پرونده با رد همه اين خبرها به ایرنا مي‌گويد: «دکتر اصغر پیرزاده فوق‌تخصص آنکولوژی و سرطان ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه با استفاده از کارد آشپزخانه به قتل رسید. دكتر پيرزاده با خودروی شخصی خود و به دعوت قاتل که جوانی دانشجو حدودا۲۳ ساله است، به خانه او رفته بود.

دكتر پيرزاده از آشناهاي قاتل بود ولي در خانه او به قتل رسید. ماموران نیروی انتظامی نيز پس از اطلاع از موضوع خودروی مقتول را در مقابل محل وقوع جرم شناسايي و قاتل را دستگیر کردند. متهم پس از دستگيري به جرم خود اعتراف کرده است. درحال حاضر نيز براساس تحقیقاتی که تاکنون به عمل آمده و برخلاف آنچه در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، هیچ‌گونه رابطه بیمار و پزشک بین قاتل و مقتول وجود نداشته است. تحقیقات تکمیلی ازجمله در زمینه انگیزه وقوع این جرم هم اکنون توسط پلیس آگاهی اردبیل و دادستانی ادامه دارد.»

عتباتی مي‌گويد: «اخباری که تاکنون در زمینه وقوع این قتل و انگیزه‌های قاتل در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده صحت ندارد. انگیزه قتل در دست بررسی است و دستگاه قضا به صورت فوق‌العاده و در سریع‌ترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی می‌کند. انگیزه قتل این پزشک حاذق متخصص خون در دست بررسی است. دستگاه قضا به‌طور قاطع و به‌صورت فوق‌العاده و در سریع‌ترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی می‌کند.»

نامه زالی به دادستان و فرمانده ناجادر پی قتل پزشکی در اردبیل

همچنين در ادامه دکتر علیرضا زالی رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور در نامه‌ای مشترک به دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی کشور و استاندار اردبیل خواستار رسیدگی به حادثه قتل پزشک اردبیلی شد و گفت: «خدشه به جایگاه جامعه پزشکی مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.»

او در این نامه گفته است: «با کمال تاسف باخبر شدیم یکی از همکاران خدوم جامعه پزشکی کشور در شهر اردبیل به قتل رسید. ضرب و جرح فجیع و قتل این پزشک فوق‌تخصص و عضو هیأت علمی دانشگاه که مورد وثوق جامعه پزشکی اردبیل و مردم منطقه بود، جامعه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در بهت و اندوهی عمیق فرو برده و عواطف مردم شریف اردبیل را جریحه‌دار کرده است.

بنابراين با توجه به موج نگرانی و کدورت‌خاطر جامعه پزشکی استان و با عنایت به اهمیت و حساسیت این مساله، مسئولان ذی‌ربط دستور فرمایند رسیدگی به این موضوع به‌طور ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.» با توجه به صحبت‌های همکاران مقتول، اظهارات دادستان اردبیل و پیام وزیر کشور هنوز به‌طور قطع رابطه قاتل و مقتول مشخص نيست و تنها اعترافات قاتل و گزارش رسمی دادگستری اردبیل به این تناقضات پایان خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      مطمئنا هیچکس بیخود به یکی دیگه به قصد کشت حمله نمیکنه...
      دلیلش اگر هر چیزم باشه دخالتهای وزیر بهداشت ورسانه ها بی مورده و ممکنه فشارها موجب عدم اجرای صحیح عدالت بشه

      پاسخ ها

      • ایراندخت

        نمیدونم چرا پزشکان اینقدر موضوع رو شخصی کردند؛ متأسفانه قتل در حامعه افزایش یافته. در جامعه ای که به کرات خبر قتل پدر و مادر توسط فرزندشان؛ قتل پدربزرگ و مادربزرگ توسط نوه، خبر قتل فرزندان توسط پدر؛ قتل برادر و خواهر توسط برادر به گوش میرسد؛ حتی در یک نزاع ساده 2 ناشناس به جان هم می افتند و هم را میکشند؛ دیگر موضوع قشر خاصی از جامعه نیست و تک تک افراد در خطر هستند. لطفا از خواب بیدار شوید؛ جامعه در سراشیبی سقوط است.
        داستان قایقیست که نادانی دارد به آن آسیب میرساند و این آسیب به غرق شدن همه افراد حاضر در آن منجر خواهد شد...

      • بدون نام

        با احترام به جامعه پزشکی باید قبول کنیم که اکثر دکترها از سلامت اخلاقی پایینی برخوردارن.

      • غــــــــــــز ل

        شگفت اینجاست که خود مهتران بیمارستان و دانشگاه هم هر کدوم گونه ای این رویداد رو بازگو کردن :|
        و شگفت تر این گفته است : «خدشه به جایگاه جامعه پزشکی مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.»
        انگار هر گناهی که پزشکان تا امروز درباره ی مردم بیگناه و از دست رفتن مردم شده هیچ بوده و تنها اینک تبری بر ریشه ی پزشکان زده شده...مرگ مرگه پزشک و ....نداه .... ه کی دست به کاری بزنه که سبب مرگ و از دست رفتن زندگی کسی بشه همین واژه ها را باید گفت ...آیا براستی چنین هست!!؟؟

    • بدون نام

      تو اردبیل اینجور چیزا عادی شده! چند وقت قبلم یه دعوا که چه عرض کنم!یه چیزی شبیه جنگ قبیله ای تو یکی از بیمارستانا اتفاق افتاده بود که چند نفر با چماق بجون هم افتاده بودن!

      پاسخ ها

      • احسان

        شما مورد سومی هم سراغ داری؟؟؟ حادثه بوده حادثه شهر و استان نمیشناسه لطفا قبل از نظردادن یه خرده فکر کنید

      • خاطره

        اولا که عادی نشده چون اگه عادی شده بود دیگه اینهمه بازتاب نداشت و مردم اینهمه نظرات مختلف مطرح نمیکردن.
        دوما تو خیلی جاهی دیگه هم حوادث مشابه ایناتفاق میفته.یکم بگردی پیدا میکنی.

    • يلين

      لطف كنيد شما كه نه دكتر را ميشناسيد ونه هيچ اطلاعي نداريد ،كامنت نامربوط نكذاريد

    • بدون نام

      به هر دلیل احیاناً موجه و احتمال قوی ناموجه کارمون شده سرپوش گذاشتن به مسائل و مشکلات و اخبار وگرنه کشف انگیزه قتل به این سادگی که شکافتن الکترون نیست.

      پاسخ ها

      • خاطره

        نه نیست ولی هر کاری یه مراحلی داره وقتی قتل پنج شنبه اتفاق افتاده و دقیقا از ظهر پنج شنبه صدها نظر از کاربرا تو سایت های مختلف گذاشته شده نشون میده که مردم عادت کردن در جا در مورد هرچیزی نظر بدن.
        دوستان اجازه بدین دو روز بگذره دو تا مسئول مربوط در این مورد اظهار نظر کنن بعد شروع کنین به تحلیل و تبریک به وزیر و مهران مدیری.

    • فاطمه

      تو اردبيل دكتر پيرزاده رو خيلي قبول دارن و خيلي هم ناراحتن كه اين پزشك و از دست دادن پزشك خوبي بود ولي تشخيص هاي غلط هم كم نداشت. ولي مشكل بعضي از پزشك هاي اين شهر اينكه خيلي بداخلاقا جلوي چشم من با يه مريض سرطاني يكي از پزشكاي اين شهر طوري برخورد كرد كه خدا شاهده كه گريه كردم اصلا با هاشون نميشه حرف زد دارن مي برنت عمل كنن ولي تا بعد از عمل هم نمي دوني چرا و بيماريت چي بوده كه عملت كردن .بعضي اوقات خودشون مقصر هستن بي دليلي هيچ وقت آدم نمي تونه كسي و بكشه

    • دهاتی ساده

      با ابراز تاسف از بابت اتفاقاتی از این دست.
      از نوشته های خانم ایراندخت و غزل خانم بسیار متشکرم.

    • بدون نام

      اردبیل ؟؟ همه چیز گویاست ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج