۲۲۷۷۰۶
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

چرا مثل «گوهر خیراندیش» خوب نمانده‌ايد؟

تازه شمع تولد ۳۰ سالگي‌تان را فوت كرده‌ايد، اما آينه مي‌گويد خيلي پيرتر از اين عدد به نظر مي‌رسيد؟ شما چند دهه از گوهر خيرانديش جوان‌تر هستيد اما از او پيرتر به نظر مي‌رسيد؟

چرا مثل «گوهر خیراندیش» خوب نمانده‌ايد؟
مجله سیب سبز - الناز مظاهري: تازه شمع تولد ۳۰ سالگي‌تان را فوت كرده‌ايد، اما آينه مي‌گويد خيلي پيرتر از اين عدد به نظر مي‌رسيد؟ ديگران مي‌گويند شكسته شده‌ايد و خودتان نمي‌دانيد چرا زندگي‌ كه چهره شما را پير و چروك كرده، با ديگران راه آمده و آنها را در ميانسالي هم به اندازه شماي جوان، پير نكرده‌است؟

نمي‌توانيد شانس بد را متهم كنيد و بگوييد ديگران تنها خوش‌اقبال بوده‌اند. به باور محققان و متخصصان، عاداتي كه هر روز در زندگي‌تان دارید، دليل پيرتر به نظر رسيدن شما هستند. اگر شما هم اين ۱۰ عادت را نمي‌توانيد از زندگي‌تان بيرون كنيد، مطمئن باشيد حداقل ۱۵-۱۰ سال پيرتر از سن شناسنامه‌اي‌تان به نظر خواهيد رسيد.

همه كاره‌ايد؟

مي‌خواهيد در وقت صرفه‌جويي كنيد و با يك دست چند هندوانه‌ برداريد؟ به همسرتان اعتماد نداريد و تصور مي‌كنيد اغلب كارها را خودتان بهتر انجام مي‌دهيد؟مطمئن باشيد حاصل توانمندتر بودن شما و همه‌كاره بودن‌تان، چيزي جز زود پير شدن شما نخواهد بود. نمي‌توانيد انكار كنيد وقتي تصميم مي‌گيريد همه كارها را با هم انجام دهيد و وقت كافي براي تک‌تک انجام دادن آنها نداريد، دچار استرس نمي‌شويد.

چرا مثل «گوهر خیراندیش» خوب نمانده‌ايد؟

همين استرس كه يكي از بزرگ‌ترين متهم‌هاي آزاد شدن راديكال‌هاي آزاد در بدن شماست، مي‌تواند شما را تا چند دهه پيرتر از آنچه شناسنامه‌تان مي‌گويد نشان دهد. راديكال‌هاي آزاد نه‌تنها شما را پير مي‌كنند، بلكه خطر دچار شدن‌تان به سرطان را هم بالا مي‌برند؛ پس براي فرار از اين دو خطر هم كه شده، تنها روي انجام يك كار تمركز كنيد و تا تمامش نكرده‌ايد، مسووليت تازه‌اي به عهده نگيريد. كمال‌گرايي را كنار بگذاريد و برخي مسووليت‌ها را حتي به قيمت ناقص انجام شدن‌شان هم كه شده، با ديگران قسمت كنيد.

دسرخور هستيد؟

تنها كالري‌هاي مازادي كه با دسردوست بودن‌تان به بدن شما مي‌رسد، براي‌تان دردسر ايجاد نمي‌كند؛ به باور پژوهشگران ذائقه شيريني‌دوست شما مي‌تواند چهره‌تان را سال‌ها پيرتر از آنچه هست، نشان دهد. از دست رفتن درخشندگي پوست، گودي‌هاي سياه زير چشم، پف‌آلود شدن و بيشتر شدن چين و چروك‌هاي چهره و بيشتر شدن و گود‌تر شدن منافذ پوست، همه حاصل هر روز دسر خوردن است و اگر از خوراكي‌هاي شيرين پرهيز نكنيد، هر روز پيرتر از قبل مي‌شويد.

شب‌زنده‌داريد؟

شب‌ها انرژي‌تان چند برابر است و ترجيح مي‌دهيد كارهاي شخصي‌تان را بعد از نيمه شب انجام دهيد؟ نمي‌دانيد چرا با وجود اينكه هيچ كاري براي انجام دادن نداريد، در تاريكي هم خواب به چشم‌تان نمي‌آيد؟ حاصل بي‌خوابي شما تنها پف‌دار و تيره شدن دور چشم‌تان نيست؛ به باور محققان كساني كه هفت ساعت در شب نمي‌خوابند، روند پير شدن‌شان تند‌تر مي‌شود. البته ابتلا به مشكلات رواني، آسيب ديدن پوست و اختلالات سوخت و ساز از ديگر مشكلاتي است كه مي‌تواند گريبان شب‌زنده‌دارها را بگيرد.

مسابقه سريال‌بيني داريد؟

اينكه هر شب به تماشاي پایتخت بنشينيد يك چيز است و اينكه يك سيزن از سريال ۲۴ را در يك روز ببينيد چيزي ديگر. بررسي‌ها نشان مي‌دهد هر ساعت تماشاي تلويزيون، ۲۲ دقيقه اميد به زندگي را در بزرگسالان كاهش مي‌دهد؛ حالا تصور كنيد كه ۶-۵ ساعت در روز خود را با سريال ديدن مشغول كنيد و سراغ سريال اكشني برويد كه نمي‌توانيد در برابر وسوسه ديدن قسمت بعدي‌اش مقاومت كنيد. وقتي بيشتر از ۳۰ دقيقه در يك موقعيت مي‌نشينيد، همه بدن‌تان با شما سر جنگ مي‌گرفته و روند پير شدن‌تان هم سرعت مي‌گيرد.

سبك زندگي كم‌تحرك، يكي از دلايل مرگ زودرس و ابتلاي افراد به بيماري‌هاي ريز و درشت است. ديابت، بيماري‌هاي كليوي، بيماري‌هاي قلبي- عروقي و سرطان تنها بخشي از مصيبت‌هايي هستند كه گريبان يكجانشين‌ها را مي‌گيرند. محققان مي‌گويند، اگر هر هفته ۱۵۰ دقيقه يا بيشتر ورزش كنيد، طول عمرتان بين ۱۰ تا ۱۳ سال بيشتر مي‌شود و پيري زودرس هم كمتر شما را تهديد مي‌كند.

با كرم قهريد؟

پوست دور چشم شما از پوست ديگر نواحي صورت‌تان نازك‌تر است و زودتر چروك مي‌شود؛ به همين دليل حتي اگر دسترسي به كرم‌هاي دور چشم نداريد، بايد هر روز از يك مرطوب‌كننده - ترجيحا حاوي ويتامين A- كمك بگيريد. اما مرطوب‌كننده‌ها براي مدت طولاني نمي‌توانند به شما در مبارزه با پيري كمك كنند و براي كند كردن روند چروك شدن چشم‌هاي‌تان بايد از كرم‌هاي دور چشم متناسب با سن و سال‌تان استفاده كنيد. شما بايد راهي براي رساندن ويتامين C و آنتي‌اكسيدان‌ها به پوست‌تان پيدا كنيد و قطعا مصرف مواد غذايي مناسب، تنها راه رسيدن به اين هدف نيست.

فقط روزي يكبار ضدآفتاب مي‌زنيد؟

اگر اهل استفاده از ضدآفتاب نيستيد، حتما خودتان مي‌دانيد كه چطور با اين سهل‌انگاري تيشه به ريشه پوست‌تان مي‌زنيد. اما حتي اگر هر روز از ضدآفتاب استفاده كنيد، نمي‌توانيد مانع پير شدن پوست‌تان شويد. شما بايد از اين كرم‌ها درست و به‌قاعده استفاده كنيد. براي اينكه پوست‌تان آسيب نبيند، بايد هر دو ساعت يكبار آن را با آب خنك بشوييد و دوباره ضد‌آفتاب بزنيد. گذشته از اين، بايد نوع كرم يا لوسيوني كه براي محافظت در برابر آفتاب از آن كمك مي‌گيريد را باتوجه به جنس پوست‌تان انتخاب كنيد تا ديرتر پيري خودش را روي چهره شما نشان دهد.

زيادي به خودتان مي‌رسيد؟

دوست داريد هميشه در چشم ديگران بدرخشيد و به همين دليل نيمي از حقوق ماهيانه‌تان را براي خريد لوازم آرايش خرج مي‌كنيد؟ ما ميل شما به زيبا‌تر ديده شدن را ستايش مي‌كنيم اما مي‌گوييم راه درستي براي رسيدن به هدف‌تان انتخاب نكرده‌ايد. به باور محققان، زياد استفاده كردن از لوازم آرايشي، يكي از دلايل پيري زودرس است. اين لوازم آرايشي نه‌تنها سرب و مواد مضر ديگري را در خود جا داده‌اند، بلكه در درازمدت پوستي خشك براي‌تان مي‌سازند و شما را بدون آرايش سال‌ها پيرتر از آنچه هستيد نشان مي‌دهند.

چرا مثل «گوهر خیراندیش» خوب نمانده‌ايد؟

صورت‌تان را روي بالش مي‌گذاريد؟

نه‌تنها مواد شيميايي كه روي پوست‌تان مي‌ماليد و نه‌تنها عادات غذايي شما، بلكه شيوه خوابيدن‌تان هم مي‌تواند به زودتر پير شدن شما منجر شود. به باور برخي متخصصان، اگر هنگام خوابيدن صورت‌تان را به بالش بچسبانيد، پوست‌تان زودتر چروك و پير مي‌شود. چروك‌هايي كه وقت خوابيدن در اين موقعيت روي صورت شما مي‌افتند، به مرور در چهره شما ماندگار مي‌شوند و زيبايي و جواني پوست‌تان را تهديد مي‌كنند.

سراغ كولر آبي نمي‌رويد؟

با كولر روشن كردن ميانه‌اي نداريد و در خانه‌اي گرم زندگي مي‌كنيد؟ اين عادت تنها به كم‌آب شدن بدن‌تان منجر نمي‌شود، بلكه جواني و طراوت را از پوست‌تان هم مي‌گيرد. گذشته از اين، اگر خانه‌تان را با مد روز ساخته‌ايد و به جاي قرار دادن كانال‌هاي كولر آبي، سراغ كولر‌هاي گازي رفته‌ايد هم بايد منتظر پير شدن چهره‌تان باشيد.

وقتي در تابستان با كولر‌هاي آبي، رطوبت خانه‌تان را بالا مي‌بريد و دما را هم پايين نگه مي‌داريد، روند پير شدن چهره‌تان به تاخير مي‌افتد؛ درحالي‌كه كولر‌هاي گازي كه خانه شما را مرطوب نمي‌كنند، مي‌توانند چروك و پير شدن پوست‌شان را به تعجيل بيندازند. البته تنها در تابستان و با كمك كولرهاي آبي نيست كه مي‌توانيد پوست‌تان را شاداب و جوان نگه داريد؛ اگر زمستان‌ها روي شوفاژ خانه‌تان حوله مرطوب بگذاريد هم چنين خدمتي به پوست خود مي‌كنيد.

با ني مي‌نوشيد؟

به جاي سركشيدن ليوان آب یا نوشابه، سراغ ني مي‌رويد؟ اين عادت شايد شيك به نظر برسد اما مي‌تواند به مرور پيرتر نشان‌تان دهد. لب‌هايي كه به‌خاطر استفاده هميشگي از ني براي نوشيدن مايعات جمع مي‌شوند، باعث چروك شدن پوست اطراف دهان شما مي‌شوند؛ پس به‌خاطر جوان ماندن‌تان، شيك بودن را فراموش كنيد و با ليوان مايعات را بنوشيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز سليمي

      بابا ول كنيد توروخدا....اين بنده خدا چيش خوب مونده آخه ....مادر بزرگايه ما تا 90 سالگيشونم سرپا و هوشيار بودن....اينا كه ميگيد همش گريم و عكس و قر و فره....دست برداريد ..... فقط پر كردن صفحات مجلتون شده هدف اول و آخرتون ها.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج