جاباما
۲۲۷۵۵۶
۱ نظر
۵۱۰۴
۱ نظر
۵۱۰۴
پ

زندگی به سبک راجر فدرر

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که راجر فدرر می تواند بهترین تنیسور تاریخ جهان باشد؛ حتی اگر تنیسورهایی مثال نادال، جوکوویچ و اندی ماری گاهی بالاتر از او قرار گرفته باشند.

زندگی به سبک راجر فدرر

همشهری تماشاگر: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که راجر فدرر می تواند بهترین تنیسور تاریخ جهان باشد؛ حتی اگر تنیسورهایی مثال نادال، جوکوویچ و اندی ماری گاهی بالاتر از او قرار گرفته باشند. رکوردهایش آن قدر زیاد است که نمی شود به این راحتی ها درباره شان نوشت. شاید به همین دلیل هم باشد که باید او را برترین و البته جذاب ترین تنیسور جهان دانست.

زندگی به سبک راجر فدرر

مشخصات

نام: راجر فدرر

متولد: ۸ آگوست ۱۹۸۱ در بازل

ملیت: سوئیس

قد: ۱۸۵ سانتیمتر

وزن: ۸۵ کیلوگرم

آغاز تنیس حرفه ای: ۱۹۹۸

سرنوشت ویمبلدون ۲۰۱۵

این مطلب در حالی نوشته می شود که ما از سرنوشت راجر فدرر در رقابت های ویمبلدون ۲۰۱۵ اطلاعی ندارم. اصلا نمی خواهیم اهم اطلاع داشته باشیم! چون هوادارانش حسابی از دست اش ناراحت هستند. او همان فدرر همیشگی نیست. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ هر سال دست کم یک گرند اسلم را فتح می کرد. فدرر ۵ سال هم موفق شد دو گرند اسلم را ببرد و به همین دلیل از نظر تنوع نسبت به سایرین سرتر است.

زندگی به سبک راجر فدرر

آغاز شکست ها

گرند اسلم ها مهم ترین مسابقات تنیس هستند. بنابراین بهترین های دنیا را می شود در این مسابقات دید. فدرر پس از موقعیت های متوالی در سال ۲۰۱۱ دستش به هیچکدام از جام های گرند اسلم نرسید. او در این سال در مسابقات آزاد استرالیا و آزاد آمریکا در نیمه نهایی شکست خورد و در ویمبلدون در یک چهارم نهایی مغلوب شد. در رولند گاروس اما توانست به فینال بیاید که آنجا البته بازنده شد. در سال ۲۰۱۲ در استرالیا و فرانسه به نیمه نهایی رسید. ویمبلدون را فتح کرد، اما در یو اس اپن بالاتر از یک چهارم نهایی نرفت. در سال ۲۰۱۳ وضعیت بدتر هم شد. فدرر در استرالیا به نیمه نهایی رسید. در فرانسه یک چهارم نهایی پایان کارش بود و در ویمبلدون و آمریکا به ترتیب در مراحل دوم و چهارم حذف شد! در سال ۲۰۱۴ او دو نیمه نهایی آمریکا و استرالیا را دید و حتی به فینال ویمبلدون هم رسید، اما در رولند گاروس در مرحله چهارم شکست خورد.

فدرر اما در سال های ۲۰۱۵ در اپن استرالیا در مرحله سوم حذف شد و در رولند گاروس هم به یک چهارم نهایی رسید. او نشان داده که در ویمبلدون بهتر از سایر گرند اسلم ها نتیجه می گیرد. ۷ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی گواه این امر است.

زندگی به سبک راجر فدرر

انتقاد از برگزارکنندگان رولند گاروس

فدرر معمولا کمتر لب به انتقاد می گشاد، اما در مسابقات تنیس فرانسه او حسابی درباره امنیت تنیسورها و وضعیت به وجود آمده انتقاد کرد. در جریان یک مسابقه یکی از هواداران وارد زمین شد و درخواست گرفتن عکس سلفی با فدرر را داشت! البته ماموران امنیتی بلافاصله آمدند و او را بیرون کردند! تنیسور سوئیسی در این باره گفت: «اصلا راضی نیستم. این اتفاق دیروز هم در زمان تمرین رخ داد. البته شرایط در زمین مسابقه فرق می کند؛ زمین بازی جایی است که فکر می کنم کسی نمی تواند واردش شود! این طور که نمی شود. تماشاگران و هواداران نباید اینجا را با پیاده رو اشتباه بگیرند و راحت واردش شوند!

قول بازگشت

فدرر در حال حاضر در رده دوم رده بندی برترین تنیسورهای جهان قرار دارد و فاصله اش با نفر اول یعنی جوکوویچ بسیار زیاد است، اما او در مصاحبه های اخیرش اعلام کرده که می خواهد سال ۲۰۱۶ را با قدرت آغاز و به پایان برساند. باید دید که آیا رجر می تواند به عهدش وفا کند؟

زندگی به سبک راجر فدرر

خانواده

او با میر کاواورینچ که اصلیتی اسلواک دارد ازدواج کرد. همسر فدرر هم یک تنیس باز حرفه ای بوده است. آن ها ۴ فرزند به نام های میلارز، لئو، شارلن ریوا و لنی دارند که میلارز و شارلن ریوا دوقلو هستند.

سرگرمی ها

خیلی از فوتبالیست ها و ورزشکاران رشته های دیگر برای تفریح تنیس بازی می کنند، اما فدرر برای تفریح فوتبال بازی می کند. مثل تمام سوئیسی ها عاشق اسکی است و در دامنه های آلپ همیشه فرصت برای اسکی وجود دارد. گلف هم از دیگر علایق فدرر محسوب می شود. اما یکی از چیزهایی که خیلی معتادش است، بازی های رایانه ای است. او یک پلی استیشن باز تیر است و در رشته های مختلف ورزشی در آن حرفهای زیادی برای گفتن دارد! در بخش مربوط به علایق و سرگرمی های راجر باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنیم و آن ماشین سواری است. البته با آن مرسدس هایی که او دارد، هرکسی هوس سواری به راحتی به سرش می زند!ً

خودروها

از آنجا که او یک قرارداد تبلیغاتی حسابی با کمپانی مرسدس بنز دارد، بنابراین فقط سوار این مدل خودرو می شود! جدیدترین خودروی بنزی که فدرر سوار آن می شود، مرسدس- ای ام جی، جی ال اس ۶۳اس کوپه است. خودرویی با ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن، قدرت موتور ۵۸۵ اسب بخار با شتاب صفر تا صد ۴.۲ ثانیه. نکته جالب درباره بنزهای فدرر این است که تمامی آن ها سفید رنگ هستند.

پردرآمد

فدرر در زمره پردرآمدترین ورزشکاران جهان است. او از سال ۱۹۹۸ تاکنون تنها حدود ۵۰ میلیون دلار جایزه دریافت کرده و این درآمد شامل قراردادهای تبلیغاتی او نمی شود. او چندی پیش رکورد جوایز پیت سمپراس، تنیسور آمریکایی را نیز شکست تا در این زمینه پیشتاز باشد.

زندگی به سبک راجر فدرر

قراردادها

فدرر با شرکتهای ویلسون، نایک، رولکس و مرسدس بنز قرارداد تبلیغاتی دارد. او در زمین از راکتهای ویلسون و البسه و کفش نایک استفاده می کند و وقتی دستش را روی فرمان یکی از مرسدسهایش می گذارد، ساعت مچی رولکس او به خوبی دیده می شود.

افتخارات

از رقابتهای مسترز که بگذریم، در اینجا تنها می خواهیم به موفقیتهایی که فدرر در رقابت های گرند اسلم کسب کرده اشاره کنیم.

آزاد استرالیا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰

آزاد فرانسه: ۲۰۰۹

ویمبلدون: ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲

آزاد آمریکا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸

مدال طلای بخش دوبل بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن

مدال نقره بخش انفرادی بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن

زندگی به سبک راجر فدرر

خیریه

فدرر به غیر از اینکه سفیر یونیسف است، یک بنیاد خیریه نیز به نام خودش دارد و به کودکان گرسنه جنوب آفریقا کمک می کند. این بنیاد خیریه در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است. در سال ۲۰۰۵ برای انجام امور خیر و بازدید و کمک به آسیب دیدگان سونامی در جنوب آسیا به هندوستان سفر کرد. در جریان مسابقات تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۱۰ میلادی او و تنی چند از تنیسورهای بزرگ دنیا به جمع آوری کمک برای زلزله زدگان هائیتی پرداخت. او و رافائل نادال در سال ۲۰۱۰ یک مسابقه خیریه در زوریخ و یک مسابقه خیریه در مادرید برگزار کرده و جمع ۴ میلیون یورو برای بنیادهای خیریه شان جمع آوری کردند.

خانه ها

به غیر از خانه اصلی اش که در زوریخ است، او یک ویلا در دهکده والبلا دارد که بیشتر سال دور تا دورش برف است. او این ویلا را در سال ۲۰۰۸ خریده ضمن آنکه در مقابل آن ویلای دیگری نیز در شهر دبی دارد. روبروی این ویلایش یک زمین تنیس ساخته تا زمانی که آنجاست، هر روز وقتی از پنجره به بیرون نگاه می کند، یادش بیاید که چرا اینجاست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      فدرر حرف نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج