۲۲۸۰۴۹
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

پیام وزیر خارجه فرانسه برای مقامات ایران

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به تهران یادداشتی در روزنامه رسمی دولت، منتشر کرد.

روزنامه ایران: لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به تهران یادداشتی در روزنامه رسمی دولت، منتشر کرد.

فابیوس نوشت: پس از چند سال مذاکره دشوار اما سازنده بزودی به دعوت همتایم محمد جواد ظریف به تهران می‌روم و از این سفر خوشحال هستم.

فرانسویان همیشه مجذوب ایران و بویژه میراث این فرهنگ کهن و سهم این کشور در تاریخ علم و اندیشه بوده‌اند. دانشجویان ایرانی نیز برای ما شگفتی‌آفرین‌اند؛ آنها چهره ایران در دانشگاه‌های فرانسه‌اند و خوش می‌درخشند. امروز شرایط برای بهبود و ارتقای سطح تبادلات دو کشور مهیا شده است.

توافق هسته‌ای مهم ۱۴ ژوئیه یک چرخش است. برای آنکه این چرخش موفق باشد ضروری است هر یک از طرف‌ها تعهداتی را که پذیرفته طبق تقویم مورد توافق اجرا کند. فقط به این شرط است که تلاش‌هایی که همه طرفین به کار بسته‌اند اعتماد را ممکن خواهند کرد.

مدت‌هاست که اربابان صنایع در دو کشور با هم کار می‌کنند. فناوری‌ها و فرآورده‌های فرانسوی اعتبار دارند و می‌دانیم که به خواست‌های مصرف‌کنندگان و کارآفرینان ایرانی پاسخ می‌گویند. از این پس دورنماهای جدیدی برای هر دو کشور باز شده است و می‌توانیم در همکاری اقتصادی باز هم جلوتر برویم.

بنابراین راه برای از سرگیری و ادامه گفت‌و‌گوی دوجانبه باز است. فرانسه که قدرت امنیت و صلح است همیشه و حتی در آن هنگام نیز که رویکردها متفاوت بوده، با ایران روابطی مبتنی بر احترام و صراحت داشته است. با چنین ذهنیتی است که من به ایران می‌روم و با همین ذهنیت همه موضوع‌ها را با مقامات ایرانی مطرح خواهم کرد.

ما بویژه از مسائل مربوط به صلح و امنیت در خاورمیانه که منطقه‌ای درگیر تنش‌های بسیار است صحبت خواهیم کرد. ایران به عنوان کشوری با نفوذ می‌تواند نقش مثبتی در مواجهه با این بحران‌ها و فجایع ایفا کند. توافقی که به آن رسیده‌ایم مسئولیت‌های خاصی را برای ایران و برای ما ایجاد کرده است.

ما می‌خواهیم برای یک جهان امن‌تر اقدام کنیم و بایسته است ایران همه سهم خود را در این جهان داشته باشد. این پیامی است که به تهران می‌برم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      خوش آمدی آقای وزیر...

      پاسخ ها

      • behzad

        خوش آمدی عامل قتل هموطن ایرانی ، خوش آمدی ای زبان اسرائیل در مذاکرات ، خوش آمدی ای تحقیر کننده ایران آری خوش آمدی ای کسی که بوی کباب شنیده ای....

      • علی

        خدا ازت نگذره به خاطر ظلمی که به این ملت در چند سال پیش کردی / / /
        عامل وارد کننده ویروس HIV به تهران که برای بیماران هموفیلی این کار رو کردند و چیزی حدود 3000 هم وطن عزیزمون رو آلوده به این ویروس کردند

    • زهرا

      فرانسه در زمان تحریم ، ورود دارو را به ایران قطع کرد ولی در مقابل همچنان کالاهای لوکس و لوازم ارایشی را به ایران می فرستاد. چطور می شود که برای چنین کشورهایی که جز به منافع خودشون نمی اندیشند فرش قرمز پهن کنیم

      پاسخ ها

      • علیرضا

        بنده وخیلی های دیگر از قیافه این مردک کچل و کردارش متنفرند،اما تا برداشته شدن کامل تحریمها وممانعت ازسنگ اندازی فرانسوی ها،باید باپنبه سربرید.بهتر اینست که ما براساس معرفت ایرانیان بهش توهین نکنیم ولی برای تلافی کارهایشان،ازقراردادهای خودروشروع کنیم وپوز رنو وپژو روبزنیم وبا خودروسازان آامانی شریک شیم.

    • فرهاد

      ببینید دوستان زود جوگیر نشویم تا سو استفاده کنند ولی در کل باید از این سفر استقبال کرد.باید دید هدف سفر چیست

    • حمیدرضا

      همواره در دوستیها برکات فراوانی است اگر به هوش باشیم.

    • بدون نام

      دلال شرکت های فرانسوی وارد کننده ایدز به ایران کسی که بیشترین اشکال تراشی را در مذاکرات جهت منافع صهیونیست ها بکار بست برای اطلاع یکبار دیگر می توان به آرشیو توهین های وی در یکسال گذشته به ملت ودولت ایران مراجعه کرد.

      پاسخ ها

      • پارسا

        این قضیه وسه سو و خورده ای ساله
        باید فراموش کرد.الان منافع ملی مهمترن

    • مهرداد

      فابیوس و این حرفا
      پلیس بد ما تو رو میشناسیم
      فابیوس اسرائیلی

    • صاحب نظر

      این حرفها همش چرته تو دنیای امروز هر کشوری به فکر منافع خودش شما برادر مرحوم هوگو چاوز رفیق گرمابه و گلستان احمدی نژاد را بخاطر بیاورید ایران می آمد و چفیه می انداخت و با رهبری و احمدی نژاد عکس سلفی می انداخت بعد میرفت آمریکا با اوباما عکس می انداخت و در کشور خودش با رقاصهها در یک اکتشاف جدید میدان نفتی جدیدی را کشف کرد که ذخایر نفت کشورش از ایران بیشتر شد چون در اوپک رتبه بندی کشورها بر اساس ذخایر نفتی است و قبل از این اکتشاف ایران سوم و ونزوئلا چهارم بود مصمم ایستاد و گفت باید کشورش سوم شود و اینکار را انجام داد و رتبه ایران در اوپک چهارم شد پس چیزی که برای ایشان مهم بود منافع کشورش بود و دوستی با احمدی نژاد بخاطر گرفتن امتیازات از او بود

    • احمد

      ما که نمی توانیم تا ابد با تمام کشورهای قدرتمند و پیشرفته قطع ارتباط کنیم و فقط با کشورهایی مانند عراق و افغانستان و لبنان و ..... که از تمام دنیا عقب هستند ارتباط داشته باشیم کمی منطقی فکر کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج