۲۲۷۷۴۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

«پژمان» و «ویشکا آسایش» در فیلم قاسم خانی

تقریبا دو سال از پخش سریال پژمان و استقبال خوب مخاطبان رسانه ملی از این سریال می گذرد و این روزها خبر از ساخت فیلم سینمایی آن به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسمخانی و تهیه کنندگی محسن چگینی به گوش می رسد.

«پژمان» و «ویشکا آسایش» در فیلم قاسم خانی




هفته نامه تماشاگران امروز - فاطمه پاقلعه نژاد: تقریبا دو سال از پخش سریال پژمان و استقبال خوب مخاطبان رسانه ملی از این سریال می گذرد و این روزها خبر از ساخت فیلم سینمایی آن به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسمخانی و تهیه کنندگی محسن چگینی به گوش می رسد.

«پژمان» و «ویشکا آسایش» در فیلم قاسم خانی

سریال پژمان با بازی پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیمی فوتبال پرسپولیس از افول ستاره هایی حکایت داشت که بعد از پایان دوران بازی، دیگر چهره شناخته شده ای محسوب نمی شوند و با مشکلاتی که در زندگی شخصی و اجتماعی برایشان پیش می آید، دست و پنجه نرم می کنند.

پیمان قاسمخانی نویسنده و کارگردان این پروژه در گفتگو با «تماشاگران امروز» از شروع کار پروژه سینمایی پژمان در نیمه شهریور امسال خبر داد. او که در این پروژه اولین حضورش در عرصه سینما به عنوان کارگردان را تجربه خواهد کرد، درباره داستان این فیلم به «تماشاگران امروز» گفت: «قصه این فیلم هیچ شباهتی به سریال پژمان ندارد و به همین دلیل و برای اینکه هیچ شائبه ای درباره شباهت آن با سریال پیش نیاید هیچ اسمی از پژمان در تیتراژ آن نیست.»

در حالی که همه این پروژه سینمایی به کارگردانی پیمان را با اسم «پژمان» می شناسند، او خودش تصمیم دارد اسم دیگری برای فیلمش انتخاب کند. او البته می گوید: «هنوز اسمی برای این کار انتخاب نکرده ام و خیلی هم دوست دارم هر چه زودتر یک اسم خوب برای آن پیدا کنم.»

«پژمان» و «ویشکا آسایش» در فیلم قاسم خانی

قاسمخانی که پیش از این با نویسندگی فیلمنامه سریال پژمان برای شبکه سه سیما تجربه موفقی را در این زمینه پشت سر گذاشته، درباره بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت گفت: «هنوز قراردادی امضا نشده و در مرحله صحبت هستیم. غیر از پژمان که همچنان نقش اصلی را بازی می کند و سوژه اصلی داستان است، سام درخشانی هم در فیلم حضور خواهد داشت اما شخصیت هایی در فیلم داریم که قطعا حضورشان به فیلم کمک زیادی می کند. حمید فرخ نژاد، مانی حقیقی و ویشکا آسایش برای بازی در این فیلم موافقت خودشان را اعلام کرده اند و از طرفی هم من به شدت به دنبال خسرو خسروشاهی و چنگیز جلیلوند برای ایفای نقش های خاص این پروژه هستم.»

پیمان که اولین تجربه سینمایی اش را در مقام کارگردان پشت سر خواهد گذاشت، شاید به همین دلیل است که سعی دارد از باتجربه ها استفاده کند. او که پیش تر به «تماشاگران امروز» گفته بود: «صد سال است دوست دارم کارگردانی کنم اما نمی دانم دلم می خواهد یا نه!» و البته گفته بود: «اگر قرار باشد کارگردان شوم نباید به من برای این تجربه ام پولی بدهند.»، برای این تجربه جدید سعی کرده از حرفه ای ها کمک بگیرد؛ به همین دلیل است که می گوید: «حضور تورج اصلانی به عنوان فیلمبردار در این پروژه قطعی شده است.»

او قرار است این بار پشت دوربین باشد و خودش همه چیز را زیر نظر داشته باشد. بعد از تجربه محسن تنابنده در گینس که به رغم پرفروش شدن فیلمش، انتقادهای زیادی را برایش به همراه داشت، حالا پیمان نمی ترسد سرنوشتی چون تنابنده پیدا کند؟ او در جواب این سوال می گوید: «ترسیدن که خیلی هم می ترسم. به خاطر فیلمنامه سختی که دارم. اما به نظرم اصلا تجربه آقای تنابنده ناموفق نبود.

«پژمان» و «ویشکا آسایش» در فیلم قاسم خانی

به خودش گفتم وقتی رفتم فیلم را ببینم با چیزهایی که راجع به فیلم شنیده بودم، رودربایستی داشتم. فکر می کردم فیلمش بد است. اگر بد بود چطور بگویم بد است ولی به نظرم چیزهایی که از نظر بعضی ها بولد شده اصلا به چشم من نیامد و من خیلی هم خوشم آمد. به نظرم یک فیلم بسیار خوب است. کوچکترین نشانه ای از ابتذال در آن ندیدم و یک مشنگی و ابزورد بودن در آن است که به نظرم درجه یک است.

من قبلا نوشته های تنابنده را خوانده بودم و این فضا را در کارهایش دیده بودم و اتفاقا وقتی این فیلم را دیدم امیدوارتر شدم. درباره فیلم خودم هم باید بگویم داستان سینمایی پژمان قصه فوتبالیستی است که سریال را بازی کرده و معروف شده و الان یک چند سالی است که از سریال می گذرد و الان از هنرپیشگی هم اوت شده. یعنی یک پژمان شکست خورده در دو جبهه است!»

پیمان چه زمانی فیلمش را آماده می کند؟ آیا هدف او اکران فیلمش در جشنواره فجر است؟

خودش می گوید: «معمولا همه کارهای من برای اکران عمومی ساخته می شوند ولی اگر در این بین به جشنواره بخورند عمدی در کار نیست و اتفاقی بوده است. پروژه سنگینی است. با وجودی که کار اولم است، هر کس فیلمنامه را خوانده گفته که خیلی کار سختی است. در کل، هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ هزینه به عنوان نویسنده به کارگردان رحم نکرده اند و با وجود اینکه کارگردان خودم هستم، این پروژه همه گرفتاری های ممکن را دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخ جون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج