جاباما
۲۲۷۸۳۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

موفق ترین مو سفیدهای پرده سفید

وودی آلن در این میان استایل جدیدی در فیلمسازی سریع و کم هزینه را به نمایش گذاشته است. مرد طناز نیویورکی در آستانه ۸۰ سالگی یک نفس فیلم می سازد و احیانا در آنها بازی هم می کند.

موفق ترین مو سفیدهای پرده سفید



روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: کلینت ایستوود کارگردان 85 ساله آمریکایی در 7 سال گذشته 7 فیلم ساخته که عموما آثاری سخت و پرجزییات بوده اند. ایستوود سال گذشته فیلم پرفروش تک تیرانداز آمریکایی را داشت و نشان داد که فعلا قصد توقف ندارد. ایستوود در دهه 60 با فیلم های وسترن اسپاگتی سرجیولئونه مشهور شد. از اواسط دهه 70 فیلمسازی را شروع کرده و تا به امروز بیش از 30 فیل ساخته است که مهمم ترین هایشان از دهه 90 به این سو هستند، بخصوص نابخشوده، محبوبه یک میلیون دلاری، پل های مدیسن کانتی، رودخانه مایستیک و نامه های ایووجیما که همگی آثاری درخشن و تحسین شده هستند.

موفق ترین مو سفیدهای پرده سفید
کلینت ایستوود

بازیگر خوب بد زشت و هری کثیف حالا به عنوان کارگردانی با دو جایزه اسکار اعتبار بیشتری پیدا کرده است. هر کس با چنین سرگذشتی حق دارد در سن 85 سالگی باز هم به دنبال ساخت فیلم باشد. اشخاصی همچون ایستوود در این روزهای هالیوود کم نیستند.

از جمله دیگر کارگردان های اینچنینی می توان به رومن پولانسکی اشاره کرد. اعجوبه لهستانی اولین فیلم خود را در سال 1962 ساخت و تا به امروز طی 52 سال زندگی پرتلاطم و آکنده از حوادث غریب و جانگداز و اتهام و فرار و زندان، هنوز هم برای ساخت فیلم های بعدی اش پرانرژی و مشتاق است. مرد 82 ساله با شاهکارهایی مثل محله چینی ها و بچه رزمری شهرت جهانی پیدا کرده است و همینطور فیلم های تحسین شده ای مثل مستاجر، انزجار و ماه تلخ او در 10 سال گذشته فیلم های ستایش شده ای مثل نویسنده در سایه، خداوند کشتار و ونوس در پوست خز را تولید کرده و تازه یک سال تمام هم در زندان بوده است!

موفق ترین مو سفیدهای پرده سفید
رومن پولانسکی

وودی آلن در این میان استایل جدیدی در فیلمسازی سریع و کم هزینه را به نمایش گذاشته است. مرد طناز نیویورکی در آستانه 80 سالگی یک نفس فیلم می سازد و احیانا در آنها بازی هم می کند. او در 10 سال گذشته 11 فیلم ساخته تا تعداد مجموع فیلم هایش را به عدد 52 برساند.

موفق ترین مو سفیدهای پرده سفید
وودی آلن

در این پرکاری شگفت انگیز او گاه فیلم های بسیار خوب و عالی هم می سازد؛ مثل مچ پوینت، نیمه شب در پاریس یا جاسمین غمگین اما فیلم های ضعیف تر این مجموعه هم به هر حال سرگرم کننده و جذاب هستند، مثل فیلم جادو در مهتاب که سال گذشته ساخت یا ویکی کریستینا بارسلونا. وودی آلن پروژه های 2015 و 2016 خود را نیز از هم اکنون اعلام کرده است. او کهولت و مرگ را به مبارزه فراخوانده است.

ریدلی اسکات انگار می خواهد جبران کم کاری ها و شکست هایش در دهه های 80 و 90 میلادی را بکند. او از سال 2000 تا امروز تقریبا هر سال یک فیل ساخته و بازیگوشانه ژانرهای مختلف سینمایی را هم تجربه می کند. تاریخی، مذهبی، درام های روانشناسانه، گانگستری، جنگی، کمدی رومانتیک، علمی تخیلی و ... مرد 78 ساله و خالق شاهکارهایی مثل بلید راتر، بیگانه و تلما و لوییز و گلادیاتور، در ده سال گذشته 9 فیلم سینمایی و یک فیلم تلویزیونی ساخته که آخرین آن فیلم پرهزینه اکسدوس در مورد حضرت موسی بود.

موفق ترین مو سفیدهای پرده سفید
ریدلی اسکات

اسکات پروژه های سال 2016 و 2017 خود را نیز اعلام کرده و در ادامه مسیر فیلمسازی خود با کسی هم شوخی ندارد. طی امسال او فیلم مریخی را تولید کرده که هنوز اکران نشده. به تازگی خبری نیز منتشر شده که اسکات قصد دارد فیلمی را بر اساس فرار بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر مکزیک از زندان کارگردانی کند!

ژان لوک گدار نابغه فرانسوی که از سال 1959 تا امروز در حال تولید آثار متفاوت سینمایی است یکی دیگر از آن کارگردان های فرانسوی است که در سن 84 سالگی هنو زتصمیم به بازنشسته شدن نگرفته. یادمان باشد که هم رده های او یعنی آلن رنه و اریک رومر تا آخرین نفس به فیلمسازی مشغول بودند و گدار هم چنین برنامه ای دارد.

موفق ترین مو سفیدهای پرده سفید
ژان لوک گدار

آخرین فیلم سینمایی گدار با نام خداحافظ زبان، مربوط به سال 2014 میلادی می شود. البته این کارگردان کهنه کار فرانسوی توضیح داده که فیلمی برای سال جاری میلادی نیز در دست ساخت دارد.

بد نیست بدانید که کارگردان هایی همچون رابرت آلتمن، آلن رنه، آکیرا کوروساوا، سیدنی لومت و مانوئل الیویرا نیز در آخرین سال های زندگی خود فیلم های مهمی را کارگردانی کرده اند. الیویرا که در این زمینه با 103 سال سن رکورددار است؛ کارگردانی پرتغالی که در سال جاری میلادی درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج